Szukaj

Informacje o Volkswagen Touran I 1.6 102KM 75kW 2004-2010

Lata produkcji: 2004 – 2010
Segment: VANy
Najtańszy Touran ma pod maską benzynowy 1.6l o mocy 102KM. Jest mułowaty, szczególnie załadowany rodzinką i bagażami na wczasy, ale podstawowy motor cieszy się za to dobrą opinią, jeśli chodzi o niezawodność. W wersji z bezpośrednim wtryskiem jest trochę dynamiczniejszy, ale to auto najlepiej wybrać z podwójnie doładowanym 1.4TSI o mocy 140KM. Moc rozwija płynnie, nie czuć nawet przejść pomiędzy wyłączeniem kompresora i uruchomieniem turbosprężarki na wyższych obrotach, a sam sposób pracy tego motoru może się podobać. W razie czego jest też dostępny w wersji bardziej ekstremalnej, 170-konnej. Jeśli nie lubicie mieć w aucie za dużo techniki, która może się zepsuć, to zostaje jeszcze 2-litrowy, 150-konny motor z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Dla miłośników diesli też coś się znajdzie – są dwa motory. 1.9TDI to stara szkoła o niedużej mocy, dlatego spodoba się tylko tym spokojnym kierowcom. Maksymalnie wyciąga 105KM. Nowszy 2.0TDI jest równocześnie lepszy i dostępny w dwóch, rozsądnych wariantach mocy – 140KM i 170KM. Na zimno standardowo jest dość głośny, ale później robi się na tyle przyjemny, że przy wysokich prędkościach bardziej słychać szum kół i wiatr niż jego pracę. Dynamika – już w tym słabszym jest w sam raz.
czytaj więcej
Powagosław
Touran jest jak małżeństwo z rozsądku. Nie zachwyca, trochę przynudza, ale zaspokaja podstawowe oczekiwania. No i to volkswagenowskie ujednolicenie wyszło mu na zdrowie, bo teraz przynajmniej w jego oczach można odnaleźć trochę wigoru. ~Powagosław
Luzacjusz
Little by little. Krok po kroku Touran wspina się po drabinie zmysłowości, pożądania i piękna. Jeszcze wczoraj był cholernie nudny, dziś jest po prostu nudny. Jest szansa, że nasze prawnuki będą kupować Tourana z hasłem: „Ładniejsze niż Ferrari”. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1595 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 102 KM (75 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 148 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 77,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria - Silnik

Wybrane oceny

4,6
~ID
Volkswagen Touran I
Minivan 1.6 102KM 75kW
Nigdy nie spodziewałem się że kupię VW rozważałem Toyotę Corolle Verso albo Dacie Lodgy ale wtedy w mojej okolicy pojawił się Touran i w dodatku LPG. No cóż przestrzeń, widoczność, wygoda to wszystko można na wstępie pochwalić mimo instalacji LPG dalej dużo miejsca w bagażniku co nie jest normą bo japońskie koreańskie marki mają bagażniki ok 500l przy Touran, który ma ok 650 l mimo nie dużych gabarytów zewnętrznych. Silnik żółw dużo pali jak się mocniej dociśnie samochód spokojnego kierowcy wręcz zamulacza dróg :) Olej w silniku mpi dolewamy na 5000 km 0,5 l jazda głównie miasto/mieszana ponoć silnik pancerny i dobry dla LPG czas pokaże na razie ma już swoje przejechane 236000 bez większych awarii jeździ na oleju 10w40 Valvoline long life. Dobre tanie auto w utrzymaniu z dobrą instalacją LPG średnie zużycie 10l/100km co daje ok 400km na pełnej butli za 130zł. Dodam że auto wraz z benzyną 650km + gaz 400km daję jego maksymalny zasięg ponad 1000km porównajcie z elektrykiem:)
4,2
~OSK
Volkswagen Touran I
Minivan 1.6 102KM 75kW
Zdecydowanie nie jest to samochód marzeń. Touran 1.6 102KM to tani w utrzymaniu i eksplanacji wół roboczy. W połączeniu z dobrą instalacją LPG można na prawdę jeździć za pół darmo. Przy pilnowaniu wymiany oleju i jego stanu z pewnością dociągnie do 500 000km. Skrzynia to największa wada tego silnika, jazda po autostradzie przy 140 km/h jest bardzo uciążliwa ze względu na 5 biegową skrzynię. Na ostatnim biegu przy takiej prędkości samochód wkręca się na +/- 4000 obrotów, a co za tym idzie środku jest bardzo głośno. Osobiście robię rocznie 45/50 tys km rocznie na gazie. Bez większych usterek jeżdżę tak od 3 lat.
4,6
~Mateusz
Volkswagen Touran I
Minivan 1.6 102KM 75kW
Bardzo fajne, proste i funkcjonalne auto. Może wygląd nie trafia w gust kierowców, ale inne cechy auta mają się nieźle. Touran to "Auto dla ludu", może nie takiej jakości jak Audi ale za to o wiele tańsze. Ten model 1.6 polecam rodzicom dzieci do spokojnej jazdy, nie koniecznie tylko po mieście.
Remont kapitalny silnika
  • Volkswagen Touran I 1.9 TDI 100KM 74kW 2003-2010
  • silnik
  • 235 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 13
posiadam vw tourana od 3 lat sprowadzonego z Niemiec przeszło 200tys. po 3 latach miałem remont kapitalny silnika z powodu pękniętego tłoku przyczyna nie znana pompo wtryski całe nie lały a tłok pękł po prostu zmęczenie materiału po za tym miałem wymianę dwu masy i jak na razie tyle z takich poważnych rzeczy z elektryki to tyko świeciła mi się kontrolka od air bag i okazało się że kostka nie łączyła pod siedzeniem kierowcy a inne usterki no wymiany inaczej klocki tarcze przód/tył wężyki hamulcowe tył/i przód też będę wymieniał bo popękane są zawieszenie przednie sprężyny właśnie niedawno wymienione bo jedna strzeliła a po zatym to inne tam rzeczy gumy na wahaczach stabilizatory i inne drobne rzeczy
to automat na niskich obrotach terkocze i szrpie silnikiem i czasem nie zmienia biegów systematycznie i dostaje duzych obrotuw
  • Volkswagen Touran I 1.9 TDI 105KM 77kW 2003-2010
  • układ napędowy
to automat na niskich obrotach terkocze i szarpie silnikiem i czasem nie zmienia biegów systematycznie i dostaje dużych obrotów a także ogrzewanie nie działa jak potrzeba i szukam serwisu z okolic Kielc
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Zawieszenie
  • Volkswagen Touran I 1.9 TDI 105KM 77kW 2003-2010
  • nadwozie
Posiadam go od roku, nie długo się cieszyłam ...od jakiegoś czasu zarzuca tyłem - czasami mam wrażenie, ze cały "tańczy". Najgorzej jest na najwyższych biegach. Na stacji diagnostycznej nie znaleziono przyczyny. Fachowcy nie mogą mi pomóc - latem jeździłam na 17*tkach - więc mechanik stwierdził ,że to ta przyczyna. zmieniłam zimowe na 16tki a problem pozostał. Komfort jazdy żaden ! Więc jadę i płaczę ... i już go nie lubię
Problem rozwiązany
2 komentarze
Volkswagen Touran I