Szukaj

Informacje o Volkswagen Touareg I 4.2 i V8 32V 310KM 228kW 2003-2006

Lata produkcji: 2003 – 2006
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Dostępnych silników jest znacznie więcej, niż mogłoby się wydawać. Takie auto bardziej opłaca się brać z dieslem niż motorem benzynowym – w salonie są tańsze i w zakupie i w eksploatacji. Najmniejszy 2.5TDI ma 174KM. Jest dobry, ale nie w Touregu – w nim lepiej go omijać. Półkę wyżej jest już 3.0TDI liczący 225KM i tu już robi się trochę ciekawiej. Auto samo w sobie jest dobrze wyciszone, więc o dokuczliwy dla niektórych dźwięk motoru wysokoprężnego możecie być spokojni. 3-litrówka jest na tyle dobra, że z większością aut na drodze da sobie radę, ale gdy trafi się mocniejszy kompakt, to może być już mniej zabawnie. Wtedy lepsza będzie wersja wzmocniona do 240KM lub flagowy diesel V10 o pojemności 5.0l i mocy grubo ponad 300KM. Prawdziwe monstrum i jeden z największych diesli na rynku. Jeśli silnik benzynowy, to najlepiej któryś z tych flagowych, bo te tańsze są nieopłacalne w stosunku do możliwości i kosztów jednostek wysokoprężnych. 4.2l 310-350KM lub 6.0 W12 450KM jeżdżą tak samo jak brzmią – obłędnie, a ponadto tylko one potrafią zagwarantować w Touregu osiągi na tak wysokim poziomie.
czytaj więcej
Powagosław
Bez zbędnych fajerwerków powstał samochód ładniejszy od swojego poprzednika i znacznie ładniejszy od wielu rynkowych konkurentów. Zachowawcza sylwetka? Jeśli dobrze skomponowane proporcje i eleganckie linie to synonim asekuranctwa, to niech tak asekurują się wszyscy projektanci. ~Powagosław
Luzacjusz
Może jest nudny i bez polotu. Może wygląda jak przerośnięty Golf skrzyżowany z Polo. Może udaje krewnego Porsche. Może jest jak cover znanej piosenki, a nie oryginał. Ale to cover, który śpiewa Joe Cocker, a robi to on często lepiej od pierwowzoru. Zresztą, zapytajcie Beatlesów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2006 roku
Pojemność skokowa 4172 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 310 KM (228 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 410 Nm przy 3000-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 32
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84,5 x 93 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Karoseria + Wyciszenie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,2
~Pm
Volkswagen Touareg I
SUV 4.2 i V8 32V 310KM 228kW
Auto wysokiej klasy posiadające dużo ciekawych rozwiązań. Silnik mocny i chyba najbardziej rozsądny, choć cięzki do dostania. UTrzymanie auta nie jest moze super tanie, ale jak ktos usuwa drobne awarie w swoim zakresie to na akceptowalnym poziomie. Skrzynia chodzi płynnie. Jezeli ktos pisze ze jest cos z nia nie tak to ma prawdopodobnie uszkodzona. Jedynym mankamentem jest jakosc wykonania plastikow w srodku- przyciski sie wycieraja jak w kazdym vw. Bardzo polecam autko, jednak jest ono dla ludzi którzy lubia samochody i lubia troche przy nich podlubac, inaczej ze wzgledu na ilosc i zlozonosc rozwiazan, moze sie okazac- delikatnie mowiac- mocno nieekonomiczne.
4,1
~andik35
Volkswagen Touareg I
SUV 4.2 i V8 32V 310KM 228kW
Reasumując: Jeździłem samochodami niemieckimi różnymi modelami BMW serii 3,5,7, audi A6, Vectra, amerykańskimi Jeepy oraz Chrysler, japońskimi Mitsubishi (osobowe i terenowe)i wieloma innymi ale nie było samochodu, który tak bardzo przypadłby mi do gustu. Czuć w tym samochodzie moc, bezpieczeństwo i masę pojazdu. Nie jest to samochód dla przysłowiowego Kowalskiego, dla którego samochód jest jedynie urządzeniem do przemieszczania się z punktu A do punktu B. Jest to rodzaj samochodu do którego miło jest usiąść, odpalić silnik, włączyć fajną muzyczkę przez perfekcyjnie działające audio i odpoczywać wsłuchując się w pomruk wydechu z silnej V8. Ale coś takiego zrozumieją tylko ludzie mojego pokroju dla których szeroko pojęta motoryzacja to hobby i sposób na życie.
5,0
~DAWID
Volkswagen Touareg I
SUV 4.2 i V8 32V 310KM 228kW
Super auto silnik tak ryczy ze każdy się obejrzy .koszty utrzymania nie podaje bo kupując go liczyłem się z tym a wszystkie naprawy robie sam . silnik bardzo łatwy w naprawie mimo ze v8 MPI to jest konstrukcja cepa.jak ktos lubi grzebac i ma troche pojecia o elektryce i potrafi posługiwac się diagnozą to naprawde polecam.
Średnie spalanie dla Volkswagen Touareg I 4.2 i V8 32V 310KM 228kW 2003-2006
17,6
l/100 km
20,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

21,3
Volkswagen Touareg I
SUV 4.2 i V8 32V 310KM 228kW
Auto przebieg 90 tys spalanie w trasie 18 gazu ( BRC ) na autostradzie przy 130 -140 km/godz ok to mi pasuje ale jazda w mieście to koszmar mieszkam w małym mieście to praktycznie nie przełącza się na gaz tylko benzyna bo podjadę i gaszę podjadę i gaszę i w tedy spal mi od 30 do 40 litrów benzyny KOSZMAR i dlatego mam drugie autko z małym silnikiem na firmę do kręcenia się w koło ogrudka ( firmy )ale to bez sensu trzymam bo lubię w trasie się sprawdza ale gdy będzie miało 20 lat wątpie żeby miało przebieg większy niż 150 tyś kilometrów
16,0
Volkswagen Touareg I
SUV 4.2 i V8 32V 310KM 228kW
Ekonomiczność? jakbym opisywał Fiestę, Astrę czy Punto pewnie miałoby to jakieś znaczenie. Opisuję samochód z mocą 310KM z silnikiem 4,2 litra, więc oczekiwanie, że napiszę iż pali on 6l/100 km nie jest przez nikogo oczekiwane. W związku ze spalaniem na poziomie 13l - trasa i 25l - miasto zainstalowałem w tym samochodzie instalację LPG Prinsa ( moim zdaniem jedna z najlepszych na rynku, przystosowanych do dużych mocy ) i problem został rozwiązany. Nie mam potrzeby kalkulowania czy jazda na tzw "całą pałę" spowoduje że ten potwór połknie 30litrów czy będę połykał kolejne kilometry w lanserskim tempie i spali około 15 litrów. Przelicznik jest prosty, ile by nie spalił kwotę dzielę na 2,5 i robi się śmiesznie.
19,7
Volkswagen Touareg I
SUV 4.2 i V8 32V 310KM 228kW
No więc...kiedys bedac w austri zauwazylem ze mam bardzo starte opony,wiec wracalem do kraju po autostradach z predkoscia 80km/h myslalem przynajmniej ze mniej spali ,ale o malym spalaniu nie ma mowy,przejechalem 900km ze stala predkoscia 80km/h i co 12 litrow??-nieee 14 litrow ???-niee 16litrow???-niee komputer wskazal 17,5litra na 100km,przy mojej normalenej jezdzie ponad 23,ale pozytywy to ze ludzie ogladaja sie za nim jak za jakims ferrari osiagi i piekny ryk silnika,i to wszystko a co do czesci to skrzynia mi sie zjebala a w volswagenie chcac za nowa 10000euro czyli 40000 zl !!!!!!! Pozdro...
Awaria sterownika climatronic
  • Volkswagen Touareg I 4.2 i V8 32V 310KM 228kW 2003-2006
  • instalacja elektryczna
  • 280 tys. km
Witam serdecznie, Posiadam Touarega z 2003 roku, 4.2 benzyna. Pewnej pięknej słonecznej niedzieli zaparkowałem go pod sklepem na 2h i po powrocie nie działał panel sterowania nawiewami/klimatyzacją. Całkowicie zgasł, żadne diody ani wyświetlacze nie działają. Sprawdziłem bezpieczniki - wszystkie ok. Z objawów jest jeszcze to, że po przekręceniu kluczyka do 1-szej pozycji uruchamia się wentylator pod maską (ten większy, chyba od klimy) na pełne obroty (brzmi jak start samolotu) i chodzi cały czas, po odpaleniu silnika też. Wymieniłem już panel sterujący dwa razy (kupiłem najpierw jeden, tani, nie zadziałał, uznałem że zepsuty, więc kupiłem drugi, droższy i rzekomo sprawny - ten sam efekt). Sprawdzałem napięcie w kostce pierwszej od prawej patrząc od frontu i na jednej parze było 12v na innej 5v, więc coś tam niby się dzieje.. Komputer pokazuje takie błędy (był wymieniany akumulator tego samego dnia, więc i od zawieszenia coś się pojawiło): VAG-COM Version: Release 311.2-N Chassis Type: 7L - VW Touareg Scan: 01,02,03,05,06,08,09,15,16,17,19,1C,22,29,34,36,37,39,46,47,55,56,65,68,6E Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 4D0 907 560 BQ Component: 4.2L V8/5V G 0050 Coding: 0011875 Shop #: WSC 31414 1 Fault Found: 18043 - Powertrain Data Bus: Missing Message from A/C Controller P1635 - 008 - Implausible Signal Readiness: 0110 1101 Address 02 ------------------------------------------------------- Controller: 09D 927 750 J Component: AL 600 6Q 0346 Coding: 0004136 Shop #: WSC 31414 No fault code found. Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 7L0 907 379 C Component: ESP ALLRAD MK25 0107 Coding: 0014593 Shop #: WSC 31414 1 Fault Found: 00778 - Steering Angle Sensor (G85) 000 - - Address 05 ------------------------------------------------------- Controller: 3D0 909 135 J Component: Kessy 6400 Coding: 0000232 Shop #: WSC 31414 No fault code found. Address 09 ------------------------------------------------------- Controller: 7L6 937 049 K Component: 2703 Coding: 0105661 Shop #: WSC 00012 2 Faults Found: 00907 - Intervention load Management 000 - - 01320 - Control Module for Climatronic (J255) 004 - No Signal/Communication Skipping Address 15-Airbags Address 16 ------------------------------------------------------- Controller: 7L6 953 549 D Component: Lenksäulenmodul 3301 Coding: 0000031 Shop #: WSC 31414 No fault code found. Address 17 ------------------------------------------------------- Controller: 7L6 920 880 L Component: KOMBIINSTRUMENT RB4 2935 Coding: 0001111 Shop #: WSC 40950 2 Faults Found: 00464 - Control Module with Display for Radio and Navigation (J503) 004 - No Signal/Communication 01304 - Radio 004 - No Signal/Communication Address 19 ------------------------------------------------------- Controller: 6N0 909 901 Component: Gateway KCAN 0101 Coding: 0000006 Shop #: WSC 31414 3 Faults Found: 01320 - Control Module for Climatronic (J255) 004 - No Signal/Communication 00464 - Control Module with Display for Radio and Navigation (J503) 004 - No Signal/Communication 01304 - Radio 004 - No Signal/Communication Address 22 ------------------------------------------------------- Controller: 0AD 927 755 BE Component: TRANSFERCASE 0122 Coding: 0000000 Shop #: WSC 00000 No fault code found. Address 29 ------------------------------------------------------- Controller: 3D0 909 157 Component: EVG GDL+AutoLWR(l) X012 Coding: 0000003 Shop #: WSC 31414 1 Fault Found: 00492 - Body kink Angle from Level Control Module 008 - Implausible Signal - Intermittent Address 34 ------------------------------------------------------- Controller: 7L6 907 553 B Component: LUFTFDR.-CDC- 3C1P1 3650 Coding: 0015520 Shop #: WSC 05311 2 Faults Found: 01598 - Drive Battery Voltage 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent 00778 - Steering Angle Sensor (G85) 004 - No Signal/Communication Address 39 ------------------------------------------------------- Controller: 3D0 909 158 Component: EVG GDL+AutoLWR(r) X012 Coding: 0000003 Shop #: WSC 31414 1 Fault Found: 00492 - Body kink Angle from Level Control Module 008 - Implausible Signal - Intermittent Address 46 ------------------------------------------------------- Controller: 7L0 959 933 E Component: 1G HSG 0201 Coding: 0000065 Shop #: WSC 40950 No fault code found. Address 68 ------------------------------------------------------- Controller: 7L0 955 119 F Component: Front Wiper 2416 Coding: 0000004 Shop #: WSC 31414 No fault code found. End -------------------------------------------------------
Problem rozwiązany
1 komentarz
stukanie podczas skręcania
  • Volkswagen Touareg I 2.5 R5 TDI 174KM 128kW 2002-2010
  • inne
Witam. Mój touareg podczas skręcnia w prawo lub w lewo, wydaje dziwne dźwięki.. Coś stuka, wali, boksuje(nie wiem jak to dokładnie określić), jakby coś przeskakiwało. Odgłosy te dochodzą z tylnego prawego koła. Koło aż skacze. Wcześniej stukało w lewym, to mechanik przełożył przeguby i teraz stuka w prawym. Nastepnie całkowicie Wymienił przeguby, ale niestety dalej nawala! A gdy gaszę auto, to wyczuwam jakieś dziwne szarpnięcie, jednak dzieje się tak tylko wtedy gdy jest stukanie w kole. Stukanie nie jest regularne. Jest dzień, że wogóle nie stuka, a niekiedy nawala przy każdym skręcie, mniejszym lub większym, obojętnie na jakiej nawierzchni, czy to suchej, mokrej, kamienistej, czy piaszczystej. Miał ktoś może nie mam pojęcia jaka jest przyczyna..
Problem rozwiązany
16 komentarzy
Pękający kolektor wydechowy
  • Volkswagen Touareg I 2.5 R5 TDI 174KM 128kW 2002-2010
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Cały kolektor pęka na wszystkich sprawach. Porażka konstrukcji, kolektor wykonany z blach prasowanych z kilku części i pospawane że sobą. Wszystko jest czarne pod maską a w kabinie spaliny auto zaczyna zamulać jak duży przedmuch. Na szczęście są zamieniki żeliwne 500-800zl
Volkswagen Touareg I