Szukaj

Informacje o Volkswagen Tiguan I

Lata produkcji: 2007 – 2016
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Pierwsza generacja Volkswagena Tiguana produkowana była w latach 2007-2016. Pierwowzorem koncepcyjnym samochodu był, przedstawiony w roku 2006 na wystawie w Los Angeles, prototyp o nazwie Tiguan Concept. Produkcyjna wersja auta została zaprezentowana rok później podczas targów IAA we Frankfurcie. Pod względem stylistycznym ten kompaktowy SUV odwoływał się do modeli Golf Plus oraz Touareg i powstał na modułowej platformie podłogowej VW Group PQ35 Platform, podobnie jak m.in. Volkswagen Golf, Audi A3 oraz TT i Skoda Yeti. Model przeszedł facelifting w roku 2011. Mimo że Volkswagen Tiguan drugiej generacji zastąpił Tiguana I w roku 2017, to w niektórych krajach (np. w Stanach Zjednoczonych) jest on nadal dostępny jako Tiguan Limited.
czytaj więcej
Powagosław

Mniejszy brat Touarega jest mniej terenowy od konkurencji. Ta „mniejsza terenowość” najlepiej wyrażona została w wyglądzie Tiguana. Ten samochód wygląda bardzo poprawnie, ale w przypadku SUV-a to nie jest komplement.

~Powagosław
Luzacjusz

Auto dla offroadera-domatora, który po codziennej przejażdżce do pracy (ulicą pod górę, dwa zakręty, a dalej prosto), siada w kapciach na kanapie, a oglądając relację z rajdu Dakar, nerwowo zagryza wargi i myśli: „O Jezusie frasobliwy! Jak oni niszczą te samochody”.

~Luzacjusz

Volkswagen Tiguan I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~Gili
Volkswagen Tiguan I
SUV 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Samochód po kupnie potrzebował parę złotych doinwestowania,chociaż miał tylko 3lata i lekko ponad 100tyś.km. Po siedmiu latach użytkowania stwierdzam,że jest jak wino i z biegiem czasu potwierdza legendarną trwałość VW. Najbogatsza wersja wyposarzenia,a z elektryki zepsuł się tylko wzmacniacz Dynaudio,znajduje się pod siedzeniem kierowcy przez co narażony jest na kontakt z wilgocią. Po zatem drobnostki,przepustnica ,niedawno wymieniona, występuje tylko z kolektorem,regeneracja elektroniki turbo. Auto wygodne łatwe w prowadzeniu,przestronne,bdb spasowane,blachy zdrowe.Typowe VW.
4,6
~Maniek_
Volkswagen Tiguan I
SUV 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Jestem drugim właścicielem auta. Kupiony został od dilera w 2015r, z przebiegiem 43.000 km. ktoś zostawił w rozliczeniu. Obecnie auto ma 118 tysięcy. Auto bardzo przyjemne, wygodne, pewnie się prowadzi, nie czuć prędkości autostradowych. Napęd 4x4 przydaje się sporadycznie, z reguły podczas zimowych wyjazdów w góry. Auto wykonane solidnie w środku sporo miękkich tworzyw. Mimo upływu 8 lat nadal nic nie trzeszczy i nie skrzypi. Moc 140 koni przy tych gabarytach jest wystarczające do sprawnego poruszania ale to jednocześnie jest minimum. 110 koni jak w innych wersjach byłoby zbyt mało. Auto pali średnio 8 litrów na 100 kilometrów w cyklu mieszanym przy normalnej jeździe. Auto ogólnie bez poważnych napraw. Zepsuła się sprężarka klimatyzacji przy ok 10000 tys km ale to ponoć taka bolączka koncernu Vw, po za tym wymieniane były gumy wahaczy przedniego zawieszenia i amortyzatory przednie. Auto bardzo ciche w środku nawet przy dużych prędkościach. Bardzo funkcjonalne auto, sporo schowków w kabinie.
4,1
~Gniazdowski
Volkswagen Tiguan I
SUV 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
Po przejechaniu 50 000 km mogę stwierdzić że auto jest w miarę tanie w obsłudze silnik mimo 290 000 nie puszcza dymka i ma swoją moc napęd na cztery koła w daje dużo frajdy poza tym Auto jest twarde jazda po nierównościach nie jest zbyt przyjemna stuka puka jak w średniowiecznej karecie, Fotele są bardzo komfortowe po przejechaniu 5000 km po górach i autostradach Muszę stwierdzić że nic mnie nie bolało, po autostradzie autem jedzie się dobrze, trochę za dużo plastików we wnętrzu auta, No ale nie jest to klasa Premium
Średnie spalanie dla Volkswagen Tiguan I
6,7 – 10,4
l/100 km
5,7 – 8,1
l/100 km
9,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,1
Volkswagen Tiguan I
SUV Facelifting 2.0 TSI 180KM 132kW
Miasto: Wszystko zalezy od stylu jazdy i ogolnej dbalosci o auto. W mega korku w upalny dzien bedzie z wlaczona klima 14.5litra. Przecietnie to okolo 10.5l/100 Trasa: Prawie na pusto na autostradzie 7.9l/100. 300km trasa. A realnie na urlop 9.0l/100km 1400km trasa. Dwie dorosle osoby zapkowany na full. Bez szarpania ale tez bez patrzenia na licznik. Srednio na autoatradzie 130km/h w zaleznosci od warunkow. Miejscami w niemczech 200km/h. Jak umiesz jezdzic to patrzac poprzez gabaryty tego auta, szerokisc opon i ladownosc - ma calkowicie rozsadne spalanie. Malo nie ale SUV z definicji to nie jest auto dla oszczednych.
5,7
Volkswagen Tiguan I
SUV Facelifting 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 110KM 81kW
Dzień dobry, Jeżdżę tym samochodem od kwietnia 2016. Zakupiony jako nowy w salonie. W chwili obecnej ma 42000 więc można coś napisać w końcu. Jeżeli chodzi o spalanie to wygląda następujęco: moja żona po tygodniu użytkowania na trasie ok 30 km wykręciła 4.8 jej sposobem jazdy - jak nie wiem. Dla mnie minimalne to 5.1. Przy normalnej jeździe na trasie ok 80 km dziennie w trybie mieszanym 5.5-5.7 litra. Patrząc z drugiej strony - na trasie 2000km z Francji do Polski - przy prętkości czasmi ponad 180km/h nie byłem w stanie przekroczyć 7.6 (wszystkie wartości z komputaera vw - to już pozostawiam Waszej ocenie) Generalnie rzecz biorąc ekonomia jazdy jest odczuwalna. Auto pali ni za dużo - jedynie irytujące jest dolewanie adblue w tak niedostępnym miejscu.
6,9
Volkswagen Tiguan I
SUV 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
Przez pół roku zapisywałem zakupione paliwo i przebieg, tak dla siebie, żeby sprawdzić podania komputera. Po przebiegu 15 tys km średnie spalanie wynosiło 6,8 km. Najwięcej spalił na wyjeździe wakacyjnym, 4 osoby z rowerami na haku: 7,7 l/100km. Generalnie w trakcie jazdy na obrotach 1750 - 2450 (czyli w zakresie z maksymalnym momentem obrotowym), to pali wg mnie mało. Powyżej 2500 obrotów (czyli powyżej 140 km/h) zaczyna konkretnie "żłopać". Oczywiście ten silnik nie nadaje się na wyjazdy krótsze niż 20 km. Co najmniej raz w tygodniu na autostradzie (Gliwice-Katowice). Odpalenie na krótszy wyjazd to średnie spalanie na poziomie 10l/100km.
Instalacji elektrycznej i pompy paliwa
  • Volkswagen Tiguan I SUV Facelifting 1.4 TSI BlueMotion 122KM 90kW 2011-2016
  • instalacja elektryczna
Witam...proszę o pomoc...po dłuższym postoju podczas wilgotnej pogody lub po wizycie w myjni samochodowej mam trudności z odpaleniem samochodu...próbuję kilkakrotnie i dopiero po dodaniu gazu auto wskakuje na właściwe obroty...niestety chyba ta sporadyczna usterka wpływa na pompę paliwa (raz wymieniona na gwarancji a następnie wymieniona po 6 miesiącach użytkowania)...wygląda na to, że gdzieś dostaje się wilgoć i powoduje spięcia...może ktoś spotkał się z podobną usterką...w ASO nie wiedzą co jest...na komputerze nie ma żadnych błędów...(samochód już od września 2013 boryka się z usterką, której nikt nie może wyeliminować lub nie wiedzą gdzie szukać)...P.S. ostatnio przy próbie uruchomienia paliła się na dłużej kontrolka błędu systemu sterowania silnikiem...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Układ paliwowy - po przekręceniu kluczyka (bez rozruchu silnika) dochodzi "wycie" z tyłu samochodu
  • Volkswagen Tiguan I SUV Facelifting 1.4 TSI BlueMotion 122KM 90kW 2011-2016
  • układ wtryskowy
Po dłuższym postoju (np. nocnym) i po opadach deszczu po przekręceniu kluczyka w stacyjce (bez rozruchu silnika) dochodzi do wnętrza kabiny "wycie" z tyłu samochodu. Problem pojawił się od dwóch tygodni. Po zapaleniu silnika hałas niknie. Wcześniej w takich przypadkach następował charakterystyczny odgłos szmeru tak jakby "odpowietrzania". W chwili obecnej mija drugi rok eksploatacji samochodu. Po roku problemem był już układ paliwowy. W opisanych przypadkach następował spadek obrotów silnika do jego zgaśnięcia. W ASO po podłączeniu do komputera nie stwierdzono usterek i zmieniono oprogramowanie. Efekt spalanie wzrosło, ale objawy minęły. Do teraz kiedy pojawiły się niepokojące odgłosy. Proszę o pomoc bo w ASO rozkładają ręce i twierdzą, że nie ma obaw - tak ma być (ale po dwóch latach eksploatacji - chyba jednak coś nie tak).
Problem rozwiązany
3 komentarze
Awaria Silnika
  • Volkswagen Tiguan I SUV Facelifting
  • silnik
  • 256 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
VW Tiguan 2012 r. 2.0 TDI 103KW Dzień po wymianie rozrządu zapaliła się kontrolka DPF następnego dnia kontrolka od świec żarowych auto weszło w tryb awaryjny czy możliwe jest że źle został założony rozrząd proszę o poradę
1 komentarz
Volkswagen Tiguan I