Szukaj

Informacje o Volkswagen Polo V Hatchback 5d 1.2 TDI-CR DPF 75KM 55kW 2009-2014

Lata produkcji: 2009 – 2014
Segment: Auta małe

Nie licząc wersji GTI, flagowy wariant ma w Polo 110KM wyciśniętych z 1.2-litrowego motoru benzynowego. Wbrew pozorom to sporo, bo auto z tym silnikiem jest zrywne, chętnie reaguje na polecenia kierowcy i oferuje niezłą elastyczność. Optymalny wybór to jednak słabsza, 90-konna wersja. Mniejszy silnik 1.0 jest już bardziej ospały i wymaga wchodzenia na obroty – sprawdzi się wyłącznie w mieście lub przy nieobciążonym aucie. Co z dieslami? Najsłabszy 1.4 TDI 75KM pozostawia niedosyt, dlatego lepiej sięgnąć półkę wyżej – po wariant 90 KM. Jest też opcja 105-konna, ale to raczej propozycja dla osób, które nie chcą oszczędzić na zakupie auta i często podróżują poza miastem.

czytaj więcej
Powagosław

Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1198 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 180 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 16,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 80,5 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Skrzynia biegów + Widoczność + Układ jezdny

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,4
~Zofia
Volkswagen Polo V
Hatchback 5d 1.2 TDI-CR DPF 75KM 55kW
Samochód oceniam zdecydowanie pozytywnie. Spełnił najważniejsze zadanie przed nim postawione - nigdy mnie nie zawiódł w trasie. Silnik mimo, że słaby to oszczędny. I co ważne daje radę przy wyprzedzaniu. Wnętrze samochodu robi pozytywne wrażenie. Bagażnik jest też ok jak na tak mały samochód. I co najlepsze świetnie się prowadzi. Trzyma się drogi "jak przyklejony". Bez problemu w zachowaniu na zakrętach. Stabilny przy dużych prędkościach. Do tego jest komfortowy. Biegi wchodzą "czysto" , bez "haczenia". Zimą przy największych mrozach odpala bez problemu. Jakość wykonania i wygląd auta jest rewelacyjny. Linia nadwozia cieszy oko. Samochód jest zgrabny. W środku całkiem przyjemne, wygodne fotele, elegancki kokpit. Fajny samochód dla kogoś, kto lubi komfort i czerpie przyjemność z samej jazdy. Wszędzie się zmieści i wszędzie zaparkuje. Co ważne, ten samochód ma dobre zabezpieczenie antykorozyjne. Jest spokojnym, miejskim samochodem, z którego czerpię emocje i radość podczas jazdy. W codziennej eksploatacji nie sprawia kłopotliwych problemów.
4,4
~Krzysztof
Volkswagen Polo V
Hatchback 5d 1.2 TDI-CR DPF 75KM 55kW
Ogólnie można powiedzieć, że większość osób będzie zadowolona z wyboru tego modelu. Po pierwsze: silnik spisuje się całkiem nieźle, spalając małe ilości oleju napędowego. Jest to dynamiczny i oszczędny silnik z nienaganną kulturą pracy. Silnik pracuje równo. Po drugie: skrzynia biegów bardzo precyzyjna, lewarek prowadzi się wzorowo. Po trzecie: układ jezdny zasługuje na pochwałę, samochód trzyma się drogi jakby był przyklejony. Prowadzenie auta to przyjemność. Bardzo pewne zawieszenie. Po czwarte : widoczność, samochód ma takie wymiary, że widać wszystko. Kolejna rzecz : samochód wykonany dużo lepiej niż inne samochody tego segmentu. Wygodne i przestronne fotele. Na pochwałę szczególnie zasługuje miejsce kierowcy i pasażera z przodu pojazdu. Jest tam naprawdę dużo miejsca. Nie mamy wrażenia, że siedzimy w małym samochodzie, wręcz przeciwnie wydaje się nam, że auto jest większe niż w rzeczywistości. Pomimo dużego przebiegu siedzenia nie są zużyte a wnętrze nie jest wytarte. Tapicerka jest trwała, nie widać śladów "zmęczenia". Plastiki nie odpadają oraz nie wydają nieprzyjemnych dźwięków. Średnica zawracania jest mała, co bardzo ułatwia manewry. Wspomaganie fajnie działa i pomaga w wystarczający sposób przy parkowaniu. Zachowanie hamulców zasługuje tylko na pochwały. Spalanie zależy oczywiście od ciężaru nogi kierowcy ale nawet z ciężką nogą nie uda się nam osiągnąć "siódemki". Warto podkreślić, że jest to samochód popularny nie tylko u nas ale również w innych państwach, przez co będą dostępne zamienniki części od wielu producentów. Poza atrakcyjną stylistyką nadwozia, to po prostu ładny i przestronny samochód. Idealny do miasta i na wycieczki. A co bardzo ważne okazuje się autem trwałym. Uważam, że to samochód dla rozsądnego kierowcy.
3,0
~Paweł
Volkswagen Polo V
Hatchback 5d 1.2 TDI-CR DPF 75KM 55kW
Wszystkie silniki zastosowane w tym modelu mają głowice z podwójnymi wałkami rozrządu także podczas remontu będzie drożej niż gdy głowica ma jeden wałek rozrządu. Dziwny kąt nachylenia przedniej szyby, dzięki czemu siedzi się jakby pod przednią szybą. Siedzi się wysoko, przez to przednia szyba wydaje się "krótka" - jeżeli podjedziemy blisko wiszących nad skrzyżowaniem świateł to ich nie widać. Bardzo małe lusterka. Nisko położona stacyjka o którą obija się noga. Brak blokady tylnych drzwi. Wysoki próg załadunkowy bagażnika. Dużo przestrzeni na przednich siedzeniach z tyłu już tylko przeciętnie. Stabilnością prowadzenia przewyższa dużo samochodów klasy kompakt. Bardzo precyzyjna skrzynia biegów, nic nie haczy. Posiada miękki lakier bardzo lekko można go zarysować. Zdarzają się błędy oprogramowania sterowników. Taka karoseria, że ciężko wyczuć gdzie kończy się maska. Egzemplarz wykonano w Hiszpanii, moje poprzednie polo było wyprodukowane na Słowacji. Największą wadą jest mimo wszystko bardzo wysoka cena tego modelu.

Usterki Volkswagen Polo V

Liczba wpisów: 19
Rosnąca temp. wody
  • Volkswagen Polo V Hatchback 5d Facelifting 1.4 TDI BlueMotion Technology 90KM 66kW 2014-2017
  • układ chłodzenia
  • 116 tys. km
Podczas szybszej jazdy (po ok. 40 km trasy) zaczyna rosnąć temperatura wody. Zawsze powyżej 3 tyś. obrotów. W momencie ściągnięcia nogi z gazu, temperatura w ułamku sekundy spada. W serwisie, po wymianie pompy wody i zrobieniu rozrządu, ze względu na brak poprawy zaproponowano wymianę chłodnic i zasugerowano, że chłodnice nie spełniają swojej roli ze względu na to, że jeżdżę po kamienisto-polnych drogach (???). Żaden mechanik w okolicy również nie potrafi znaleźć przyczyny, na komputerze żadnych błędów.
Oczekuje na rozwiązanie
Łańcuch Rozrządu
  • Volkswagen Polo V Hatchback 3d 1.2 70KM 51kW 2009-2014
  • silnik
  • 45 tys. km
Auto szarpało i brakowało mocy po podłączeniu komputera diagnostycznego pokazało błąd czujnika położenia wałka rozrządu . Wymiana czujnika nic nie dała auto nadal bez mocy . Po dalszej diagnostyce okazało się że jest rozciągnięty łańcuch rozrządu .
Problem rozwiązany
2 komentarze
POMPA PLYNU CHLODZACEGO ,SKRZYNIA BIEGÓW ,ELEKTRONIKA SILNIKA
  • Volkswagen Polo V Hatchback 5d 1.6 TDI-CR DPF 90KM 66kW 2009-2014
  • układ chłodzenia
  • 1000 tys. km
Przy przejechaniu 48 tyś poszła skrzynia biegów jego koszyczek dodatkowo wymieniony , dodatkowo klocki przód i tył przy przebiegu po 45 tyś 89 tyś poszła pompa wody wycieki plynu chlodzacego wymieniony rozrzad swiece zaplonowe Auto bardzo dość żwinne niestety spalanie duże jak na taki segment auto małe lusterka bardzo usterkowe Aby obniżyć koszty założony został LPG do tej wersji Co dalej wielką zagadką Przebieg auta 91000 tyś km
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Volkswagen Polo V Hatchback 5d