Szukaj

Informacje o Volkswagen Tiguan II SUV 1.4 TSI 150KM 110kW 2016-2018

Lata produkcji: 2016 – 2018
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Volkswagen Tiguan drugiej generacji po raz pierwszy zaprezentowany został jesienią 2015 r. na wystawie IAA we Frankfurcie, a do sprzedaży trafił w 2016 r. Pierwowzorem koncepcyjnym modelu był prototyp noszący nazwę Tiguan Active Concept. Produkcyjna wersja auta (pod względem stylistycznym powiązana także z drugą generacją większego Touarega) powstała na nowej modułowej platformie podłogowej VW Group MQB, tak jak między innymi nowe SUV-y grupy Volkswagen, np. VW T-Roc, Skoda Kodiaq czy Seat Ateca. Volkswagen Tiguan drugiej generacji dostępny jest również w wariancie przedłużonym, o nazwie Tiguan Allspace.

 

czytaj więcej
Powagosław

Tiguan przede wszystkim wygląda dojrzalej, dostojniej i poważniej od swojego starszego brata. Volkswagen doskonale wie, czego pragną ich klienci: dokładnie takiego Tiguana jak ten.

~Powagosław
Luzacjusz

Tiguan to Golf wśród SUV-ów. Zawsze będzie się doskonale sprzedawał. Tak, rodzice mogliby pokazywać ten samochód swoim dzieciom, zamiast śpiewać kołysanki. Można usnąć na jego widok, ale zawsze będzie się sprzedawał.

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1395 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-3500 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 0
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(96%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Ergonomia - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~kierowca
Volkswagen Tiguan II
SUV 1.4 TSI 150KM 110kW
A więc kolejna ocena po przebiegu ok 40 tysięcy km. Od ostatniej oceny upłynęło 3 lata. Moja pozytywna ocena się tylko potwierdziła. Samochód jest komfortowy, zawieszenie nie dobija, zużycie oleju to ok. 1l.12/13 tys. Od początku jest podobne. Jedyna wymiana to klocki po 50 tysiącach jazdy miejskiej. Wynik moim zdaniem świetny-wczesniej jeździłem francuzami. Silnik pracuje harmonijnie ale zestopniowanie skrzyni biegów powoduje, że jako taki nie jest dynamiczny. Zużywa ok. 9,5 - 10 l w mieście. Przede wszystkim nic nie trzeszczy, zgrzypi, klekocze. Mimo ogólnie trudnych warunków miejskich baaardzo solidnie zmontowany. Wnętrze również nie starzeje się. Samochód polecam bezwarunkowo.
5,0
~antoneos
Volkswagen Tiguan II
SUV 1.4 TSI 150KM 110kW
Wpisuję ponowną opinię po 5 latach użytkowania i 80 tys. km przebiegu (pierwsza opinia była po roku eksploatacji). Dotyczy Tiguana w wersji City (Trendline) w automacie, 1,4 ACT moc 150 KM z dokupionym dodatkowym wyposażeniem. Po pięciu latach bez zmian w ocenie samochodu - jestem bardzo zadowolony. Nie mam do czego się "przyczepić". Wszystko działa jak w nowym egzemplarzu, żadnych usterek. Nawet elektronika nie zawiesza się w ogóle. Niczego nie wymieniałem oprócz wycieraczek po 3 latach (o olejach i filtrach nie wspominam, bo to oczywistość). Załapałem się nawet w promocji na pakiet darmowych przeglądów w ASO do przebiegu 60 tys. km. Trudno powiedzieć, czy wszystko robili zgodnie ze sztuką, czy tylko przewietrzali samochód prze 4 godzi na hali warsztatowej (w każdym razie olej w silniku zmieniali, bo to było widać). Samochód jest uniwersalny do codziennego przemieszczania jak i na dłuższe wyjazdy. Bagażnik wystarczający dla 2-3 osób (podłoga w bagażniku obniżona bo zamiast koła zapasowego jest zestaw naprawczy, z którego jeszcze nie korzystałem). Na samochodzie w zasadzie nie widać oznak zużycia, zarówno wewnątrz, jak i wewnątrz. A to świadczy o dobrej jakości materiałów i wykonania (plus fakt oczywiście, że jeszcze nikt we mnie nie przywalił nawet lekko, na szczęście, oby jak najdłużej tak było). Miałem wcześniej dużo samochodów, więc mam porównanie.
4,5
~Przemco
Volkswagen Tiguan II
SUV 1.4 TSI 150KM 110kW
To mój trzeci VW z DSG i uważam, że w tej cenie to naprawdę dobry wybór. Daję 5 za całokształt, troszkę na wyrost bo oczywiście do czegoś zawsze można się przyczepić, aczkolwiek w tym przypadku naprawdę trudno. Wygląd zewnętrzny auta to kwestia gustu, dla mnie OK, zgrabny, nie za duży, mieści się wszędzie. Wewnątrz wygodnie, miejsca dla kierowcy aż nadto (mam 2m wzrostu i ponad 100kg), kierownica regulowana w dwóch, a fotele przednie we wszystkich kierunkach, co prawda ręcznie, ale bardzo precyzyjnie można go ustawić. Polecam wersję z masażem lędźwi!!! Z "ekstrasów" polecam aktywny tempomat, asystent pasa, asystent awaryjnego hamowania, asystent cofania (wykrywa ruch poprzeczny). ACC działa bardzo poprawnie, aczkolwiek to nie Tesla, więc tak całkiem w samopas puścić go nie można. Przy dużym ruch na autostradzie trzeba mu troszkę pomagać, ale jest naprawdę dobrze. Nie jest to demon prędkości aczkolwiek 170km/h po niemieckiej autobahn'ie można jechać bez żadnego problemu, nieco gorzej z dynamiką, szczególnie przy wyprzedzaniu - 250Nm przy tej masie i gabarycie to jednak ciut za mało. Polecam koła 18" bo są znacznie cichsze niż 17", choć oczywiście opony do nich droższe. Dlatego też używam allseason, które też znacznie lepiej sprawdzają się na błotnistych leśnych duktach. Auto dla każdego kto chce mieć wygodne, podwyższone 4x4 z przyzwoitym wyposażeniem, i to bez konieczności wydania 300k zł. Praktycznie w ogóle nie używam układu start/stop! Uważam że to znikoma oszczędność paliwa czy środowiska, za to na pewno zwiększone zużycie rozrusznika i akumulatora. Poza tym, ma bardzo kiepski soft - silnik się zatrzymuje gdy koła wciąż się obracają, czyli auto potrafi zgasnąć w momencie gdy akurat chcę przyśpieszyć. I to jest ta łyżka dziegciu...
Średnie spalanie dla Volkswagen Tiguan II SUV 1.4 TSI 150KM 110kW 2016-2018
7,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Volkswagen Tiguan II
SUV 1.4 TSI 150KM 110kW
Można przedłużyć gwarancję nawet do 5 lat oraz w bardzo atrakcyjnych cenach zakupić pakiet serwisowy na 4 lata dzięki czemu przeglądy nie będą dodatkowo już nic kosztowały, w tym zawarty jest koszt oleju, świec, filtrów itp. Koszt serwisu VW nie był nigdy najdroższy, a przy takim pakiecie stał się jeszcze bardziej przewidywalny. Fajna sprawa. Ten silni naprawdę przewidywalnie pali, jeśli jeździmy spokojnie to nawet mniej niż się spodziewamy (5,8L-6,4L). Natomiast w dużych korkach na krótkich odcinkach lub piłując go ostrym przyspieszaniem przy dużych prędkościach powyżej autostradowych 140km/h spali powyżej 10L. Natomiast średnie spalanie na odcinku 6tys km wyszło u mnie 7,9L
7,8
Volkswagen Tiguan II
SUV 1.4 TSI 150KM 110kW
Auto użytkowane przez 2 miesiące, nowe na "dotarciu", podejrzewam, że spalanie może spaść o około 0,5l. Bardzo komfortowy samochód, silnik o tej mocy bardzo dobrze sobie radzi z masą auta. Pozytywnie zaskakuje promień skrętu, pomocny przy parkowaniu i zawracaniu.
7,9
Volkswagen Tiguan II
SUV 1.4 TSI 150KM 110kW
Tu mogę jedynie odnieść się do zużycia paliwa i średnia od początku wynosi 8,1 z czego większość czasu to miasto Rzeszów.
Volkswagen Tiguan II SUV