Szukaj

Informacje o Volkswagen Tiguan Allspace SUV 2.0 TDI 240KM 177kW 2017-2020

Lata produkcji: 2017 – 2020
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2017 Volkswagen Tiguan Allspace to crossover SUV (segment I) i, jak wskazuje jego nazwa, jest przedłużoną odmianą bazowego Volkswagena Tiguana. Ze względu na większe rozmiary, Volkswagen Tiguan Allspace zajmuje miejsce pomiędzy grupą kompaktowych SUV-ów i SUV-ów klasy średniej. Opcjonalnie samochód dostępny jest również z dodatkowym rzędem siedzeń (może nim wtedy podróżować siedem osób). Tiguan Allspace powstał na nowej modułowej platformie podłogowej VW Group MQB, tak jak bazowy Tiguan, ale także inne SUV-y z grupy Volkswagen, np. Volkswagen T-Roc, Seat Ateca czy Skoda Kodiaq.

 

Tiguan Allspace – nowa wersja bestsellera, auto niezwykle przestronne, z rozstawem osi większym o 109 mm i nadwoziem dłuższym o 215 mm. Nowy model może przewieźć większą liczbę pasażerów i więcej bagażu, stwarza też więcej możliwości aranżacji wnętrza.

Dzięki zwiększonemu rozstawowi osi oraz przedłużonej tylnej części nadwozia wzrosła ilość miejsca dla pasażerów i na bagaż. Większy rozstaw osi sprawił, że ilość miejsca z tyłu na wysokości kolan pasażerów wzrosła o 54 mm i jest go tam tyle, ile w dużych autach przeznaczonych do pokonywania dalekich dystansów.

czytaj więcej
Powagosław

Ciekawa alternatywa dla bazowego Tiguana, o ile pięć miejsc w podstawowej wersji to za mało. No i praktyczność Allspace’a kosztuje na tyle mało, że ma to sens. No i dłuższy Tiguan to nadal zgrabny Tiguan.

~Powagosław
Luzacjusz

Mamy nadwyżkę budżetową, tak? Więc kto wie, może polski minister rodziny i polityki społecznej wprowadzi ulgi na ten samochód po trzecim dziecku? To auto dla ludu, panie ministrze, nie bądźmy wybredni.

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 240 KM (177 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 500 Nm przy 1750-2500 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 15,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 95,5 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4 Motion
Liczba stopni 7
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (drobiazgi) + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Wyciszenie - Ergonomia - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,7
~ASUS
Volkswagen Tiguan Allspace
SUV 2.0 TDI 240KM 177kW
Auto kupiłem miesiąc temu, zrobione dopiero 500 km, oto moje pierwsze wrażenia. Przesiadłem się z Passata i chyba już nie wrócę do limuzyny, świetna widoczność i pozycja za kierownicą. Vw bardzo dobrze trzyma się drogi nie odczuwam zwiększonego hałasu spowodowanego wielkością nawet przy 160 km/h, Zawieszenie DCC rewelacja ! komfort dopełnia ogromna ilość miejsca z przodu jak i z tyłu. Wybrałem auto 5 osobowe ze względu na większy bagażnik, jest naprawde pojemny. Motor daje olbrzymią satysfakcję podczas jazdy, w połączeniu ze świetnie zestrojoną skrzynią DSG jest bardzo dynamiczny. Jedyny minus spalanie, trudno zejść poniżej 10 l w mieście. Zastanawiałem się nad innymi markami, oglądałem GLC, Q5, X3, jednak ilość miejsca w środku jak i ogromny bagażnik i wyposażenie zadecydowały o moim wyborze. To mój 6 nowy VW, trudno rozstać się z marką, wpływ na moją decyzję ma chyba również znakomity dealer i seriwis VW z którego korzystam. (jeden z dealerów w wielkopolsce)
3,3
~Piotr
Volkswagen Tiguan Allspace
SUV 2.0 TDI 240KM 177kW
Czuję ogromny zawód, auto nie warte tych pieniędzy (205,000). Zacznę od silnika...nie wiem skąd te zachwyty w testach, jest mało dynamiczny i z duża turbodziurą, Po wciśnięciu pedału gazu dzwięk silnika (głośny) jest nie proporcjonalny do reakcji prędkościomierza. Kolejny problem to DCC, słaba efektywność systemy, kiepskie tłumienie nierówności. Srodek jest siermiężny, czarna tapicerka i czarne panele ekranów, podczas jazdy w nocy nie jest oświetlona wnęka pod panelem nawigacyjnym w której znajdują się gniazda USB, nie sposób cokolwiek podłączyć bez włączenia głównego oświetlenia. Schowek głowny podświetlony jest zwykłym żółtym światełkiem żarówkowym, nie ledem. Generalnie jazda w nocy jest męcząca ponieważ we wnętrzu auta jest bardzo ciemno, na zewnątrz też nie najlepiej inteligentne światła są tak ustawione, że oświetlają przestrzeń drogi zbyt blisko. Granica światła powinna być przesunięta o jakieś 2 metry do przodu. No i jeszcze ten brak pokręteł do regulacji radia i navi ... Kupiłem auto w wersji R line, niestety nie wykonałem jazdy próbnej. Pewnie zastanawiacie się co mnie przekonało.... niestety zaufałem filmikom z testów
5,0
~Bartw
Volkswagen Tiguan Allspace
SUV 2.0 TDI 240KM 177kW
Silnik sprawuje się bezproblemowo. Nie jest głośny w kabinie. (Silnik)
Ładowarka indukcyjna ładuje 30 sekund
  • Volkswagen Tiguan Allspace SUV Facelifting 2.0 TSI 190KM 140kW od 2021
  • wnętrze
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Ładowarka indukcyjna w tiguanie jest tylkow karcie wyposażenia - ten gadżet po prostu nie działa więc ładowanie telefonu bez kabla w samochodzie praktycznie nie jest możliwe. Niezależnie czy w etui, czy bez, czy na płasko ekranem w dół czy do góry - działa 30 sekund po czym wyskakuje komunikat, że w przestrzeni ładowania jest inny przedmiot. Dla porównania w starszym o 2 lata audi q3, tego samego koncernu auto, klasę niżej, ładowarka indukcyjna działa praktycznie bezawaryjnie - czasami na wybojach potrafi rozłączyć ładowanie, to w tiguanie czasami potrafi połączyć ładowanie na wybojach
System apple car żyje własnym życiem
  • Volkswagen Tiguan Allspace SUV Facelifting 2.0 TSI 190KM 140kW od 2021
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
System apple car w nowym tiguanie to jest pomyłka - łączy się z telefonem i rozłącza wedle własnego uznania - nieważne czy połączenie po bluetooth czy kablem - potrafi się rozłączyć sam z siebie w trakcie jazdy bez wykonywania jakichkolwiek działań albo przez 2 dni nie chce się połączyć w ogóle z telefonem. Odtwarzanie multimediów potrafi się wyłączyć, czarny ekran znikąd albo w ogóle nie chce odtwarzać dźwięku. W nowym samochodzie oczekiwałbym jednak działania bez takich spektakularnych usterek każdego dnia
Skórzana kierownica zużywa się jakby była ze skaju
  • Volkswagen Tiguan Allspace SUV Facelifting 2.0 TSI 190KM 140kW od 2021
  • wnętrze
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Pomimo regularnego czyszczenia kierownicy i jej konserwacji profesjonalnymi środkami do tapicerki skórzanej, kierownica wybłyszczyła się, jakby samochód miał 300.000 km przebiegu. Ładna matowa skóra została już tylko na fragmentach, gdzie kierownica nie jest w ogóle dotykana. Jakość użytej skóry do obszycia kierownicy jest beznadziejna - w starym passacie b5 wygląda dużo lepiej niż w tiguanie z przebiegiem 60k km. Chyba innego wyjścia nie będzie, jak oddanie kierownicy do obszycia porządną skóra u tapicera.
Volkswagen Tiguan Allspace SUV