Szukaj

Informacje o Volkswagen Scirocco III Coupe 1.4 TSI 160KM 118kW 2008-2014

Lata produkcji: 2008 – 2014
Segment: Auta sportowe
Benzynowe 1.4l 122KM w sportowym aucie? W sumie jakoś jedzie, a to dzięki podwójnemu doładowaniu i sporemu momentowi obrotowemu. Ale to i tak nie wystarczy na przegonienie większości limuzyn na naszych drogach, dlatego ten motor jest dobry tylko dla desperatów. Minimum w tym aucie to wersja wzmocniona do 160KM. Na niskich obrotach pracuje kompresor, a na wysokich turbosprężarka, dlatego silnik jest dynamiczny przez większość czasu, choć też ma jeden problem – bardziej pasuje do limuzyny. Fakt, auto jest szybkie, nieźle przyspiesza, ale po samochodzie sportowym człowiek spodziewa się czegoś innego, bardziej pikantnego. Ten motor po prostu się znudzi, dlatego najlepiej wziąć 2.0l 210KM. Też doładowany, choć tylko turbosprężarką, równie cichy, ale bardziej emocjonujący. Diesle? W wozie sportowym nie przystoją, ale są. 2.0l 140 lub 170KM. Ich plus jest taki, że lubią się kręcić jak jednostki benzynowe.
czytaj więcej
Powagosław

Nie od wczoraj wiadomo, że wskrzeszenie motoryzacyjnej legendy to połowa marketingowego sukcesu. Druga połowa to charakter następcy kultowego modelu. Charakter nowego Scirocco nie podlega dyskusji. Auto wygląda zabójczo.

~Powagosław
Luzacjusz

Zacytuję Freddiego Mercury"ego z melodii „Don’t Stop Me Now” (2. minuta, 13. sekunda): „I like it!”. Może w środku człowiek czuje się jak w Golfie (a w golfie dobrze wyglądał tylko Roger Moore), ale nikt nie jest doskonały. A pamiętajcie, co mówił Freddie: „I like it!”.

~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 160 KM (118 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1500-4500 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 75,6 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność

Wybrane oceny

3,4
~Pabloczenko
Volkswagen Scirocco III
Coupe 1.4 TSI 160KM 118kW
Samochód posiadam od ponad roku. Według mnie największą jego zaletą jest wygląd, który przyciąga wzrok przechodniów. Właściwie na tym jego zalety się chyba kończą. Wysokie spalanie (ok 11 litrów w mieście) przy normalnej jeździe. Drażniące drobne usterki elektryczne. Słabe wyciszenie wnętrza. Ciężko znaleźć model bez przygód blacharskich. Silnik ładnie przyspiesza, ale łańcuch w nim zamontowany jest prawdziwym bublem. Ogólnie polecam osobom które kupują auto sercem a nie rozumem :) Ja pomimo, że kieruję się tą zasadą, drugi raz tego auta raczej bym nie kupił.
3,3
~Kuba
Volkswagen Scirocco III
Coupe 1.4 TSI 160KM 118kW
Samochód przyciąga głównie wyglądem. Silnik 1.4 TSI to porażka. Co chwila jakieś usterki aż w końcu niskie ciśnienie na pierwszym cylindrze i potrzebny remont silnika - koszt 10tys zł w nieautoryzowanym serwisie. Silnik paliwożerny. W mieście około 12 litrów, natomiast na trasie przy tempomacie na 90 potrafiło być 5,5l/100km,przy prędkościach autostradowych lepiej nie patrzyć na wskazanie komputera ponieważ potrafi być większe od spalania w mieście.
2,6
~aldo
Volkswagen Scirocco III
Coupe 1.4 TSI 160KM 118kW
Jestem mocny zawiedziony, to nie jest auto sportowe to zwykły kompakt w ładniejszej obudowie. na autostradzie dostaje zadyszki przy 200km/h , prowadzenie najwyżej przeciętne! żadna rewelacja! sprzedałem kupiłem nissana 350Z i to jest auto sportowe!! VW się nie popisał.
Średnie spalanie dla Volkswagen Scirocco III Coupe 1.4 TSI 160KM 118kW 2008-2014
8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,2
Volkswagen Scirocco III
Coupe 1.4 TSI 160KM 118kW
Aktualizacja: Silnik 1.4 160 KM, DSG 7. Na zimnym silniku, przy krótkich miejskich odcinkach do 10 km i tak samo przy staniu w korkach - komputer potrafi pokazać naprawdę bardzo wysokie średnie spalanie. Gdy silnik się rozgrzeje, to przy równej, spokojnej jeździe da się osiągnąć spalanie w okolicach 8 l / 100 km w mieście, z kolei przy dynamicznej trzeba się liczyć ze spalaniem co najmniej 12-13 l / 100 km. Na długiej trasie pozamiejskiej średnio 8,1 l / 100 km, a jadąc bardzo ekonomicznie, można osiągnąć rezultaty nawet poniżej 7 l / 100 km.
8,7
Volkswagen Scirocco III
Coupe 1.4 TSI 160KM 118kW
Fabryczne dane o spalaniu nie do osiągnięcia. VW podaje 7.4 w mieście, 5.8 na trasie.. Nierealne.. 5.8 na trasie rzeczywiscie da sie zrobic, ale 70km/h na 6 biegu z duzym szczesciem ze ktos nas nie zhamuje. Mi w mieście pali 11-13 litrów. Przyznam, mam ciezka nogę, ale przesiadlem sie z golfa V 2.0tdi 170hp, osiagi te same a golf palił w miescie max 8. Tragedią jest trasa przy duzych predkosciach. Golf palił 9l/100 przy 200km/h; scirocco mniej wiecej 120km/h - 6l, 140km/h - 9l, 180km/h - 15l, 220km/h - ok. 20-22l !!! Dramat. Za mały silnik na szybką jazdę. Polecam kupić 2 litrowy motor. Pozdrawiam
9,8
Volkswagen Scirocco III
Coupe 1.4 TSI 160KM 118kW
Na trasie przy 180km/h spalanie od 10 do 11.5 i co najważniejsze, silnik się nie poci, bo nie ma 4 tys obrotów. W mieście min. 10l do 14l . Trasę zawsze dzielę przez dwa ilość km i wychodzi kwota. Najniżej udało mi się zbić do 7.8 przy płynnej trasie, nie przekraczając 120km/h (220km trasa) W mieście jeżdżąc, jak niedzielny kierowca min 8/9l
Volkswagen Scirocco III Coupe