Szukaj

Informacje o Volvo C30 Hatchback 3d

Lata produkcji: 2006 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany od 2006 roku. W Polsce dostępny od roku 2007. Najmniejszy samochód w ofercie Volvo, uważany za następcę modelu 480. C30 zbudowano na płycie podłogowej Volvo P1 opracowanej przez inżynierów szwedzkiej marki wspólnie z konstruktorami Forda i Mazdy. Projektantem kompaktowego hatchbacka jest Simon Lamarre. W 2008 roku model został poddany drobnej modernizacji, po której jego wnętrze zostało upodobnione do większego modelu S40/V50, z którym jest spokrewniony.
czytaj więcej
Powagosław
Zalety? Oryginalny wygląd, świetny komfort jazdy, dobre i ekonomiczne silniki. Wady? Niewielki bagażnik i wysoka cena. C30 to porządny samochód, ale mniej funkcjonalny niż jego tańsi konkurenci w klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Niebanalny wygląd C30 to piękny, dynamiczny przód i fatalny tył, niezgrabny jak nogi Christiny Aguilery. Jak można było zepsuć tak dobry samochód? ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 3
Liczba miejsc 4
Średnica zawracania 11,1 m
Promień skrętu 5,55 m
Długość 4266 mm
Szerokość 1782 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2039 mm
Wysokość 1477 mm
Rozstaw osi 2640 mm
Rozstaw kół - przód 1535 mm
Rozstaw kół - tył 1531 mm
Prześwit 148 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1057 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 988 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 869 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 959 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1390 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1303 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 278 l
Szerokość bagażnika 1531 mm
Wysokość progu załadowczego 807 mm
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~Ola:)
Volvo C30
Hatchback 3d 2.0 D 136KM 100kW
Najwygodniejsze i najprzyjemniejsze autko, jakim było dane mi jeździć. Trasa Wrocław-Gdańsk? Bez problemu, żadnego bólu pleców, szyi czy nóg, wręcz przeciwnie, relaks i cisza przez całą drogę. Każdy pasażer zachwyca się wygodą i komfortem jazdy. Jeśli chodzi o wygląd, miejsce, wyposażenie - bagażnik jak bagażnik, każdy widzi co kupuje, dla osoby jeżdżącej samemu ideolo. Miejsca w środku zaskakująco sporo, deska rozdzielcza przyjemna, manetki przy kierownicy na plus, nie trzeba szukać i odrywać rąk od kierownicy. Podłokietnik idealnie wpasowany pod sam łokieć, półeczki i schowki bardzo poręczne i łatwo dostępne. System audio gra przyjemnie (wersja high performance). U mnie również nawigacja, ale kompletnie się nie przydaje. Klima w lato aż mrozi na najniższej temperaturze. Jedyne co denerwuje to masywne drzwi, na ciasnym parkingu czasem jest ciężko w ogóle wysiąść z auta, ale wiadomo, że stworzono je takimi z myślą o bezpieczeństwie:) Zawieszenie ciche, bez stukania, auto w trasie dosłownie płynie. Średnie spalanie 6l/100km. Podczas jazdy czuję się bezpiecznie i stabilnie. Przy 250tys. niestety musiałam wymienić wszystkie wtryski, nie powiem, kieszeń zabolała, ale oprócz tego od roku nie było żadnej innej usterki, co na plus. Ponadto zero rdzy, wszystko chodzi płynnie. No i oczywiście autko niezbyt często spotykane na drogach, co jest zaletą jeśli ktoś nie lubi jeździć czymś przeciętnym. Zdecydowanie kupiłabym drugi raz, a nawet i trzeci:D
4,3
~Jędrzej
Volvo C30
Hatchback 3d 1.6 100KM 74kW
Jeżeli szukasz ciekawego samochodu, ale nie zależy Ci szczególnie na walorach funkcjonalnych będziesz zadowolony/a w 100% z Volvo C30. Samochód wyróżnia się stylistyką na tle konkurentów w Niemiec. Jest wygodny i nawet jak na dzisiejsze standardy prezentuje bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa (w każdym egzemplarzu 6 poduszek, ESP, dodatkowo wzmacniane nadwozie). Definitywnie nie jest to samochód rodziny, ani przewidziany na dalekie wyprawy. Auto maksymalnie dla dwóch osób albo jako drugie w rodzinie. Ma swoje drobne wady, ale przeważają nad nimi zalety.
4,6
~Walker
Volvo C30
Hatchback 3d 1.8i 16V 125KM 92kW
Auto świetnie trzyma się drogi, ma wygodne fotele i radio high performance bardzo dobrze grające. Wszystko na swoim miejscu. Dobrze współpracuje z instalacją lpg BRC. Jedyna wada to elektronika. Często wyskakujący komunikat "zmniejszona moc silnika", którego przyczyną była zanieczyszczona przepustnica. Trzeba ją czyścić co 15 tys. km. Bagażnik wbrew pozorom nie taki mały. Dał radę zapakować cztery osoby na kilkudniowy wyjazd. Czarny lakier metalic bardzo łatwo się rysuje. Bardzo szybko nagrzewa się wentylacja. Klimatyzacja dobrze i szybko chłodzi.
Średnie spalanie dla Volvo C30 Hatchback 3d
7,7 – 11,5
l/100 km
5,0 – 7,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,7
Volvo C30
Hatchback 3d 1.6 D2 DRIVe Start/Stop 115KM 85kW
Z jakiś powodów ten silnik przynależy do mojego Volvo c30rdesign z 2008r. Auto wspaniałe. Od marca do września w trybie miejsko-podmiejskim i wakacyjnym pali mi średnio 5.1/100 km. Zimą, gdy jeżdzę niemal wyłącznie po miescie mój diesel pali srednio 6.4. Kocham to auto nie tylko ze względu na spalanie:). W zeszłym roku uszczelnilam w serwisie nieautoryzowanym Volvo wszelkie przewody.DPF został dawno wycięty. Przy około 80km/h pali 3.5l/100km. Ale uwaga - mam ciężką nogę wyłącznie, gdy się spieszę;)...A to zdarza się kilka razy w miesiącu. Gdy auto się rozbuja...jedzie idealnie.
6,4
Volvo C30
Hatchback 3d 1.6 D DRIVe 109KM 80kW
Moje średnie roczne przebiegi to około 40-50tyś km (od 3 lat). Mało jeżdżę w mieście (zaledwie 5-10% przebiegu), głównie długie trasy (minimum 400 km) na terenie Niemiec. Spalanie w trasie (tryb oszczędny czyli 120-130 km/h na tempomacie) to spalanie nie więcej niż 5,2 - 5,5l Spalanie w trasie (tryb szybko do domu czyli +160 km/h dynamiczne przyspieszanie itp) wtedy około 7-8l Spalanie miasto (tylko normalna w miarę dynamiczna jazda) spalanie na poziomie 6,5l Auto serwisowane na bieżąco : Olej +filtr co 10k Filtr powietrza co 20k Filtr paliwa co 40k
11,6
Volvo C30
Hatchback 3d 2.5 T5 230KM 169kW
Spalanie obliczone z tankowań "do pełna". Dodać muszę - automatyczna skrzynia biegów. W cyklu miejskim lato; klima+korki potrafi połykać do 16L/100km. Za to w cyklu mieszanym miasto + trasa powyżej 120km/h spalanie poniżej 12L/100km W cyklu trasa (stała trasa drogą ekspresową do 120km/h) spalanie 10,3L/100km i mniej Jazda z tempomatem w trasie obniża spalanie o 1-1,5L Można uzyskać sporo mniej niż 10L - nie przekraczając 2.000 obrotów, ale kto zna i jeździł T5 ten wie, że mruczenie tego silnika uzależnia :) A kto nie zna - polecam poznać i się zaprzyjaźnić na dłużej. Nowe T5 na 4 garach, seryjne BMW z dużym momentem diesla i nawet Subarynki 3.0 zostają w tyle :))))) Aha, podobno znosi dobrze LPG. Ale wysokooktanowa smakuje mu najbardziej.
Volvo C30 Hatchback 3d