Szukaj

Informacje o Volkswagen Sharan I

Lata produkcji: 1995 – 2010
Segment: VANy
Volkswagen Sharan to produkowany od roku 1995 duży siedmiomiejscowy van (segment K). Sharan pierwszej generacji został stworzony w kooperacji z Fordem. Jej rezultatem stał się nie tylko Sharan, lecz także bliźniacze Seat Alhambra i Ford Galaxy. W latach 2000 oraz 2004 Sharan przeszedł najpierw obszerniejszą, a następnie lekką modernizację. Druga generacja Volkswagena Sharana dostępna jest od roku 2010. Jej modelem bliźniaczym jest wciąż Seat Alhambra, natomiast z Fordem Galaxy nie ma już nic wspólnego. Nazwa Sharan wywodzi się z języka perskiego i jej znaczenie to „król”, jak również pustynny wiatr.
czytaj więcej
Powagosław
Radujmy się, bo Sharan po 15 latach w końcu doczekał się nowego modelu. Radujmy się, bo jest on dużo ładniejszy od poprzednika. Radujmy się, bo w sumie sam w sobie nie jest brzydki, a na rynku są jeszcze ładniejsze samochody w tym segmencie. Radujmy się, jest w czym wybierać. ~Powagosław
Luzacjusz
Już miałem napisać, że z Wolfsburga znów wyjechało auto, ale nie wyszło. A tu i wyjechało, i wyszło. Udało się. Nawet, nawet. Sharan nie jest sexi, ale jest dość zadbany jak na Niemca. ~Luzacjusz
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Silnik

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria

Wybrane oceny

4,2
~szatan
Volkswagen Sharan I
Van 1.9 TDI 130KM 96kW
Rewelacyjny przestronny samochód dla mniej wymagających, na dziurach tłucze jak polonez, na autostradzie głośno jak w czołgu ale jakoś go lubię ;) Ważne żeby wszystko robić na bieżąco, dbać o zawieszenie, klimę i dogrzewacz a będzie służył długo. Z grubszych rzeczy naprawiałem dogrzewacz, niedługo czeka mnie dwumasa ze sprzęgłem. Poza tym kilka drobnych usterek w zawieszeniu i elektryce (zamki forda to wymysł szatana). Ogólnie polecam, średnio pali 7l, silnik nie do zajechania, jeśli nie szukacie super komfortu to brać, tylko wyszukać dobry egzemplarz.
3,9
~Łukasz
Volkswagen Sharan I
Van 1.9 TDI 116KM 85kW
To już mój drugi samochód ze stajni SGA. Pierwsza była Alhambra, a teraz jest Sharan. Auto uważam za bardzo przestronne, stworzone typowo dla rodziny lub do ciężkiej pracy. Plus za foteliki zintegrowane z fotelami, za możliwość regulacji każdego fotela osobno i za olbrzymi bagażnik - nie ma potrzeby składać wózka dziecięcego, załadunek jest łatwy z racji niskiego poziomu podłogi. Muszę przyznać, że auto jest bezpieczne - po uderzeniu w bok z busem typu maxi, nic nikomu się nie stało, choć elementy nośne ucierpiały na tyle, że naprawa już nie wchodziła w grę.
2,1
~Stefan
Volkswagen Sharan I
Van 1.9 TDI 116KM 85kW
Zawiodłem się na tym samochodzie. Liczne drobne usterki. Poważniejsze też się zdarzały. Czasami mechanicy nie chcą naprawiać tego pojazdu . Bardzo drogie naprawy i części. Twarde mało komfortowe zawieszenie które nie przystoi rodzinnemu VAN-owi. Wygłuszenie wnętrza to jakaś kpina. Przy większy prędkościach dramat. Nagłośnienie oryginalne w tym samochodzie to nieporozumienie (Corsa C z tego samego rocznika która była sporo tańsza przy zakupie gra o wiele lepiej). Spodziewałem się czegoś więcej po 6 biegowej skrzyni. Co do plusów to duża ilość schowków , dużo miejsca dla wszystkich pasażerów oraz niskie spalanie.
Średnie spalanie dla Volkswagen Sharan I
9,9 – 13,6
l/100 km
6,7 – 8,0
l/100 km
11,5 – 15,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,7
Volkswagen Sharan I
Van 2.0 i 116KM 85kW
Witam.Auto posiadam od roku. Średnie zużycie LPG na 17000 km wyniosło 10,5l/100km. Styl jazdy umiarkowany.20%miasto reszta cykl pozamiejski. Zuzycie na poziomie 8,5L można osiągnąć jadąc na trasie mało uczeszczanej, utrzymując predkość tak do 85km/h. Przez ten okres zauważyłem pewną zależność zuzycia gazu od predkości; czyli 85km/h=8,5l ;100km/h=10l/100KM przy utrzymywaniu predkości 110-120km/k=11l/100KM. Do tego trzeba doliczyć 0,5l benzyny na 100km. Zuzycie lpg w lato wynosi około 9,5l/100km w zimę wzrasta do 10,5l/100km. Silnik jest bardzo elastyczny.Instalacja sekwencja. Polecam auto kierowcom nie spieszącym się.Super auto na weekendowe wycieczki z rodzinką.
6,7
Volkswagen Sharan I
Van 1.9 TDI 130KM 96kW
Raport po przejechaniu 50tys. km, tankowanie zawsze do pełna do pierwszego odbicia dystrybutora. Najniższa zanotowana wartość spalania 5,29 jazda w zimę w śnieżnych warunkach przez praktycznie całą Polskę (na przejechanej trasie żadnej trasy szybkiego ruchu tylko drogi krajowe, wojewódzkie), oczywiście bez szaleństw i praktycznie żadnego wyprzedzania. Najwyższa zanotowana wartość 8,07 w lato 5 osób załadowany po dach, klima non stop przy prędkościach do 160km/h i dobre wykorzystanie 130KM :) Średnie spalanie po tych 50 tys. km 6,72 l/km (liczone przez program zawsze tankując do pełna, wskazania komputera w sharanie 7,15 l/km chyba jedyny komputer pokładowy który zawyża )
7,5
Volkswagen Sharan I
Van 1.9 TDI 116KM 85kW
Samochód wygodny i oszczędny. Żeby automatem jeździć oszczędnie trzeba umieć przełączać biegi operując pedałem przyspieszenia. Najniższe zużycie zimą bez klimy na trasie Warszawa-Kraków-Warszawa - około 6.1 L (ilość zatankowanej ropy, a nie wskazania komputera) przy prędkościach licznikowych 80-100 km/h. W korkach w Warszawie z klimą 9,5 L, szybko spada do 8,0 L jeżeli można chociaż połowę trasy przejechać, a nie czołgać się. Jeżdżąc po mieście na prostych odcinkach z prędkością 70 km/h w godz. 10-16, można zejść do 6,9 L, ale tylko przy delikatnym rozpędzaniu.
Zaświecenie kontrolki ciśnienia oleju napis stop na wyświetlaczu
  • Volkswagen Sharan I 1.8 i T 20V 150KM 110kW 1997-2010
  • silnik
Zaświeciła się kontrolka ciśnienia oleju i pojawił sie komunikat o natychmiastowym wyłączeniu silnika. Bardzo częsta usterka w silnikach 1.8t vw .Jeżeli stosuje sie do zaleceń producenta i wymienia olej co 30000 km zaczyna się zbierać osad w misce olejowej i zatyka smok pompy olejowej.Taką opinie podał mechanik serwisu vw i potwierdziły to opinie innych użytkowników tych silników. Jeżeli zareagowaliśmy natychmiast i wyłączyliśmy silnik to po dostarczeni samochodu do warsztatu wystarczy zdemontować miskę olejową i wyczyścić osad który się tam zebrał wyczyścić smok pompy oleju.Potem wystarczy wymieniać olej co 15000km.Zlekceważenie tej usterki skutkuje uszkodzeniem turbiny zatarciem silnika.Jeżeli kupiliśmy samochód używany i mamy podstawy przypuszczać że był wymieniany olej co 30000km to radzę zajrzeć do miski olejowej aby uniknąć przykrej niespodzianki
Oczekuje na rozwiązanie
Skakanie obrotów ,Gaśnie POMOCY!!!
  • Volkswagen Sharan I 1.8 i T 20V 150KM 110kW 1997-2010
  • silnik
Panowie potrzebna mi pomoc i nie wiem gdzie się do tego zwrócić naprawdę jest mi samochód. Samochód mam 6 lat i jeździł 2 lata bez problemu. Pewnego dnia poprostu zgasł na skrzyżowaniu i nie można go było odpalić. był już u 7 mechaników i nadal to się dzieje. wymieniłem : -czujnik położenia wału -czujnik temp.silnika -nowy alternator -przepływomierz -filtr paliwa -różnego typu bezpieczniki -sonde lambda i nic... komputer nic nie pokazywał żadnych błędów w lipcu 2011 założyłem sekwencję i przez miesiąc chodził jak nowy i potem znowu i na każdym zakręcie gaśnie nie wiem co się dzieje panowie pomóżcie,..... z tego co ustalił następny mechanik trzeba zrobić adaptacje na przeczyszczonej przepustnicy ale też nic to nie dało...
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BLOKUJĄCE SIE BIEGI I CIAGNIE NA WCISNIETYM SPRZEGLE
  • Volkswagen Sharan I 1.9 TDI 116KM 85kW 2000-2010
  • układ napędowy
WITAM.JESTEM NIESCZESLIWYM WLASCICIELEM SHARANA 19TDI 2005 6 SKRZYNIA.USTERKA POLEGA NA TYM ZE BLOKUJA SIE BIEGI 1,2 I WSTECZNY.PRZEWAZNIE TRZEBA JE WCISKAC PRZEZ SIŁE A POTEM JE POPROSTU WYRWAC LUB WYLACZYC SILNIK BY WRZOCIC NA LUZ. WYMIENILEM CALE KOMPLETNE SPRZEGLO(DWU MASE,TARCZE, DOCISK,SILOWNIK I POMPKE POD PEDALEM.MIALEM SPOKOJ PRZEZ 15TYS KM.PRZED WYMIANA BYL TEN SAM PROBLEM JEDNAK TERAZ ZNOWU TO SAMO.NIE MAM ZAMIARU ZNOWU WPAKOWAC W NIEGO 3,5 TYSIACA WIEC PROSZE O POMOC.JEST JESZCZE JEDEN BARDZO DZIWNY OBJAW.GDY DODAJE SIE GAZU PEDAŁ SPRZEGŁA PODNOSI SIE A GDY PUSCI SIE GAZ SPRZEGŁO OPADA. CO MU DOLEGA?3 MECHANIKOW W MOJEJ OKOLICY NIE MOZE SOBIE Z TYM PORADZIC.MIAL MOZE KTOS PODOBNY PROBLEM?POZDRAWIAM I PROSZE O POM0C
Problem rozwiązany
72 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 20
3,5
Volkswagen Sharan I
Van 2.8 i VR6 24V 204KM 150kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 90 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Rybka - gaz Wrzesnia. Odradzam montaż instalacji w tym zakładzie. Właściciel miły, obsługa ok, szkoda że sama praca nad autem to juz porazka. Dzis, po ponad roku czasu w końcu odzyskałem moc w moim aucie- potrzebne bylo zdemontowanie instalacji zalozenie jej ponownie. Ufff, kosztowalo mnie to duzo nerwow i troche kasy, ale dzieki Pandu Dariuszowi w Arkadii koło Łowicza autko...
5,0
Volkswagen Sharan I
Van 2.0 i 116KM 85kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 210 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Instalacja BRC SQ 32 zakładana ponad rok temu. Przebieg w momencie montażu 210 tys.km, do dziś na LPG ok 30 tys.km. Auto i instalacja jest po drugim przeglądzie. Do samej instalacji i jej pracy żadnych uwag nie mam. Wszystko działa jak należy, zero problemów z LPG od montażu.
5,0
Volkswagen Sharan I
Van 1.8 i T 20V 150KM 110kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG Centrum Blue Box
przebieg: 209 tys. km
użytkowana przez: 29 tys. km
Montowałem rok temu gaz. Auto miało sporo km na liczniku, ale stan bez zarzutu. Instalacja też bez zarzutu. Blue Box na wtryskach hercules i reduktorze Antartic. Przez rok służbowo z pół Polski przejechałem. Mimo, że mam gwarancję ogólnopolską, nie miałem potrzeby z niej korzystać. Prawie 30 000 km strzeliło od montażu. Czynności serwisowe standardowe - wymiana filtra np....
Volkswagen Sharan I