Produkowany w latach 1974-1992 oraz ponownie od roku 2008 Volkswagen Scirocco to kompaktowy samochód sportowy (segment G). Scirocco pierwszej generacji był następcą modelu Karmann Ghia. Samochód zaprojektował Giorgetto Giugiaro, a zgodnie z panującą wówczas filozofią nazewnictwa w Volkswagenie nazwano go Scirocco (od rodzaju wiatru). Volkswagen Scirocco stał się rynkowym hitem, co zawdzięczał świetnej sylwetce i przystępnej cenie. Jego następca, Volkswagen Corrado, radził sobie znacznie słabiej i w roku 1996 został wycofany ze sprzedaży. Dekadę później Volkswagen reaktywował kultowe auto, przedstawiając prototyp Iroc, który był pierwowzorem Scirocco trzeciej generacji. Tradycyjnie Scirocco pod względem technicznym powiązany jest z modelem Golf.
czytaj więcej
Nie od wczoraj wiadomo, że wskrzeszenie motoryzacyjnej legendy to połowa marketingowego sukcesu. Druga połowa to charakter następcy kultowego modelu. Charakter nowego Scirocco nie podlega dyskusji. Auto wygląda zabójczo.
~Powagosław
Zacytuję Freddiego Mercury"ego z melodii „Don’t Stop Me Now” (2. minuta, 13. sekunda): „I like it!”. Może w środku człowiek czuje się jak w Golfie (a w golfie dobrze wyglądał tylko Roger Moore), ale nikt nie jest doskonały. A pamiętajcie, co mówił Freddie: „I like it!”.
Nie od wczoraj wiadomo, że wskrzeszenie motoryzacyjnej legendy to połowa marketingowego sukcesu. Druga połowa to charakter następcy kultowego modelu. Charakter nowego Scirocco nie podlega dyskusji. Auto wygląda zabójczo.
~PowagosławZacytuję Freddiego Mercury"ego z melodii „Don’t Stop Me Now” (2. minuta, 13. sekunda): „I like it!”. Może w środku człowiek czuje się jak w Golfie (a w golfie dobrze wyglądał tylko Roger Moore), ale nikt nie jest doskonały. A pamiętajcie, co mówił Freddie: „I like it!”.
~Luzacjusz