Szukaj

Informacje o Volkswagen Polo V Hatchback 5d 1.6 TDI-CR DPF 90KM 66kW 2009-2014

Lata produkcji: 2009 – 2014
Segment: Auta małe

Nie licząc wersji GTI, flagowy wariant ma w Polo 110KM wyciśniętych z 1.2-litrowego motoru benzynowego. Wbrew pozorom to sporo, bo auto z tym silnikiem jest zrywne, chętnie reaguje na polecenia kierowcy i oferuje niezłą elastyczność. Optymalny wybór to jednak słabsza, 90-konna wersja. Mniejszy silnik 1.0 jest już bardziej ospały i wymaga wchodzenia na obroty – sprawdzi się wyłącznie w mieście lub przy nieobciążonym aucie. Co z dieslami? Najsłabszy 1.4 TDI 75KM pozostawia niedosyt, dlatego lepiej sięgnąć półkę wyżej – po wariant 90 KM. Jest też opcja 105-konna, ale to raczej propozycja dla osób, które nie chcą oszczędzić na zakupie auta i często podróżują poza miastem.

czytaj więcej
Powagosław

Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 1500-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 Cross
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 7
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 40% / przeciw: 60%

Zalety

+ Skrzynia biegów + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Silnik - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

3,6
~Sebastian
Volkswagen Polo V
Hatchback 5d 1.6 TDI-CR DPF 90KM 66kW
Samochód jest ładny, zgrabny i praktyczny. Dobrze się prezentuje, przyjemnie się nim jeździ, nic nie skrzeczy, nic nie piszczy, ale mój egzemplarz przynajmniej ma sporo usterek. Zacznijmy od drobnej usterki - kable idące do klapy bagażnika i do trzeciego światła stopu potrafią się przetrzeć od otwierania bagażnika, przez co trzecie światło może przestać świecić, a klapa przestać otwierać. Z poważniejszych rzeczy, a ich jest więcej, to przede wszystkim EGR i wtryskiwacze. Po przejechaniu 110k km musiałem wymienić EGR (koszt około 1500 zł), bo padła w nim elektronika. Do tego największy problem, jakim są prawdopodobnie wtryskiwacze. Samochód zdecydowanie za dużo spala jak na swoje gabaryty i "oszczędny" silnik. Bardzo wrażliwe wtryskiwacze, które nawet nie wiadomo od czego potrafią się uszkodzić. Tankuję paliwo na jedynie dobrych stacjach a i tak mam podejrzenie tego, że się uszkodziły. Wszystkie objawy takie jak wysokie spalanie, głośny klekot i nierówna praca silnika się u mnie pojawiły i są typowe dla uszkodzonych wtryskiwaczy. Regeneracja kosztuje około 600 zł od jednego wtryskiwacza, a jest ich 4. Nawet jak bym to naprawił, to nie wiem czy problem nie powróci. Części do tego samochodu są w średnich cenach, nie są ani przesadnie drogie ani tanie. Poza usterkami, to autem jeździ się dobrze. Prezentuje się też dobrze. Bagażnik nie jest zbyt duży, auto jest ogólnie idealne dla singla lub pary bez dzieci. Gdyby nie problemy z wtryskiwaczami, EGR itd to te auto byłoby naprawdę dobrym samochodem na co dzień i na trasę. Nie polecam tego samochodu z tą jednostką silnika.
2,9
~TOmek
Volkswagen Polo V
Hatchback 5d 1.6 TDI-CR DPF 90KM 66kW
Samochód dobrze trzyma się drogi, wygląda nadal młodo, wykończenie wnętrza jest zadowalające co prawda nie ma jakiś poważnych nie doróbek ale jest kilka irytujących rzeczy, nic nie skrzypi czy piszczy w środku. W moim egzemplarzu szumi obok drzwi pasażera, prawdopodobnie w transporcie został uszkodzony ( ja jestem pierwszym właścicelem). Co do silnika, jest to porażka, przy 40kkm został wymieniony egr (2000zł), wycięty dpf (1500zł), oraz największa bolączka pompa paliwa opiłkuje po około 100kkm co powoduje uszkodzenie wtryskiwaczy a przy ignorowaniu problemu uszkodzenie pompy wysokiego ciśnienia, cena naprawy poza aso to około 5-7 tys zł co dla mnie dyskwalifikuje ten samochód, nie zaoszczędzę tylę żeby co 5 lat wymienić wtryski. Ja się zawiodłem na tym samochodzie, to już nie jest ten sam vw co w latach 90.
4,2
~Anna
Volkswagen Polo V
Hatchback 5d 1.6 TDI-CR DPF 90KM 66kW
Samochód o uniwersalnych zastosowaniach. I na średnie trasy, i na długie trasy, jak i na krótkie trasy. Idealny dla robiących wiele kilometrów rocznie. To często spotykany samochód na drogach. Dostęp do części eksploatacyjnych jest olbrzymi. Samochód ma cicho pracujący silnik, który posiada przyśpieszenie. Więc jest dynamiczny. Z wyglądu prezentuje się ładnie. Stylistyka po dzień dzisiejszy jest nowoczesna. Dobrze się prowadzi i wcale nie za dużo ciągnie z baku. Może rozwijać naprawdę spore prędkości. Ma pojemny bagażnik i estetyczny wygląd deski rozdzielczej. Samochód zapewnia bezpieczeństwo bierne a mocny silnik zapewnia wysokie bezpieczeństwo czynne. Środek samochodu zwyczajny jak na auto tej klasy. Duży komfort jazdy. Wygodna pozycja za kierownicą. Samochód zwrotny. W mieście można nim wszędzie zaparkować. Tapicerka ma obicie z grubego materiału. Jest wytrzymała na szybkie wycieranie. Pojemny bagażnik przydaje się na wypad za miasto czy większe zakupy. Plusem jest duża kabina. Co z zewnątrz po gabarytach samochodu wcale nie jest takie oczywiste. Wentylacja spisuje się dobrze. W upalne dni można poczuć studzący wiaterek na twarzy. Pod warunkiem nabycia serwisowanego i zadbanego samochodu będzie długo służył i cieszył posiadacza. Samochód nigdy nie zawiódł w trasie. Dzielnie znosi intensywną eksploatację. Jeśli trzeba wymienić eksploatacyjną część warto zainwestować w części lepsze jakościowo. Zwłaszcza, że wpływa to na nasze bezpieczeństwo w czasie jazdy. Jest to samochód, który ma zdecydowanie więcej zalet niż wad.
Średnie spalanie dla Volkswagen Polo V Hatchback 5d 1.6 TDI-CR DPF 90KM 66kW 2009-2014
5,3
l/100 km
4,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Volkswagen Polo V
Hatchback 5d 1.6 TDI-CR DPF 90KM 66kW
Wiosna-lato spalanie wypada całkiem przyzwoicie na poziomie 5l, choć dla mnie jak na tak małe auto to stosunkowo duzo, poprzednio jezdzac Firsta mk7 z podobnym silnikiem, spalanie miasto/trasa 4.7 max, porownywalnie robiac ta sama trase kazdego miesiaca wydaje srednio wiecej 250 zl, w Polo zas w cyklu miejskim wypada na 7,5l. Zima niestety jest duzo gorzej bo potrafi spalic blisko 6l na trasie. Ekonomiczne jedynie latem jadac max 100 km/h I to na trasie. Auto uzytkuje rok czasu I tak wygladaja moje obserwacje.
4,5
Volkswagen Polo V
Hatchback 5d 1.6 TDI-CR DPF 90KM 66kW
Jeśli chodzi o spalanie to jest zadowalające nawet bardzo:) mało pali i po zatankowaniu do pełna można zapomnieć o stacji na jakiś czas:) co do napraw i przeglądów nie miałem styczności ale na pewno po pierwszym przeglądzie wszystko będzie wiadome.
5,8
Volkswagen Polo V
Hatchback 5d 1.6 TDI-CR DPF 90KM 66kW
Autko super oszczędne Spalanie wręcz rewelacyjne Jestem mega zadowolony przy normalnej jeżdzie 110 km/h np w trasie spalanie na poziomie 4,6-4,8 l W mieście spokojnie można utrzymać jakieś 6,5 l Natomiast rekord w spalaniu to 3,9 litra !!! Wiadomo przy dynamicznej jeździe potrafi więcej łyknąć ale odwdzięcza się wtedy niesamowitą radoscią z jazdy Polecam silniki diesla Są naprawdę bardzo ekonomiczne a zarazem mają niezłego kopa No i przy tankowaniu nie zrujnują budżetu:)

Usterki Volkswagen Polo V

Liczba wpisów: 19
Rosnąca temp. wody
  • Volkswagen Polo V Hatchback 5d Facelifting 1.4 TDI BlueMotion Technology 90KM 66kW 2014-2017
  • układ chłodzenia
  • 116 tys. km
Podczas szybszej jazdy (po ok. 40 km trasy) zaczyna rosnąć temperatura wody. Zawsze powyżej 3 tyś. obrotów. W momencie ściągnięcia nogi z gazu, temperatura w ułamku sekundy spada. W serwisie, po wymianie pompy wody i zrobieniu rozrządu, ze względu na brak poprawy zaproponowano wymianę chłodnic i zasugerowano, że chłodnice nie spełniają swojej roli ze względu na to, że jeżdżę po kamienisto-polnych drogach (???). Żaden mechanik w okolicy również nie potrafi znaleźć przyczyny, na komputerze żadnych błędów.
Oczekuje na rozwiązanie
Łańcuch Rozrządu
  • Volkswagen Polo V Hatchback 3d 1.2 70KM 51kW 2009-2014
  • silnik
  • 45 tys. km
Auto szarpało i brakowało mocy po podłączeniu komputera diagnostycznego pokazało błąd czujnika położenia wałka rozrządu . Wymiana czujnika nic nie dała auto nadal bez mocy . Po dalszej diagnostyce okazało się że jest rozciągnięty łańcuch rozrządu .
Problem rozwiązany
2 komentarze
POMPA PLYNU CHLODZACEGO ,SKRZYNIA BIEGÓW ,ELEKTRONIKA SILNIKA
  • Volkswagen Polo V Hatchback 5d 1.6 TDI-CR DPF 90KM 66kW 2009-2014
  • układ chłodzenia
  • 1000 tys. km
Przy przejechaniu 48 tyś poszła skrzynia biegów jego koszyczek dodatkowo wymieniony , dodatkowo klocki przód i tył przy przebiegu po 45 tyś 89 tyś poszła pompa wody wycieki plynu chlodzacego wymieniony rozrzad swiece zaplonowe Auto bardzo dość żwinne niestety spalanie duże jak na taki segment auto małe lusterka bardzo usterkowe Aby obniżyć koszty założony został LPG do tej wersji Co dalej wielką zagadką Przebieg auta 91000 tyś km
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Volkswagen Polo V Hatchback 5d