Szukaj

Informacje o Volkswagen Polo V Hatchback 5d 1.2 TSI 105KM 77kW 2009-2014

Lata produkcji: 2009 – 2014
Segment: Auta małe

Nie licząc wersji GTI, flagowy wariant ma w Polo 110KM wyciśniętych z 1.2-litrowego motoru benzynowego. Wbrew pozorom to sporo, bo auto z tym silnikiem jest zrywne, chętnie reaguje na polecenia kierowcy i oferuje niezłą elastyczność. Optymalny wybór to jednak słabsza, 90-konna wersja. Mniejszy silnik 1.0 jest już bardziej ospały i wymaga wchodzenia na obroty – sprawdzi się wyłącznie w mieście lub przy nieobciążonym aucie. Co z dieslami? Najsłabszy 1.4 TDI 75KM pozostawia niedosyt, dlatego lepiej sięgnąć półkę wyżej – po wariant 90 KM. Jest też opcja 105-konna, ale to raczej propozycja dla osób, które nie chcą oszczędzić na zakupie auta i często podróżują poza miastem.

czytaj więcej
Powagosław

Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1197 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm przy 1550-4100 obr/min
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,3 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 Cross
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 7
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Ergonomia + Wyciszenie

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Bezawaryjność (poważne usterki) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

2,9
~Miki
Volkswagen Polo V
Hatchback 5d 1.2 TSI 105KM 77kW
To dobre auto dla mało wymagających. Dobrze się sprawdzi przy małej eksploatacji jako dojazd do pracy, jednorazowy wypad na urlop/wakacje odpada mały i ciasny. Wykonanie wewnątrz na przyzwoitym poziomie, materiały naprawdę dobrej jakości, dużo lepsze niżeli w Fordach. Dużo miękkich, materiałowych wstawek, niwygodne fotele przednie z fatalnym trzymaniem bocznym. Samochody sąprzeciętnie wyposażone nawet w bogatczych wersiach. Bagażnik tak mały że zkupoy się nie mieszczą . Do tego slaba ekonomiczność. Spalanie na poziomie 6 -8 litra katalogowe spalanie to bzdury . Mi najbardziej w tym samochodzie nie podoba się układ zawieszenia oraz układ kierowniczy twardy i nienadający się na polskie drogi naprawa DROGA i to bardzo. Ta „sztywność” jest bardzo złudna ponieważ samochód bardzo źle zachowuje się na drodze (prosta i zakręty). Auto nie trzyma się drogi jak sztywny mało komfortowy spartański Fucus. Absolutnie nie ma porównania do nowej Mazdy 3. Gdybym teraz zastanawiał się nad kupnem nowego samochodu bardzo poważnie zastanowił bym się co wybrać. Cóż, zakup to kwestia ustępstw i dostrojenia do własnych preferencji.
4,6
~Roentgen
Volkswagen Polo V
Hatchback 5d 1.2 TSI 105KM 77kW
Wygląd - naprawdę przykuwa uwagę, zwłaszcza wersja Highline - chromowane elementy na zewnątrz i w środku, agresywny przód, elegancki tył, ładne przetłoczenia na boku karoserii. Dobry silnik i jakość wykonania. Ma bardzo dobre właściwości jezdne, a o to w samochodzie chodzi. Jazda nim, to czysta przyjemność.
3,0
~Artur
Volkswagen Polo V
Hatchback 5d 1.2 TSI 105KM 77kW
Auto nie byłoby złe gdyby nie ponad 10 wizyt na serwisie (jakość niektórych ASO również nie powala). Czy kupiłbym to auto jeszcze raz ? Gdybym miał pewność co do jakości niektórych elementów to odpowiedź zapewne mogłaby być pozytywna (może zabrakło szczęścia co do konkretnej sztuki).
Średnie spalanie dla Volkswagen Polo V Hatchback 5d 1.2 TSI 105KM 77kW 2009-2014
6,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
Volkswagen Polo V
Hatchback 5d 1.2 TSI 105KM 77kW
autko mam od 2009r. jezdze nim juz dosyc dlugo wiec moge wyrazic swoja opinie na ten temat.na niemieckich autobanach przy predkosci 120 starcza mu niecale 6l 95-ki a powyzej to lepiej nie deptac jak komus zalezy na oszczednej jezdzie w terenach pozamiejsckich przy predkosci 90-100 samochod piie mniej niz 5l paliwa co jak na benzyniaka jest holernie dobrym wynikiem. odradzam wyprzedzanie powyzej 100-tki w terenach pozamiejskich mimo turbinki samochod nie kwapi sie do zywiolowej jazdy choc i tak nie jest az tak tragicznie choc 150 koni byloby optymalne dla tego auta.
5,7
Volkswagen Polo V
Hatchback 5d 1.2 TSI 105KM 77kW
Moje średnie spalanie zawsze zamknęło się w 6l/100km (na podstawie komputera jak i tankowania pod korek - na marginesie różnica wyniosła 0,2l/100km). Przy dłuższych trasach (ale nie autostradą) wystarcza mu 5l/100km. Jedyny minus to jazda powyżej 120km/h - wtedy im więcej jedziemy tym więcej pali :P Na jednym baku robię ok 750-800km.
6,9
Volkswagen Polo V
Hatchback 5d 1.2 TSI 105KM 77kW
Bez "ręcznych zabezpieczeń" w cenę musiałem wliczyć "okresową" wymianę przewodu wysokiego napięcia (smakołyk dla kuny) - brak konkretnej pokrywy silnika, brak pełnej podłogi pod silnikiem - na razie uszkodzone 2 przewody

Usterki Volkswagen Polo V

Liczba wpisów: 19
Rosnąca temp. wody
  • Volkswagen Polo V Hatchback 5d Facelifting 1.4 TDI BlueMotion Technology 90KM 66kW 2014-2017
  • układ chłodzenia
  • 116 tys. km
Podczas szybszej jazdy (po ok. 40 km trasy) zaczyna rosnąć temperatura wody. Zawsze powyżej 3 tyś. obrotów. W momencie ściągnięcia nogi z gazu, temperatura w ułamku sekundy spada. W serwisie, po wymianie pompy wody i zrobieniu rozrządu, ze względu na brak poprawy zaproponowano wymianę chłodnic i zasugerowano, że chłodnice nie spełniają swojej roli ze względu na to, że jeżdżę po kamienisto-polnych drogach (???). Żaden mechanik w okolicy również nie potrafi znaleźć przyczyny, na komputerze żadnych błędów.
Oczekuje na rozwiązanie
Łańcuch Rozrządu
  • Volkswagen Polo V Hatchback 3d 1.2 70KM 51kW 2009-2014
  • silnik
  • 45 tys. km
Auto szarpało i brakowało mocy po podłączeniu komputera diagnostycznego pokazało błąd czujnika położenia wałka rozrządu . Wymiana czujnika nic nie dała auto nadal bez mocy . Po dalszej diagnostyce okazało się że jest rozciągnięty łańcuch rozrządu .
Problem rozwiązany
2 komentarze
POMPA PLYNU CHLODZACEGO ,SKRZYNIA BIEGÓW ,ELEKTRONIKA SILNIKA
  • Volkswagen Polo V Hatchback 5d 1.6 TDI-CR DPF 90KM 66kW 2009-2014
  • układ chłodzenia
  • 1000 tys. km
Przy przejechaniu 48 tyś poszła skrzynia biegów jego koszyczek dodatkowo wymieniony , dodatkowo klocki przód i tył przy przebiegu po 45 tyś 89 tyś poszła pompa wody wycieki plynu chlodzacego wymieniony rozrzad swiece zaplonowe Auto bardzo dość żwinne niestety spalanie duże jak na taki segment auto małe lusterka bardzo usterkowe Aby obniżyć koszty założony został LPG do tej wersji Co dalej wielką zagadką Przebieg auta 91000 tyś km
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Volkswagen Polo V Hatchback 5d