Szukaj

Informacje o Volkswagen Touareg II SUV 3.0 V6 TDI BlueMotion 245KM 180kW 2012-2014

Lata produkcji: 2012 – 2014
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Silnik Diesla 3.0 TDI miał kilka wariantów mocy, ale ten 240-konny jest w sam raz. Auto ma genialne osiągi, jest elastyczne, chętnie przyspiesza praktycznie przy każdej prędkości - to optymalny wybór. Większa jest już tylko widlasta ósemka 4.2 TDI 340KM - to już naprawdę ciężkie działo. Podobnie jak wariant benzynowy 3.6 FSI 280KM. Z tymi silnikami Touareg zmienia się praktycznie w sportowy wóz - koneserzy je pokochają.
Powagosław
Bez zbędnych fajerwerków powstał samochód ładniejszy od swojego poprzednika i znacznie ładniejszy od wielu rynkowych konkurentów. Zachowawcza sylwetka? Jeśli dobrze skomponowane proporcje i eleganckie linie to synonim asekuranctwa, to niech tak asekurują się wszyscy projektanci. ~Powagosław
Luzacjusz
Może jest nudny i bez polotu. Może wygląda jak przerośnięty Golf skrzyżowany z Polo. Może udaje krewnego Porsche. Może jest jak cover znanej piosenki, a nie oryginał. Ale to cover, który śpiewa Joe Cocker, a robi to on często lepiej od pierwowzoru. Zresztą, zapytajcie Beatlesów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2014 roku
Pojemność skokowa 2967 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 245 KM (180 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 550 Nm przy 1750-2750 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4Motion
Liczba stopni 8
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

3,0
~Łukasz
Volkswagen Touareg II
SUV 3.0 V6 TDI BlueMotion 245KM 180kW
Luksusowe, duże, bardzo wygodne auto. Jak wszystko działało, to jeździło się super. Niestety trafił mi się paskudnie awaryjny egzemplarz. Auto częściej stało w warsztacie niż jeździło, a sypało się w sumie wszystko, od zawieszenia, po elektrykę do silnika. Wycieki oleju w 3.0 tdi to ponoć standard. Auto wyraźnie brało olej, po 3-4 tyś trzeba było dolewać. Dużą wadą auta jest 75% wspólnych części z Porsche Cayenne, co sprawia, że serwis Touarega jest kosmicznie drogi. Wymiana rozrządu kosztuje tu istny majątek. Generalnie jest to bardzo skomplikowane auto z wyższej półki i niestety jest tam co się psuć... Trzeba mieć bardzo duże zarobki by się nie martwić naprawami i czynnościami serwisowymi które idą w dziesiątki tysięcy zł...
4,6
~Ttt
Volkswagen Touareg II
SUV 3.0 V6 TDI BlueMotion 245KM 180kW
Najlepszy Suv jaki miałem i jakim jeździłem.Poprzednie auta RAV4,SANTA FE,Q7 nie maja polotu do tego.Najlepsza rzecza jest spalanie ,mialem wczesniej Q7 i tam ciezko bylo zejsc ponizej 10l w trasie i 13-14 w miescie.Touareg to nowszy silnik na 4 walkach +bluemotion i widac potezna roznice.Na trasie Polska-Norwegia spalanie z calej podrozy 6.2l auto zapakowane do pelna (Ja,żona i bagaż) ,w miescie na zimnym silniku miesci sie w 10l.
4,5
~Tomasz
Volkswagen Touareg II
SUV 3.0 V6 TDI BlueMotion 245KM 180kW
Ogólnie oceniam samochód na 4+ wpisałem doskonale :) Zawsze znajdą się jakieś punktu które są na minus, mnie osobiście denerwują naprawdę niewielkie sprawy: trzaski które pojawiają się w miejscu zamontowania rolety bagażnika, po wsadzeniu odpowiednich wygłuszaczy jest ok, druga sprawa to gabaryty :)) ale tego się nie da już zmienić, chciałem to mam, czasami parkowanie w mieście jest trudne - no ale kamerki naprawdę pomagają
Volkswagen Touareg II SUV