Szukaj

Informacje o Volkswagen Tiguan I SUV 1.4 TSI 150KM 110kW 2007-2011

Lata produkcji: 2007 – 2011
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Pierwsza generacja Volkswagena Tiguana produkowana była w latach 2007-2016. Pierwowzorem koncepcyjnym samochodu był, przedstawiony w roku 2006 na wystawie w Los Angeles, prototyp o nazwie Tiguan Concept. Produkcyjna wersja auta została zaprezentowana rok później podczas targów IAA we Frankfurcie. Pod względem stylistycznym ten kompaktowy SUV odwoływał się do modeli Golf Plus oraz Touareg i powstał na modułowej platformie podłogowej VW Group PQ35 Platform, podobnie jak m.in. Volkswagen Golf, Audi A3 oraz TT i Skoda Yeti. Model przeszedł facelifting w roku 2011. Mimo że Volkswagen Tiguan drugiej generacji zastąpił Tiguana I w roku 2017, to w niektórych krajach (np. w Stanach Zjednoczonych) jest on nadal dostępny jako Tiguan Limited.
czytaj więcej
Powagosław

Mniejszy brat Touarega jest mniej terenowy od konkurencji. Ta „mniejsza terenowość” najlepiej wyrażona została w wyglądzie Tiguana. Ten samochód wygląda bardzo poprawnie, ale w przypadku SUV-a to nie jest komplement.

~Powagosław
Luzacjusz

Auto dla offroadera-domatora, który po codziennej przejażdżce do pracy (ulicą pod górę, dwa zakręty, a dalej prosto), siada w kapciach na kanapie, a oglądając relację z rajdu Dakar, nerwowo zagryza wargi i myśli: „O Jezusie frasobliwy! Jak oni niszczą te samochody”.

~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1750-4000 obr/min
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 4
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(56%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Skrzynia biegów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Karoseria

Wybrane oceny

2,0
~Nie ! ! !
Volkswagen Tiguan I
SUV 1.4 TSI 150KM 110kW
Z jednej strony silnik 1.4 TSI TC z modeli Scirocco czy Tiguan nagradzano tytułem Silnika Roku, z drugiej strony - trafiał często do napraw gwarancyjnych. Wyjątkowa konstrukcja podwójnego doładowania (turbo + kompresor) została wprawdzie wymyślona lata temu przez Włochów, ale Volkswagen spopularyzował ją w takich modelach jak Touran, Tiguan i Scirocco. Niestety, silnik benzynowy 1.4 Twincharger jest zbyt skomplikowany i Volkswagen poważnie rozważa wycofanie go z produkcji jeszcze w tym roku. Zbyt często bowiem zdarzało się, że na gwarancji wymieniano nie tylko pierścienie tłokowe, ale nawet całe pęknięte tłoki. Oprócz tego nagminne są awarie sprzęgła kompresora oraz zbieranie się nagaru w głowicy. OTO DOBRE NIEMIECKIE AUTO ZŁOM NA 4 KAŁACH
3,6
~Zegarek
Volkswagen Tiguan I
SUV 1.4 TSI 150KM 110kW
Autko jest moje żony, ja jeżdżę vectrą ale czasem się wymieniamy, więc opisze i jej i mój punkt widzenia. Dla mojej żony autko fajne zwarte, wszędzie się zmieści miejsca w kabinie wystarczająco ja mam podobne zdanie mam 183 cm i mieszczę się sam za sobą. z bagażnikiem nie ma szału, ale jest pod ręką
4,2
~krunio1948
Volkswagen Tiguan I
SUV 1.4 TSI 150KM 110kW
Jest to dobre niemieckie auto. Nie jest piękne,ale ja nie kupowałem go oczami,lecz kierowałem się opiniami użytkowników ,redakcji ADAC oraz innych ekspertów motoryzacji.jak dotychczas wszystkie opisy się zgadzają i mam nadzieję że tak będzie dalej.
Średnie spalanie dla Volkswagen Tiguan I SUV 1.4 TSI 150KM 110kW 2007-2011
9,5
l/100 km
9,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,8
Volkswagen Tiguan I
SUV 1.4 TSI 150KM 110kW
Masa 1700kg +napęd 4x4 jednak "robią swoje". Umiejętnie jeżdżąc w trasie na długim dystansie (pomijanie 4-biegu/włączając 5-kę i 5-go/włączając 6-kę) jest możliwe zejście nawet do 7.5 litra. Tankuje 98 okt.jednak po 1.500km przechodzę na 95 okt.(jest w instrukcji jako min.liczba oktanowa). Dla przebiegu 5.000-6.000 km rocznie, zakup diesla w moim przypadku był bez sensu. Dodatkowo nie ufam filtrom DPF (filtr cząstek stałych), który potrzebuje dłuższego dystansu, aby móc wypalić sadzę (dodatkowa dawka paliwa / czas programu ok. 15min.). Nie ma to jednak jak stare poczciwe 1.9 TDI )
8,3
Volkswagen Tiguan I
SUV 1.4 TSI 150KM 110kW
W mojej ocenie samochód jest wyjątkowo oszczedny. Przy sprzyjających warunkach w mieście ( Łódź ) to znaczy małe korki przsejeżdżam trasę 7,8 km z domu do pracy ze średnim spalaniem między 9,6 a 9,9 l/100 km, dane z lata i jesieni. W sytuaci gdy jazda odbywa sie w korkach miejskich samochód spala między 11 a 12 l/100 km. Zweracam uwagę, że firma Volkswagen zmieniła ostatnio normy średniego zużycia paliwa w tym modelu na 10,1 l/100 km w mieście , 6,7 l/100 km poza miastem i srednie spalanie na 8 l/100km. Powyższe spowodowałóo amianę emisji spalin dla tego modeli z EURO 4 na nowszą EURO 5 z emisją 185 mg. Dla pełnej wypowiedzi muszę poinformować, iz obecnie niższe temperatury sprawiają, że samochód pali o okołó 0,5 l/100 km więcej w każdej z sytuacji miejskich.
9,3
Volkswagen Tiguan I
SUV 1.4 TSI 150KM 110kW
No cóż w mieście 9,5l, a na trasie 7,5l/100 nie jest to powalający wynik, a na pewno daleki od założeń producenta. Tylko nie wiem czy przy takiej masie samochodu i silniku 1.4 jest naprawdę na co narzekać.
Instalacji elektrycznej i pompy paliwa
  • Volkswagen Tiguan I SUV Facelifting 1.4 TSI BlueMotion 122KM 90kW 2011-2016
  • instalacja elektryczna
Witam...proszę o pomoc...po dłuższym postoju podczas wilgotnej pogody lub po wizycie w myjni samochodowej mam trudności z odpaleniem samochodu...próbuję kilkakrotnie i dopiero po dodaniu gazu auto wskakuje na właściwe obroty...niestety chyba ta sporadyczna usterka wpływa na pompę paliwa (raz wymieniona na gwarancji a następnie wymieniona po 6 miesiącach użytkowania)...wygląda na to, że gdzieś dostaje się wilgoć i powoduje spięcia...może ktoś spotkał się z podobną usterką...w ASO nie wiedzą co jest...na komputerze nie ma żadnych błędów...(samochód już od września 2013 boryka się z usterką, której nikt nie może wyeliminować lub nie wiedzą gdzie szukać)...P.S. ostatnio przy próbie uruchomienia paliła się na dłużej kontrolka błędu systemu sterowania silnikiem...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Układ paliwowy - po przekręceniu kluczyka (bez rozruchu silnika) dochodzi "wycie" z tyłu samochodu
  • Volkswagen Tiguan I SUV Facelifting 1.4 TSI BlueMotion 122KM 90kW 2011-2016
  • układ wtryskowy
Po dłuższym postoju (np. nocnym) i po opadach deszczu po przekręceniu kluczyka w stacyjce (bez rozruchu silnika) dochodzi do wnętrza kabiny "wycie" z tyłu samochodu. Problem pojawił się od dwóch tygodni. Po zapaleniu silnika hałas niknie. Wcześniej w takich przypadkach następował charakterystyczny odgłos szmeru tak jakby "odpowietrzania". W chwili obecnej mija drugi rok eksploatacji samochodu. Po roku problemem był już układ paliwowy. W opisanych przypadkach następował spadek obrotów silnika do jego zgaśnięcia. W ASO po podłączeniu do komputera nie stwierdzono usterek i zmieniono oprogramowanie. Efekt spalanie wzrosło, ale objawy minęły. Do teraz kiedy pojawiły się niepokojące odgłosy. Proszę o pomoc bo w ASO rozkładają ręce i twierdzą, że nie ma obaw - tak ma być (ale po dwóch latach eksploatacji - chyba jednak coś nie tak).
Problem rozwiązany
3 komentarze
Awaria Silnika
  • Volkswagen Tiguan I SUV Facelifting
  • silnik
  • 256 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
VW Tiguan 2012 r. 2.0 TDI 103KW Dzień po wymianie rozrządu zapaliła się kontrolka DPF następnego dnia kontrolka od świec żarowych auto weszło w tryb awaryjny czy możliwe jest że źle został założony rozrząd proszę o poradę
1 komentarz
Volkswagen Tiguan I SUV