Szukaj

Informacje o Volkswagen Touareg II

Lata produkcji: 2010 – 2017
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2002, średniej wielkości SUV (segment I). Volkswagen Touareg jest drugim w historii Volkswagena (po niegdysiejszym VW 181 „Kurierwagen”) autem terenowym. Samochód został opracowany w kooperacji z Porsche i jest powiązany z modelem Cayenne. Obydwa modele m.in. powstały na tej samej płycie podłogowej. Volkswagen Touareg został poddany faceliftingowi w roku 2006. Druga generacja auta została wprowadzona na rynek w roku 2010. Model był niejednokrotnie nagradzany, m.in. w plebiscytach na najlepszy SUV magazynów „Motor Trend”, „Car and Driver” i „Four Wheeler”.
czytaj więcej
Powagosław
Bez zbędnych fajerwerków powstał samochód ładniejszy od swojego poprzednika i znacznie ładniejszy od wielu rynkowych konkurentów. Zachowawcza sylwetka? Jeśli dobrze skomponowane proporcje i eleganckie linie to synonim asekuranctwa, to niech tak asekurują się wszyscy projektanci. ~Powagosław
Luzacjusz
Może jest nudny i bez polotu. Może wygląda jak przerośnięty Golf skrzyżowany z Polo. Może udaje krewnego Porsche. Może jest jak cover znanej piosenki, a nie oryginał. Ale to cover, który śpiewa Joe Cocker, a robi to on często lepiej od pierwowzoru. Zresztą, zapytajcie Beatlesów. ~Luzacjusz

Volkswagen Touareg II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,0
~Łukasz
Volkswagen Touareg II
SUV 3.0 V6 TDI BlueMotion 245KM 180kW
Luksusowe, duże, bardzo wygodne auto. Jak wszystko działało, to jeździło się super. Niestety trafił mi się paskudnie awaryjny egzemplarz. Auto częściej stało w warsztacie niż jeździło, a sypało się w sumie wszystko, od zawieszenia, po elektrykę do silnika. Wycieki oleju w 3.0 tdi to ponoć standard. Auto wyraźnie brało olej, po 3-4 tyś trzeba było dolewać. Dużą wadą auta jest 75% wspólnych części z Porsche Cayenne, co sprawia, że serwis Touarega jest kosmicznie drogi. Wymiana rozrządu kosztuje tu istny majątek. Generalnie jest to bardzo skomplikowane auto z wyższej półki i niestety jest tam co się psuć... Trzeba mieć bardzo duże zarobki by się nie martwić naprawami i czynnościami serwisowymi które idą w dziesiątki tysięcy zł...
4,8
~Grzegorz
Volkswagen Touareg II
SUV Facelifting 3.0 V6 TDI BlueMotion 262KM 193kW
Przesiadka z A4 Avant. Nieporównywalnie więcej miejsca szczególnie z tyłu. Wygodny środek transportu nawet dla 5-osobowej rodziny. Samochód prowadzi się bardzo dobrze. Ergonomia ok. Spalanie różne od katalogowego ale przed zakupem sprawdzałem testy i mieści się w oczekiwaniach. Mój pierwszy automat więc trudno opiniować skrzynię biegów - na pewno reaguje wolniej niż manual. Generalnie nie szukałem pokazowego auta a raczej niezawodnego woła do jazdy w różnym terenie i za wcześnie jeszcze na pełną ocenę. Póki co jestem w 100% zadowolony.
4,8
~Marcin
Volkswagen Touareg II
SUV 4.2 V8 TDI 340KM 250kW
Najlepsze auto jakie kiedykolwiek miałem. Wystarczająco duże ale nie zbędnie przerośnięte jak np. audi q7. A osiągi bajka. Gdyby nie spalanie przy szybkiej jeździe byłby to samochód IDEALNY ale przy tej masie i tak jest nieźle. Ale prawdę mówiąc Touareg 4,2 tdi połączył funkcje dwóch pojazdów: sportowego i terenowego równocześnie. Jak ktoś ma wątpliwości co do sportowego charakteru proszę sprawdzić w katalogu przyspieszenie. A jeżeli chodzi o własności terenowe wystarczy podnieść zawieszenie i samochód wjedzie wszędzie.
Średnie spalanie dla Volkswagen Touareg II
12,7
l/100 km
8,4 – 12,2
l/100 km
18,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,7
Volkswagen Touareg II
SUV 3.6 V6 FSI BlueMotion 280KM 206kW
Touareg 2 benzyna + LPG (Stag). Samochód spala jednocześnie benzynę i gaz tzn spalając gaz, co jakiś czas wstrzykuje benzynę. Komputer pokładowy odnosi się tylko do benzyny i w mieście pokazuje 13L średnią a na trasie przy spokojnej jeździe potrafi zejść do 10L. Czy tak jest tego nie wiem, bo nie sprawdzałem, ale tak pokazuje. Natomiast wiem, co się dzieje przy dystrybutorach, tzn przy tankowaniu i obliczaniu kalkulatorem wychodzi 10 litrów na 100km gazu i 5 litrów na 100km benzyny. Ciężko to odnieść do wskazań komputera. Przy obecnych cenach paliw, koszt 1km wynosi 0,48groszy.
26,8
Volkswagen Touareg II
SUV 3.6 V6 FSI BlueMotion 280KM 206kW
Instalacja LPG STAG z dotryskiem PB. Średnie minimalne zużycie paliwa przy płynnej jeździe mieszanej/miejskiej: 9,6 LPG + 5,6 PB (26,1 LPG po przeliczeniu kosztów LPG+PB). Średnie maksymalne zużycie paliwa przy dynamicznej jeździe mieszanej/miejskiej: 10,4 LPG + 6,8 PB (30,5 LPG po przeliczeniu kosztów LPG+PB). Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe na długiej trasie przy płynnej i oszczędnej jeździe: 8,8 LPG + 5,1 PB (23,8 LPG po przeliczeniu kosztów LPG+PB). Minimalne zużycie paliwa na trasie z prędkościami 70-100 km/h wyniosło 8,8 LPG + 5,1 PB, a po autostradzie 140km/h (tempomat) 9,3 LPG + 4,1 PB. Maksymalne po mieście 10,7 LPG + 7,8 PB. Jazda średnio dynamiczna.
10,8
Volkswagen Touareg II
SUV 3.6 V6 FSI BlueMotion 280KM 206kW
Instalacja STAG 400 DPI pali jednocześnie LPG i Pb. Wartości wyrażone w litrach Pb po przeliczeniu LPG na benzynę wg różnicy w cenie. Na trasie (autostrada ok 140km/h) można powiedzieć, że jest nawet oszczędny (w sumie wychodzi jak koszt 8 litrów Pb na 100km: 3l Pb i 11.5l LPG na 100km ). W miejskich korkach proporcja dochodzi do 9l Pb i 10l LPG na 100km.
Volkswagen Touareg II