Szukaj

Informacje o Volkswagen Touareg III

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Samochód zewnÄ™trznie, jedynie nielicznymi elementami nawiÄ…zuje do rodziny Volkswagena. Z przodu zastosowano dużą atrapÄ™ chÅ‚odnicy, która dobrze wspóÅ‚gra z ogólnym zarysem auta, w szczególnoÅ›ci z reflektorami. Po bokach przedniego zderzaka umieszczono wloty powietrza. Klienci bÄ™dÄ… mieli do wyboru  chromowana albo caÅ‚kowicie czarna wersjÄ™ atrapy chÅ‚odnicy. Przednie reflektory pomimo zbliżonego zarysu jak w przypadku innych modeli oferujÄ… zupeÅ‚nie nowÄ… funkcjonalność. W nowym Touaregu producent oferuje o wiele bardziej skomplikowane i zaawansowane technologicznie LED Matrix HeadLights. JednÄ… z nowych funkcjonalnoÅ›ci oÅ›wietlenia zarezerwowanÄ… dotÄ…d tylko dla klasy premium jest ostrzeganie o przechodniach wykrytych przez ukÅ‚ad rozpoznawania ludzi, „migajÄ…cÄ…” wiÄ…zkÄ… Å›wiatÅ‚a. Jeden reflektor skÅ‚ada siÄ™ aż ze 128 diod, które dostosowujÄ… swojÄ… pracÄ™ do warunków jazdy. Tylne oÅ›wietlenie wzorowane jest na Arteonie, podobnie jest w przypadku nazwy modelu przeniesionej na Å›rodek tylnej klapy, w przeciwieÅ„stwie do ogólnego trendu w Touaregu zastosowano prawdziwe koncówki ukÅ‚adu wydechowego.
Nowy Touareg zbudowany zostaÅ‚ na tej samej picie podÅ‚ogowej co Audi Q7 czy Porsche Cayenne. W porównaniu do poprzedniej generacji, dÅ‚ugość pojazdu urosÅ‚a o 77 mm do 4878 mm, szerokość wzrosÅ‚a o 44 mm do 1984 mm, zaÅ› wysokość zmalaÅ‚a o 1 mm i wynosi 1702 mm. Rozstaw osi ulegÅ‚ minimalnej zmianie i wynosi teraz 2894 mm.
Najważniejszą nowością we wnętrzu Touarega jest tak zwany Innovision Cockpit, czyli system obsługi samochodu oparty o dotykowe ekrany o dużej przekątnej. Wyświetlacz Innovision Cockpitu ma 15 cali, a przed kierowcą może znaleźć się jeszcze drugi, 12-calowy, zastępujący tradycyjne zegary.

czytaj więcej
Powagosław
Bez zbędnych fajerwerków powstał samochód ładniejszy od swojego poprzednika i znacznie ładniejszy od wielu rynkowych konkurentów. Zachowawcza sylwetka? Jeśli dobrze skomponowane proporcje i eleganckie linie to synonim asekuranctwa, to niech tak asekurują się wszyscy projektanci. ~Powagosław
Luzacjusz
Może jest nudny i bez polotu. Może wygląda jak przerośnięty Golf skrzyżowany z Polo. Może udaje krewnego Porsche. Może jest jak cover znanej piosenki, a nie oryginał. Ale to cover, który śpiewa Joe Cocker, a robi to on często lepiej od pierwowzoru. Zresztą, zapytajcie Beatlesów. ~Luzacjusz
Ogólna ocena
4,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Karoseria

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

5,0
~Maciej
Volkswagen Touareg III
SUV 3.0 V6 SCR TDI 286KM 210kW
Samochód po prostu genialny. Świetny silnik, cichutki, świetnie się prowadzi, dzięki pneumatyce bardzo komfortowy. Mam wersje r-line na kołach 21 cali, których wcale nie czuć. Wygląda bardzo sportowo. Świetne audi Dolby surround - Dyna audio. Wyświetlacz na szybie wyświetlę wskazówki z nawigacji, znaki, prędkość i inne. W korkach jeździ sam, przyspieszając i hamując. 500m przed terenem zabudowanym powiadamia wibracja pedału przyspieszenia żeby odpuścisz gaz bo zbliżamy się do tereny zabudowanego. Można go otworzyć i zamknąć przez internet. Przydaje się na wczasach jak zapomnisz kluczyka aby wyciągnąć rzeczy z samochodu. Duże okno dachowe rozświetla wnętrze. Fotele pompowane są i ustawiane we wszystkich możliwych kierunkach, bardzo wygodne z 7 trybami masaży. Światła to po prostu dzieło sztuki. W nocy na drodze krętej jedziesz na światłach drogowych cały czas, a komputer podczas jazdy wycina wiązkę światła aby nie oślepiać innych kierowców i robi to cały czas podczas jazdy. Widoczność jak w dzień, dlatego światła matrix to must have w takim pojeździe. Podświetlenie ambient wprowadza przyjemny klimat we wnętrzu pojazdu. Jesli ktoś może pozwolić sobie na taki samochód, to powinien potraktować touareqa naprawdę poważnie.
2,6
~Krzysztof
Volkswagen Touareg III
SUV 3.0 V6 SCR TDI 286KM 210kW
Przy zimnym silniku ciągłe problemy z obrotami oraz szarpanie podczas zmiany biegów. Przy minusowych temperaturach np.-8 ciągle zaparowane lampy ledowe przednie podczas jazdy oraz oślepianie innych kierowców-brak uznania gwarancji przez serwis. System infotainment, zawiesza się. Aktualizacja oprogramowania poprawia jedno, a zarazem psuje coś innego. Kamera assist notoryczne błędy. Na koniec zaznaczę, że samochód jest na oryginalnej gwarancji VW Polska. Samochód za 450tys i takie problemy. Czy warto? Zostawiam bez odpowiedzi.
1,4
~Signum
Volkswagen Touareg III
SUV 3.0 V6 SCR TDI 231KM 170kW
Nie nie i jeszcze raz nie. Za takie pieniądze spodziewałem się wygodnego, BEZAWARYJNEGO pojazdu. A otrzymałem samochód, który średnio 2 miesiące w roku stał w ASO, które nie bardzo potrafiło znaleźć przyczynę ciągłych awarii. 3 x nawaliło zawieszenie, 1 raz silnik, 1 raz awaria skrzyni biegów. NOWY SAMOCHÓD.
Volkswagen Touareg III