Szukaj

Informacje o Volkswagen up! Hatchback 3d 1.0 75KM 55kW od 2011

Lata produkcji: 2011 – 2016
Segment: Auta najmniejsze

Mały samochód (segment A) produkowany od 2011 roku. Najmniejszy z miejskich pojazdów Volkswagena, następca modeli Lupo i Fox. Pierwszy prototyp, który poprzedził produkcję malucha VW to up! concept zaprezentowany w 2007 roku. W kolejnych latach niemiecka marka rozwijała swoją koncepcję o kolejne modele studyjne (m.in. Space up! z 2007 r., e-Up! i up! Lite z 2009 r.) Finalnie up! został zbudowany na płycie podłogowej VW Group MQB Platform w ramach volkswagenowskiego projektu NSF (New Small Family), a jego bliźniaczymi modelami są Skoda Citigo i Seat Mii.

czytaj więcej
Powagosław

Najbardziej spójny stylistycznie z trójki maluchów Volkswagena, znacznie ciekawszy od Skody Citigo (nie było to trudne) i dość przyjazny w odbiorze. W tej klasie jest co najmniej pięć lepiej wyglądających samochodów, ale to samo można powiedzieć o każdym innym segmencie, a to właśnie auta VW się sprzedają.

~Powagosław
Luzacjusz

Według mnie przyzwoity, a volkswagenowska prostota jakoś wyszła mu na dobre. Up! to alternatywa wobec krzykliwych maluchów i nudnych-jak-flaki-w-oleju maluchów. Jest w tym jakaś koncepcja.

~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2016 roku
Pojemność skokowa 999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 95 Nm przy 3000-4300 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 74,5 x 76,4 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Całokształt

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Ergonomia

Wybrane oceny

4,3
~peecerRS
Volkswagen up!
Hatchback 3d 1.0 75KM 55kW
Posiadam autko od 26.10.2021 roku i zrobiłem nim dopiero (albo już) 6600km. Zakupiłem je z myślą o dojazdach czy to do pracy (35 km w jedną stronę), czy też do jazdy typowo po mieście (ze względu na gabaryty). Ale i zdarzyło się kilka dłuższych tras. Nawet powyżej 300 km. Rozważając zakup[ małego miejskiego auta, w grę wchodziły jeszcze Toyota Aygo i jej "bliźniaki". Jednak udało się trafić tego UP'a i w sumie prócz dwóch małych mankamentów w moim rozumieniu - auto zdaje egzamin na "5". Mankamenty to: 1. techniczny - sprawa znana wszystkim posiadaczom aut z roczników z przed 2014 roku. Problemy z "1" i wstecznym biegiem. Nie zawsze jest to płynne. 2. praktyczny - wygodniejsze wersje są jednak "5" drzwiowe, niż ładniej prezentująca się wersja 3D. Co do jazdy: - w tym aucie nie powinno i chyba nie występują takie terminy jak (pomijam wersje GTI, którą nie jeździłem): Prędkość, Przyśpieszenie, Dynamika, - za to jak najbardziej wskazane: ekonomia, niskie spalanie, manewrowość. I wiele osób pewnie może kilka kwestii zarzucić. Ale patrzę bardzo obiektywnie - można jechać 140 km/h (ale czy to ma sens i jest przyjemność??), Oczywiście można ze świateł "wystartować" (ale czy do tego jest to auto), Dynamika (ha ha ha ha ha). Ale pojemność bagażnika po złożeniu tylnych siedzeń wynagradza wiele braków i ukazuje ogrom możliwości jak na takie maleństwo. Osobiście jestem bardzo zadowolony, i głęboko rozważam zakup za jakiś czas nowszego model.
3,3
~michal
Volkswagen up!
Hatchback 3d 1.0 75KM 55kW
Autko odebralem kilka miesiecy temu. Pierwsze wrazenie calkiem pozytywne, ktore troche zaciera sie z kazdym kolejnym kilometrem. Zaczne od silnika czyli dobrej strony tego auta. Zaskakujaco dobrze radzi sobie z predkosciami 130-140 km\\h a przy tym jest calkiem cichy i ekonomiczny jak na 3 cylindrowa litrowke oczywiscie. Zdecydowanie slabo radzi sobie w przedziale wysokich obrotow, marnie przyspiesza a przy tym halasuje dosyc mocno, jednak dobrze czuje sie w zakresie srenich i w miare niskich obrotow. Wygluszenie moglbym podzielic na tyl i przud. Z tylu brakuje nadkoli co oczywiscie slychac a zwlaszcza poczas jazdy w deszczu. Przod jenak jest wygluszony zaskakujaco dobrze jak na klase tego samochodu, do tego stopnia ze mozna zapomniec zmienic bieg z 4 na 5 bieg. Producent zapewnia ze silnik zostal opracowany tak aby pracowal rowno i ze dolozono wszelkich staran zeby nie przenosil drgan do wewnatrz kabiny. Jenak nie udalo sie tego osiagnac i niestety czuc nie rowna prace motoru, choc wibracje nie sa mocne to moze nas troche denerwowac brak kultury pracy na wolnych obrotach. Standardowe zawieszenie z oponami w rozmiarze 165 70 r14 nie zapewniaja pewnosci prowadznia a auto buja sie na boki dosyc mocno i wtym przypadku polecam zainwestowac w sportowe zawieszenie oferowane w salonie i lepsze obrecze kol z szerszymi oponami. Opisy auta na stronach www zapewniaja nas ze skrzynia biegow jest precyzyjna a biegi zmienia sie glako i przyjemnie. Ja mam troche inne zdanie! Drugi bieg sprawia wrazenie zgrzytania a 3 i 4 nie chetnie wskakuja na swoja pozycie i albo przylozymy wiecej sily albo zaczniemy zmiane od nowa. Skrzynia to zecydowanie najslabszy punkt tego auta. Kilka szybkich plusow to: w miare wygodne fotele choc za regulacje wysokosci trzeba doplacic( co warto zrobic), wycieraczki same zwalniaja prace gdy zatrzymujemy sie na skrzyzowaniu, sporo miejsca dla kierowcy i pasarzera, male spalanie( miato okolo 6, autostrada przy 130-140 5.6-5.7, do 100km\\h okolo 5 litrow na 100), calkiem spory bagaznik w tej klasie, duzy i precyzyjny wskaznik paliwa. Szybkie minusy to: brak regulacji wysokosci pasow bezpieczenstwa, malo schowkow i slaba ergonomia deski rodzielczej, brak regulacji kierownicy w poziomie, tandetny szybko rysujacy sie plastik deski rodzielczej, brak wskaznika temperatury cieczy chlodzacej i glupie \"inteligentne\" podswietlenie zegarow ktore zmienia sie ze wskazan czujnika swiatla zewnetrzengo(kompletna bzura nie dzialajaca poprawnie)
4,6
~Wojtek
Volkswagen up!
Hatchback 3d 1.0 75KM 55kW
Przesiadłem się do tego "malucha" z auta segmentu C. Kupiłem auto po leasingu z bardzo niskim przebiegiem 15 tys km. Przez prawie 6 lat służyło mi dzielnie do dojazdów do pracy (70km/dzień) głównie jazda trasą szybkiego ruchu. Jedyny problem jaki miałem to korozja w okolicy wlewu paliwa (problem znany) egzemplarze z początków produkcji miały z tym problem z racji braku tylnych nadkoli. Poza tym to najlepsze auto jakie miałem, w był to mój 14 samochód.
Średnie spalanie dla Volkswagen up! Hatchback 3d 1.0 75KM 55kW od 2011
4,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,7
Volkswagen up!
Hatchback 3d 1.0 75KM 55kW
Posiadam autko od 26.10.2021 roku. Zakupiłem je z myślą o dojazdach czy to do pracy (35 km w jedną stronę), czy też do jazdy typowo po mieście (ze względu na gabaryty). Ale i zdarzyło się kilka dłuższych tras. Nawet powyżej 300 km. Rozważając zakup[ małego miejskiego auta, w grę wchodziły jeszcze Toyota Aygo i jej "bliźniaki". Jednak udało się trafić tego UP'a i w sumie prócz dwóch małych mankamentów w moim rozumieniu - auto zdaje egzamin na "5". Mankamenty to: 1. techniczny - sprawa znana wszystkim posiadaczom aut z roczników z przed 2014 roku. Problemy z "1" i wstecznym biegiem. Nie zawsze jest to płynne. 2. praktyczny - wygodniejsze wersje są jednak "5" drzwiowe, niż ładniej prezentująca się wersja 3D. Co do jazdy: - w tym aucie nie powinno i chyba nie występują takie terminy jak (pomijam wersje GTI, którą nie jeździłem): Prędkość, Przyśpieszenie, Dynamika, - za to jak najbardziej wskazane: ekonomia, niskie spalanie, manewrowość. I wiele osób pewnie może kilka kwestii zarzucić. Ale patrzę bardzo obiektywnie - można jechać 140 km/h (ale czy to ma sens i jest przyjemność??), Oczywiście można ze świateł "wystartować" (ale czy do tego jest to auto), Dynamika (ha ha ha ha ha). Ale pojemność bagażnika po złożeniu tylnych siedzeń wynagradza wiele braków i ukazuje ogrom możliwości jak na takie maleństwo. Osobiście jestem bardzo zadowolony, i głęboko rozważam zakup za jakiś czas nowszego modelu.
4,6
Volkswagen up!
Hatchback 3d 1.0 75KM 55kW
Silnik bardzo oszczędny. W mieście brakuje start/stop a na trasie 6 biegu, by został mistrzem oszczędności. Mam 16 calowe kola i szerokie opony (pakiet sportowy). Na zimówkach spalanie pewnie jeszcze spadnie. Przebieg: 2500 km, więc silnik się dopiero dociera. Rekord 3.6 to spalanie na trasie Częstochowa-Warszawa, śr V=80 km/h.
4,8
Volkswagen up!
Hatchback 3d 1.0 75KM 55kW
Pali mało. Na trasie z włączoną klimatyzacją, ok. 200 kg obciążenia, jadąc z prędkościami 110-60 nie przekroczył 5 litrów. 3,9 to spalanie jakie uzyskałem minimalnie, myślę, że dałbym radę zejść do 3,8. Te wyniki są rzeczywiste (sam przeliczałem po nalaniu do pełna) - nie mam komputera. Po mieście, jeździłem delikatnie - 5,8.

Usterki Volkswagen up!

Liczba wpisów: 4
Mapa silnika, blachy
  • Volkswagen up! Hatchback 5d Facelifting 1.0 65KM 48kW 2020-2022
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
To nasz drugi up. Wcześniej 60 koni. Nowe Auto po zmianach mapy silnika nie ma w ogóle przyspieszenia, tej drogowej elastyczności. Nie rozumiem, jak można ze wspaniałego samochodu zrobić muła. Silnik ten sam, skrzynia ta sama. Nowe normy spalania zabiły to auto… Druga sprawa to blacha. Dach po prostu pływa przy polerowaniu wosku… jak papier… Gdybym nie miał porównania, ale naprawdę prawie 10 lat zadowolenia z auta popsuł nowy egzemplarz…
Pęknięte światła od środka
  • Volkswagen up!
  • inne
  • 40 tys. km
Dzisiaj zauważyłam nietypowe popękanie prawego tylnego światła. Na początku myślałam, że ktoś uderzył w tył, ale nie było żadnego śladu. Co więcej światła tylne są gładkie, a widać popękany plastik? Od wewnątrz świateł. Na szczęście światła działają poprawnie, ale całość mocno psuje estetykę.
Oczekuje na rozwiązanie
Powtarzający się błąd poduszek powietrznych, świecąca się kontrolka
  • Volkswagen up! Hatchback 3d 1.0 75KM 55kW od 2011
  • instalacja elektryczna
  • 106 tys. km
Problem z powtarzającym się błędem poduszek powietrznych, świecąca się kontrolka poduszek, po skasowaniu błędu kilka dni jazdy i spokoju a potem nie wiadomo skąd i dlaczego zaświeca się kontrolka poduszek na desce rozdzielczej oraz zaświeca się poduszka dla pasażerów na pulpicie przy radiu. Czy VW Polska ogłaszał jakąś akcję serwisową z tym problemem związaną? Auto z 2011 roku
Problem rozwiązany
1 komentarz
Volkswagen up! Hatchback 3d