DostÄ™pnych silników jest znacznie wiÄ™cej, niż mogÅ‚oby siÄ™ wydawać. Takie auto bardziej opÅ‚aca siÄ™ brać z dieslem niż motorem benzynowym – w salonie sÄ… taÅ„sze i w zakupie i w eksploatacji. Najmniejszy 2.5TDI ma 174KM. Jest dobry, ale nie w Touregu – w nim lepiej go omijać. PółkÄ™ wyżej jest już 3.0TDI liczÄ…cy 225KM i tu już robi siÄ™ trochÄ™ ciekawiej. Auto samo w sobie jest dobrze wyciszone, wiÄ™c o dokuczliwy dla niektórych dźwiÄ™k motoru wysokoprężnego możecie być spokojni. 3-litrówka jest na tyle dobra, że z wiÄ™kszoÅ›ciÄ… aut na drodze da sobie radÄ™, ale gdy trafi siÄ™ mocniejszy kompakt, to może być już mniej zabawnie. Wtedy lepsza bÄ™dzie wersja wzmocniona do 240KM lub flagowy diesel V10 o pojemnoÅ›ci 5.0l i mocy grubo ponad 300KM. Prawdziwe monstrum i jeden z najwiÄ™kszych diesli na rynku. JeÅ›li silnik benzynowy, to najlepiej któryÅ› z tych flagowych, bo te taÅ„sze sÄ… nieopÅ‚acalne w stosunku do możliwoÅ›ci i kosztów jednostek wysokoprężnych. 4.2l 310-350KM lub 6.0 W12 450KM jeżdżą tak samo jak brzmiÄ… – obÅ‚Ä™dnie, a ponadto tylko one potrafiÄ… zagwarantować w Touregu osiÄ…gi na tak wysokim poziomie.