Szukaj

Informacje o Volkswagen Polo V Hatchback 5d 1.2 70KM 51kW 2009-2014

Lata produkcji: 2009 – 2014
Segment: Auta małe

Nie licząc wersji GTI, flagowy wariant ma w Polo 110KM wyciśniętych z 1.2-litrowego motoru benzynowego. Wbrew pozorom to sporo, bo auto z tym silnikiem jest zrywne, chętnie reaguje na polecenia kierowcy i oferuje niezłą elastyczność. Optymalny wybór to jednak słabsza, 90-konna wersja. Mniejszy silnik 1.0 jest już bardziej ospały i wymaga wchodzenia na obroty – sprawdzi się wyłącznie w mieście lub przy nieobciążonym aucie. Co z dieslami? Najsłabszy 1.4 TDI 75KM pozostawia niedosyt, dlatego lepiej sięgnąć półkę wyżej – po wariant 90 KM. Jest też opcja 105-konna, ale to raczej propozycja dla osób, które nie chcą oszczędzić na zakupie auta i często podróżują poza miastem.

czytaj więcej
Powagosław

Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1198 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 70 KM (51 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 112 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Skrzynia biegów + Karoseria

Wady

- Stosunek jakość/cena - Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,8
~Pawel
Volkswagen Polo V
Hatchback 5d 1.2 70KM 51kW
Witam Was. VW Polo to moje pierwsze poważne autko, wcześniej jeździłem skorodowanymi struclami, więc przejście na taki wynalazek niemieckiej techniki, zrobił na mnie spore wrażenie. Autko kupiłem jako roczne z minimalnym przebiegiem, i korzystałem z niego w mieście i na trasie Niemcy- Polska, aż do 80tys przebiegu. Wozidełko nigdy mnie nie zawiodło, choć miało swoje humory... w zimie. W zimie, zdarzało mi się na trasie DE-PL że na stacji benzynowej nie chciała się otworzyć klapka do wlewu paliwa... Szyby opuszczane elektrycznie, gdy temperatura spadała do 4 stopni zimna- wariowały, odsuwały się, a potem przycisk opuść/podnieś, działał jak chciał.. ale ostatecznie zawsze udało się te szyby zamknąć.... poza jednym razem, gdy pare lat temu wracałem w nocy przy temperaturze minus 25 i szyby zupełnie nie chciały się otworzyć aż do granicy z DE. a to jakieś 500 ok od domu dla mnie. No, także wszystko co dziwne, działo się w zimie. Poza tam, auto jest GENIALNE. super samochód do miasta i na normalne odcinki, a i na te dłuższe daje radę, choć trochę nim miota na autostradzie- wąskie oponki robią swoje. Polece każdemu, kto szuka auta do miasta, dla żony, córki, jako pierwsze auto dla syna.... bezstresowa jazda, nie obarczona wysokim spalaniem, wszędzie zaparkuje, mega solidnie zbudowane auto, zero szumów, stuków pisków i skrzypień. Gdyby nie to, że zamarzyłem o większym aucie, to tego Polo bym nigdy nie sprzedał. Kupujcie bo warto.
4,3
~Tomek
Volkswagen Polo V
Hatchback 5d 1.2 70KM 51kW
Auto do jazdy na przednich siedzeniach. Z tyłu tylko dzieci. Dobrze wykonane i zmontowane. Po 7 latach wizualnie dalej nowoczesne. Jak to mówią nic nie puka nic nie stuka. Regularnie serwisowany poza siecią VW i posiadany od nowości. Całe szczęście nie miałem kolizji.
4,5
~Daro
Volkswagen Polo V
Hatchback 5d 1.2 70KM 51kW
Auto generalnie nadaje się do miasta. Pali umiarkowanie, jest małe. Na dłuższą trasę ciężko: mało miejsca i słaby motor.

Usterki Volkswagen Polo V

Liczba wpisów: 19
Rosnąca temp. wody
  • Volkswagen Polo V Hatchback 5d Facelifting 1.4 TDI BlueMotion Technology 90KM 66kW 2014-2017
  • układ chłodzenia
  • 116 tys. km
Podczas szybszej jazdy (po ok. 40 km trasy) zaczyna rosnąć temperatura wody. Zawsze powyżej 3 tyś. obrotów. W momencie ściągnięcia nogi z gazu, temperatura w ułamku sekundy spada. W serwisie, po wymianie pompy wody i zrobieniu rozrządu, ze względu na brak poprawy zaproponowano wymianę chłodnic i zasugerowano, że chłodnice nie spełniają swojej roli ze względu na to, że jeżdżę po kamienisto-polnych drogach (???). Żaden mechanik w okolicy również nie potrafi znaleźć przyczyny, na komputerze żadnych błędów.
Oczekuje na rozwiązanie
Łańcuch Rozrządu
  • Volkswagen Polo V Hatchback 3d 1.2 70KM 51kW 2009-2014
  • silnik
  • 45 tys. km
Auto szarpało i brakowało mocy po podłączeniu komputera diagnostycznego pokazało błąd czujnika położenia wałka rozrządu . Wymiana czujnika nic nie dała auto nadal bez mocy . Po dalszej diagnostyce okazało się że jest rozciągnięty łańcuch rozrządu .
Problem rozwiązany
2 komentarze
POMPA PLYNU CHLODZACEGO ,SKRZYNIA BIEGÓW ,ELEKTRONIKA SILNIKA
  • Volkswagen Polo V Hatchback 5d 1.6 TDI-CR DPF 90KM 66kW 2009-2014
  • układ chłodzenia
  • 1000 tys. km
Przy przejechaniu 48 tyś poszła skrzynia biegów jego koszyczek dodatkowo wymieniony , dodatkowo klocki przód i tył przy przebiegu po 45 tyś 89 tyś poszła pompa wody wycieki plynu chlodzacego wymieniony rozrzad swiece zaplonowe Auto bardzo dość żwinne niestety spalanie duże jak na taki segment auto małe lusterka bardzo usterkowe Aby obniżyć koszty założony został LPG do tej wersji Co dalej wielką zagadką Przebieg auta 91000 tyś km
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Volkswagen Polo V Hatchback 5d