Szukaj

Informacje o Volvo 960 Sedan 2.5 i 24V 170KM 125kW 1990-1996

Lata produkcji: 1990 – 1996
Segment: Wyższa klasa średnia
Produkowany od 1990 do 1996 roku
Pojemność skokowa 2473 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 233 Nm przy 4550 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Stosunek jakość/cena + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,0
~Gabriel
Volvo 960
Sedan 2.5 i 24V 170KM 125kW
Kupiłem auto w listopadzie 2017 r. Auto miało dużo wad ale na szczęście kupiłem za swoje a nie pożyczone pieniądze. Za Volvo z 1995 roku zapłaciłem niecałe 4000 zł. Autko miało instalację lpg niestety wadliwą. Przy 4500 obr./min. instalacja nie podawała więcej gazu i silnik się dławił. Jest to niebezpieczne, gdyż przy zgaśnięciu silnika nie działa wspomaganie i hamulce. Raz władowałbym się przez to w Porsche jadące znad przeciwka. Miałem farta... W moim wozie nie działał wskaźnik stanu paliwa zarówno Pb jak i lpg. Jeździłem na czuja, trochę stresu ale cóż- nie było kasy na naprawę. Zaskoczył mnie silnik. Od kiedy go kupiłem świeciła się jedna kontrolka. Po paru miesiącach zrozumiałem, że to niski poziom oleju...Innym razem zobaczyłem, że brakuje wody w zbiorniczku płynu chłodzącego. Inny by się już zatarł albo przegrzał he he. Silniki Volvo a przynajmniej te stare to pancerniaki! 960-tka ma zaskakująco dobry skręt. I to bardzo dobrze bo ma duży gabaryt. Jeździłbym do końca gdyby nie gnicie blachy i kilkanaście podwyżek OC. Wyliczyli mi 1450 zł przy 70 % zniżki! Chore...
3,9
~herbu
Volvo 960
Sedan 2.5 i 24V 170KM 125kW
Fajne, nietuzinkowe auto. Obecnie mocno wyróżnia się na drodze zarówno gabarytami jak i wyglądem. Wykonane bardzo porządnie, z bardzo trwałych materiałów. Wnętrze, choć bardzo ładne, i wyglądające nadal bardzo dobrze, niestety jest niezbyt obszerne, szczególnie na tylnej kanapie. Od auta tej wielkości należałoby wymagać więcej. Mechaniczne całkiem przyzwoicie, choć nie idealnie. Auto dość niezawodne, choć z racji wieku i przebiegu awarie są nieuniknione. A naprawy niestety do tanich nie należą. Za to żadnych problemów z korozją. Grube blachy, solidne nadwozie - w Volvo czujesz się naprawdę bezpiecznie.
4,2
~herbu
Volvo 960
Sedan 2.5 i 24V 170KM 125kW
Auto mimo 21 lat prezentuje się majestatycznie. Nadwozie w stanie idealnym, zero rdzy, blacha gruba i solidna. Owszem kilka rys, czy odprysków się pojawiło, ale nic się z ty nie dzieje, co tylko potwierdza jakość zabezpieczenia antykorozyjnego. Autem jeździ się bardzo przyjemnie, choć nie jest zbyt dynamiczne, ale też nie zostało stworzone do wyścigów. Płynie po drodze, pewnie trzyma się na zakrętach, tylny napęd daje wiele radości. Owszem w zimie nieco zawadza, bo czasami ciężko ruszyć bez efektownego poślizgu, ale da się z tym żyć. Wyposażenie auta w zasadzie kompletne - klima automatyczna, podgrzewane fotele, fotele przednie regulowane elektrycznie z pamięcią 3 ustawień, skóra, automat, wspomaganie, ABS, poduszki powietrzne, elektryczne szyby i lusterka i wiele innych. Ogromną zaletą auta jest jego promień skrętu, mniejszy nawet od Fiata Pandy. Widok innych kierowców, gdy Volvo zawraca na raz tam gdzie inni się męczą, bezcenny. No i co jest bardzo przyjemne, auto wzbudza duże zainteresowanie na drodze. Ostatnio będąc nim na nartach w pewnym dużym, drogim kurorcie, zaparkowałem między Audi S6 i Subaru Outbackiem. Pijąc kawę w barze z widokiem na parking słyszałem rozmowę przy sąsiednim stoliku między dwoma mężczyznami. Jeden z nich powiedział, patrząc na parking: "patrz tyle aut, same drogie fury, niektóre i za pół miliona, a wyróżnia się jedno - to stare, kanciate Volvo". Nierzadko też na ulicy podchodzą ludzie, zagadują, oglądają auto - daje to pewną satysfakcję.
Średnie spalanie dla Volvo 960 Sedan 2.5 i 24V 170KM 125kW 1990-1996
11,9
l/100 km
13,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,2
Volvo 960
Sedan 2.5 i 24V 170KM 125kW
Mam starą instalacje lpg i dodatkowo 2 lambdy do wymiany. Autem jeździłem głównie po mieście więc spalanie b. wysokie. Po obliczeniach na stacji wyszło 15,3 litrów lpg/100 km + benzyna na opalenie. Nie odpalam auta na gazie a po odpaleniu czekam chwilę na parkingu aż obroty na biegu jałowym osiągną ok. 900 obr./min. Mam też tylne hamulce do wymiany a mechanik mówił, że 1 koło stawia opór jak się kręci. Przy jeździe auto ciśnie do przodu, nie czuć oporu a lekkiej nogi nie mam. Silnik wysokoobrotowy, na 2 biegu zrywa przyczepność przy 5500 obr./min. (opony były na wykończeniu). Normalna jazda do 3000 obr./min. Przyjemnie się jeździ i ten dźwięk... Im dłużej go mam tym bardziej mi się podoba.
13,2
Volvo 960
Sedan 2.5 i 24V 170KM 125kW
Auto nie należy do najtańszych w utrzymaniu. Już samo spalanie jest dość spore, choć u mnie akurat sytuację ratuje LPG. Samo spalanie w ciągu ostatniego pół roku (przy czym większość mojej jazdy to jazda miejska i podmiejska), wyniosło 13.3 litra LPG + 2.5 litra benzyny na każde 100km. Można mniej więcej założyć, że przy spokojnej jeździe mój egzemplarz spala w mieście około 15 litrów, w trasie około 12. Jeśli chodzi o podstawowe części zamienne typu filtry, klocki, przeguby, wahacze itp. to są one tanie. Ale jeśli chodzi o części nietypowe, to może być drogo, lub bardzo drogo. U mnie po zakupie musiałem wymienić przepływomierz. Miałem do wyboru nowy zamiennik w cenie 250 zł, których jakość bywa przeróżna, ale generalnie zazwyczaj nie wytrzymują długo, albo nowy Boscha za 2450 zł, albo używany oryginał, na który się zdecydowałem i jak na razie mogę stwierdzić, że to był słuszny wybór. Kosztował 150 zł, ale problem był taki, ze udało mi się znaleźć tylko 1 szt. wystawioną do sprzedaży. Tylne zawieszenie jest bardzo komfortowe, ale też bardzo drogie w naprawie. Jeśli ma się zawieszenie Multilink, to kompleksowa naprawa może pochłonąć 4 tys. zł na częściach oryginalnych, bo zamienników jest niewiele, o ile są. Problemem jest też coraz gorsza dostępność niektórych części. Ale kupując dość oryginalne i stare auto, trzeba się z tym liczyć.
13,3
Volvo 960
Sedan 2.5 i 24V 170KM 125kW
Zużycie paliwa na akceptowalnym poziomie. Auto w miarę niezawodne, choć dość kosztowne w utrzymaniu. Ceny części dość wysokie, lub bardzo wysokie (tylne zawieszenie). Nie wszystkie części już dostępne jako nowe, a i coraz trudniej o używki.
Volvo 960 Sedan