Szukaj

Informacje o Volkswagen Polo V Hatchback 5d

Lata produkcji: 2009 – 2014
Segment: Auta małe
Piąta generacja Volkswagena Polo produkowana była w latach 2009-2017. Pod względem stylistycznym model ten został przeprojektowany według filozofii zastosowanej wcześniej w modelach Scirocco oraz Golf. Polo V zostało zaprojektowane przez Waltera de Slivę. Model powstał na platformie podłogowej Volkswagen A5 (PQ25), tak jak m.in. Audi A1, Skoda Fabia trzeciej generacji oraz Seat Ibiza czwartej generacji. Oferowany w wariantach trzy- i pięciodrzwiowego hatchbacka oraz czterodrzwiowego sedana. Auto poddano faceliftingowi w roku 2014. Volkswagen Polo V zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2010 (Car of the Year 2010) oraz Światowego Samochodu Roku (World Car of the Year 2010).


 

czytaj więcej
Powagosław

Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,6 m
Promień skrętu 5,3 m
Długość 3970 mm
Długość z hakiem holowniczym 4064 mm
Szerokość 1682 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1901 mm
Wysokość 1462 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 2000 mm
Wysokość przy otwartej pokrywie silnika 1753 mm
Rozstaw osi 2470 mm
Rozstaw kół - przód 1463 mm
Rozstaw kół - tył 1456 mm
Prześwit 153 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1042 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 974 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 824 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 943 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1386 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1384 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 952 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 280 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 942 mm
Wysokość bagażnika 560 mm
Szerokość bagażnika 962 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 699 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1371 mm
Kąt natarcia 13,3 stopnie
Kąt rampowy 11,1 stopnie
Kąt zejścia 19,5 stopnie
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Ergonomia + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Silnik - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

3,6
~Sebastian
Volkswagen Polo V
Hatchback 5d 1.6 TDI-CR DPF 90KM 66kW
Samochód jest ładny, zgrabny i praktyczny. Dobrze się prezentuje, przyjemnie się nim jeździ, nic nie skrzeczy, nic nie piszczy, ale mój egzemplarz przynajmniej ma sporo usterek. Zacznijmy od drobnej usterki - kable idące do klapy bagażnika i do trzeciego światła stopu potrafią się przetrzeć od otwierania bagażnika, przez co trzecie światło może przestać świecić, a klapa przestać otwierać. Z poważniejszych rzeczy, a ich jest więcej, to przede wszystkim EGR i wtryskiwacze. Po przejechaniu 110k km musiałem wymienić EGR (koszt około 1500 zł), bo padła w nim elektronika. Do tego największy problem, jakim są prawdopodobnie wtryskiwacze. Samochód zdecydowanie za dużo spala jak na swoje gabaryty i "oszczędny" silnik. Bardzo wrażliwe wtryskiwacze, które nawet nie wiadomo od czego potrafią się uszkodzić. Tankuję paliwo na jedynie dobrych stacjach a i tak mam podejrzenie tego, że się uszkodziły. Wszystkie objawy takie jak wysokie spalanie, głośny klekot i nierówna praca silnika się u mnie pojawiły i są typowe dla uszkodzonych wtryskiwaczy. Regeneracja kosztuje około 600 zł od jednego wtryskiwacza, a jest ich 4. Nawet jak bym to naprawił, to nie wiem czy problem nie powróci. Części do tego samochodu są w średnich cenach, nie są ani przesadnie drogie ani tanie. Poza usterkami, to autem jeździ się dobrze. Prezentuje się też dobrze. Bagażnik nie jest zbyt duży, auto jest ogólnie idealne dla singla lub pary bez dzieci. Gdyby nie problemy z wtryskiwaczami, EGR itd to te auto byłoby naprawdę dobrym samochodem na co dzień i na trasę. Nie polecam tego samochodu z tą jednostką silnika.
4,8
~Pawel
Volkswagen Polo V
Hatchback 5d 1.2 70KM 51kW
Witam Was. VW Polo to moje pierwsze poważne autko, wcześniej jeździłem skorodowanymi struclami, więc przejście na taki wynalazek niemieckiej techniki, zrobił na mnie spore wrażenie. Autko kupiłem jako roczne z minimalnym przebiegiem, i korzystałem z niego w mieście i na trasie Niemcy- Polska, aż do 80tys przebiegu. Wozidełko nigdy mnie nie zawiodło, choć miało swoje humory... w zimie. W zimie, zdarzało mi się na trasie DE-PL że na stacji benzynowej nie chciała się otworzyć klapka do wlewu paliwa... Szyby opuszczane elektrycznie, gdy temperatura spadała do 4 stopni zimna- wariowały, odsuwały się, a potem przycisk opuść/podnieś, działał jak chciał.. ale ostatecznie zawsze udało się te szyby zamknąć.... poza jednym razem, gdy pare lat temu wracałem w nocy przy temperaturze minus 25 i szyby zupełnie nie chciały się otworzyć aż do granicy z DE. a to jakieś 500 ok od domu dla mnie. No, także wszystko co dziwne, działo się w zimie. Poza tam, auto jest GENIALNE. super samochód do miasta i na normalne odcinki, a i na te dłuższe daje radę, choć trochę nim miota na autostradzie- wąskie oponki robią swoje. Polece każdemu, kto szuka auta do miasta, dla żony, córki, jako pierwsze auto dla syna.... bezstresowa jazda, nie obarczona wysokim spalaniem, wszędzie zaparkuje, mega solidnie zbudowane auto, zero szumów, stuków pisków i skrzypień. Gdyby nie to, że zamarzyłem o większym aucie, to tego Polo bym nigdy nie sprzedał. Kupujcie bo warto.
4,4
~Fidry
Volkswagen Polo V
Hatchback 5d 1.4 85KM 63kW
Pomimo że nie jestem miłośnikiem marki vw a tym bardziej silników diesla to jestem zadowolony z posiadania tego samochodu . Auto zwrotne , proste technicznie bez zbednych udziwnień , w miarę dynamiczne w mieście od 1-4 biegu . Jedynym mankamentem tego egzemplarza ,którego nie akceptuję, to praca tego silnika. klekocze to jak by stado bocianów znajdowało sie pod maską , mimo że nie ma z nim żadnych problemów , to jak na silnik beznynowy to naprawde beznadziejnie. Poza tym wyjątkiem reszta super.
Średnie spalanie dla Volkswagen Polo V Hatchback 5d
6,3 – 8,7
l/100 km
4,7 – 5,3
l/100 km
4,4 – 7,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Volkswagen Polo V
Hatchback 5d 1.6 TDI-CR DPF 90KM 66kW
Wiosna-lato spalanie wypada całkiem przyzwoicie na poziomie 5l, choć dla mnie jak na tak małe auto to stosunkowo duzo, poprzednio jezdzac Firsta mk7 z podobnym silnikiem, spalanie miasto/trasa 4.7 max, porownywalnie robiac ta sama trase kazdego miesiaca wydaje srednio wiecej 250 zl, w Polo zas w cyklu miejskim wypada na 7,5l. Zima niestety jest duzo gorzej bo potrafi spalic blisko 6l na trasie. Ekonomiczne jedynie latem jadac max 100 km/h I to na trasie. Auto uzytkuje rok czasu I tak wygladaja moje obserwacje.
6,1
Volkswagen Polo V
Hatchback 5d 1.2 TSI 105KM 77kW
autko mam od 2009r. jezdze nim juz dosyc dlugo wiec moge wyrazic swoja opinie na ten temat.na niemieckich autobanach przy predkosci 120 starcza mu niecale 6l 95-ki a powyzej to lepiej nie deptac jak komus zalezy na oszczednej jezdzie w terenach pozamiejsckich przy predkosci 90-100 samochod piie mniej niz 5l paliwa co jak na benzyniaka jest holernie dobrym wynikiem. odradzam wyprzedzanie powyzej 100-tki w terenach pozamiejskich mimo turbinki samochod nie kwapi sie do zywiolowej jazdy choc i tak nie jest az tak tragicznie choc 150 koni byloby optymalne dla tego auta.
8,2
Volkswagen Polo V
Hatchback 5d 1.2 60KM 44kW
Przy prędkości 80kmh silnik 1.2 naprawdę niewiele spala. Spokojnie na 12 litrach da się przejechać prawie 300 km więc wychodzi około 4 litrów na 100km.Po mieście koło 6 litrów przy spokojnej jeździe. Na pełnym "gazie" przy jedzie na torze komputer pokazuje 15 litrów.

Usterki Volkswagen Polo V

Liczba wpisów: 19
Rosnąca temp. wody
  • Volkswagen Polo V Hatchback 5d Facelifting 1.4 TDI BlueMotion Technology 90KM 66kW 2014-2017
  • układ chłodzenia
  • 116 tys. km
Podczas szybszej jazdy (po ok. 40 km trasy) zaczyna rosnąć temperatura wody. Zawsze powyżej 3 tyś. obrotów. W momencie ściągnięcia nogi z gazu, temperatura w ułamku sekundy spada. W serwisie, po wymianie pompy wody i zrobieniu rozrządu, ze względu na brak poprawy zaproponowano wymianę chłodnic i zasugerowano, że chłodnice nie spełniają swojej roli ze względu na to, że jeżdżę po kamienisto-polnych drogach (???). Żaden mechanik w okolicy również nie potrafi znaleźć przyczyny, na komputerze żadnych błędów.
Oczekuje na rozwiązanie
Łańcuch Rozrządu
  • Volkswagen Polo V Hatchback 3d 1.2 70KM 51kW 2009-2014
  • silnik
  • 45 tys. km
Auto szarpało i brakowało mocy po podłączeniu komputera diagnostycznego pokazało błąd czujnika położenia wałka rozrządu . Wymiana czujnika nic nie dała auto nadal bez mocy . Po dalszej diagnostyce okazało się że jest rozciągnięty łańcuch rozrządu .
Problem rozwiązany
2 komentarze
POMPA PLYNU CHLODZACEGO ,SKRZYNIA BIEGÓW ,ELEKTRONIKA SILNIKA
  • Volkswagen Polo V Hatchback 5d 1.6 TDI-CR DPF 90KM 66kW 2009-2014
  • układ chłodzenia
  • 1000 tys. km
Przy przejechaniu 48 tyś poszła skrzynia biegów jego koszyczek dodatkowo wymieniony , dodatkowo klocki przód i tył przy przebiegu po 45 tyś 89 tyś poszła pompa wody wycieki plynu chlodzacego wymieniony rozrzad swiece zaplonowe Auto bardzo dość żwinne niestety spalanie duże jak na taki segment auto małe lusterka bardzo usterkowe Aby obniżyć koszty założony został LPG do tej wersji Co dalej wielką zagadką Przebieg auta 91000 tyś km
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Volkswagen Polo V Hatchback 5d