Sportowy samochód o napędzie hybrydowym produkowany od 2015-2017. Historia modelu sięga roku 2002, gdy w Volkswagenie powstał pomysł zbudowania oszczędnego, ekologicznego samochodu, który będzie w stanie zużywać średnio zaledwie 1 litr paliwa na 100 km. Efektem tych prac był prototyp o nazwie 1L (lub 1-Litre) w 2002 roku. Siedem lat później zaprezentowano kolejny koncept – L1, którego stylistyka posłużyła do zaprojektowania produkcyjnego modelu XL1. Jego bezpośrednim pierwowzorem był trzeci prototyp – nazwany również XL1 z 2011 roku. Model XL1 wyprodukowano w limitowanej liczbie ok. 200 egzemplarzy.
To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.
Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!
Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.
Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.
~ Tomek
TAK(100%)
To ponoć najoszczędniejszy samochód na świecie. I najdroższy w całej historii Volkswagena. Złośliwi powiedzą pewnie, że jak już VW zrobi coś niesztampowego, to każe sobie za to słono płacić. A bez złośliwości – XL1 bardzo oryginalny, nawet w segmencie awangardowych hybryd.
~PowagosławKoniec świata. Niemiecka marka robi samochód na modłę francuską. Pomijając wszystkie eko-aspekty XL1, wygląda on jak jeden z tych szalonych Citroenów ze stajni filmowego Fantomasa. Spokojnie, to komplement.
~Luzacjusz