Szukaj

Informacje o Volkswagen Vento

Lata produkcji: 1991 – 1998
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany w latach 1991-1998. W Europie funkcjonował on zamiast trzeciej generacji Volkswagena Jetta, która oryginalną nazwę zachowała m. in. w USA. Vento zbudowano na bazie trzeciej generacji VW Golfa. Projektantem nadwozia auta był Herbert Schafer. Nazwa Vento zgodna jest z atmosferycznym nazewnictwem niemieckiej marki i po włosku oznacza po prostu „wiatr”. W Europie Vento został zastąpiony przez model Bora. Pod nazwą Vento Volkswagen do dziś sprzedaje kolejne generacje Jetty w Argentynie i w Chile.
czytaj więcej
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Volkswagen Vento

Liczba ocen: 325
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Całokształt

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,0
~tomtom
Volkswagen Vento
Sedan 1.9 D 64KM 47kW
Dobre auto dla kogoś niezamożnego, kto potrzebuje samochodu niezawodnego. Auto wyróżnia się stylistyką, sportowym kształtem. Jestem niezmiernie zadowolony z tego modelu. Największą jego wada jest jednak karoseria, bardzo słabej jakości. Jest to charakterystyczne dla Golfa III i Vento. Dobrze by było garażować, a przy wystąpieniu ognisk rdzy na bierząco szpachlować. Bardzo pozytywnie zaskoczył mnie silnik - który mimo że słabiuteńki, to jednak niezawodny, łątwy w obsłudze i bardzo ekonomiczny. W bagażniku spokojnie zmieszczą się ze 3-4 trupy :D Części tanie jak barszcz biały z kiełbasą. Polecam każdemu, kto ma ograniczone fundusze na samochód, chciałby jeździć czymś nietuzinkowym a jednocześnie nie grzebać w aucie co chwilę.
4,8
~Wulw
Volkswagen Vento
Sedan 2.0 115KM 85kW
Bardzo dobry samochód polecam zarówno dla osób ceniących moc jak i dla myślących o komforcie oraz z małą rodziną czyt 1-2 dzieci,bagażnik mega 500 l dużo miejsca w środku.Posiadam wersje z klimatyzacją i pełną elektryką więc namiastka luksusu jest.
4,1
~Maciej
Volkswagen Vento
Sedan 1.8 75KM 55kW
Samochód jest niezawodny, nigdy mnie nie zawiódł (w przeciwieństwie do obecnego Seata Toledo II) dobrze się prowadzi, jest bardzo przestronny i komfortowy. Wadem jest tylko słaby silnik, przeciętne spalanie i korozja nadwozia ale i tak warty jest kupna. Z perspektywy 8 lat kupiłbym go ponownie.
Średnie spalanie dla Volkswagen Vento
7,8 – 17,1
l/100 km
4,9 – 6,0
l/100 km
8,8 – 12,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Volkswagen Vento
Sedan 1.8 90KM 66kW
Jeżeli chodzi o spalanie to rewelacja. Wcześniej miałem golfa 3 z tym samym silnikiem i nie wiele palił ale vento bije go na głowę. Minimalne spalanie w trasie przy 80 km/h non stop wacha się między 6,2 a 6,6 LPG ( jest to wynik podany prze jeździe po drodze ekspresowej przy 80 km/h) średnio przy normalnej jeździe po trasie przy 110-120 km/h spalanie wynosi zawsze 7,5 LPG. średnie spalanie w obojętnie jakich warunkach nigdy nie przekroczyło 9,5 LPG. Jestem osobą która rocznie robi około 30 tys km i wyniki spalania zawsze są powtarzalne. Osobom które mówią że te auto dużo pali proponuje wymiane filtrów ustawienie instalacji i wymianę opon. Pozatym chcem zaznaczyć że nie jeżdżę praktycznie na zimnym silniku gdyż zawsze po odpaleniu robię minimum 30 km. Jeżeli ktoś co 5 km gasi auto to nie ma co się dziwić że potem spalanie wynosi ponad 10 litrów
5,7
Volkswagen Vento
Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW
Mój sprzęt to co prawda totalny składak, lecz sam silnik to "nieśmiertelne" 1Z. Nie oszukujmy się, TDI(czy też w tym wypadku TD(I) ) rakietą nie jest, niemniej lekkiej nogi nie mam. Jeżdżę nonstop w mieście, toteż spalanie jest dość spore - choć i tak nie przeraża. Konkrety: w trasie realne spalanie wynosi 5,5 litra przy 120 km/h(mierzone w 3 osoby). W mieście generalnie nie przekracza 6 litrów - no chyba, że naprawdę oporowo mu wstawiam w palnik, to spali te 6,5. W zasadzie nie byłoby tragedii, gdyby nie to że VW po prostu spaprało blacharkę, a samochód powyżej 140 km/h zaczyna żyć własnym życiem(choć 180 jeszcze wyciągnie, mimo wieku). Gdybym wiedział w co się pcham, wyremontowałbym Golfa "dwójkę", a tak pompuję kasę w auto, które mi się nie zwróci. W gruncie rzeczy można polecić - żeby tylko trafić na niegrzebany wóz, względnie oryginalny ze zdrową podłogą.
9,0
Volkswagen Vento
Sedan 1.8 90KM 66kW
Możecie mi wierzyć albo nie ale kupując ten samochód w życiu nie zakładałem że będzie tak mało palił.Przy ekonomicznej jeździe w trasie pali średnio 8,3-8,6 gazu przy załadowanym bagażniku i z czterema osobami na pokładzie. Jadąc sam zszedłem nim do 7,9L/100. Najwięcej spalił na krótkich 7kilometrowych odcinkach w zimie, wówczas wysszło 10,7L . Pali tak mało być może przez to że instalacja gazowa ma dopiero dwa lata.W porównaniu z poprzednią astrą F 1,6 która paliła śrenio 12L no to po prostu elegancko.

Usterki Volkswagen Vento

Liczba wpisów: 23
falujące obroty na benzynie
  • Volkswagen Vento 1.8 90KM 66kW 1991-1998
  • inne
mam ventylka 92r 1.8(90km) automat.mam problem z falujacymi obrotami na benz.po zapaleniu obroty faluja od 1000 do 500 i tak na przemian oraz slychac pykanie tzn nakjakby gdzies zwarcie bylo na wiazce przewodu tej co sa wtyki do wtrysku,silnika krokowego,zaplonu i czuj.temp.cieczy.na gaz jak przelaczy to obroty roznie trzymaja co inna godzina to inne obroty ale mniej wiecej to jest 1000 albo jakies 850-900.gdy wcisne hamulec to obroty spadaja do nawet800 a gdy wrzuce drive to spadaja do500 i lekko go poszarpuje.gdy puszcze hamulec auto rusza ale sie tak jakby dusilo.komputer wskazuje na blad czuj.halli,silnika krokowego,czuj.temp.cieczy tak jak wczesniej wymienialem.nowa jest sonda lambda,silnik krokowy,czyj.halla,cewka zaplonowa.co moze powodowac takie zachowanie bo mechanicy rozkladaja juz rece.co moge jeszcze sprawdzic.prosze o podpowiedzi.ps.dzisiaj nawet stracil na mocy.jak trzeba to przesle nawet filmik jego zachowania.szkoda go rozebrac na czesci bo naprawde jest to fajne autko mimo tego ze ma juz nabite 310000km... Mechanik twierdzi ze to moze byc monowtrysk, ale mi to na to wogole nie wyglada....
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
zgrzyty przy wciskaniu sprzęgła
  • Volkswagen Vento 1.6 75KM 55kW 1992-1998
  • układ napędowy
mam taki problem ,jestem posiadaczem vento od miesiąca .podczas wciskania sprzęgła przy ruszaniu odzywają się zgrzyty ,piski nie wie co to jest mechanicy każą wymieniać skrzynię narazie czekam co dalej będzie się działo
Oczekuje na rozwiązanie
nie pali jak ciepły
  • Volkswagen Vento 1.9 TD 75KM 55kW 1991-1998
  • układ wtryskowy
pali jak jest mróz -20 zapali zagrzeje się i na ciepłym powyżej 70 stopni pali normalnie gdy ostygnie poniżej 70 stopni pali za trzecim razem kiedy ostygnie poniżej 40 stopni przestaje palić wtedy wymuszam grzanie świec i zapali normalnie ale świece muszą grzać przynajmniej 15 sekund pozdrawiam co to maże być razem
Oczekuje na rozwiązanie
Volkswagen Vento