Szukaj

Informacje o Volkswagen Touareg III

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Samochód zewnętrznie, jedynie nielicznymi elementami nawiązuje do rodziny Volkswagena. Z przodu zastosowano dużą atrapę chłodnicy, która dobrze współgra z ogólnym zarysem auta, w szczególności z reflektorami. Po bokach przedniego zderzaka umieszczono wloty powietrza. Klienci będą mieli do wyboru  chromowana albo całkowicie czarna wersję atrapy chłodnicy. Przednie reflektory pomimo zbliżonego zarysu jak w przypadku innych modeli oferują zupełnie nową funkcjonalność. W nowym Touaregu producent oferuje o wiele bardziej skomplikowane i zaawansowane technologicznie LED Matrix HeadLights. Jedną z nowych funkcjonalności oświetlenia zarezerwowaną dotąd tylko dla klasy premium jest ostrzeganie o przechodniach wykrytych przez układ rozpoznawania ludzi, „migającą” wiązką światła. Jeden reflektor składa się aż ze 128 diod, które dostosowują swoją pracę do warunków jazdy. Tylne oświetlenie wzorowane jest na Arteonie, podobnie jest w przypadku nazwy modelu przeniesionej na środek tylnej klapy, w przeciwieństwie do ogólnego trendu w Touaregu zastosowano prawdziwe koncówki układu wydechowego.
Nowy Touareg zbudowany został na tej samej picie podłogowej co Audi Q7 czy Porsche Cayenne. W porównaniu do poprzedniej generacji, długość pojazdu urosła o 77 mm do 4878 mm, szerokość wzrosła o 44 mm do 1984 mm, zaś wysokość zmalała o 1 mm i wynosi 1702 mm. Rozstaw osi uległ minimalnej zmianie i wynosi teraz 2894 mm.
Najważniejszą nowością we wnętrzu Touarega jest tak zwany Innovision Cockpit, czyli system obsługi samochodu oparty o dotykowe ekrany o dużej przekątnej. Wyświetlacz Innovision Cockpitu ma 15 cali, a przed kierowcą może znaleźć się jeszcze drugi, 12-calowy, zastępujący tradycyjne zegary.

czytaj więcej
Powagosław
Bez zbędnych fajerwerków powstał samochód ładniejszy od swojego poprzednika i znacznie ładniejszy od wielu rynkowych konkurentów. Zachowawcza sylwetka? Jeśli dobrze skomponowane proporcje i eleganckie linie to synonim asekuranctwa, to niech tak asekurują się wszyscy projektanci. ~Powagosław
Luzacjusz
Może jest nudny i bez polotu. Może wygląda jak przerośnięty Golf skrzyżowany z Polo. Może udaje krewnego Porsche. Może jest jak cover znanej piosenki, a nie oryginał. Ale to cover, który śpiewa Joe Cocker, a robi to on często lepiej od pierwowzoru. Zresztą, zapytajcie Beatlesów. ~Luzacjusz
NA ŻYWO
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Karoseria

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

5,0
~Maciej
Volkswagen Touareg III
SUV 3.0 V6 SCR TDI 286KM 210kW
Samochód po prostu genialny. Świetny silnik, cichutki, świetnie się prowadzi, dzięki pneumatyce bardzo komfortowy. Mam wersje r-line na kołach 21 cali, których wcale nie czuć. Wygląda bardzo sportowo. Świetne audi Dolby surround - Dyna audio. Wyświetlacz na szybie wyświetlę wskazówki z nawigacji, znaki, prędkość i inne. W korkach jeździ sam, przyspieszając i hamując. 500m przed terenem zabudowanym powiadamia wibracja pedału przyspieszenia żeby odpuścisz gaz bo zbliżamy się do tereny zabudowanego. Można go otworzyć i zamknąć przez internet. Przydaje się na wczasach jak zapomnisz kluczyka aby wyciągnąć rzeczy z samochodu. Duże okno dachowe rozświetla wnętrze. Fotele pompowane są i ustawiane we wszystkich możliwych kierunkach, bardzo wygodne z 7 trybami masaży. Światła to po prostu dzieło sztuki. W nocy na drodze krętej jedziesz na światłach drogowych cały czas, a komputer podczas jazdy wycina wiązkę światła aby nie oślepiać innych kierowców i robi to cały czas podczas jazdy. Widoczność jak w dzień, dlatego światła matrix to must have w takim pojeździe. Podświetlenie ambient wprowadza przyjemny klimat we wnętrzu pojazdu. Jesli ktoś może pozwolić sobie na taki samochód, to powinien potraktować touareqa naprawdę poważnie.
2,6
~Krzysztof
Volkswagen Touareg III
SUV 3.0 V6 SCR TDI 286KM 210kW
Przy zimnym silniku ciągłe problemy z obrotami oraz szarpanie podczas zmiany biegów. Przy minusowych temperaturach np.-8 ciągle zaparowane lampy ledowe przednie podczas jazdy oraz oślepianie innych kierowców-brak uznania gwarancji przez serwis. System infotainment, zawiesza się. Aktualizacja oprogramowania poprawia jedno, a zarazem psuje coś innego. Kamera assist notoryczne błędy. Na koniec zaznaczę, że samochód jest na oryginalnej gwarancji VW Polska. Samochód za 450tys i takie problemy. Czy warto? Zostawiam bez odpowiedzi.
1,4
~Signum
Volkswagen Touareg III
SUV 3.0 V6 SCR TDI 231KM 170kW
Nie nie i jeszcze raz nie. Za takie pieniądze spodziewałem się wygodnego, BEZAWARYJNEGO pojazdu. A otrzymałem samochód, który średnio 2 miesiące w roku stał w ASO, które nie bardzo potrafiło znaleźć przyczynę ciągłych awarii. 3 x nawaliło zawieszenie, 1 raz silnik, 1 raz awaria skrzyni biegów. NOWY SAMOCHÓD.
Volkswagen Touareg III