Szukaj

Informacje o Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM 66kW 1993-1998

Lata produkcji: 1993 – 1998
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany w latach 1991-1998. W Europie funkcjonował on zamiast trzeciej generacji Volkswagena Jetta, która oryginalną nazwę zachowała m. in. w USA. Vento zbudowano na bazie trzeciej generacji VW Golfa. Projektantem nadwozia auta był Herbert Schafer. Nazwa Vento zgodna jest z atmosferycznym nazewnictwem niemieckiej marki i po włosku oznacza po prostu „wiatr”. W Europie Vento został zastąpiony przez model Bora. Pod nazwą Vento Volkswagen do dziś sprzedaje kolejne generacje Jetty w Argentynie i w Chile.
czytaj więcej
Produkowany od 1993 do 1998 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 202 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Bezawaryjność (poważne usterki) + Widoczność

Wady

- Układ jezdny - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM 66kW 1993-1998
5,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Volkswagen Vento
Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW
Mój sprzęt to co prawda totalny składak, lecz sam silnik to "nieśmiertelne" 1Z. Nie oszukujmy się, TDI(czy też w tym wypadku TD(I) ) rakietą nie jest, niemniej lekkiej nogi nie mam. Jeżdżę nonstop w mieście, toteż spalanie jest dość spore - choć i tak nie przeraża. Konkrety: w trasie realne spalanie wynosi 5,5 litra przy 120 km/h(mierzone w 3 osoby). W mieście generalnie nie przekracza 6 litrów - no chyba, że naprawdę oporowo mu wstawiam w palnik, to spali te 6,5. W zasadzie nie byłoby tragedii, gdyby nie to że VW po prostu spaprało blacharkę, a samochód powyżej 140 km/h zaczyna żyć własnym życiem(choć 180 jeszcze wyciągnie, mimo wieku). Gdybym wiedział w co się pcham, wyremontowałbym Golfa "dwójkę", a tak pompuję kasę w auto, które mi się nie zwróci. W gruncie rzeczy można polecić - żeby tylko trafić na niegrzebany wóz, względnie oryginalny ze zdrową podłogą.
5,2
Volkswagen Vento
Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW
Witam posiadaczy Ventek. Moja furka w cyklu mieszanym wychodzi dokladnie 5L/100km. Mieszanym tzn. ok 7km drog bocznych + jakies 3-4 km malego miasta bo taka "trase" robie cdziennie. Silnik ledwo co zlapie temperature robocza. Auto nigdy nie spalilo mi wiecej niz 6l na 100km przy dosc ostrym dźganiu czy to w trasie czy w miescie. Spalanie 4.5L liczone po zalaniu po korek ale mysle ze spokojnie mozna zejsc do 4L moze i troszke mniej. Wystarczy utrzymywac predkosc ok 65km/h na 4 biegu. Ogolnie jestem bardzo zadowolony z samochodu silnik to dokladnie niesmiertelny 1Z a dokladniej to AHU (16bitowy sterownik) kto sie zna ten wie o czym mowie. :)
4,8
Volkswagen Vento
Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW
Auto bardzo pozytywnie mnie zaskoczylo. Przy dosyc dynamicznej jeździe nie wyszło mi więcej jak 5.1L Zawsze tankuje pod korek, i zawsze sprawdzam spalanie. tankuje przy minimum 700km na "tripie" Gdzie wchodza krotkie dystanse 3km, miasto, i trasa, Cześci śmiesznie tanie.

Usterki Volkswagen Vento

Liczba wpisów: 14
falujące obroty na benzynie
  • Volkswagen Vento 1.8 90KM 66kW 1991-1998
  • inne
mam ventylka 92r 1.8(90km) automat.mam problem z falujacymi obrotami na benz.po zapaleniu obroty faluja od 1000 do 500 i tak na przemian oraz slychac pykanie tzn nakjakby gdzies zwarcie bylo na wiazce przewodu tej co sa wtyki do wtrysku,silnika krokowego,zaplonu i czuj.temp.cieczy.na gaz jak przelaczy to obroty roznie trzymaja co inna godzina to inne obroty ale mniej wiecej to jest 1000 albo jakies 850-900.gdy wcisne hamulec to obroty spadaja do nawet800 a gdy wrzuce drive to spadaja do500 i lekko go poszarpuje.gdy puszcze hamulec auto rusza ale sie tak jakby dusilo.komputer wskazuje na blad czuj.halli,silnika krokowego,czuj.temp.cieczy tak jak wczesniej wymienialem.nowa jest sonda lambda,silnik krokowy,czyj.halla,cewka zaplonowa.co moze powodowac takie zachowanie bo mechanicy rozkladaja juz rece.co moge jeszcze sprawdzic.prosze o podpowiedzi.ps.dzisiaj nawet stracil na mocy.jak trzeba to przesle nawet filmik jego zachowania.szkoda go rozebrac na czesci bo naprawde jest to fajne autko mimo tego ze ma juz nabite 310000km... Mechanik twierdzi ze to moze byc monowtrysk, ale mi to na to wogole nie wyglada....
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
zgrzyty przy wciskaniu sprzęgła
  • Volkswagen Vento 1.6 75KM 55kW 1992-1998
  • układ napędowy
mam taki problem ,jestem posiadaczem vento od miesiąca .podczas wciskania sprzęgła przy ruszaniu odzywają się zgrzyty ,piski nie wie co to jest mechanicy każą wymieniać skrzynię narazie czekam co dalej będzie się działo
Oczekuje na rozwiązanie
nie pali jak ciepły
  • Volkswagen Vento 1.9 TD 75KM 55kW 1991-1998
  • układ wtryskowy
pali jak jest mróz -20 zapali zagrzeje się i na ciepłym powyżej 70 stopni pali normalnie gdy ostygnie poniżej 70 stopni pali za trzecim razem kiedy ostygnie poniżej 40 stopni przestaje palić wtedy wymuszam grzanie świec i zapali normalnie ale świece muszą grzać przynajmniej 15 sekund pozdrawiam co to maże być razem
Oczekuje na rozwiązanie
Volkswagen Vento