Volkswagen XL1 - zaglądamy w przyszłość
Samochody koncepcyjne, projekty prototypowe i studyjne wynalazki producentów to swego rodzaju obrazy przeniesione ze szklanej kuli na deski...
Sportowy samochód o napÄ™dzie hybrydowym produkowany od 2015-2017. Historia modelu siÄ™ga roku 2002, gdy w Volkswagenie powstaÅ‚ pomysÅ‚ zbudowania oszczÄ™dnego, ekologicznego samochodu, który bÄ™dzie w stanie zużywać Å›rednio zaledwie 1 litr paliwa na 100 km. Efektem tych prac byÅ‚ prototyp o nazwie 1L (lub 1-Litre) w 2002 roku. Siedem lat później zaprezentowano kolejny koncept – L1, którego stylistyka posÅ‚użyÅ‚a do zaprojektowania produkcyjnego modelu XL1. Jego bezpoÅ›rednim pierwowzorem byÅ‚ trzeci prototyp – nazwany również XL1 z 2011 roku. Model XL1 wyprodukowano w limitowanej liczbie ok. 200 egzemplarzy.
TAK(100%)
To ponoć najoszczÄ™dniejszy samochód na Å›wiecie. I najdroższy w caÅ‚ej historii Volkswagena. ZÅ‚oÅ›liwi powiedzÄ… pewnie, że jak już VW zrobi coÅ› niesztampowego, to każe sobie za to sÅ‚ono pÅ‚acić. A bez zÅ‚oÅ›liwoÅ›ci – XL1 bardzo oryginalny, nawet w segmencie awangardowych hybryd.
~PowagosÅ‚awKoniec Å›wiata. Niemiecka marka robi samochód na modÅ‚Ä™ francuskÄ…. PomijajÄ…c wszystkie eko-aspekty XL1, wyglÄ…da on jak jeden z tych szalonych Citroenów ze stajni filmowego Fantomasa. Spokojnie, to komplement.
~Luzacjusz