Szukaj

Informacje o Volvo 850 Sedan 2.5 20V 170KM 125kW 1991-1997

Lata produkcji: 1991 – 1997
Segment: Klasa średnia
Produkowany od 1991 do 1997 roku
Pojemność skokowa 2435 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 6100 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 220 Nm przy 3300 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~Bartolomeo
Volvo 850
Sedan 2.5 20V 170KM 125kW
Kupując 20 letnie auto nie spodziewałem się, że będzie aż tak niezawodne i nie sprawiające problemów w codziennej eksploatacji. Wszystkim stare volvo kojarzy się z autem wielkości tankowca czy chociażby sporej kamienicy a tak nie jest. Wymiarowo jest zbliżone do Octavii czy podobnych aut, których jeździ ogrom na ulicy. Nie trudno jest zaparkować w centrum czy na parkingu pod marketem itp. Owszem promień skrętu pozostawia wiele do życzenia ale można się szybko przyzwyczaić. Niestety nie jest to auto dla kogoś kto nie ma odpowiedniego zaplecza warsztatowego, ponieważ czasem trzeba zajrzeć tu i ówdzie, coś naprawić, coś wymienić jak to przy aucie, które ma już swój przebieg za sobą.
4,7
~Jacek
Volvo 850
Sedan 2.5 20V 170KM 125kW
Auto dla rodziny - super, dla singla - wyłącznie kolekcjonerskie. Produkcję modelu 850 rozpoczęto w roku 1991 w wersji sedan, z silnikiem 2.5 170 KM. W 1993 roku zaprezentowano wersję kombi. Na rok modelowy 1994 auto poddano drobnym zmianom stylistycznym. Najbardziej zauważalną była zmiana wyglądu przednich reflektorów. Zamiast wielkich prostokątów podobnych jak w modelach 740 i 940 zastosowano bardziej smukły kształt przednich lamp. Z czasem wprowadzano kolejne wersje silnikowe. Wersja 850 T5 otrzymała silnik 2.3 turbo o mocy 225 KM, 240 oraz 250 (wersja R). Wyjątek stanowił rynek włoski gdzie ze względów podatkowych (wysokie koszty ubezpieczenia) oferowano model T5 z silnikiem 2.0 turbo o mocy 211 KM. Skrzynię automatyczną można było zamówić z mocniejszymi silnikami (powyżej 2.0). Pod koniec produkcji w 1996 roku pojawił się silnik diesla R5 z bezpośrednim wtryskiem o pojemności 2.5 140 KM. Podobnie jak jednostka R6 2.4 diesel stosowana w modelach 740/940, silnik ten też pochodził z koncernu Volkswagena, jednak popularność osiągnął dopiero po modernizacji na rok modelowy 1997. Zmieniono m.in. pas przedni, tylne lampy w sedanie, deskę rozdzielczą, boczki drzwi. Wraz z liftingiem nastąpiła zmiana nazwy. Od 1997 roku modele sedan nosiły nazwę S70, a kombi V70. Modele S70/V70 bazujące na modelu 850 produkowano do 2000 roku, kiedy to nastąpiła premiera zupełnie nowych modeli Volvo S60 i V70.
4,9
~afterburner.pl
Volvo 850
Sedan 2.5 20V 170KM 125kW
Auto, które mnie totalnie zaskoczyło. Miałem okazję kupić niedrogo samochód z 1 ręki z pewnym przebiegiem. Mimo, iż było znacznie starsze od mojego poprzedniego auta postanowiłem zaryzykować. Cała rodzina gdy zobaczyła co kupiłem zaczęła na mnie dziwnie patrzeć :). Sytuacja się zmieniła gdy zaczęli autem jeździć. Samochód jest szokujący...silnik jest cichy i jak się \"depnie\" super mocny. Niecałe 9 sek do setki. Skrzynia pracuje idealnie. Zawieszenie trzyma super i jest wytrzymałe. Zero rdzy na karoserii. ABS, poduszki przednie i boczne, SIPS, automatyczna klimatyzacja, elektryczne szyby i lusterka, pełno miejsca, cisza. Jedyny minus to już przestarzała sylwetka...auto ma 15 lat - ale jak ktoś jest w stanie to przełknąć to auto odpłaci się z nawiązką komfortem, osiągami, bezpieczeństwem i niezawdonością.
Średnie spalanie dla Volvo 850 Sedan 2.5 20V 170KM 125kW 1991-1997
10,3
l/100 km
12,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,9
Volvo 850
Sedan 2.5 20V 170KM 125kW
No cóż... jeśli trafimy trupa to będzie potrzebny duży worek pieniędzy, żeby go doprowadzić do stanu używalności. Ja przez ponad pół roku włożyłem blisko 3tys. natomiast chce mieć wszystko zrobione na tip top. Tak, że jak trzeba będzie to wsiądę i pojadę na drugi koniec kraju bez myślenia o tym czy auto da radę czy nie. Części są droższe ale wymienia się je 2 czy 3 razy rzadziej niż u konkurencji. Tuleje tylnej belki kosztują od 200-400 za sztukę. Wymienia się je raz na 15 lat? Spalanie też jest na odpowiednim poziomie. 2.5 170KM i 1400kg wagi musi swoje spalić. Jeśli dla kogoś te 12-14l przeraża to niech sobie odpuści. Ja mam założoną sekwencję i spala mi 13.5/100 w cyklu mieszanym. Po mieście i poza. Przy obecnych cenach paliwa wychodzi tak jakby palił 5l benzyny. Mi to nie przeszkadza ;)
11,2
Volvo 850
Sedan 2.5 20V 170KM 125kW
Super auto! Spalanie wynagradza wyposażeniem, prowadzeniem i bezawaryjnością. Spalanie w moim przypadku duże bo automat i zwykle krótkie trasy po mieście. Szybko się nagrzewa i zaraz cieplutko w środku. Polecam autko
11,2
Volvo 850
Sedan 2.5 20V 170KM 125kW
Super auto! Spalanie wynagradza wyposażeniem, prowadzeniem i bezawaryjnością. Spalanie w moim przypadku duże bo automat i zwykle krótkie trasy po mieście. Szybko się nagrzewa i zaraz cieplutko w środku. Polecam autko
Volvo 850 Sedan