Szukaj

Informacje o Volkswagen Touareg

Lata produkcji: 2002 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2002, średniej wielkości SUV (segment I). Volkswagen Touareg jest drugim w historii Volkswagena (po niegdysiejszym VW 181 „Kurierwagen”) autem terenowym. Samochód został opracowany w kooperacji z Porsche i jest powiązany z modelem Cayenne. Obydwa modele m.in. powstały na tej samej płycie podłogowej. Volkswagen Touareg został poddany faceliftingowi w roku 2006. Druga generacja auta została wprowadzona na rynek w roku 2010. Model był niejednokrotnie nagradzany, m.in. w plebiscytach na najlepszy SUV magazynów „Motor Trend”, „Car and Driver” i „Four Wheeler”.
czytaj więcej
Powagosław
Bez zbędnych fajerwerków powstał samochód ładniejszy od swojego poprzednika i znacznie ładniejszy od wielu rynkowych konkurentów. Zachowawcza sylwetka? Jeśli dobrze skomponowane proporcje i eleganckie linie to synonim asekuranctwa, to niech tak asekurują się wszyscy projektanci. ~Powagosław
Luzacjusz
Może jest nudny i bez polotu. Może wygląda jak przerośnięty Golf skrzyżowany z Polo. Może udaje krewnego Porsche. Może jest jak cover znanej piosenki, a nie oryginał. Ale to cover, który śpiewa Joe Cocker, a robi to on często lepiej od pierwowzoru. Zresztą, zapytajcie Beatlesów. ~Luzacjusz

Volkswagen Touareg – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

5,0
~Maciej
Volkswagen Touareg III
SUV 3.0 V6 SCR TDI 286KM 210kW
Samochód po prostu genialny. Świetny silnik, cichutki, świetnie się prowadzi, dzięki pneumatyce bardzo komfortowy. Mam wersje r-line na kołach 21 cali, których wcale nie czuć. Wygląda bardzo sportowo. Świetne audi Dolby surround - Dyna audio. Wyświetlacz na szybie wyświetlę wskazówki z nawigacji, znaki, prędkość i inne. W korkach jeździ sam, przyspieszając i hamując. 500m przed terenem zabudowanym powiadamia wibracja pedału przyspieszenia żeby odpuścisz gaz bo zbliżamy się do tereny zabudowanego. Można go otworzyć i zamknąć przez internet. Przydaje się na wczasach jak zapomnisz kluczyka aby wyciągnąć rzeczy z samochodu. Duże okno dachowe rozświetla wnętrze. Fotele pompowane są i ustawiane we wszystkich możliwych kierunkach, bardzo wygodne z 7 trybami masaży. Światła to po prostu dzieło sztuki. W nocy na drodze krętej jedziesz na światłach drogowych cały czas, a komputer podczas jazdy wycina wiązkę światła aby nie oślepiać innych kierowców i robi to cały czas podczas jazdy. Widoczność jak w dzień, dlatego światła matrix to must have w takim pojeździe. Podświetlenie ambient wprowadza przyjemny klimat we wnętrzu pojazdu. Jesli ktoś może pozwolić sobie na taki samochód, to powinien potraktować touareqa naprawdę poważnie.
3,0
~Łukasz
Volkswagen Touareg II
SUV 3.0 V6 TDI BlueMotion 245KM 180kW
Luksusowe, duże, bardzo wygodne auto. Jak wszystko działało, to jeździło się super. Niestety trafił mi się paskudnie awaryjny egzemplarz. Auto częściej stało w warsztacie niż jeździło, a sypało się w sumie wszystko, od zawieszenia, po elektrykę do silnika. Wycieki oleju w 3.0 tdi to ponoć standard. Auto wyraźnie brało olej, po 3-4 tyś trzeba było dolewać. Dużą wadą auta jest 75% wspólnych części z Porsche Cayenne, co sprawia, że serwis Touarega jest kosmicznie drogi. Wymiana rozrządu kosztuje tu istny majątek. Generalnie jest to bardzo skomplikowane auto z wyższej półki i niestety jest tam co się psuć... Trzeba mieć bardzo duże zarobki by się nie martwić naprawami i czynnościami serwisowymi które idą w dziesiątki tysięcy zł...
2,6
~Krzysztof
Volkswagen Touareg III
SUV 3.0 V6 SCR TDI 286KM 210kW
Przy zimnym silniku ciągłe problemy z obrotami oraz szarpanie podczas zmiany biegów. Przy minusowych temperaturach np.-8 ciągle zaparowane lampy ledowe przednie podczas jazdy oraz oślepianie innych kierowców-brak uznania gwarancji przez serwis. System infotainment, zawiesza się. Aktualizacja oprogramowania poprawia jedno, a zarazem psuje coś innego. Kamera assist notoryczne błędy. Na koniec zaznaczę, że samochód jest na oryginalnej gwarancji VW Polska. Samochód za 450tys i takie problemy. Czy warto? Zostawiam bez odpowiedzi.
Średnie spalanie dla Volkswagen Touareg
10,6 – 17,6
l/100 km
8,3 – 13,6
l/100 km
17,0 – 20,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,7
Volkswagen Touareg II
SUV 3.6 V6 FSI BlueMotion 280KM 206kW
Touareg 2 benzyna + LPG (Stag). Samochód spala jednocześnie benzynę i gaz tzn spalając gaz, co jakiś czas wstrzykuje benzynę. Komputer pokładowy odnosi się tylko do benzyny i w mieście pokazuje 13L średnią a na trasie przy spokojnej jeździe potrafi zejść do 10L. Czy tak jest tego nie wiem, bo nie sprawdzałem, ale tak pokazuje. Natomiast wiem, co się dzieje przy dystrybutorach, tzn przy tankowaniu i obliczaniu kalkulatorem wychodzi 10 litrów na 100km gazu i 5 litrów na 100km benzyny. Ciężko to odnieść do wskazań komputera. Przy obecnych cenach paliw, koszt 1km wynosi 0,48groszy.
26,8
Volkswagen Touareg II
SUV 3.6 V6 FSI BlueMotion 280KM 206kW
Instalacja LPG STAG z dotryskiem PB. Średnie minimalne zużycie paliwa przy płynnej jeździe mieszanej/miejskiej: 9,6 LPG + 5,6 PB (26,1 LPG po przeliczeniu kosztów LPG+PB). Średnie maksymalne zużycie paliwa przy dynamicznej jeździe mieszanej/miejskiej: 10,4 LPG + 6,8 PB (30,5 LPG po przeliczeniu kosztów LPG+PB). Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe na długiej trasie przy płynnej i oszczędnej jeździe: 8,8 LPG + 5,1 PB (23,8 LPG po przeliczeniu kosztów LPG+PB). Minimalne zużycie paliwa na trasie z prędkościami 70-100 km/h wyniosło 8,8 LPG + 5,1 PB, a po autostradzie 140km/h (tempomat) 9,3 LPG + 4,1 PB. Maksymalne po mieście 10,7 LPG + 7,8 PB. Jazda średnio dynamiczna.
17,3
Volkswagen Touareg I
SUV 5.0 V10 TDI 313KM 230kW
Nie wiem jak ludzie mogą tu pisać o spalaniu 9-10l kiedy przy 90km/h tempomat pali 10/100☺️. Silnik świetny mimo kiepskiej opinii, podstawa to olej zgodny ze specyfikacją VW. Spalanie podałem realne przy normalnej jeździe bez szaleństw i nie jak emeryt.

Usterki Volkswagen Touareg

Liczba wpisów: 21
Awaria sterownika climatronic
  • Volkswagen Touareg I 4.2 i V8 32V 310KM 228kW 2003-2006
  • instalacja elektryczna
  • 280 tys. km
Witam serdecznie, Posiadam Touarega z 2003 roku, 4.2 benzyna. Pewnej pięknej słonecznej niedzieli zaparkowałem go pod sklepem na 2h i po powrocie nie działał panel sterowania nawiewami/klimatyzacją. Całkowicie zgasł, żadne diody ani wyświetlacze nie działają. Sprawdziłem bezpieczniki - wszystkie ok. Z objawów jest jeszcze to, że po przekręceniu kluczyka do 1-szej pozycji uruchamia się wentylator pod maską (ten większy, chyba od klimy) na pełne obroty (brzmi jak start samolotu) i chodzi cały czas, po odpaleniu silnika też. Wymieniłem już panel sterujący dwa razy (kupiłem najpierw jeden, tani, nie zadziałał, uznałem że zepsuty, więc kupiłem drugi, droższy i rzekomo sprawny - ten sam efekt). Sprawdzałem napięcie w kostce pierwszej od prawej patrząc od frontu i na jednej parze było 12v na innej 5v, więc coś tam niby się dzieje.. Komputer pokazuje takie błędy (był wymieniany akumulator tego samego dnia, więc i od zawieszenia coś się pojawiło): VAG-COM Version: Release 311.2-N Chassis Type: 7L - VW Touareg Scan: 01,02,03,05,06,08,09,15,16,17,19,1C,22,29,34,36,37,39,46,47,55,56,65,68,6E Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 4D0 907 560 BQ Component: 4.2L V8/5V G 0050 Coding: 0011875 Shop #: WSC 31414 1 Fault Found: 18043 - Powertrain Data Bus: Missing Message from A/C Controller P1635 - 008 - Implausible Signal Readiness: 0110 1101 Address 02 ------------------------------------------------------- Controller: 09D 927 750 J Component: AL 600 6Q 0346 Coding: 0004136 Shop #: WSC 31414 No fault code found. Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 7L0 907 379 C Component: ESP ALLRAD MK25 0107 Coding: 0014593 Shop #: WSC 31414 1 Fault Found: 00778 - Steering Angle Sensor (G85) 000 - - Address 05 ------------------------------------------------------- Controller: 3D0 909 135 J Component: Kessy 6400 Coding: 0000232 Shop #: WSC 31414 No fault code found. Address 09 ------------------------------------------------------- Controller: 7L6 937 049 K Component: 2703 Coding: 0105661 Shop #: WSC 00012 2 Faults Found: 00907 - Intervention load Management 000 - - 01320 - Control Module for Climatronic (J255) 004 - No Signal/Communication Skipping Address 15-Airbags Address 16 ------------------------------------------------------- Controller: 7L6 953 549 D Component: Lenksäulenmodul 3301 Coding: 0000031 Shop #: WSC 31414 No fault code found. Address 17 ------------------------------------------------------- Controller: 7L6 920 880 L Component: KOMBIINSTRUMENT RB4 2935 Coding: 0001111 Shop #: WSC 40950 2 Faults Found: 00464 - Control Module with Display for Radio and Navigation (J503) 004 - No Signal/Communication 01304 - Radio 004 - No Signal/Communication Address 19 ------------------------------------------------------- Controller: 6N0 909 901 Component: Gateway KCAN 0101 Coding: 0000006 Shop #: WSC 31414 3 Faults Found: 01320 - Control Module for Climatronic (J255) 004 - No Signal/Communication 00464 - Control Module with Display for Radio and Navigation (J503) 004 - No Signal/Communication 01304 - Radio 004 - No Signal/Communication Address 22 ------------------------------------------------------- Controller: 0AD 927 755 BE Component: TRANSFERCASE 0122 Coding: 0000000 Shop #: WSC 00000 No fault code found. Address 29 ------------------------------------------------------- Controller: 3D0 909 157 Component: EVG GDL+AutoLWR(l) X012 Coding: 0000003 Shop #: WSC 31414 1 Fault Found: 00492 - Body kink Angle from Level Control Module 008 - Implausible Signal - Intermittent Address 34 ------------------------------------------------------- Controller: 7L6 907 553 B Component: LUFTFDR.-CDC- 3C1P1 3650 Coding: 0015520 Shop #: WSC 05311 2 Faults Found: 01598 - Drive Battery Voltage 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent 00778 - Steering Angle Sensor (G85) 004 - No Signal/Communication Address 39 ------------------------------------------------------- Controller: 3D0 909 158 Component: EVG GDL+AutoLWR(r) X012 Coding: 0000003 Shop #: WSC 31414 1 Fault Found: 00492 - Body kink Angle from Level Control Module 008 - Implausible Signal - Intermittent Address 46 ------------------------------------------------------- Controller: 7L0 959 933 E Component: 1G HSG 0201 Coding: 0000065 Shop #: WSC 40950 No fault code found. Address 68 ------------------------------------------------------- Controller: 7L0 955 119 F Component: Front Wiper 2416 Coding: 0000004 Shop #: WSC 31414 No fault code found. End -------------------------------------------------------
Problem rozwiązany
1 komentarz
stukanie podczas skręcania
  • Volkswagen Touareg I 2.5 R5 TDI 174KM 128kW 2002-2010
  • inne
Witam. Mój touareg podczas skręcnia w prawo lub w lewo, wydaje dziwne dźwięki.. Coś stuka, wali, boksuje(nie wiem jak to dokładnie określić), jakby coś przeskakiwało. Odgłosy te dochodzą z tylnego prawego koła. Koło aż skacze. Wcześniej stukało w lewym, to mechanik przełożył przeguby i teraz stuka w prawym. Nastepnie całkowicie Wymienił przeguby, ale niestety dalej nawala! A gdy gaszę auto, to wyczuwam jakieś dziwne szarpnięcie, jednak dzieje się tak tylko wtedy gdy jest stukanie w kole. Stukanie nie jest regularne. Jest dzień, że wogóle nie stuka, a niekiedy nawala przy każdym skręcie, mniejszym lub większym, obojętnie na jakiej nawierzchni, czy to suchej, mokrej, kamienistej, czy piaszczystej. Miał ktoś może nie mam pojęcia jaka jest przyczyna..
Problem rozwiązany
16 komentarzy
Pękający kolektor wydechowy
  • Volkswagen Touareg I 2.5 R5 TDI 174KM 128kW 2002-2010
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Cały kolektor pęka na wszystkich sprawach. Porażka konstrukcji, kolektor wykonany z blach prasowanych z kilku części i pospawane że sobą. Wszystko jest czarne pod maską a w kabinie spaliny auto zaczyna zamulać jak duży przedmuch. Na szczęście są zamieniki żeliwne 500-800zl

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 33
5,0
Volkswagen Touareg I
SUV 6.0 W12 48V Sport 450KM 331kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 70 tys. km
O tym aucie wypada powiedzieć dużo więcej , auto bardzo dopracowane pod każdym względem technicznie , silnik o mocy 450 km dostarcza bardzo wiele radości z jazdy , po zagazowaniu auta wszystko pozostało nienaruszone , moc jak najbardziej została na miejscu , spalanie auta wzrosło o 2 litry gazu co jest bardzo dobrym wynikiem spalanie w granicy 20 litrów , przy spokojnej...
5,0
Volkswagen Touareg II
SUV 3.6 V6 FSI BlueMotion 280KM 206kW
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: AC STAG 400DPI
przebieg: 87 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Instalację gazową zamontowaną w moim VW przez firmę AUTO MIX Krystian Klapuch, eksploatuję o d 2 lat. Przejechałem około 30 tyś km. Wszystko działa bez zarzutu. Instalacja została zamontowana w sposób profesjonalny i bardzo estetyczny. Obsługa warsztatu miła i rzetelna.
5,0
Volkswagen Touareg I
SUV 6.0 W12 48V Sport 450KM 331kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 75 tys. km
Auto o kosmicznej mocy i kosmicznym spalaniu co spowodowało założenie instalacji lpg . Silnik po założeniu nie zmienił swojego charakteru pracy . Wszystko pięknie zamontowane w Landi w warszawie . Panowie zrobili kawał dobrej roboty .
Volkswagen Touareg