Szukaj

Informacje o Volkswagen Polo V

Lata produkcji: 2009 – 2017
Segment: Auta małe
Piąta generacja Volkswagena Polo produkowana była w latach 2009-2017. Pod względem stylistycznym model ten został przeprojektowany według filozofii zastosowanej wcześniej w modelach Scirocco oraz Golf. Polo V zostało zaprojektowane przez Waltera de Slivę. Model powstał na platformie podłogowej Volkswagen A5 (PQ25), tak jak m.in. Audi A1, Skoda Fabia trzeciej generacji oraz Seat Ibiza czwartej generacji. Oferowany w wariantach trzy- i pięciodrzwiowego hatchbacka oraz czterodrzwiowego sedana. Auto poddano faceliftingowi w roku 2014. Volkswagen Polo V zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2010 (Car of the Year 2010) oraz Światowego Samochodu Roku (World Car of the Year 2010).


 

czytaj więcej
Powagosław

Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

~Luzacjusz

Oceny Volkswagen Polo V

Liczba ocen: 127
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Skrzynia biegów

Wady

- Silnik - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,5
~Rumcajs
Volkswagen Polo V
Hatchback 3d Facelifting 1.4 TDI BlueMotion Technology 90KM 66kW
Bardzo przyjemny samochód. Mały, niesamowicie zgrabny i zwrotny, nadaje się do miasta i na trasy dla 2 osób (z tyłu jednak mało miejsca na więcej pasażerów). Wyciszenie całkiem przyjemne, multimedia bardzo wygodnie się obsługuje dzięki fizycznym przyciskom, działają płynnie i bez zastrzeżeń. Mamy wersję lounge gdzie fotele są naprawdę wygodne i całość ogółem prowadzi się bardzo dobrze. Przy największej fabrycznej feldze 16 auto wygląda rasowo a na zakrętach bardzo dobrze utrzymuje tor ruchu co daje poczucie bezpieczeństwa.
4,1
~sawa2204
Volkswagen Polo V
Hatchback 3d 1.6 TDI-CR DPF 90KM 66kW
Zacznę od tego, że miałem słabszą wersję tego silnika (1.6 TDI, 75KM), ale nie ma go na Autocentrum. Świetny, bezawaryjny samochód dla osób, które nie oczekują super wrażeń z jazdy. Moja wersja z tempomatem, multifunkcyjną kierownicą i światłami do jazdy dziennej w zupełności mi wystarczała. Zero poważnych usterek przez dwa lata. Bardzo kompatkowy samochód, dobry układ jezdny, fajna widoczność. Jeżeli trzeba było, to na dłuższej trasie też nie wymiękał. Jeżeli miałby trochę większą moc i trochę mniej palił (choć nie palił dużo), to byłoby 5/5.
4,1
~pinka
Volkswagen Polo V
Hatchback 5d Facelifting 1.2 TSI BlueMotion Technology 90KM 66kW
Auto mam od nowości (5 lat). Przesiadłem się z Golfa V 1.6 102 KM. Zalet: całkiem dobry silnik 1.2 16V 90KM TSI, Dwie osoby, zapakowany samochód plus dwa rowery na haku i płynna jazda, bezproblemowe wyprzedzanie przy prędkościach autostradowych. Dobrze zestopniowana skrzynia biegów, przy prędkości 140 km/h na 5 biegu jest 3000 - 3200 obr., duży moment obrotowy już od 1500 obr. można dynamicznie przyspieszać. Na zakrętach prowadzi się pewnie, ale nie jest to poziom np. Golfa. Łatwy do parkowania i manewrowania. Wnętrze wykonanie przyzwoicie, nie trzeszczy czy stuka. Cześć plastików jest miękka (wersja Comforline). Na razie nic się nie wyciera czy rysuje. Co do wad: krótkie siedzisko kierowcy i pasażera męczy przy długich trasach. Autko jest dosyć ciasne wewnątrz, miejsca nie za wiele zwłaszcza dla pasażerów na tylnej kanapie. Odgłos opon i szum wiatru dają się we znaki powyżej 120 km/godz. (warto mieć ciche opony).

Usterki Volkswagen Polo V

Liczba wpisów: 19
Rosnąca temp. wody
  • Volkswagen Polo V Hatchback 5d Facelifting 1.4 TDI BlueMotion Technology 90KM 66kW 2014-2017
  • układ chłodzenia
  • 116 tys. km
Podczas szybszej jazdy (po ok. 40 km trasy) zaczyna rosnąć temperatura wody. Zawsze powyżej 3 tyś. obrotów. W momencie ściągnięcia nogi z gazu, temperatura w ułamku sekundy spada. W serwisie, po wymianie pompy wody i zrobieniu rozrządu, ze względu na brak poprawy zaproponowano wymianę chłodnic i zasugerowano, że chłodnice nie spełniają swojej roli ze względu na to, że jeżdżę po kamienisto-polnych drogach (???). Żaden mechanik w okolicy również nie potrafi znaleźć przyczyny, na komputerze żadnych błędów.
Oczekuje na rozwiązanie
Łańcuch Rozrządu
  • Volkswagen Polo V Hatchback 3d 1.2 70KM 51kW 2009-2014
  • silnik
  • 45 tys. km
Auto szarpało i brakowało mocy po podłączeniu komputera diagnostycznego pokazało błąd czujnika położenia wałka rozrządu . Wymiana czujnika nic nie dała auto nadal bez mocy . Po dalszej diagnostyce okazało się że jest rozciągnięty łańcuch rozrządu .
Problem rozwiązany
2 komentarze
POMPA PLYNU CHLODZACEGO ,SKRZYNIA BIEGÓW ,ELEKTRONIKA SILNIKA
  • Volkswagen Polo V Hatchback 5d 1.6 TDI-CR DPF 90KM 66kW 2009-2014
  • układ chłodzenia
  • 1000 tys. km
Przy przejechaniu 48 tyś poszła skrzynia biegów jego koszyczek dodatkowo wymieniony , dodatkowo klocki przód i tył przy przebiegu po 45 tyś 89 tyś poszła pompa wody wycieki plynu chlodzacego wymieniony rozrzad swiece zaplonowe Auto bardzo dość żwinne niestety spalanie duże jak na taki segment auto małe lusterka bardzo usterkowe Aby obniżyć koszty założony został LPG do tej wersji Co dalej wielką zagadką Przebieg auta 91000 tyś km
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Volkswagen Polo V