Szukaj

Informacje o Volkswagen Tiguan I SUV 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW 2009-2011

Lata produkcji: 2009 – 2011
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Pierwsza generacja Volkswagena Tiguana produkowana była w latach 2007-2016. Pierwowzorem koncepcyjnym samochodu był, przedstawiony w roku 2006 na wystawie w Los Angeles, prototyp o nazwie Tiguan Concept. Produkcyjna wersja auta została zaprezentowana rok później podczas targów IAA we Frankfurcie. Pod względem stylistycznym ten kompaktowy SUV odwoływał się do modeli Golf Plus oraz Touareg i powstał na modułowej platformie podłogowej VW Group PQ35 Platform, podobnie jak m.in. Volkswagen Golf, Audi A3 oraz TT i Skoda Yeti. Model przeszedł facelifting w roku 2011. Mimo że Volkswagen Tiguan drugiej generacji zastąpił Tiguana I w roku 2017, to w niektórych krajach (np. w Stanach Zjednoczonych) jest on nadal dostępny jako Tiguan Limited.
czytaj więcej
Powagosław

Mniejszy brat Touarega jest mniej terenowy od konkurencji. Ta „mniejsza terenowość” najlepiej wyrażona została w wyglądzie Tiguana. Ten samochód wygląda bardzo poprawnie, ale w przypadku SUV-a to nie jest komplement.

~Powagosław
Luzacjusz

Auto dla offroadera-domatora, który po codziennej przejażdżce do pracy (ulicą pod górę, dwa zakręty, a dalej prosto), siada w kapciach na kanapie, a oglądając relację z rajdu Dakar, nerwowo zagryza wargi i myśli: „O Jezusie frasobliwy! Jak oni niszczą te samochody”.

~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 4400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Volkswagen Tiguan I SUV 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW 2009-2011
7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,9
Volkswagen Tiguan I
SUV 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
Przez pół roku zapisywałem zakupione paliwo i przebieg, tak dla siebie, żeby sprawdzić podania komputera. Po przebiegu 15 tys km średnie spalanie wynosiło 6,8 km. Najwięcej spalił na wyjeździe wakacyjnym, 4 osoby z rowerami na haku: 7,7 l/100km. Generalnie w trakcie jazdy na obrotach 1750 - 2450 (czyli w zakresie z maksymalnym momentem obrotowym), to pali wg mnie mało. Powyżej 2500 obrotów (czyli powyżej 140 km/h) zaczyna konkretnie "żłopać". Oczywiście ten silnik nie nadaje się na wyjazdy krótsze niż 20 km. Co najmniej raz w tygodniu na autostradzie (Gliwice-Katowice). Odpalenie na krótszy wyjazd to średnie spalanie na poziomie 10l/100km.
7,0
Volkswagen Tiguan I
SUV 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
Muszę przyznać, że silnik po przejechaniu 50-60tyś km zaczął pracować o wiele ekonomiczniej i przy w miarę normalnej jeździe schodzę ze średnim zużyciem paliwa do poziomu poniżej 7l/100km(nowy zużywał prawie litr więcej) Na autostradzie przy prędkościach do 140-150km/h zużycie utrzymuje się na poziomie 7-7,5L/100km. Powyżej 150km/h rośnie mniej-więcej o 1L/każde 10km/h. Przykładowe zużycie paliwa na wakacyjnej trasie z Krakowa przez Niemcy, Szwajcarię, Alpy Francuskie, Lazurowe Wybrzeże, Włochy, górskie przełęcze Dolomitów wyniosło dokładnie 7.0L/100km (na autostradach do 160km/h,pozostałe drogi wg ograniczeń prędkości). Generalnie im dłużej jeżdę autkiem, tym bardziej sobie go chwalę!
7,1
Volkswagen Tiguan I
SUV 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
super zawieszenie nie czuć dziur na drodze. jak na tę moc i wagę auta spalanie jest bardzo niskie.dodam że jeżdżę bardzo dynamicznie.silnik jest elastyczny więc można bardo szybko zmieniać biegi żeby spalanie nie było takie duże.ogólnie polecam
Instalacji elektrycznej i pompy paliwa
  • Volkswagen Tiguan I SUV Facelifting 1.4 TSI BlueMotion 122KM 90kW 2011-2016
  • instalacja elektryczna
Witam...proszę o pomoc...po dłuższym postoju podczas wilgotnej pogody lub po wizycie w myjni samochodowej mam trudności z odpaleniem samochodu...próbuję kilkakrotnie i dopiero po dodaniu gazu auto wskakuje na właściwe obroty...niestety chyba ta sporadyczna usterka wpływa na pompę paliwa (raz wymieniona na gwarancji a następnie wymieniona po 6 miesiącach użytkowania)...wygląda na to, że gdzieś dostaje się wilgoć i powoduje spięcia...może ktoś spotkał się z podobną usterką...w ASO nie wiedzą co jest...na komputerze nie ma żadnych błędów...(samochód już od września 2013 boryka się z usterką, której nikt nie może wyeliminować lub nie wiedzą gdzie szukać)...P.S. ostatnio przy próbie uruchomienia paliła się na dłużej kontrolka błędu systemu sterowania silnikiem...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Układ paliwowy - po przekręceniu kluczyka (bez rozruchu silnika) dochodzi "wycie" z tyłu samochodu
  • Volkswagen Tiguan I SUV Facelifting 1.4 TSI BlueMotion 122KM 90kW 2011-2016
  • układ wtryskowy
Po dłuższym postoju (np. nocnym) i po opadach deszczu po przekręceniu kluczyka w stacyjce (bez rozruchu silnika) dochodzi do wnętrza kabiny "wycie" z tyłu samochodu. Problem pojawił się od dwóch tygodni. Po zapaleniu silnika hałas niknie. Wcześniej w takich przypadkach następował charakterystyczny odgłos szmeru tak jakby "odpowietrzania". W chwili obecnej mija drugi rok eksploatacji samochodu. Po roku problemem był już układ paliwowy. W opisanych przypadkach następował spadek obrotów silnika do jego zgaśnięcia. W ASO po podłączeniu do komputera nie stwierdzono usterek i zmieniono oprogramowanie. Efekt spalanie wzrosło, ale objawy minęły. Do teraz kiedy pojawiły się niepokojące odgłosy. Proszę o pomoc bo w ASO rozkładają ręce i twierdzą, że nie ma obaw - tak ma być (ale po dwóch latach eksploatacji - chyba jednak coś nie tak).
Problem rozwiązany
3 komentarze
Awaria Silnika
  • Volkswagen Tiguan I SUV Facelifting
  • silnik
  • 256 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
VW Tiguan 2012 r. 2.0 TDI 103KW Dzień po wymianie rozrządu zapaliła się kontrolka DPF następnego dnia kontrolka od świec żarowych auto weszło w tryb awaryjny czy możliwe jest że źle został założony rozrząd proszę o poradę
1 komentarz
Volkswagen Tiguan I SUV