Szukaj

Informacje o Volkswagen Touareg I 3.0 TDI 240KM 177kW 2007-2010

Lata produkcji: 2007 – 2010
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Dostępnych silników jest znacznie więcej, niż mogłoby się wydawać. Takie auto bardziej opłaca się brać z dieslem niż motorem benzynowym – w salonie są tańsze i w zakupie i w eksploatacji. Najmniejszy 2.5TDI ma 174KM. Jest dobry, ale nie w Touregu – w nim lepiej go omijać. Półkę wyżej jest już 3.0TDI liczący 225KM i tu już robi się trochę ciekawiej. Auto samo w sobie jest dobrze wyciszone, więc o dokuczliwy dla niektórych dźwięk motoru wysokoprężnego możecie być spokojni. 3-litrówka jest na tyle dobra, że z większością aut na drodze da sobie radę, ale gdy trafi się mocniejszy kompakt, to może być już mniej zabawnie. Wtedy lepsza będzie wersja wzmocniona do 240KM lub flagowy diesel V10 o pojemności 5.0l i mocy grubo ponad 300KM. Prawdziwe monstrum i jeden z największych diesli na rynku. Jeśli silnik benzynowy, to najlepiej któryś z tych flagowych, bo te tańsze są nieopłacalne w stosunku do możliwości i kosztów jednostek wysokoprężnych. 4.2l 310-350KM lub 6.0 W12 450KM jeżdżą tak samo jak brzmią – obłędnie, a ponadto tylko one potrafią zagwarantować w Touregu osiągi na tak wysokim poziomie.
czytaj więcej
Powagosław
Bez zbędnych fajerwerków powstał samochód ładniejszy od swojego poprzednika i znacznie ładniejszy od wielu rynkowych konkurentów. Zachowawcza sylwetka? Jeśli dobrze skomponowane proporcje i eleganckie linie to synonim asekuranctwa, to niech tak asekurują się wszyscy projektanci. ~Powagosław
Luzacjusz
Może jest nudny i bez polotu. Może wygląda jak przerośnięty Golf skrzyżowany z Polo. Może udaje krewnego Porsche. Może jest jak cover znanej piosenki, a nie oryginał. Ale to cover, który śpiewa Joe Cocker, a robi to on często lepiej od pierwowzoru. Zresztą, zapytajcie Beatlesów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2010 roku
Pojemność skokowa 2967 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 240 KM (177 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 500 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,2
~Maszynista hazardowy.
Volkswagen Touareg I
SUV 3.0 TDI 240KM 177kW
Najlepsze auto jakie kiedykolwiek miałem. Uniwersalne, duże nadwozie, pakowne i komfortowe. Wyższe nadwozie = wyższa pozycja za kierownicą, do daje poczucie bezpieczeństwa, ponadto o wiele łatwiej do niego wsiąść a potem się wytoczyć. Dla mnie to istotne, mam spore gabaryty. Z silnikiem 3.0 tdi nie jest to oczywiście rakieta ale po wirusie na 290 kM i 605 Nm jeździ się bez kompleksów, bo w ok. 7-8 sekund wyrywa się do 100 km/h. No a przy wyższych prędkościach pow. 120 km/h elastycznością przewyższa mniejsze i lżejsze auta. Bardzo mocna 3 i 4 w automacie tiptronic ( w tym zakresie prędkości silnik ma najwyższy moment obrotowy). Ze startu większość aut go wyprzedza o jakieś 5-8 metrów 2-3 sekundy (masa ponad 2,5 tony!) jednak kiedy Twaróg wrzuci se trzeci i czwarty bieg nie ma mocnych... (może jakby kto ważył 1500 kg i miał mocy ponad 300 kM to może...). Muzyka seryjna rns510 nie jest taka wystrzałowa jak BOSE w Audi ale daje radę. Komfort zawieszenia dzięki pneumatyce porównywalny z dużymi autami klasycznej budowy (Mam na myśli auta typu A6 i 8 czy Merole E klasy). Jest sprężyste i ma duży skok, nie twardnieje po załadunku ludzi i waliz, jak to bywa w klasycznych maszynach. Miejsca z przodu nieprzyzwoicie dużo, zaś z tyłu wystarczy dla każdego poniżej 2m. Dzieci mogą nogami wymachiwać i grać w berka. Za dowód moich słów niech wystarczy to, że przesiadłem się na Twaroga z Audi A8 i od tamtej pory nie chcę myśleć o innych autach. A8 było o wiele szybsze i ładniej wykończone, ale to koniec jej zalet. Dzisiaj A8 to tylko przykre wspomnienie. Twaróg jest cichszy we wnętrzu, bardzo łatwy i intuicyjny w kierowaniu i obsłudze. Jest Sprytny w mieście choć wydaję się duży. Pozwala wjechać w jakieś wertepy, jak trzeba z łatwością może pociągnąć przyczepę, jest niezastąpiony na mokrym- śliskim slipie, do wodowania łódek i skuterów na ten przykład- dla mnie to ważne, bo lato spędzam na wodzie. No i nie trzeba dla niego dwóch miejsc parkingowych. Jest autem dopasowanym do mojej wagi, rozmiarów, temperamentu, trybu życia, kieszeni i koloru włosów mojej żony.
4,8
~Criss
Volkswagen Touareg I
SUV 3.0 TDI 240KM 177kW
Bardzo dobry samochód! Mam go do roku. Może nie robię nim jakiś kolosalnych przebiegów, ale nie stoi też cały czas w garażu. Kupiłem go w wersji prawie max tzn: climatronik na dwóch strefach, skóra, grzane fotele tył i przód, webasto z pilota, dwa akumulatory, pneumatyczne zawieszenie, DVD podczas jazdy i wiele innych. Obawiałem się usterek zawieszenia i elektroniki - jak się okazało bezpodstawnie. Jazda nim to sama przyjemność. Komfort jest na wysokim poziomie mimo że mam założone koła 20 cali (widok auta na tych kołach powala). Jeśli ktoś zastanawia się nad kupnem tego pojazdu - polecam serdecznie. Ma jeden mankament - nie jest autem do bicia rekordów jazdy na kropelce. Pozdrawiam wszystich!
4,7
~Kordi95 (kordian002@interia.pl)
Volkswagen Touareg I
SUV 3.0 TDI 240KM 177kW
samochó pieknie sie prezentuje do tego dochodzi zawieszenie oneumatyczne któe robi wrażenie np. gdy stoi sie przed swiatłami a zaraz długa prosta przełączmy w tedy skrzynie biegów na SPORT oraz ZAWIESZNIE NA SPOT (samochód zaczyna sie oposzczac i przybierac agresywna sylwetke zawieszenie robi sie twarde co sprawia ze samochód wogule sie nie wychyla na zakretach
Awaria sterownika climatronic
  • Volkswagen Touareg I 4.2 i V8 32V 310KM 228kW 2003-2006
  • instalacja elektryczna
  • 280 tys. km
Witam serdecznie, Posiadam Touarega z 2003 roku, 4.2 benzyna. Pewnej pięknej słonecznej niedzieli zaparkowałem go pod sklepem na 2h i po powrocie nie działał panel sterowania nawiewami/klimatyzacją. Całkowicie zgasł, żadne diody ani wyświetlacze nie działają. Sprawdziłem bezpieczniki - wszystkie ok. Z objawów jest jeszcze to, że po przekręceniu kluczyka do 1-szej pozycji uruchamia się wentylator pod maską (ten większy, chyba od klimy) na pełne obroty (brzmi jak start samolotu) i chodzi cały czas, po odpaleniu silnika też. Wymieniłem już panel sterujący dwa razy (kupiłem najpierw jeden, tani, nie zadziałał, uznałem że zepsuty, więc kupiłem drugi, droższy i rzekomo sprawny - ten sam efekt). Sprawdzałem napięcie w kostce pierwszej od prawej patrząc od frontu i na jednej parze było 12v na innej 5v, więc coś tam niby się dzieje.. Komputer pokazuje takie błędy (był wymieniany akumulator tego samego dnia, więc i od zawieszenia coś się pojawiło): VAG-COM Version: Release 311.2-N Chassis Type: 7L - VW Touareg Scan: 01,02,03,05,06,08,09,15,16,17,19,1C,22,29,34,36,37,39,46,47,55,56,65,68,6E Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 4D0 907 560 BQ Component: 4.2L V8/5V G 0050 Coding: 0011875 Shop #: WSC 31414 1 Fault Found: 18043 - Powertrain Data Bus: Missing Message from A/C Controller P1635 - 008 - Implausible Signal Readiness: 0110 1101 Address 02 ------------------------------------------------------- Controller: 09D 927 750 J Component: AL 600 6Q 0346 Coding: 0004136 Shop #: WSC 31414 No fault code found. Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 7L0 907 379 C Component: ESP ALLRAD MK25 0107 Coding: 0014593 Shop #: WSC 31414 1 Fault Found: 00778 - Steering Angle Sensor (G85) 000 - - Address 05 ------------------------------------------------------- Controller: 3D0 909 135 J Component: Kessy 6400 Coding: 0000232 Shop #: WSC 31414 No fault code found. Address 09 ------------------------------------------------------- Controller: 7L6 937 049 K Component: 2703 Coding: 0105661 Shop #: WSC 00012 2 Faults Found: 00907 - Intervention load Management 000 - - 01320 - Control Module for Climatronic (J255) 004 - No Signal/Communication Skipping Address 15-Airbags Address 16 ------------------------------------------------------- Controller: 7L6 953 549 D Component: Lenksäulenmodul 3301 Coding: 0000031 Shop #: WSC 31414 No fault code found. Address 17 ------------------------------------------------------- Controller: 7L6 920 880 L Component: KOMBIINSTRUMENT RB4 2935 Coding: 0001111 Shop #: WSC 40950 2 Faults Found: 00464 - Control Module with Display for Radio and Navigation (J503) 004 - No Signal/Communication 01304 - Radio 004 - No Signal/Communication Address 19 ------------------------------------------------------- Controller: 6N0 909 901 Component: Gateway KCAN 0101 Coding: 0000006 Shop #: WSC 31414 3 Faults Found: 01320 - Control Module for Climatronic (J255) 004 - No Signal/Communication 00464 - Control Module with Display for Radio and Navigation (J503) 004 - No Signal/Communication 01304 - Radio 004 - No Signal/Communication Address 22 ------------------------------------------------------- Controller: 0AD 927 755 BE Component: TRANSFERCASE 0122 Coding: 0000000 Shop #: WSC 00000 No fault code found. Address 29 ------------------------------------------------------- Controller: 3D0 909 157 Component: EVG GDL+AutoLWR(l) X012 Coding: 0000003 Shop #: WSC 31414 1 Fault Found: 00492 - Body kink Angle from Level Control Module 008 - Implausible Signal - Intermittent Address 34 ------------------------------------------------------- Controller: 7L6 907 553 B Component: LUFTFDR.-CDC- 3C1P1 3650 Coding: 0015520 Shop #: WSC 05311 2 Faults Found: 01598 - Drive Battery Voltage 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent 00778 - Steering Angle Sensor (G85) 004 - No Signal/Communication Address 39 ------------------------------------------------------- Controller: 3D0 909 158 Component: EVG GDL+AutoLWR(r) X012 Coding: 0000003 Shop #: WSC 31414 1 Fault Found: 00492 - Body kink Angle from Level Control Module 008 - Implausible Signal - Intermittent Address 46 ------------------------------------------------------- Controller: 7L0 959 933 E Component: 1G HSG 0201 Coding: 0000065 Shop #: WSC 40950 No fault code found. Address 68 ------------------------------------------------------- Controller: 7L0 955 119 F Component: Front Wiper 2416 Coding: 0000004 Shop #: WSC 31414 No fault code found. End -------------------------------------------------------
Problem rozwiązany
1 komentarz
stukanie podczas skręcania
  • Volkswagen Touareg I 2.5 R5 TDI 174KM 128kW 2002-2010
  • inne
Witam. Mój touareg podczas skręcnia w prawo lub w lewo, wydaje dziwne dźwięki.. Coś stuka, wali, boksuje(nie wiem jak to dokładnie określić), jakby coś przeskakiwało. Odgłosy te dochodzą z tylnego prawego koła. Koło aż skacze. Wcześniej stukało w lewym, to mechanik przełożył przeguby i teraz stuka w prawym. Nastepnie całkowicie Wymienił przeguby, ale niestety dalej nawala! A gdy gaszę auto, to wyczuwam jakieś dziwne szarpnięcie, jednak dzieje się tak tylko wtedy gdy jest stukanie w kole. Stukanie nie jest regularne. Jest dzień, że wogóle nie stuka, a niekiedy nawala przy każdym skręcie, mniejszym lub większym, obojętnie na jakiej nawierzchni, czy to suchej, mokrej, kamienistej, czy piaszczystej. Miał ktoś może nie mam pojęcia jaka jest przyczyna..
Problem rozwiązany
16 komentarzy
Pękający kolektor wydechowy
  • Volkswagen Touareg I 2.5 R5 TDI 174KM 128kW 2002-2010
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Cały kolektor pęka na wszystkich sprawach. Porażka konstrukcji, kolektor wykonany z blach prasowanych z kilku części i pospawane że sobą. Wszystko jest czarne pod maską a w kabinie spaliny auto zaczyna zamulać jak duży przedmuch. Na szczęście są zamieniki żeliwne 500-800zl
Volkswagen Touareg I