Szukaj

Informacje o Volkswagen Tiguan I SUV Facelifting

Lata produkcji: 2011 – 2016
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Pierwsza generacja Volkswagena Tiguana produkowana była w latach 2007-2016. Pierwowzorem koncepcyjnym samochodu był, przedstawiony w roku 2006 na wystawie w Los Angeles, prototyp o nazwie Tiguan Concept. Produkcyjna wersja auta została zaprezentowana rok później podczas targów IAA we Frankfurcie. Pod względem stylistycznym ten kompaktowy SUV odwoływał się do modeli Golf Plus oraz Touareg i powstał na modułowej platformie podłogowej VW Group PQ35 Platform, podobnie jak m.in. Volkswagen Golf, Audi A3 oraz TT i Skoda Yeti. Model przeszedł facelifting w roku 2011. Mimo że Volkswagen Tiguan drugiej generacji zastąpił Tiguana I w roku 2017, to w niektórych krajach (np. w Stanach Zjednoczonych) jest on nadal dostępny jako Tiguan Limited.
czytaj więcej
Powagosław

Mniejszy brat Touarega jest mniej terenowy od konkurencji. Ta „mniejsza terenowość” najlepiej wyrażona została w wyglądzie Tiguana. Ten samochód wygląda bardzo poprawnie, ale w przypadku SUV-a to nie jest komplement.

~Powagosław
Luzacjusz

Auto dla offroadera-domatora, który po codziennej przejażdżce do pracy (ulicą pod górę, dwa zakręty, a dalej prosto), siada w kapciach na kanapie, a oglądając relację z rajdu Dakar, nerwowo zagryza wargi i myśli: „O Jezusie frasobliwy! Jak oni niszczą te samochody”.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 12 m
Długość 4433 mm
Długość z hakiem holowniczym 4526 mm
Szerokość 1809 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2041 mm
Szerokość przy otwartych drzwiach z przodu 3658 mm
Szerokość przy otwartych drzwiach z tyłu 3499 mm
Wysokość 1703 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 2043 mm
Wysokość przy otwartej pokrywie silnika 1868 mm
Rozstaw osi 2604 mm
Rozstaw kół - przód 1569 mm
Rozstaw kół - tył 1571 mm
Prześwit 200 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1018 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 992 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 910 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 991 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1482 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1459 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1510 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 470 l
Wysokość bagażnika 678 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 936 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1680 mm
Kąt natarcia 28 stopnie
Kąt rampowy 20 stopnie
Kąt zejścia 25 stopnie
Dopuszczalne obciążenie dachu 100 kg
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Volkswagen Tiguan I SUV Facelifting
6,7 – 10,4
l/100 km
5,8 – 8,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,1
Volkswagen Tiguan I
SUV Facelifting 2.0 TSI 180KM 132kW
Miasto: Wszystko zalezy od stylu jazdy i ogolnej dbalosci o auto. W mega korku w upalny dzien bedzie z wlaczona klima 14.5litra. Przecietnie to okolo 10.5l/100 Trasa: Prawie na pusto na autostradzie 7.9l/100. 300km trasa. A realnie na urlop 9.0l/100km 1400km trasa. Dwie dorosle osoby zapkowany na full. Bez szarpania ale tez bez patrzenia na licznik. Srednio na autoatradzie 130km/h w zaleznosci od warunkow. Miejscami w niemczech 200km/h. Jak umiesz jezdzic to patrzac poprzez gabaryty tego auta, szerokisc opon i ladownosc - ma calkowicie rozsadne spalanie. Malo nie ale SUV z definicji to nie jest auto dla oszczednych.
5,7
Volkswagen Tiguan I
SUV Facelifting 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 110KM 81kW
Dzień dobry, Jeżdżę tym samochodem od kwietnia 2016. Zakupiony jako nowy w salonie. W chwili obecnej ma 42000 więc można coś napisać w końcu. Jeżeli chodzi o spalanie to wygląda następujęco: moja żona po tygodniu użytkowania na trasie ok 30 km wykręciła 4.8 jej sposobem jazdy - jak nie wiem. Dla mnie minimalne to 5.1. Przy normalnej jeździe na trasie ok 80 km dziennie w trybie mieszanym 5.5-5.7 litra. Patrząc z drugiej strony - na trasie 2000km z Francji do Polski - przy prętkości czasmi ponad 180km/h nie byłem w stanie przekroczyć 7.6 (wszystkie wartości z komputaera vw - to już pozostawiam Waszej ocenie) Generalnie rzecz biorąc ekonomia jazdy jest odczuwalna. Auto pali ni za dużo - jedynie irytujące jest dolewanie adblue w tak niedostępnym miejscu.
7,0
Volkswagen Tiguan I
SUV Facelifting 1.4 TSI BlueMotion Technology 150KM 110kW
Pierwsze pomiary spalania - tragedia. W mieście, mimo bardzo delikatnej jazdy, nie udawało mi się zejść poniżej 10 l/100 km. Spalanie oscylowało koło 11-12l. Po 2000 kilometrów jest dużo lepiej. Spalanie w mieście: - jazda na krótkich odcinkach (start przy zimnym silniku, pora jesienna) - 10 l/100 - dłuższa jazda miejska -7,8 l/100. Trasa (test na drodze Słupsk - Wejherowo); - spokojna jazda z prędkościami do 110 km/h - 5,0 l/100 (pomiar na odcinku ok. 110 km) - bardzo spokojna jazda wyłącznie z prędkościami dozwolonymi- 4,8 l/100 (pomiar na odcinku ok. 90 km) - autostrada - jazda 120-130 km/h - 7,1 l/100 km (prędkości optymalne pod względem ekonomii jazdy) - autostrada - jazda 140 km/h - 8,6 l/100 km - autostrada - jazda 150 km/h - 9,3 l/100 km Pomiary z obciążeniem - kierowca + bagaż Jazda na tempomacie na autostradzie + 1l/100 km
Instalacji elektrycznej i pompy paliwa
  • Volkswagen Tiguan I SUV Facelifting 1.4 TSI BlueMotion 122KM 90kW 2011-2016
  • instalacja elektryczna
Witam...proszę o pomoc...po dłuższym postoju podczas wilgotnej pogody lub po wizycie w myjni samochodowej mam trudności z odpaleniem samochodu...próbuję kilkakrotnie i dopiero po dodaniu gazu auto wskakuje na właściwe obroty...niestety chyba ta sporadyczna usterka wpływa na pompę paliwa (raz wymieniona na gwarancji a następnie wymieniona po 6 miesiącach użytkowania)...wygląda na to, że gdzieś dostaje się wilgoć i powoduje spięcia...może ktoś spotkał się z podobną usterką...w ASO nie wiedzą co jest...na komputerze nie ma żadnych błędów...(samochód już od września 2013 boryka się z usterką, której nikt nie może wyeliminować lub nie wiedzą gdzie szukać)...P.S. ostatnio przy próbie uruchomienia paliła się na dłużej kontrolka błędu systemu sterowania silnikiem...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Układ paliwowy - po przekręceniu kluczyka (bez rozruchu silnika) dochodzi "wycie" z tyłu samochodu
  • Volkswagen Tiguan I SUV Facelifting 1.4 TSI BlueMotion 122KM 90kW 2011-2016
  • układ wtryskowy
Po dłuższym postoju (np. nocnym) i po opadach deszczu po przekręceniu kluczyka w stacyjce (bez rozruchu silnika) dochodzi do wnętrza kabiny "wycie" z tyłu samochodu. Problem pojawił się od dwóch tygodni. Po zapaleniu silnika hałas niknie. Wcześniej w takich przypadkach następował charakterystyczny odgłos szmeru tak jakby "odpowietrzania". W chwili obecnej mija drugi rok eksploatacji samochodu. Po roku problemem był już układ paliwowy. W opisanych przypadkach następował spadek obrotów silnika do jego zgaśnięcia. W ASO po podłączeniu do komputera nie stwierdzono usterek i zmieniono oprogramowanie. Efekt spalanie wzrosło, ale objawy minęły. Do teraz kiedy pojawiły się niepokojące odgłosy. Proszę o pomoc bo w ASO rozkładają ręce i twierdzą, że nie ma obaw - tak ma być (ale po dwóch latach eksploatacji - chyba jednak coś nie tak).
Problem rozwiązany
3 komentarze
Awaria Silnika
  • Volkswagen Tiguan I SUV Facelifting
  • silnik
  • 256 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
VW Tiguan 2012 r. 2.0 TDI 103KW Dzień po wymianie rozrządu zapaliła się kontrolka DPF następnego dnia kontrolka od świec żarowych auto weszło w tryb awaryjny czy możliwe jest że źle został założony rozrząd proszę o poradę
1 komentarz
Volkswagen Tiguan I SUV Facelifting