Szukaj

Informacje o Volkswagen Touran I 2.0 TDI 140KM 103kW 2003-2010

Lata produkcji: 2003 – 2010
Segment: VANy
Najtańszy Touran ma pod maską benzynowy 1.6l o mocy 102KM. Jest mułowaty, szczególnie załadowany rodzinką i bagażami na wczasy, ale podstawowy motor cieszy się za to dobrą opinią, jeśli chodzi o niezawodność. W wersji z bezpośrednim wtryskiem jest trochę dynamiczniejszy, ale to auto najlepiej wybrać z podwójnie doładowanym 1.4TSI o mocy 140KM. Moc rozwija płynnie, nie czuć nawet przejść pomiędzy wyłączeniem kompresora i uruchomieniem turbosprężarki na wyższych obrotach, a sam sposób pracy tego motoru może się podobać. W razie czego jest też dostępny w wersji bardziej ekstremalnej, 170-konnej. Jeśli nie lubicie mieć w aucie za dużo techniki, która może się zepsuć, to zostaje jeszcze 2-litrowy, 150-konny motor z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Dla miłośników diesli też coś się znajdzie – są dwa motory. 1.9TDI to stara szkoła o niedużej mocy, dlatego spodoba się tylko tym spokojnym kierowcom. Maksymalnie wyciąga 105KM. Nowszy 2.0TDI jest równocześnie lepszy i dostępny w dwóch, rozsądnych wariantach mocy – 140KM i 170KM. Na zimno standardowo jest dość głośny, ale później robi się na tyle przyjemny, że przy wysokich prędkościach bardziej słychać szum kół i wiatr niż jego pracę. Dynamika – już w tym słabszym jest w sam raz.
czytaj więcej
Powagosław
Touran jest jak małżeństwo z rozsądku. Nie zachwyca, trochę przynudza, ale zaspokaja podstawowe oczekiwania. No i to volkswagenowskie ujednolicenie wyszło mu na zdrowie, bo teraz przynajmniej w jego oczach można odnaleźć trochę wigoru. ~Powagosław
Luzacjusz
Little by little. Krok po kroku Touran wspina się po drabinie zmysłowości, pożądania i piękna. Jeszcze wczoraj był cholernie nudny, dziś jest po prostu nudny. Jest szansa, że nasze prawnuki będą kupować Tourana z hasłem: „Ładniejsze niż Ferrari”. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (poważne usterki) - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~Miłosz S
Volkswagen Touran I
Minivan 2.0 TDI 140KM 103kW
Postanowiłem napisać opinię na koniec użytkowania auta, ponieważ brakuje ocen po przebiegu 100 - 200 tyś. km. Auto kupiłem w salonie 9 lat temu. Przez ten czas przejechałem 184000 km. Poza drobnymi usterkami nigdy mnie nie zawiodło. Przeglądy robiłem raz do roku co mniej więcej 20 tyś. km (komputer sugerował przeglądy co ok. 25 tyś). Generalnie świetne auto dla rodziny. Dużo miejsca dla pasażerów i bagażu. Fotele można w kilka minut wymontować i przewieźć pralkę czy lodówkę. Następne auto prawdopodobnie też Touran, tylko benzyna.
4,9
~Basoovka
Volkswagen Touran I
Minivan 2.0 TDI 140KM 103kW
Po 6 latach przyszedł czas na podsumowanie i zmianę. Według mnie bardzo dobre auto, na którym mogłem polegać. Polecam tym, którzy lubią czuć auto w zakręcie, na śniegu i różne sytuacje zmuszają do dynamicznej akcji, ale też oszczędnej jazdy. Auto prowadzi się bardzo dobrze i daje poczucie kontroli. Niektórzy narzekają na twardość zawieszenia - jak kto woli. Gdy kupowałem opinie miał tragiczne, ale w moim przypadku w ogóle nie znalazły potwierdzenia. Nie wiem, czy ja miałem szczęście, czy te opinie były przesadzone, a może chodzi o umiejętność użytkowania. Dzisiaj żałuję tylko, że martwiłem się tymi opiniami, ponieważ de facto auto sprawowało się rewelacyjnie. Nie lubię pisać recenzji, ale i ja mogę dodać tę "cegiełkę" do tego forum i blogu który prowadzi Zachar.
3,6
~Rafał
Volkswagen Touran I
Minivan 2.0 TDI 140KM 103kW
SZCZERZE ODRADZAM! Tourana kupiłem 5 lat temu od pierwszego właściciela. Samochód krajowy, przebieg udokumentowany (wtedy 70tys. km) serwisowany od nowości w ASO, jednak i to nie zagwarantowało bezawaryjności tego auta. Silnik 2.0TDI (140KM) to NIEPOROZUMIENIE! Jeszcze nigdy nie wkładałem tyle pieniędzy w eksploatacje samochodu. oznaczenie silnika BKD to konstrukcyjna pomyłka! Jeżeli ktoś jest zainteresowany zakupem samochodu z silnikiem 2.0TDI (140KM) (pompowtryski) szczerze odradzam bo to skarbonka bez dna!
Średnie spalanie dla Volkswagen Touran I 2.0 TDI 140KM 103kW 2003-2010
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Volkswagen Touran I
Minivan 2.0 TDI 140KM 103kW
Swojego Tourana mam stosunkowo od niedawna. Jednak myślę że po przejechaniu nim prawie 1,5 tys km mogę się wypowiedzieć na jego temat. Ogólnie mówiąc przebieg 320 tys. więc swoje widział, po wymianie paska rozrządu, oleju w silniku i skrzyni (automat DSG) oraz przy jeździe w stosunku 60% trasa 40% miasto, spalanie przedstawia się następująco: Spalanie miasto = 7,8-8,2l/100km, Trasa = 5,6-6l/100km, chociaż w jednym przypadku udało mi się zejść ze spalaniem na trasie do 5,4l/100km bez większych problemów. W moim egzemplarzu problemem były kosmetyczne rzeczy: uszczelki, pasek rozrządu, oleje, filtry powietrza, klocki hamulcowe, elektryka lusterek i szyb, da gniazda zapalniczek (do wymiany) i nowy akumulator czyli rzeczy typowo eksploatacyjne poza tym śmiga, hula, mruczy aż miło. Lekki dyskomfort można odczuć przy odpalaniu zimnego silnika - ciężko mu to idzie i szarpie autem jak worem kartofli na wertepach. Ogólnie polecam nawet najbardziej wybrednym, podstawowe wymogi komfortu i kultury jazdy to auto spełnia wyśmienicie.
5,6
Volkswagen Touran I
Minivan 2.0 TDI 140KM 103kW
Spalanie tego autka jest rewelacyjne :) Posiadam 2.0 TDI BKD czyli ten z pękającymi głowicami- przebieg rzeczywisty to 280 tyś. i śmiga :) jadąc do Belgii i z powrotem to 2,5 tyś km spalanie średnie wyszło 6,5l- autko z dużym bagażem z prędkościami ok 160km/h i czasem więcej :) spalanie w mieście zatłoczonym z krótką trasą spalanie wysokie, w zimie nawet 8/100km. poza miastem do 140km/h spalanie 5.5/100, wiadomo jeżeli ktoś jeździ 100 na 6 biegu to spokojnie zejdzie poniżej 5l. Wszystko zależne od traktowania samochodu, trzeba się przyzwyczaić do charakterystyki silnika, 140KM wystarcza żeby się sprawnie poruszać- mina niektórych kierowców bezcenna jak nie mogą uciec minivanowi :) Szczególnie polecam wersję 7os. czasem przydają się dodatkowe siedzenia a wcale nie zabierają miejsca w środku, jedynym mankamentem jest wtedy brak koła zapasowego, na wyposażeniu jest jedynie zestaw naprawczy w sprayu. Bagażnik jest naprawdę pokaźny. ogólnie auto spisuje się rewelacyjnie, na razie nie miałem z nim żadnych niespodzianek, ważne żeby pilnować okresowych przeglądów, wymian oleju filtrów, tankować na większych stacjach a nie od pana Miecia ze stodoły a auto odwdzięczy się bezawaryjnością. Duże, wygodne, z oszczędnym silnikiem tak w 3 słowach.
6,1
Volkswagen Touran I
Minivan 2.0 TDI 140KM 103kW
Witam Duzo czytać o 2.0 TDI zwłaszcza "BKD" mam ten silnik, oryginalne 146 tys. poza padnietą przelotką(450zł+100zł komputer) czasem lekko falującymi obrotami biegu jałowego, nic się nie dzieje ! Ani dwu mas ani zadnych problemów z głowicą nic a nic, po przegladzie zawieszenie oryginał po naszych drogach juz 80 tys. km żadnych luzów. Blacharka orginał, żadnej rdzy. Jak ktos kupi wylatany z przebiegiem ponad 250tys. cofniętym licznikiem itd nie dziwie się że głowice i dwumasy padaja ! Trzeba potrafić, umieć jeździć dieselem, nie pedzel, lub 6 bieg i 50km/h jak dla mnie z tad wynikaja problemy. Mi auto przyśpiesza tip top, czasem zaleje Vpower, a tak orlen, bp czy baza autobusów :) Pzdr
Remont kapitalny silnika
  • Volkswagen Touran I 1.9 TDI 100KM 74kW 2003-2010
  • silnik
  • 235 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 13
posiadam vw tourana od 3 lat sprowadzonego z Niemiec przeszło 200tys. po 3 latach miałem remont kapitalny silnika z powodu pękniętego tłoku przyczyna nie znana pompo wtryski całe nie lały a tłok pękł po prostu zmęczenie materiału po za tym miałem wymianę dwu masy i jak na razie tyle z takich poważnych rzeczy z elektryki to tyko świeciła mi się kontrolka od air bag i okazało się że kostka nie łączyła pod siedzeniem kierowcy a inne usterki no wymiany inaczej klocki tarcze przód/tył wężyki hamulcowe tył/i przód też będę wymieniał bo popękane są zawieszenie przednie sprężyny właśnie niedawno wymienione bo jedna strzeliła a po zatym to inne tam rzeczy gumy na wahaczach stabilizatory i inne drobne rzeczy
to automat na niskich obrotach terkocze i szrpie silnikiem i czasem nie zmienia biegów systematycznie i dostaje duzych obrotuw
  • Volkswagen Touran I 1.9 TDI 105KM 77kW 2003-2010
  • układ napędowy
to automat na niskich obrotach terkocze i szarpie silnikiem i czasem nie zmienia biegów systematycznie i dostaje dużych obrotów a także ogrzewanie nie działa jak potrzeba i szukam serwisu z okolic Kielc
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Zawieszenie
  • Volkswagen Touran I 1.9 TDI 105KM 77kW 2003-2010
  • nadwozie
Posiadam go od roku, nie długo się cieszyłam ...od jakiegoś czasu zarzuca tyłem - czasami mam wrażenie, ze cały "tańczy". Najgorzej jest na najwyższych biegach. Na stacji diagnostycznej nie znaleziono przyczyny. Fachowcy nie mogą mi pomóc - latem jeździłam na 17*tkach - więc mechanik stwierdził ,że to ta przyczyna. zmieniłam zimowe na 16tki a problem pozostał. Komfort jazdy żaden ! Więc jadę i płaczę ... i już go nie lubię
Problem rozwiązany
2 komentarze
Volkswagen Touran I