Szukaj

Informacje o Volkswagen Sharan I 1.9 TDI 110KM 81kW 1996-2010

Lata produkcji: 1996 – 2010
Segment: VANy
Volkswagen Sharan to produkowany od roku 1995 duży siedmiomiejscowy van (segment K). Sharan pierwszej generacji został stworzony w kooperacji z Fordem. Jej rezultatem stał się nie tylko Sharan, lecz także bliźniacze Seat Alhambra i Ford Galaxy. W latach 2000 oraz 2004 Sharan przeszedł najpierw obszerniejszą, a następnie lekką modernizację. Druga generacja Volkswagena Sharana dostępna jest od roku 2010. Jej modelem bliźniaczym jest wciąż Seat Alhambra, natomiast z Fordem Galaxy nie ma już nic wspólnego. Nazwa Sharan wywodzi się z języka perskiego i jej znaczenie to „król”, jak również pustynny wiatr.
czytaj więcej
Powagosław
Radujmy się, bo Sharan po 15 latach w końcu doczekał się nowego modelu. Radujmy się, bo jest on dużo ładniejszy od poprzednika. Radujmy się, bo w sumie sam w sobie nie jest brzydki, a na rynku są jeszcze ładniejsze samochody w tym segmencie. Radujmy się, jest w czym wybierać. ~Powagosław
Luzacjusz
Już miałem napisać, że z Wolfsburga znów wyjechało auto, ale nie wyszło. A tu i wyjechało, i wyszło. Udało się. Nawet, nawet. Sharan nie jest sexi, ale jest dość zadbany jak na Niemca. ~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4150 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 235 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,2
~Dudi77
Volkswagen Sharan I
Van 1.9 TDI 110KM 81kW
Mój Sharan przyjechał ze Szwecji i jestem jego 5 lub 6 właścicielem. Jak się później dowiedziałem był uderzony z przodu, bo ciężko ustawić zbieżność. Nie mniej jednak nie zamienię tego samochodu na inny. Mam go prawie 4 lata i 8 m-cy i przez ten czas sam zrobiłem nim 120 tys. km, a kupiłem jak miał 185 tys. km. Autko użytkuję głównie w swojej działalności, a na początku służyło głównie jako auto rodzinne. Bardzo dużo i często jeżdżę do Niemiec w dalekie trasy i nie mam żadnych obaw, że nie dojadę. Dbam o terminowe wymiany oleju, itp. i wszelkie usterki naprawiam natychmiast, za to mój Sharan odwdzięcza się niezawodnością, małym spalaniem i nie bierze oleju (0,6 l na 10 tys. km). Na zawołanie wsiadam i jadę nawet 1000 km w jedną stronę i nie martwię się, że nie dojadę.
4,3
~M.J
Volkswagen Sharan I
Van 1.9 TDI 110KM 81kW
.Za takie pieniądze taka limuzyna auto które ma to coś w sobie co widać jak dużo ich jeździ na drogach auto bardzo chodliwe łatwo je sprzedać ja mniemam zamiaru.Ma jakieś mankamenty jak każde auto tapicerki drzwi bocznych są lipnie wykonane bo wiadomo ze współpracy z fordem powstało to auto a ford gówno wart jak mówią .Miałem okazje przetestować od kolegi nowszą generacje po lifcie 130KM 1.9TDI tapicerki lepsze silnik lipa chodzi o wiele głośniej na pompo wtryskiwaczach minęła mi więc gorączka zakup 110KM jest lepszy i mniej awaryjny pod warunkiem że nie damy się nabić w butelke. A te przebiegi co tu ptsza to jakieswszyscy niekturzy ze niecale 200tys maja rocznik 97 to tak naprawde maja po pul banki nawt muj jest raczej przewiniety licznik .Takie przebiegi maja cztero latki z aut tej klasy.
4,4
~Andrzej
Volkswagen Sharan I
Van 1.9 TDI 110KM 81kW
Jeżeli oczekujemy od samochodu dużej przestrzeni i w miarę niskich kosztów eksploatacji to bardzo fajne autko. Dla dużej rodziny nie wymagającej zbyt dużego komfortu lub do pracy zamiast dostawczaka. Przeznaczony głównie na krótkie trasy czy miasto, na autostradzie męczy się (brakuje 6-go biegu. Bardzo wytrzymałe zawieszenie, układ kierowniczy i silnik, słaba blacha i kiepskie materiały do wykończenia wnętrza.
Średnie spalanie dla Volkswagen Sharan I 1.9 TDI 110KM 81kW 1996-2010
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Volkswagen Sharan I
Van 1.9 TDI 110KM 81kW
Posiadam samochód od 7 lat. Sprowadziłem osobiście z Niemiec z przebiegiem 120 tyś km. Sprawdzałem wielokrotnie wskazanie komputera licząc zużycie paliwa "ręcznie" i błędy nie przekraczają jednego miejsca po przecinku. Podobnie miałem z Passatem. Średnioroczne spalanie to 6 L/100km gdzie latem na poziomie 3500km waha się koło 5,9 a zimą 6,1. Na trasach lokalnych do klubu wielokrotnie udało mi się na odcinku 37 km zrobić spalanie 4,3 (wiosna i jesień bez klimy) a na trasie ok 350km 4,2L/100km. Lubię spokojną jazdę. Samochodu nie mam zamiary sprzedawać ani zamieniać na żaden inny nowszy czy lepszy. Nigdy mi się nie popsuł. Przy niesprawnych świecach żarowych zapalał w temperaturach -25C. Szkoda nawet czasu na dalsze opisywanie ;-)
7,3
Volkswagen Sharan I
Van 1.9 TDI 110KM 81kW
Auto ma przejechane 270kkm. Z tego ja 70k, a mój kolega zza biurka od którego kupiłem 200kkm. Na bardzo krótkich, miejskich odcinkach zimą pali w okolicy 9-11l, na dłuższych po mieście 8-9 (jak jest ciepło to 7-8,5). W trasie jak jadę 80-115 to wychodzi mi w okolicach 6,5, przy 150-170 na 1080km autostrady wyszło w okolicy 8,5 , natomiast przy trasie 560 km z prędkościami 70-85 (mgła w nocy) spalanie wyszło około 5l. Tankowane pod korek z odpowietrzaniem czyli dane realne, a nie z komputera. Koledze, który go kupił jako nowy palił trochę mniej, ale ma dalej do pracy :-) i lżejsza nogę.
6,8
Volkswagen Sharan I
Van 1.9 TDI 110KM 81kW
VW Sharan 1.9 TDI 110 KM + CHIP (138) Automat Bardzo zrywny samochód moze zaskoczyć niejednego cwaniaka w starym zgazowanym BMW. Spalanie na dlugiej trasie jadac 70km/h udalo sie zejsc do 4,7 ale droga byla strasznie nudna, normalna jazda na trasie do 120 to jakies 6,5 litra jak wiecej to do 7 dojdzie ale lecimy wtedy ok 160km/h. Miasto jak lagodnie sie jedzie w lato do 8 litrów jak się gdzieś człowiek spieszy to nawet z 10 wypije, zima szkoda gadac do 12 dochodzi ale to ze wzgledu na krótkie trasy i sporą powierzchnię do ogrzania, do tego dochodzi skrzynia automat. Nie narzekam na spalanie sam chciałem taki samochod duży wygodny wyciszenie silnika słabe ;( Srednie spalanie ok 7 litrów
Zaświecenie kontrolki ciśnienia oleju napis stop na wyświetlaczu
  • Volkswagen Sharan I 1.8 i T 20V 150KM 110kW 1997-2010
  • silnik
Zaświeciła się kontrolka ciśnienia oleju i pojawił sie komunikat o natychmiastowym wyłączeniu silnika. Bardzo częsta usterka w silnikach 1.8t vw .Jeżeli stosuje sie do zaleceń producenta i wymienia olej co 30000 km zaczyna się zbierać osad w misce olejowej i zatyka smok pompy olejowej.Taką opinie podał mechanik serwisu vw i potwierdziły to opinie innych użytkowników tych silników. Jeżeli zareagowaliśmy natychmiast i wyłączyliśmy silnik to po dostarczeni samochodu do warsztatu wystarczy zdemontować miskę olejową i wyczyścić osad który się tam zebrał wyczyścić smok pompy oleju.Potem wystarczy wymieniać olej co 15000km.Zlekceważenie tej usterki skutkuje uszkodzeniem turbiny zatarciem silnika.Jeżeli kupiliśmy samochód używany i mamy podstawy przypuszczać że był wymieniany olej co 30000km to radzę zajrzeć do miski olejowej aby uniknąć przykrej niespodzianki
Oczekuje na rozwiązanie
Skakanie obrotów ,Gaśnie POMOCY!!!
  • Volkswagen Sharan I 1.8 i T 20V 150KM 110kW 1997-2010
  • silnik
Panowie potrzebna mi pomoc i nie wiem gdzie się do tego zwrócić naprawdę jest mi samochód. Samochód mam 6 lat i jeździł 2 lata bez problemu. Pewnego dnia poprostu zgasł na skrzyżowaniu i nie można go było odpalić. był już u 7 mechaników i nadal to się dzieje. wymieniłem : -czujnik położenia wału -czujnik temp.silnika -nowy alternator -przepływomierz -filtr paliwa -różnego typu bezpieczniki -sonde lambda i nic... komputer nic nie pokazywał żadnych błędów w lipcu 2011 założyłem sekwencję i przez miesiąc chodził jak nowy i potem znowu i na każdym zakręcie gaśnie nie wiem co się dzieje panowie pomóżcie,..... z tego co ustalił następny mechanik trzeba zrobić adaptacje na przeczyszczonej przepustnicy ale też nic to nie dało...
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BLOKUJĄCE SIE BIEGI I CIAGNIE NA WCISNIETYM SPRZEGLE
  • Volkswagen Sharan I 1.9 TDI 116KM 85kW 2000-2010
  • układ napędowy
WITAM.JESTEM NIESCZESLIWYM WLASCICIELEM SHARANA 19TDI 2005 6 SKRZYNIA.USTERKA POLEGA NA TYM ZE BLOKUJA SIE BIEGI 1,2 I WSTECZNY.PRZEWAZNIE TRZEBA JE WCISKAC PRZEZ SIŁE A POTEM JE POPROSTU WYRWAC LUB WYLACZYC SILNIK BY WRZOCIC NA LUZ. WYMIENILEM CALE KOMPLETNE SPRZEGLO(DWU MASE,TARCZE, DOCISK,SILOWNIK I POMPKE POD PEDALEM.MIALEM SPOKOJ PRZEZ 15TYS KM.PRZED WYMIANA BYL TEN SAM PROBLEM JEDNAK TERAZ ZNOWU TO SAMO.NIE MAM ZAMIARU ZNOWU WPAKOWAC W NIEGO 3,5 TYSIACA WIEC PROSZE O POMOC.JEST JESZCZE JEDEN BARDZO DZIWNY OBJAW.GDY DODAJE SIE GAZU PEDAŁ SPRZEGŁA PODNOSI SIE A GDY PUSCI SIE GAZ SPRZEGŁO OPADA. CO MU DOLEGA?3 MECHANIKOW W MOJEJ OKOLICY NIE MOZE SOBIE Z TYM PORADZIC.MIAL MOZE KTOS PODOBNY PROBLEM?POZDRAWIAM I PROSZE O POM0C
Problem rozwiązany
72 komentarze
Volkswagen Sharan I