Szukaj

Informacje o Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2005

Lata produkcji: 2001 – 2005
Segment: Auta małe
Volkswagen Polo IV produkowany był w latach 2001-2009. Pod względem stylistycznym auto stało się podobne do mniejszego modelu Lupo. Powstało na platformie podłogowej Volkswagen Group A04 (PQ24), tak jak m.in. Seat Ibiza trzeciej generacji oraz Skoda Fabia pierwszej i drugiej generacji. Samochód oferowany był w wariantach 3- oraz 5-drzwiowego hatchbacka oraz 4-drzwiowego sedana (Polo Classic). Na 30. urodziny modelu, w roku 2005, został on poddany faceliftingowi, za sprawą którego auto przeprojektowano w stylu większych modeli Volkswagena (np. Passata). W ofercie dostępna była także, w Polsce niedostępna, uterenowiona odmiana modelu Cross Polo.
czytaj więcej
Powagosław

Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 126 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 75,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Karoseria

Wybrane oceny

4,7
~Przemek
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
Nigdy nie spodziewałem się, że kupię Polówkę z automatem ale atrakcyjna cena zrobiła swoje. Przejechałem tym egzemplarzem już 30tys. więc co nieco mogę powiedzieć. Świetnie nadaje się do przemieszczania po mieście i na niedalekie trasy poza miasto jednak przy ilości pasażerów większej niż 2 robi się duży problem z brakiem mocy. Silniczek 1.4 16v 75km znacznie za słaby jednak w połączeniu z instalacją LPG koszty jazdy są śmieszne. Oprócz dwóch spalonych już cewek zapłonowych nie było żadnych problemów. Niestety bierze olej, jego ilość zależy od jakości zalanego oleju, trudno stwierdzić ile dokładnie go spala ale nie jest to jakaś astronomiczna ilość. Chyba w każdym egzemplarzu gniją progi zaraz za przednim kołem. Zbiera sie tam błoto i sól, które robią swoje. Automat to klasyczna hydrokinetyczna skrzynia 4 stopniowa. Mam porównanie z wersją manualną i automat kradnie sporo mocy z i tak już słabego silnika. Mimo wszystko wygrywa w korkach i podczas poruszania się po mieście. Czuję ulgę gdy nie muszę co chwilę machać drążkiem i wciskać sprzęgło. Polecam każdemu, kto potrzebuje małe autko do przemieszczania się po terenach bardziej zurbaniozwanych np. do pracy
4,7
~Przemek
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
Nigdy nie spodziewałem się, że kupię Polówkę z automatem ale atrakcyjna cena zrobiła swoje. Przejechałem tym egzemplarzem już 30tys. więc co nieco mogę powiedzieć. Świetnie nadaje się do przemieszczania po mieście i na niedalekie trasy poza miasto jednak przy ilości pasażerów większej niż 2 robi się duży problem z brakiem mocy. Silniczek 1.4 16v 75km znacznie za słaby jednak w połączeniu z instalacją LPG koszty jazdy są śmieszne. Oprócz dwóch spalonych już cewek zapłonowych nie było żadnych problemów. Niestety bierze olej, jego ilość zależy od jakości zalanego oleju, trudno stwierdzić ile dokładnie go spala ale nie jest to jakaś astronomiczna ilość. Chyba w każdym egzemplarzu gniją progi zaraz za przednim kołem. Zbiera sie tam błoto i sól, które robią swoje. Automat to klasyczna hydrokinetyczna skrzynia 4 stopniowa. Mam porównanie z wersją manualną i automat kradnie sporo mocy z i tak już słabego silnika. Mimo wszystko wygrywa w korkach i podczas poruszania się po mieście. Czuję ulgę gdy nie muszę co chwilę machać drążkiem i wciskać sprzęgło. Polecam każdemu, kto potrzebuje małe autko do przemieszczania się po terenach bardziej zurbaniozwanych np. do pracy
4,3
~majk
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
Samochód od uczciwego sprzedawcy godny polecenia. Przestronny, dobrze spasowany i trzyma cenę. Z silnikiem 1.4 75 KM naprawdę niezawodny i fajnie przyspiesza. Ciekawa alternatywa dla Golfa IV, szczególnie w wersji htb 5d. Ja swój kupiłem 10 letni z przebiegiem 33 000 km od sąsiada z polskiego salonu, więc pewne źródło :) Poprzedni właściciel, niedzielny kierowca, zajechał sprzęgło, które musiałem wymienić pomimo symbolicznego przebiegu. Z racji wieku rozrząd również wymieniłem (poniżej koszty) więc w zasadzie mam mało jeżdżony egzemplarz, jak na 12 lat. Ponieważ identyczny miał mój tata i końcowy przebieg ok. 160 km, mogę powiedzieć że to niezawodny wóz i bezpieczny. Skasowany w wypadku okazał się twardą sztuką, poduszki prawidłowo odpaliły (przednie i boczna) więc w porównaniu do dzisiejszych sztywnych aut nie ma się czego wstydzić. Aha, żarówkę wymienia się samemu na stacji w 1 minutę bez latarki :)
Średnie spalanie dla Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2005
6,7
l/100 km
7,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
Gdyby nie poprzedni właściciel, przez którego poszło sprzęgło to ok (szczegóły poniżej). Mojemu tacie w identycznym egzemplarzu przy ok. 100k padł komputer sterujący, nie było zamiennika wówczas, koszt 2000k. 1. Cewka 4 cylindra + 4 świece (270 PLN). 2. Sprzęgło - sama część około 450 PLN za valeo lub sascha, robocizna zależy. W Wawie w Feuvercie 500 PLN. 3. Tuleje wahaczy i łączniki stabilizatora - 240 PLN. 4. Duży przegląd z rozrządem (2 paski) kosztuje 1 400 PLN poza Wawą. 5. Zwykły przegląd, filtry, płyny, ok. 450 PLN poza Warszawą. Generalnie takie rzeczy jak klocki, tarcze i elementy zawieszenia można kupić tanio z racji dużej liczby zamienników.
7,2
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
( samochodem zrobiłem ok 120 tyś kilometrów bo nie był nowy jak kupiłem) to co pamiętam czyli najgorsze naprawy to zawór EGR (1200 zł), wszystkie cewki raz pierdo**ły chyba ok 600 zł, przeguby ok 200 zł za jeden. SERWIS VW - omijajcie szerokim łukiem - ceny tam są kosmiczne(przegląd 600zł), z początku serwisowałem w Vw Ignaczak Stare Miasto lecz było to bardzo nieopłacalne. Spalanie ok 7 - 7,5 litra na 100 - jazda mieszana dość dynamiczna. do ok 6.5 litra udało mi sie zejść jadąc nad morze (full załadunek) nie przekraczając 120 km/h.
5,9
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
Mam delikatną nogę, ze względu na ceny paliw, staram się jeździć dosyć Eko, ale zdecydowanie nie zamulajac. Polo spali na odcinkach 30 km dwa razy dziennie około 5.6 w lato natomiast w zimę 6.7litra. Zdarza mi się przygazowac Ale spalanie nigdy nie większe niż 6.7. Przebieg to 166 tysięcy i zdecydowanie prawdziwy. Polo zadbane poniemieckie tylko że sam sprowadziłem.

Usterki Volkswagen Polo IV

Liczba wpisów: 39
Silnik czasem ma nierówne niskie obroty, gaśnie i nie zawsze reaguje na gaz
  • Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2005
  • silnik
  • 185 tys. km
Jak w tytule silnik czasem na nierówne obroty jałowe (po przejechaniu kilkunastu kilometrów potrafią problemy zniknąć do czasu) lub jak zgaśnie to nie chce zapalić. Raz gdy zgasł podczas jazdy z rozrusznika nie chciał zapalić ale jak wrzucić bieg gdy się toczył to zaskoczył i zapalił. Był zmieniany filtr paliwa oraz przepustnica. Przepustnica została zakupiona używana i pojeździł na niej z 2 może 3 tygodnie aż znowu wróciły te problemy. W czasie gdy jeździł na kupionej przepustnicy czasem potrafił zgasnąć ale za pierwszym czasem za drugim lub trzecim razem zapalił.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Silnik czasem ma nierówne niskie obroty, gaśnie i nie zawsze reaguje na gaz
  • Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2005
  • silnik
  • 185 tys. km
Jak w tytule silnik czasem na nierówne obroty jałowe (po przejechaniu kilkunastu kilometrów potrafią problemy zniknąć do czasu) lub jak zgaśnie to nie chce zapalić. Raz gdy zgasł podczas jazdy z rozrusznika nie chciał zapalić ale jak wrzucić bieg gdy się toczył to zaskoczył i zapalił. Był zmieniany filtr paliwa oraz przepustnica. Przepustnica została zakupiona używana i pojeździł na niej z 2 może 3 tygodnie aż znowu wróciły te problemy. W czasie gdy jeździł na kupionej przepustnicy czasem potrafił zgasnąć ale za pierwszym czasem za drugim lub trzecim razem zapalił.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Wspomaganie kierownicy
  • Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2005
  • układ kierowniczy
  • 215 tys. km
Witam. Od jakiegoś półtorej miesiąca mam problem ze wspomaganiem kierownicy. Gdy jest zimno na dworze włącza mi się kontrolka wspomagania i w tym czasie wspomaganie przestaje działać. Czasem się zapala i gaśnie i potrafi tak migać nawet jak nie ruszam kierownicą a czasem włącza się dopiero po kręceniu kierownicą. Kontrolka potrafi się też włączyć na stałe i aby ją wyłączyć i aby wspomaganie działało muszę ponownie uruchomić samochód. Gdy wyłączę samochód i ponownie go odpalę lampka gaśnie i zapala się jak poruszam kierownicą. Opcja usterki znika jak trochę rozgrzeję samochód. Dodam że niedawno bo w tym roku wymieniłem akumulator na nowy ale usterka była już przed wymianą. Wie może ktoś o co kaman ?
Problem rozwiązany
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 4
5,0
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 180 tys. km
użytkowana przez: 18 tys. km
Świetna instalacja BRC SEQUENT 32. Nie czuję zupełnie żadnej różnicy w jeździe na gazie i na benzynie. Różnicę czuć jedynie na stacji benzynowej. Po roku użytkowania i już w sumie 20tys. km nie było żadnych problemów. Jedyny minus(chyba każdej tego typu instalacji) to fakt, że zimą silnik zużywa sporo benzyny na rozgrzanie co zwiększa koszty eksploatacji.
4,8
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
homologacja: EKO ALMA SP.J
instalacja: ESGI 2
przebieg: 70 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Ta firma to fachowcy. Druciarzy omijajcie z daleka. Nie ma z pewnością bardzo "popularnego" problemu wśród posiadaczy aut zasilanych gazem czyli gaśnięcia silnika przy dojeździe do skrzyżowania. Strasznie upierdliwy problem, z którym nie radzi sobie większość gaziarzy, a moje autko nie ma tej dolegliwości.Polecam!
4,3
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 50 tys. km
użytkowana przez: 90 tys. km
Dobra instalacja do tego samochodu,znacznie obniża koszty eksploatacji.(Niemcy w 2008 zaczeli produkowac seryjne POLO na LPG.) Koszty instalacji wroculi po 14 miesiecy. Oczczedzam okolo 2000-2500 PLN co roku. Nie mialem zadnych problemow przez 88 000 km. Na autostradach zawsze jezdzię na benzynę.
Volkswagen Polo IV Hatchback