Szukaj

Informacje o Volkswagen Touareg I 6.0 W12 48V Sport 450KM 331kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Dostępnych silników jest znacznie więcej, niż mogłoby się wydawać. Takie auto bardziej opłaca się brać z dieslem niż motorem benzynowym – w salonie są tańsze i w zakupie i w eksploatacji. Najmniejszy 2.5TDI ma 174KM. Jest dobry, ale nie w Touregu – w nim lepiej go omijać. Półkę wyżej jest już 3.0TDI liczący 225KM i tu już robi się trochę ciekawiej. Auto samo w sobie jest dobrze wyciszone, więc o dokuczliwy dla niektórych dźwięk motoru wysokoprężnego możecie być spokojni. 3-litrówka jest na tyle dobra, że z większością aut na drodze da sobie radę, ale gdy trafi się mocniejszy kompakt, to może być już mniej zabawnie. Wtedy lepsza będzie wersja wzmocniona do 240KM lub flagowy diesel V10 o pojemności 5.0l i mocy grubo ponad 300KM. Prawdziwe monstrum i jeden z największych diesli na rynku. Jeśli silnik benzynowy, to najlepiej któryś z tych flagowych, bo te tańsze są nieopłacalne w stosunku do możliwości i kosztów jednostek wysokoprężnych. 4.2l 310-350KM lub 6.0 W12 450KM jeżdżą tak samo jak brzmią – obłędnie, a ponadto tylko one potrafią zagwarantować w Touregu osiągi na tak wysokim poziomie.
czytaj więcej
Powagosław
Bez zbędnych fajerwerków powstał samochód ładniejszy od swojego poprzednika i znacznie ładniejszy od wielu rynkowych konkurentów. Zachowawcza sylwetka? Jeśli dobrze skomponowane proporcje i eleganckie linie to synonim asekuranctwa, to niech tak asekurują się wszyscy projektanci. ~Powagosław
Luzacjusz
Może jest nudny i bez polotu. Może wygląda jak przerośnięty Golf skrzyżowany z Polo. Może udaje krewnego Porsche. Może jest jak cover znanej piosenki, a nie oryginał. Ale to cover, który śpiewa Joe Cocker, a robi to on często lepiej od pierwowzoru. Zresztą, zapytajcie Beatlesów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 5998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 450 KM (331 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 600 Nm przy 3300 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 12
Układ cylindrów w układzie W
Liczba zaworów 48
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90,2 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,9 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Volkswagen Touareg I 6.0 W12 48V Sport 450KM 331kW 2005-2010
16,8
l/100 km
19,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

20,7
Volkswagen Touareg I
SUV 6.0 W12 48V Sport 450KM 331kW
pod uwagę należy wziąć 3 rzeczy kierowce instalacje i trasę jako pokonujemy , przy oszczędnej jeździe spalanie waha się w granicach 20 litrów można zejść niżej przy bardzo spokojnej jeździe , kolejną kwestią jest dobra instalacja w moim przypadku instalacja Lovato bardzo dobrze się spisuje . w terenie spokojnie można przekroczyć barierę 25 litrów jednak przy pojemności 6 litrów uważam za bardzo dobry wynik (Układ jezdny)
20,7
Volkswagen Touareg I
SUV 6.0 W12 48V Sport 450KM 331kW
Spalanie uznaje za znikome w tak potężnym silniku 6.0 , moc tego auta jest porażająca a spalanie zależy tylko do kierowcy , silnik pracuje przepięknie w każdych fazach obrotów , przy takim aucie ciężko odczuć różnice lpg a benzyna tak czy inaczej przyśpiesza wyśmienicie. Nie wierze w komentarze w których twierdzo że spala 15 litrów lpg chyba na autostradzie przy 80 km/h każda instalacja potrzebuje gazu w przypadku mojego auto instalacja Lovato Easy Fast bardzo dobrze czuwa nad dawko lpg (Układ jezdny)
21,0
Volkswagen Touareg I
SUV 6.0 W12 48V Sport 450KM 331kW
Samochód to istny potwór, niesamowita moc a przy tym tak oszczędnie , samochód jak na swoje możliwości i silnik pobiera normalną dawkę lpg , uważam że normalną , można było by zejść poniżej 15 litrów ale po co odbierać sobie przyjemność z jazdy , samochód bardzo dobrze spisuje się trasie , jestem bardzo zadowolony z montażu instalacji Lovato Easy Fast, na której przejechałem ponad 50 tyś km (Układ jezdny)
Awaria sterownika climatronic
  • Volkswagen Touareg I 4.2 i V8 32V 310KM 228kW 2003-2006
  • instalacja elektryczna
  • 280 tys. km
Witam serdecznie, Posiadam Touarega z 2003 roku, 4.2 benzyna. Pewnej pięknej słonecznej niedzieli zaparkowałem go pod sklepem na 2h i po powrocie nie działał panel sterowania nawiewami/klimatyzacją. Całkowicie zgasł, żadne diody ani wyświetlacze nie działają. Sprawdziłem bezpieczniki - wszystkie ok. Z objawów jest jeszcze to, że po przekręceniu kluczyka do 1-szej pozycji uruchamia się wentylator pod maską (ten większy, chyba od klimy) na pełne obroty (brzmi jak start samolotu) i chodzi cały czas, po odpaleniu silnika też. Wymieniłem już panel sterujący dwa razy (kupiłem najpierw jeden, tani, nie zadziałał, uznałem że zepsuty, więc kupiłem drugi, droższy i rzekomo sprawny - ten sam efekt). Sprawdzałem napięcie w kostce pierwszej od prawej patrząc od frontu i na jednej parze było 12v na innej 5v, więc coś tam niby się dzieje.. Komputer pokazuje takie błędy (był wymieniany akumulator tego samego dnia, więc i od zawieszenia coś się pojawiło): VAG-COM Version: Release 311.2-N Chassis Type: 7L - VW Touareg Scan: 01,02,03,05,06,08,09,15,16,17,19,1C,22,29,34,36,37,39,46,47,55,56,65,68,6E Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 4D0 907 560 BQ Component: 4.2L V8/5V G 0050 Coding: 0011875 Shop #: WSC 31414 1 Fault Found: 18043 - Powertrain Data Bus: Missing Message from A/C Controller P1635 - 008 - Implausible Signal Readiness: 0110 1101 Address 02 ------------------------------------------------------- Controller: 09D 927 750 J Component: AL 600 6Q 0346 Coding: 0004136 Shop #: WSC 31414 No fault code found. Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 7L0 907 379 C Component: ESP ALLRAD MK25 0107 Coding: 0014593 Shop #: WSC 31414 1 Fault Found: 00778 - Steering Angle Sensor (G85) 000 - - Address 05 ------------------------------------------------------- Controller: 3D0 909 135 J Component: Kessy 6400 Coding: 0000232 Shop #: WSC 31414 No fault code found. Address 09 ------------------------------------------------------- Controller: 7L6 937 049 K Component: 2703 Coding: 0105661 Shop #: WSC 00012 2 Faults Found: 00907 - Intervention load Management 000 - - 01320 - Control Module for Climatronic (J255) 004 - No Signal/Communication Skipping Address 15-Airbags Address 16 ------------------------------------------------------- Controller: 7L6 953 549 D Component: Lenksäulenmodul 3301 Coding: 0000031 Shop #: WSC 31414 No fault code found. Address 17 ------------------------------------------------------- Controller: 7L6 920 880 L Component: KOMBIINSTRUMENT RB4 2935 Coding: 0001111 Shop #: WSC 40950 2 Faults Found: 00464 - Control Module with Display for Radio and Navigation (J503) 004 - No Signal/Communication 01304 - Radio 004 - No Signal/Communication Address 19 ------------------------------------------------------- Controller: 6N0 909 901 Component: Gateway KCAN 0101 Coding: 0000006 Shop #: WSC 31414 3 Faults Found: 01320 - Control Module for Climatronic (J255) 004 - No Signal/Communication 00464 - Control Module with Display for Radio and Navigation (J503) 004 - No Signal/Communication 01304 - Radio 004 - No Signal/Communication Address 22 ------------------------------------------------------- Controller: 0AD 927 755 BE Component: TRANSFERCASE 0122 Coding: 0000000 Shop #: WSC 00000 No fault code found. Address 29 ------------------------------------------------------- Controller: 3D0 909 157 Component: EVG GDL+AutoLWR(l) X012 Coding: 0000003 Shop #: WSC 31414 1 Fault Found: 00492 - Body kink Angle from Level Control Module 008 - Implausible Signal - Intermittent Address 34 ------------------------------------------------------- Controller: 7L6 907 553 B Component: LUFTFDR.-CDC- 3C1P1 3650 Coding: 0015520 Shop #: WSC 05311 2 Faults Found: 01598 - Drive Battery Voltage 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent 00778 - Steering Angle Sensor (G85) 004 - No Signal/Communication Address 39 ------------------------------------------------------- Controller: 3D0 909 158 Component: EVG GDL+AutoLWR(r) X012 Coding: 0000003 Shop #: WSC 31414 1 Fault Found: 00492 - Body kink Angle from Level Control Module 008 - Implausible Signal - Intermittent Address 46 ------------------------------------------------------- Controller: 7L0 959 933 E Component: 1G HSG 0201 Coding: 0000065 Shop #: WSC 40950 No fault code found. Address 68 ------------------------------------------------------- Controller: 7L0 955 119 F Component: Front Wiper 2416 Coding: 0000004 Shop #: WSC 31414 No fault code found. End -------------------------------------------------------
Problem rozwiązany
1 komentarz
stukanie podczas skręcania
  • Volkswagen Touareg I 2.5 R5 TDI 174KM 128kW 2002-2010
  • inne
Witam. Mój touareg podczas skręcnia w prawo lub w lewo, wydaje dziwne dźwięki.. Coś stuka, wali, boksuje(nie wiem jak to dokładnie określić), jakby coś przeskakiwało. Odgłosy te dochodzą z tylnego prawego koła. Koło aż skacze. Wcześniej stukało w lewym, to mechanik przełożył przeguby i teraz stuka w prawym. Nastepnie całkowicie Wymienił przeguby, ale niestety dalej nawala! A gdy gaszę auto, to wyczuwam jakieś dziwne szarpnięcie, jednak dzieje się tak tylko wtedy gdy jest stukanie w kole. Stukanie nie jest regularne. Jest dzień, że wogóle nie stuka, a niekiedy nawala przy każdym skręcie, mniejszym lub większym, obojętnie na jakiej nawierzchni, czy to suchej, mokrej, kamienistej, czy piaszczystej. Miał ktoś może nie mam pojęcia jaka jest przyczyna..
Problem rozwiązany
16 komentarzy
Pękający kolektor wydechowy
  • Volkswagen Touareg I 2.5 R5 TDI 174KM 128kW 2002-2010
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Cały kolektor pęka na wszystkich sprawach. Porażka konstrukcji, kolektor wykonany z blach prasowanych z kilku części i pospawane że sobą. Wszystko jest czarne pod maską a w kabinie spaliny auto zaczyna zamulać jak duży przedmuch. Na szczęście są zamieniki żeliwne 500-800zl

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 21
5,0
Volkswagen Touareg I
SUV 6.0 W12 48V Sport 450KM 331kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 70 tys. km
O tym aucie wypada powiedzieć dużo więcej , auto bardzo dopracowane pod każdym względem technicznie , silnik o mocy 450 km dostarcza bardzo wiele radości z jazdy , po zagazowaniu auta wszystko pozostało nienaruszone , moc jak najbardziej została na miejscu , spalanie auta wzrosło o 2 litry gazu co jest bardzo dobrym wynikiem spalanie w granicy 20 litrów , przy spokojnej...
5,0
Volkswagen Touareg I
SUV 6.0 W12 48V Sport 450KM 331kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 75 tys. km
Auto o kosmicznej mocy i kosmicznym spalaniu co spowodowało założenie instalacji lpg . Silnik po założeniu nie zmienił swojego charakteru pracy . Wszystko pięknie zamontowane w Landi w warszawie . Panowie zrobili kawał dobrej roboty .
5,0
Volkswagen Touareg I
SUV 6.0 W12 48V Sport 450KM 331kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 100 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Samochód sprowadziłem osobiście ze stanów , jednak po przejechaniu 100 km zorientowałem się że spalanie benzyny jest nie do przyjęcia na polskie realia , od razu zdecydowałem się założyć instalacje gazową , koszt dość znaczny jednak chciałem pojeździć dłużej tym autem , Instalacja serwisowana średnio raz do roku , bardzo zgrana instalacja . Polecam
Volkswagen Touareg I