Szukaj

Informacje o Volkswagen Tiguan I SUV 2.0 TSI 170KM 125kW 2009-2011

Lata produkcji: 2009 – 2011
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Pierwsza generacja Volkswagena Tiguana produkowana była w latach 2007-2016. Pierwowzorem koncepcyjnym samochodu był, przedstawiony w roku 2006 na wystawie w Los Angeles, prototyp o nazwie Tiguan Concept. Produkcyjna wersja auta została zaprezentowana rok później podczas targów IAA we Frankfurcie. Pod względem stylistycznym ten kompaktowy SUV odwoływał się do modeli Golf Plus oraz Touareg i powstał na modułowej platformie podłogowej VW Group PQ35 Platform, podobnie jak m.in. Volkswagen Golf, Audi A3 oraz TT i Skoda Yeti. Model przeszedł facelifting w roku 2011. Mimo że Volkswagen Tiguan drugiej generacji zastąpił Tiguana I w roku 2017, to w niektórych krajach (np. w Stanach Zjednoczonych) jest on nadal dostępny jako Tiguan Limited.
czytaj więcej
Powagosław

Mniejszy brat Touarega jest mniej terenowy od konkurencji. Ta „mniejsza terenowość” najlepiej wyrażona została w wyglądzie Tiguana. Ten samochód wygląda bardzo poprawnie, ale w przypadku SUV-a to nie jest komplement.

~Powagosław
Luzacjusz

Auto dla offroadera-domatora, który po codziennej przejażdżce do pracy (ulicą pod górę, dwa zakręty, a dalej prosto), siada w kapciach na kanapie, a oglądając relację z rajdu Dakar, nerwowo zagryza wargi i myśli: „O Jezusie frasobliwy! Jak oni niszczą te samochody”.

~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 4300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 1700-4200 obr/min
Liczba cylindrów 4
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4Motion
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4Motion
Liczba stopni 7
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Karoseria + Ergonomia + Silnik

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~byniol
Volkswagen Tiguan I
SUV 2.0 TSI 170KM 125kW
Jeśli szukasz małego SUV'a który ma być wygodny, dynamiczny, i tylko w benzynie to jest to jeden z nielicznych który spełnia te założenia. Większość tego typu samochodów w benzynie mają za słabe silniki. Z reguły to 2.0 l 150 KM które jak dla mnie nie jadą :). No chyba, że jakaś amerykańska wersja auta. Wyjątkiem może być Outlander 2 generacji 2,4l 170 KM, Mazda CX7 lub Subaru Forester, Volvo i prawie wszystkie niemieckie auta. Auto daje poczucie bezpieczeństwa, w zimie na nie odśnieżonej drodze samochód rusza jak przyklejony, ale nie wolno zapomnieć o jednym, że hamuje jak każdy inny :) Ruszając samochodem z napędem 4x4 na ślizgiej nawierzchni odnosi się wrażenie że nie jest ślizgo dopiero hamując można się zdziwić, nie raz miałem hamulec w podłodze :). Ogólnie samochodem jeździ się przyjemnie, szkoda tylko że nie mam DCC. Trochę denerwuje duża średnica zawracania. Samochód posiada park assist, jest to chyba pierwsza wersja tego systemu - parkuje sam tylko równolegle. Całkiem dobrze sobie radzi, czasami sam bym tak nie potrafił :). Funkcja Auto Hold to podstawa w automacie, więc jeśli da się skonfigurować samochód z automatem bez Auto Hold to lepiej tego nie rób :). Ceny części nie wygórowane, co tu dużo mówić to nie porsche :), dużo części zapożyczyli z passata itp. a jak passat to i audi, skoda, więc to nie jakiś unikat. Tiguan ma możliwość złożenia lusterek tym samym pokrętłem którym można sterować elektrycznie lusterkami bądź włączyć ich ogrzewanie. Jeśli przełączymy lusterka na rozłożenie przy wyłączonym zapłonie to oczywiście się nie rozłożą, następnie jeśli włączymy zapłon to lusterka również nie rozłożą się , mimo tego, że pokrętło jest fizycznie ustawione na nie-złożone. Aby je rozłożyć trzeba na włączonym zapłonie jeszcze raz złożyć mimo że już są złożone i ponownie rozłożyć. To taki mały bug jak dla mnie. Pewnie da się to lepiej zakodować VCDS'em. Kolejną sprawą jest czujnik deszczu. Działa bardzo fajnie i dlatego mam go cały czas włączony, jednak gdy rusza się samochodem który stał na deszczu i nadal pada, to "pierwsze machnięcie wycieraczek nastąpi dopiero po parunastu metrach, więc dla bezpieczeństwa trzeba raz machnąć manulanie wycieraczkami. Kolejna rzecz to lusterko fotochromatyczne, działa dobrze dopóki ktoś nie usiądzie pośrodku, lub zagłówek będzie zbyt wysoko. I dlatego czasami czujnik nie jest w stanie wychwycić światła co nie powoduje przyciemnienia lusterka, ale to taki mały szczegół który pojawia się również u innych producentów. Jeżdżę nim ponad rok, i na pewno kupiłbym go jeszcze raz, najlepiej z pełnym wyposażeniem, bo wtedy Tiguan staje się magiczny :)
2,1
~NIE NIE
Volkswagen Tiguan I
SUV 2.0 TSI 170KM 125kW
Ogólnie rzecz ujmując samochód dobrze radzi sobie w terenie HA hA nie nadaje się absolutnie. Niestety na szosie jest o wiele gorzej tu daje o sobie znać bardzo zły silnik mimo 170 KM to padaczka +i nie dokońca dopracowane przeniesienie napędu i zawieszenie. Rozwiązanie techniczne napędu 4WD moim zdaniem mało elastyczne w codziennym użytkowaniu tego małego SUV-a. Kupiłem tego SUV-a z myślą o przeznaczeniu na szosę i do terenu ( las , rybki i tyle ) więc napęd na cztery koła jest mi potrzeby, jednak nie przez cały czas bo negatywnie wpływa na słabe przyspieszenie i bardzo duże spalanie paliwa jak na małego SUVa. Niestety wysoki środek ciężkośći tego samochodu dodatkowo niegatywnie wpływa na stabilność na szosie i w zakrętach - ESP pomaga ale nie należy zbyt ufać temu systemowi bo można tego żałować. Ja już nie będę bo o mało co miałbym z tego powodu wypadek. Dlatego trzeba niestety uważać by nie wypaść z zakrętu przy dużym deszczu lub na śliskiej nawierzchni szczególnie w zimie! . Do jazdy różnej tj. w większości w miejskiej i trochę do lekko i średnio trudnego terenu lepiej moim zdaniem wybrać inny SUV. Najbardziej rozczarowało mnie zawieszenie. Fakt jest wielowachaczowe ale stanowczo za twarde. Nie przekonuje mnie to, że w sumie jest to małe auto terenowe i właściwie musi mieć twarde zawiedzenie. Poza tym jakość materiałów jak na tani SUV wystarczająca . Kończąc jedno mogę powiedzieć następnym razem jak będę czytał pozytywne opinie wychwalające pod niebiosa dany model samochodu to na pewno w nią nie uwierzę, bo zachodzi duże prawdopodobieństwo, że opinia pochodzi od pracownika dystrybutora danej marki a nie od normalnego użytkownika. Dodatkowo awaryjność nowych modeli WV jest przerażająca silniki do bani , elektronika sypie się bardziej niż w renault to FAKTY potwierdzone wystarczy poszukać.
4,2
~macwac
Volkswagen Tiguan I
SUV 2.0 TSI 170KM 125kW
Po 4 latach użytkowania i przejechaniu 50 tysięcy km (zakupiony z przebiegiem 105 tyś, obecnie 155 tyś przebiegu) oceniam samochód na 4+. W zasadzie poza zbyt dużym spalaniem i małym bagażnikiem (znacznie mniejszym niż podaje producent w danych technicznych) samochód ma same zalety. Każdemu kto zapuszcza się w lekki teren (np dojazd do domku w górach po nieutwardzonych i nieodśnieżonych drogach) polecam wersję Track & Field - pocięty zderzak, metalowe osłony praktycznie całego podwozia.
Średnie spalanie dla Volkswagen Tiguan I SUV 2.0 TSI 170KM 125kW 2009-2011
9,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,4
Volkswagen Tiguan I
SUV 2.0 TSI 170KM 125kW
Prawie 1700 kg musi wypić, Jak ktoś chce to samochód spali mało, tym bardziej że auto potrafi być ekonomiczne. Jednak ile spali samochód to zależy od wielu czynników. Jadąc odcinek 6 km rankiem potrafi mi spalić 11-13 l jadąc po południu w korkach na tej samej trasie spalanie mieści się w granicach 14-16 l. Trasa to przy prędkości średnio 90 km/h 8 - 8,5 l. Przy prędkości 140 km/h spalanie może wzrosnąć nawet do 11-12l. Najmniej samochód spalił mi na odcinku 100 km średnia prędkość 80 km/h kolumna tirów, bardzo duży ruch brak możliwości wyprzedzania, 3 osoby, pełny bagażnik, średnia 7,2 l to mniej niż podaje producent !. Wyjazd do Chorwacji w oby dwie strony prawie 3 tyś km z czego 2,5 tyś to autostrady średnia to 9,3 l/ jednak trzeba wsiąść poprawkę na wyniki podawane przez komputer. Średnio komputer zaniża wyniki od 0,1 do 0,3 l. Tak czy inaczej biorąc pod uwagę masę samochodu jego moc, napęd 4x4, opory powietrza wydaje się że pali w sam raz.
10,9
Volkswagen Tiguan I
SUV 2.0 TSI 170KM 125kW
Po roku użytkowania moje spostrzeżenia są następujące: na trasie pali dobrze 7,8 do 8,9 l/100 jadąc do 100 km/h, delikatnie używając gazu na 5 i 6 biegu. Jadąc dynamicznie, z wyprzedzaniem spali napewno 10 l/100 km. Na autostradzie jadące 140 pali 12 l/100 km, przy 180-200 km/h mamy wir w baku - około 15-16 l/100, po mieście 11,7-12,2 l/100 km.
12,2
Volkswagen Tiguan I
SUV 2.0 TSI 170KM 125kW
jak na razie -jestem uzytkownikiem od miesiaca-spalanie duze,mam tylko nadzieje ze to okres zimowy,ze jezdze na krotkich odcinkach i samochod nie zdazy sie jeszcze rozgrzac chetnie z kims porozmawiam na temat samochodu
Instalacji elektrycznej i pompy paliwa
  • Volkswagen Tiguan I SUV Facelifting 1.4 TSI BlueMotion 122KM 90kW 2011-2016
  • instalacja elektryczna
Witam...proszę o pomoc...po dłuższym postoju podczas wilgotnej pogody lub po wizycie w myjni samochodowej mam trudności z odpaleniem samochodu...próbuję kilkakrotnie i dopiero po dodaniu gazu auto wskakuje na właściwe obroty...niestety chyba ta sporadyczna usterka wpływa na pompę paliwa (raz wymieniona na gwarancji a następnie wymieniona po 6 miesiącach użytkowania)...wygląda na to, że gdzieś dostaje się wilgoć i powoduje spięcia...może ktoś spotkał się z podobną usterką...w ASO nie wiedzą co jest...na komputerze nie ma żadnych błędów...(samochód już od września 2013 boryka się z usterką, której nikt nie może wyeliminować lub nie wiedzą gdzie szukać)...P.S. ostatnio przy próbie uruchomienia paliła się na dłużej kontrolka błędu systemu sterowania silnikiem...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Układ paliwowy - po przekręceniu kluczyka (bez rozruchu silnika) dochodzi "wycie" z tyłu samochodu
  • Volkswagen Tiguan I SUV Facelifting 1.4 TSI BlueMotion 122KM 90kW 2011-2016
  • układ wtryskowy
Po dłuższym postoju (np. nocnym) i po opadach deszczu po przekręceniu kluczyka w stacyjce (bez rozruchu silnika) dochodzi do wnętrza kabiny "wycie" z tyłu samochodu. Problem pojawił się od dwóch tygodni. Po zapaleniu silnika hałas niknie. Wcześniej w takich przypadkach następował charakterystyczny odgłos szmeru tak jakby "odpowietrzania". W chwili obecnej mija drugi rok eksploatacji samochodu. Po roku problemem był już układ paliwowy. W opisanych przypadkach następował spadek obrotów silnika do jego zgaśnięcia. W ASO po podłączeniu do komputera nie stwierdzono usterek i zmieniono oprogramowanie. Efekt spalanie wzrosło, ale objawy minęły. Do teraz kiedy pojawiły się niepokojące odgłosy. Proszę o pomoc bo w ASO rozkładają ręce i twierdzą, że nie ma obaw - tak ma być (ale po dwóch latach eksploatacji - chyba jednak coś nie tak).
Problem rozwiązany
3 komentarze
Awaria Silnika
  • Volkswagen Tiguan I SUV Facelifting
  • silnik
  • 256 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
VW Tiguan 2012 r. 2.0 TDI 103KW Dzień po wymianie rozrządu zapaliła się kontrolka DPF następnego dnia kontrolka od świec żarowych auto weszło w tryb awaryjny czy możliwe jest że źle został założony rozrząd proszę o poradę
1 komentarz
Volkswagen Tiguan I SUV