Szukaj

Informacje o Volkswagen Tiguan II

Lata produkcji: 2016 – 2024
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Volkswagen Tiguan drugiej generacji po raz pierwszy zaprezentowany został jesienią 2015 r. na wystawie IAA we Frankfurcie, a do sprzedaży trafił w 2016 r. Pierwowzorem koncepcyjnym modelu był prototyp noszący nazwę Tiguan Active Concept. Produkcyjna wersja auta (pod względem stylistycznym powiązana także z drugą generacją większego Touarega) powstała na nowej modułowej platformie podłogowej VW Group MQB, tak jak między innymi nowe SUV-y grupy Volkswagen, np. VW T-Roc, Skoda Kodiaq czy Seat Ateca. Volkswagen Tiguan drugiej generacji dostępny jest również w wariancie przedłużonym, o nazwie Tiguan Allspace.

 

czytaj więcej
Powagosław

Tiguan przede wszystkim wygląda dojrzalej, dostojniej i poważniej od swojego starszego brata. Volkswagen doskonale wie, czego pragną ich klienci: dokładnie takiego Tiguana jak ten.

~Powagosław
Luzacjusz

Tiguan to Golf wśród SUV-ów. Zawsze będzie się doskonale sprzedawał. Tak, rodzice mogliby pokazywać ten samochód swoim dzieciom, zamiast śpiewać kołysanki. Można usnąć na jego widok, ale zawsze będzie się sprzedawał.

~Luzacjusz

Volkswagen Tiguan II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,3
~Artur
Volkswagen Tiguan II
SUV Facelifting 2.0 TSI 245KM 180kW
Pomimo, iż wciskano mi nowy model zamówiłem jednego z ostatnich do produkcji w wydaniu II (styczeń 2024). Generalnie jest to rozsądne auto z kilkoma niedoróbkami. Oczywiście główny problem to Android w Harman i ciągłe problemy z resetowaniem ustawień audio, rozłączaniem itd. Kilka razy w serwisie, ale oczywiście nie ma procedur do tego typu napraw.. Czyli klasyka, update oprogramowania, działa dobrze do kolejnego uruchomienia. Samsung S24 to wróg tego auta, z Motorolą nieco lepiej (przerywa, ale przynajmniej nie resetuje ustawień). Jakość montażu raczej taka sobie. Okolice zegarów przy lekkim dotknięciu trzeszczą.Na szczęście w czasie jazdy jeszcze nic nie trzeszczy. Pół biedy, ze da się ten tragiczny Lane Assist wyłączyć dwoma kliknięciami, ale niestety nie da się tego ustawienia zapamiętać. Także każde odpalenie to trzy kliknięcia, start stop i dwa na Lane Assist. Niepotrzebnie chyba zamówiłem "sportowe" zawieszenie bo sportowe to tu nic nie jest. Niepotrzebnie auto jest dość twarde i to nie sportowo :( Największy fuckup to wyciek oleju z uszczelniacza skrzyni DSG wykryty przy przebiegu 1.100 km (pierwsza wymiana oleju poza serwisem). Serwis ściemniał, że to nic poważnego, ale wymienili uszczelniacz i przy kolejnej wymianie (11.000) było ok. Tłumaczyli wpadkę faktem montowania zespołu napędowego przez roboty... No comment..
4,5
~Wojtek
Volkswagen Tiguan II
SUV 2.0 TSI 190KM 140kW
Czytając różne opinie przed zakupem miałem mieszane uczucia, dlatego postaram się w sposub beztrony opisać auto i jak to wszystko wygląda z mojej perspektywy. Tiguan II spełnia większość moich potrzeb i pewnymi rzeczami zaskakuje pozytywnie . Zdecydowałem się na wersję R-line z DSG 2.0TSI 190KM . Oczekiwania i potrzeby (każdy ma inne): Z racji że jestem osobą wysoką potrzebowałem raczej wyższego auta. Na początku przymierzałem się np. do Mazdy 6, passata,itp . ale pomimo, że jest to fajne auto czułem się w nim klaustrofobicznie i wsiadanie za kierownice dlamnie uciążliwe . Gdy wsiadłem do Tiguana II i, stwierdziłem, że to jest to, o co mi chodzi ponieważ auto jest przestrzenne, wyższe, ale nie za wysokie. Nie jest to rozbujany na miękko wielki i trudny do zaparkowania SUV, ale powiedzmy że podniesiony, bardzo sprężysty i praktyczny kompakt. Mam dzieci, więc ważna była dla mnie ilość miejsca z tyłu i bagażnik. Auto na codzień służy mi do wyjazdów w kontekście biznesowym, więc zależało mi na dobrym wyglądzie, który w wersji R-line jest naprawdę niezły i nieco agresywny. Ważnym kryterium była cena i tu Seat wychodzi z naprawdę dobrymi warunkami finansowymi jak na tego typu auto. Tiguan w tym wyposażeniu jest już konkretnie droższy. Największe obawy: jak będzie radził sobie 2.0 TSI w benzynie przy takiej masie, jakie będzie rzeczywiste spalanie miasto ! , czy DGS da radę i czy nie laguje, czy zawieszenie nie będzie zbyt twarde, oraz inne obawy Ogólnie, jeżeli komuś nie przeszkadza twardość zawieszenia to polecam z czystym sumieniem w wersji z automatyczną skrzynią biegów.
4,7
~Ark@diusz
Volkswagen Tiguan II
SUV 2.0 TSI 190KM 140kW
Samochód w wersji Highline + R-line . Zrywny , mocny samochód bez usterek jak dotychczas( 2019r nowy nie jest ). Ciężko się do czegoś przyczepić z jednym wyjątkiem trzeszczącymi tylko latem rączkami od drzwi . Fotele bardzo wygodne czy to 100 km czy 1000 plecy nie cierpią . Szybkość reakcji na pedał gazu super ( w TDI natomiast jest kosmiczny lag tu go niema ) . Przyspieszenie w szerokim zakresie 0-160 , 60 - 90 , 90 - 120 super. Najlepiej na mieście- szybko ruszą, płynnie można włączyć się do ruchu. Widoczność dobra nie ma na co narzekać i są kamery . Auto dodatkowo nie jest nadmiernie rozciągnięte wiec zawsze się gdzieś wciśniemy . Spalanie natomiast trasa 120 - 140 to od 6,5 do 8,5 wiatr pogoda sprawiają takie wahania w spalaniu 60 -90 5 -7litra miasto do 2 km 10l !!! zima 11l powyżej 4 km 7 - 8 l w mega korkach 8 - 10 l Moje średnie to 8,2 70% miasto 30 % trasa . Wyciszenie dobre z wyjątkiem nadkoli szumy okropne idą , ja to poprawiłem koszt 200 zł i własna praca .
Średnie spalanie dla Volkswagen Tiguan II
6,4 – 10,1
l/100 km
5,4 – 8,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,5
Volkswagen Tiguan II
SUV 2.0 TDI 150KM 110kW
Nie rozumiem co piszą w komentarzach inni użytkownicy.że pali im diesel 6 czy 7 litrów na sto w normalnym użytkowaniu. Jak jadę normalnie to mam 4,0 na trasie gdzie obowiązuje 90 km na godzinę , na A1 czy A2 jak pałuję to średnio 5, 6 na 100 km. Rekord , ale można się zmęczyć 3,5 na 100 na drogach krajowych. Uwaga. Ważne , opony zimowe i letnie 215/65/17 czyli takie same. Zimowe Nokian a letnie Goodyear i spalanie różne Ok 1 litr różnicy. Krótko goodyear letnie 4,0 do 5,0 a zimowy Nokian 5,0 do 6,0.
6,9
Volkswagen Tiguan II
SUV 2.0 TDI 190KM 140kW
Jakby nie jeździć bez względu czy po Warszawie czy po pustych drogach pozamiejskich, tryb sport czy normal TIGI zawsze pali Ok 7 l przy 2 os. w środku. Na spokojnie przy luźnym ruchu na drodze krajowej schodzi poniżej 6 l. Żeby tym autem zrobić więcej jak 9 l średniej to chyba trzeba jeździć non stop po zakorkowanej S8 w te i z powrotem z 4 pasażerami i przyczepka. Biorąc pod uwagę zakup takiej używki unikałbym egzemplarzy gdzie ktoś podaje średnie spalanie powyżej 8 l, bo raczej wchodzi w grę słaba eksploatacja- nieumiejętny kierowca lub kończą się wtryski, turbina itp. A i pewnie katowane dsg jest zagrożone.
7,7
Volkswagen Tiguan II
SUV 2.0 TSI 180KM 132kW
Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony apetytem tego silnika na benzynę. Przy mojej normalnej jeździe (tzn. przewidującej lub na ACC, bez ciągłego przyspieszania i zwalniania, blisko obowiązujących ograniczeń prędkości , głównie w trasie) spalanie spokojnie schodzi poniżej 8l/100, wrzucając tryb ECO nawet poniżej 6l/100 (mój rekord 5,8l/100 na trasie 220km, kilkukrotnie na podobnych trasach 5,9l/100), przy prędkościach autostradowych ~8-8,5l/100, ale z ciężką stopą zrobienie 11l/100 nie jest problemem. Przy jeździe miejskiej pierwsze kilka km straszy spalaniem na poziomie 15l/100, ale dość szybko spada w okolice 10l/100 i mniej, normując się w okolicach 8,5l/100. Aktualnie na pomiarze długookresowym z 4k km mam 7,3l/100 w trybie mocno mieszanym (15% miasto, 10% drogi nieutwardzone, 30% drogi ekspresowe i autostrady, 45% drogi krajowe itp).
Volkswagen Tiguan II