AutoCentrum.pl
Niezależny portal motoryzacyjny
Szukaj
Auta
Dopasuj auto
Ceny aut nowych
Ceny aut używanych
Ogłoszenia
Rankingi
Wideotesty
Dane techniczne
Opinie
Oceń swoje auto
Zużycie paliwa
Usterki
Paliwa
Stacje paliw
Ceny paliw za granicą
Narzędzia
Dokumenty dla kierowcy
Sprawdź VIN
Kalkulatory
Dziennik kosztów
Taryfikator mandatów
Zaloguj się
Moje
AutoCentrum
Witaj,
Co nowego
Moje auta
Ulubione stacje paliw
Ustawienia konta
Wyloguj
Gorące tematy
Sprawdź VIN przed zakupem!
Ile
kosztuje Cię
auto?
Wyszukiwarka aut
Poznaj usterki przed zakupem
AutoCentrum
Auta
Volvo
940
Kombi
2.4 TD 122KM 90kW 1991-1998
2.4 TD 122KM 90kW 1991-1998
Informacje
o Volvo 940 Kombi 2.4 TD 122KM 90kW 1991-1998
Lata produkcji:
1991 – 1998
(1991, 1992, 1993, 1994, 1995, 1996, 1997, 1998)
Segment:
Wyższa klasa średnia
Dodaj do ulubionych
Usuń z ulubionych
Dane techniczne
Volvo 940 Kombi 2.4 TD 122KM 90kW 1991-1998
Produkowany
od
1991
do
1998
roku
Pojemność skokowa
2383
cm
3
Typ silnika
diesel
Moc silnika
122
KM
(90
kW
)
przy
4600
obr/min
Maksymalny moment obrotowy
240
Nm przy
2500
obr/min
Montaż silnika
z przodu, podłużnie
Doładowanie
turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu
SOHC (OHC)
Liczba cylindrów
6
Układ cylindrów
rzędowy
Liczba zaworów
12
Stopień sprężania
23,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni
Manualna
Napęd na tylną oś
Dostępny
Liczba biegów
5
Zobacz dane techniczne
Oceny
Volvo 940 Kombi 2.4 TD 122KM 90kW 1991-1998
Liczba ocen:
30
Ogólna ocena
4,5
/5
Średnia dla segmentu
4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(87%)
Zalety
+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
+ Widoczność
+ Stosunek jakość/cena
Wady
- Wyciszenie
- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
- Karoseria
Wybrane
oceny
4,7
~Aktoś
Volvo 940
Kombi 2.4 TD 122KM 90kW
Ergonomia na wysokim poziomie; żadnych zbędnych świecideł. Prowadzi się wygodnie, miękko wnętrze dość przestronne i wyciszone przyzwoicie. Wentylacja i ogrzewanie wydajne i dość ciche. Silnik d24tic, 6 cylindrowy vw z dostawczaka lt, tutaj nieprzeciążony, ze skrzynią m90, działa elastycznie akceptuje szerokie zakresy prędkości. Napęd na tylnie koła w niektóry warunkach dosyć osobliwe możliwości. Przestrzeń bagażowa jest wielka i w miarę prostopadlościenna, po złożeniu tylnich siedzeń w kilka sekund zamienia się w długą na ok. 190 cm i płaską powierzchnię na którą da się zapakować 2m3 czegokolwiek lub urządzić akceptowalną sypialnię. Karoseria - progi, nadkola, półka akumulatora - po prawie trzydziestu latach i bez garażu - jednak rdzewieją, pomaga temu konstrukcja podszybia, przez które razem z wodą i wiatrem wpadają jesienne liście zamieniając niektóre części zamkniętych profili w tajne biokompostowniki... Zawieszenie tylne, nie licząc kosztownych nivomatów, (wytrzymały ponad 300kkm) - bezobsługowe. Przednie - rzadko, ale bywają do wymiany łączniki, drążki, jakieś sparciałe gumy, ale reszta trzyma się dzielnie. Hamulce solidne; kiedy są czyszczone i zadbane służą niezawodnie. Manewrowanie jest łatwe, promień skrętu nieduży, ale pojazd ma prawie 5m i na wielu ciasnych parkingach wystaje więcej niż reszta lub po prostu się nie mieści. Do 110-120 km/h prowadzi się całkiem komfortowo, do 140-150 jako tako, więcej niż 160 rzadko udaje się rozpędzić. Awarie unieruchamiające były dwie - uszczelka wysprzęglika oraz przerwa na kablu elektrozaworu odcinającego paliwo, obydwie łatwe w naprawie. Konstrukcja ogólnie solidna, pragmatycznie i rozumnie zaprojektowana, tania w obsłudze, wygodna w użyciu i niemodnie (niestety) trwała. Nie zatrzymuje się z byle powodu, nie gnębi 'błędami'. Pod maską na wszystko jest sporo miejsca, dostęp do silnika i serwonapędów itd. - doskonały. Podzespoły zużywają się stopniowo, więc pojazd, póki nie zniszczy go rdza jest raczej niezawodny i przewidywalny.
4,2
~Roman
Volvo 940
Kombi 2.4 TD 122KM 90kW
Większe od passata i nie koroduje. Nie starczyło pieniążków na porządne A6 a Volvo było do wzięcia za parę groszy i nie żałuję. Poprzedni właściciel sprzedał tak tanio bo się wkurzał,że nie pali na mrozie ale który diesel pali? Zmieniłem świece ustawiłem pompę wymieniłem wtryski i auto nawet nie puszcza dymka. Jedynie trzeba pamiętać ,żeby przy mrozie nie kręcić bez plaka.Każdy musi się nauczyć na własnych błędach. A odpalanie na plaka to jest po prostu baja każdy dizel pali na dotyk bez ryzyka spalenia rozrusznika. Poza tym fura jest ok jak już pisałem tańsza niż A6 z podobnego rocznika a technika VW więc przepali każdą berbeluchę. Polecam chcociaż audi w tedeiku toto nie jest
4,2
~Świstak
Volvo 940
Kombi 2.4 TD 122KM 90kW
Ogólnie auto prezentuje się świetnie. Jest potężne, przy hamowaniu pięknie nurkuje (amory ok, nie skacze ;) ). Miejsca sporo, ponad 2000l w bagażniku. Wygodne, przestronne, choć trochę niskie nad głową.
Zobacz wszystkie opinie
Raporty
spalania
Volvo 940 Kombi 2.4 TD 122KM 90kW 1991-1998
Liczba raportów:
39
Średnie spalanie dla
Volvo 940 Kombi 2.4 TD 122KM 90kW 1991-1998
on
8,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania
Wybrane raporty
spalania
On
8,5
Volvo 940
Kombi 2.4 TD 122KM 90kW
Egzemplarz z automatyczną skrzynią biegów. Okres użytkowania: 6 lat. Normalny styl jazdy (ani zawalidroga, ani pierwszy ze świateł, taki środek stawki w ruchu ulicznym). Nie należy łudzić się, że ten samochód będzie palił mało. W codziennym użytkowaniu (dojazdy ca. 25km do Wa-wy), jazda na krótkich odcinkach po mieście (trochę w korkach): 9-10l/100km. Trasy (kilka razy w roku po ca. 800km, utrzymywanie 110km/h, wyprzedzanie gdy potrzeba, tak by manewr był bezpieczny): 8.4l/100km. Nawet przy oszczędnej jeździe na trasie nie udało się zejść poniżej 7.4l/100km.
On
8,5
Volvo 940
Kombi 2.4 TD 122KM 90kW
Wpakowałem w silnik ponad 6,5tys to prawie przekroczyło wartość mojego auta, ale poza tym ceny się już unormowały. Legendy o drogim Volvo były racją ale w latach 90. Duża dostępność części używanych a silnik to VW więc nie ma większego problemu. Rozmiar opon jest popularny (195/65r15)
On
8,0
Volvo 940
Kombi 2.4 TD 122KM 90kW
Gdyby nie silnik należałoby zadać pytanie jakich napraw? 6 lat użytkowania, przejechane przez ten czas trochę ponad 100 000km, aktualny przebieg ca. 500 000km i do zawieszenia nadal nie ma potrzeby się dotykać. Wymiana rozrządu droga (dwa paski). Spalanie: trasa 8.4l/100km, miasto 9.8l/100km.
Zobacz wszystkie raporty spalania
Volvo 940 Kombi 2.4 TD 122KM 90kW 1991-1998
4,5 (30 ocen)
Wybierz inny silnik
2.0 i 112 KM
2.0 i 16V Turbo 190 KM
2.3 i 131 KM
2.3 i 16V 155 KM
2.3 i Turbo 165 KM
2.4 TD 109 KM
2.4 TD 122 KM
Wybierz inny silnik
Volvo 940 w pigułce
Volvo 940
w pigułce
Informacje o aucie
Katalog nowych
Volvo 940
Dane techniczne
Volvo 940 Kombi 2.4 TD 122KM 90kW 1991-1998
Raporty zużycia paliwa
Volvo 940 Kombi 2.4 TD 122KM 90kW 1991-1998
Opinie
Volvo 940 Kombi 2.4 TD 122KM 90kW 1991-1998
Usterki
Volvo 940 Kombi 2.4 TD 122KM 90kW 1991-1998
Publikacje
Volvo 940
Newsy
Volvo 940
Galerie
Volvo 940
Nasze pomiary
Volvo 940
Filmy
Volvo 940
Ogłoszenia
Volvo 940
Ceny aut używanych
Volvo 940
Dziennik kosztów
Volvo 940 Kombi 2.4 TD 122KM 90kW 1991-1998
Opinie o instalacjach LPG
Volvo 940 Kombi 2.4 TD 122KM 90kW 1991-1998
Testy zderzeniowe
Volvo
Sprawdź
numer VIN
Poznaj historię auta przed zakupem!
Sprawdź
Aktualnie przeglądasz
Volvo 940 Kombi
Dane techniczne
73 raporty
zużycia paliwa
55 opinii
użytkowników
1 zgłoszona
usterka
O firmie
Redakcja
Reklama
Regulamin
Kontakt
Mapa portalu
Wyszukiwarka aut
Dziennik kosztów
Rankingi aut
Wirtualny alkomat
Benzyna czy diesel?
Kalkulator LPG
Kredyt czy leasing?
Mapa stacji paliw
Sprawdź VIN
Oceń instalację LPG
Oceń motocykl
Porady
Publikacje
Pierwsza pomoc
Dokumenty dla kierowcy
Motosłownik
Za granicą
Prawo jazdy