Szukaj

Informacje o Volkswagen Sharan I 1.9 TDI 90KM 66kW 1995-2010

Lata produkcji: 1995 – 2010
Segment: VANy
Volkswagen Sharan to produkowany od roku 1995 duży siedmiomiejscowy van (segment K). Sharan pierwszej generacji został stworzony w kooperacji z Fordem. Jej rezultatem stał się nie tylko Sharan, lecz także bliźniacze Seat Alhambra i Ford Galaxy. W latach 2000 oraz 2004 Sharan przeszedł najpierw obszerniejszą, a następnie lekką modernizację. Druga generacja Volkswagena Sharana dostępna jest od roku 2010. Jej modelem bliźniaczym jest wciąż Seat Alhambra, natomiast z Fordem Galaxy nie ma już nic wspólnego. Nazwa Sharan wywodzi się z języka perskiego i jej znaczenie to „król”, jak również pustynny wiatr.
czytaj więcej
Powagosław
Radujmy się, bo Sharan po 15 latach w końcu doczekał się nowego modelu. Radujmy się, bo jest on dużo ładniejszy od poprzednika. Radujmy się, bo w sumie sam w sobie nie jest brzydki, a na rynku są jeszcze ładniejsze samochody w tym segmencie. Radujmy się, jest w czym wybierać. ~Powagosław
Luzacjusz
Już miałem napisać, że z Wolfsburga znów wyjechało auto, ale nie wyszło. A tu i wyjechało, i wyszło. Udało się. Nawet, nawet. Sharan nie jest sexi, ale jest dość zadbany jak na Niemca. ~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 202 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Widoczność

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,2
~aaa
Volkswagen Sharan I
Van 1.9 TDI 90KM 66kW
Kolejny rok mam to auto. Niestety widać, że to pierwszy Van VW niedoróbek jest ogromna ilość. Atutem tego auta jest na pewno silnik 1,9 TDI - trwałość i oszczędność na 5. Ilość miejsca tez na 5. Reszta to niestety pomyłka, za zdecydowanie za duże pieniądze. Na pocieszenie pozostaje spory wybór części w miarę rozsądnych cenach. le auto ma jeździć a nie stać u mechanika. Zresztą mój mechanik jak widzi mnie przyjeżdżającego do niego mówi tylko \"ojej\" on ma bardziej niż ja dosyć tego samochodu. Ból polega na tym ,że nie ma konkurencji w vanach, C8 i spółka to tragiczne diesle po 200 tys. Voyager ??? Pcifica? O tak, ale najmniejszy silnik ma 3,8 Litra !!!. Po prostu nie ma wyboru. Zafira za mała.
2,9
~FRAM
Volkswagen Sharan I
Van 1.9 TDI 90KM 66kW
To chyba najgorszy z VW nie ma nic wspólnego z legendarną trwałością marki. Non stop jakieś awarie - wiecznie jest coś do naprawy. Trochę szkoda bo auto fajnie jeździ, zapakuję wszystko co chcę - miejsca ogrom, do tego auto bardzo ekonomiczne ale trzeba mieć do tego samochodu dobrego i taniego mechanika, bo inaczej ból głowy, gdyby jeszcze kosztowało normalne pieniądze w zakupie. Szczęściem w nieszczęściu jest bogaty wybór części na Allegro oraz spora część naprawa możliwa do wykonania samemu, ale co to za auto co regularnie musi odwiedzić warsztat. Gdyby to był FIAT to bym zrozumiał bo to sie wkalkulowuje w zakup ale to VW !
3,3
~zawiedziony
Volkswagen Sharan I
Van 1.9 TDI 90KM 66kW
Bardzo przeciętne auto. Przestrzeń, zabezpieczenie antykorozyjne i silnik doskonałe. Usterkowość - KATASTROFA. Te auto bierze 100 pln / tydzień na naprawy. Zawieszenie - nietrwałe, klima co rok naprawa, ABS psuje się, do środka cieknie woda podczas deszczu (i spróbuj to naprawić - połowę przodu trzeba rozebrać, co jakiś czas bez powodu rozładowuje się akumulator, winda do zapasówki popsuta, to moje pierwsze auto przy którym zostałem frajerem a każdej gazecie auto moto jest napisane - nie kupuj sharana do 2000 roku bo popsuć może się wszystko - a ja uwierzyłem mechanikowi że sharan to takie super auto - super bo potrafi je zrobić i części dużo - ale to wszystko kosztuje. Zdecydowanie auto przereklamowane i niewarte swojej ceny!!!
Zaświecenie kontrolki ciśnienia oleju napis stop na wyświetlaczu
  • Volkswagen Sharan I 1.8 i T 20V 150KM 110kW 1997-2010
  • silnik
Zaświeciła się kontrolka ciśnienia oleju i pojawił sie komunikat o natychmiastowym wyłączeniu silnika. Bardzo częsta usterka w silnikach 1.8t vw .Jeżeli stosuje sie do zaleceń producenta i wymienia olej co 30000 km zaczyna się zbierać osad w misce olejowej i zatyka smok pompy olejowej.Taką opinie podał mechanik serwisu vw i potwierdziły to opinie innych użytkowników tych silników. Jeżeli zareagowaliśmy natychmiast i wyłączyliśmy silnik to po dostarczeni samochodu do warsztatu wystarczy zdemontować miskę olejową i wyczyścić osad który się tam zebrał wyczyścić smok pompy oleju.Potem wystarczy wymieniać olej co 15000km.Zlekceważenie tej usterki skutkuje uszkodzeniem turbiny zatarciem silnika.Jeżeli kupiliśmy samochód używany i mamy podstawy przypuszczać że był wymieniany olej co 30000km to radzę zajrzeć do miski olejowej aby uniknąć przykrej niespodzianki
Oczekuje na rozwiązanie
Skakanie obrotów ,Gaśnie POMOCY!!!
  • Volkswagen Sharan I 1.8 i T 20V 150KM 110kW 1997-2010
  • silnik
Panowie potrzebna mi pomoc i nie wiem gdzie się do tego zwrócić naprawdę jest mi samochód. Samochód mam 6 lat i jeździł 2 lata bez problemu. Pewnego dnia poprostu zgasł na skrzyżowaniu i nie można go było odpalić. był już u 7 mechaników i nadal to się dzieje. wymieniłem : -czujnik położenia wału -czujnik temp.silnika -nowy alternator -przepływomierz -filtr paliwa -różnego typu bezpieczniki -sonde lambda i nic... komputer nic nie pokazywał żadnych błędów w lipcu 2011 założyłem sekwencję i przez miesiąc chodził jak nowy i potem znowu i na każdym zakręcie gaśnie nie wiem co się dzieje panowie pomóżcie,..... z tego co ustalił następny mechanik trzeba zrobić adaptacje na przeczyszczonej przepustnicy ale też nic to nie dało...
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BLOKUJĄCE SIE BIEGI I CIAGNIE NA WCISNIETYM SPRZEGLE
  • Volkswagen Sharan I 1.9 TDI 116KM 85kW 2000-2010
  • układ napędowy
WITAM.JESTEM NIESCZESLIWYM WLASCICIELEM SHARANA 19TDI 2005 6 SKRZYNIA.USTERKA POLEGA NA TYM ZE BLOKUJA SIE BIEGI 1,2 I WSTECZNY.PRZEWAZNIE TRZEBA JE WCISKAC PRZEZ SIŁE A POTEM JE POPROSTU WYRWAC LUB WYLACZYC SILNIK BY WRZOCIC NA LUZ. WYMIENILEM CALE KOMPLETNE SPRZEGLO(DWU MASE,TARCZE, DOCISK,SILOWNIK I POMPKE POD PEDALEM.MIALEM SPOKOJ PRZEZ 15TYS KM.PRZED WYMIANA BYL TEN SAM PROBLEM JEDNAK TERAZ ZNOWU TO SAMO.NIE MAM ZAMIARU ZNOWU WPAKOWAC W NIEGO 3,5 TYSIACA WIEC PROSZE O POMOC.JEST JESZCZE JEDEN BARDZO DZIWNY OBJAW.GDY DODAJE SIE GAZU PEDAŁ SPRZEGŁA PODNOSI SIE A GDY PUSCI SIE GAZ SPRZEGŁO OPADA. CO MU DOLEGA?3 MECHANIKOW W MOJEJ OKOLICY NIE MOZE SOBIE Z TYM PORADZIC.MIAL MOZE KTOS PODOBNY PROBLEM?POZDRAWIAM I PROSZE O POM0C
Problem rozwiązany
72 komentarze
Volkswagen Sharan I