Szukaj

Informacje o Volkswagen Polo IV Hatchback 1.2 i 70KM 51kW 2005-2009

Lata produkcji: 2005 – 2009
Segment: Auta małe
Volkswagen Polo IV produkowany był w latach 2001-2009. Pod względem stylistycznym auto stało się podobne do mniejszego modelu Lupo. Powstało na platformie podłogowej Volkswagen Group A04 (PQ24), tak jak m.in. Seat Ibiza trzeciej generacji oraz Skoda Fabia pierwszej i drugiej generacji. Samochód oferowany był w wariantach 3- oraz 5-drzwiowego hatchbacka oraz 4-drzwiowego sedana (Polo Classic). Na 30. urodziny modelu, w roku 2005, został on poddany faceliftingowi, za sprawą którego auto przeprojektowano w stylu większych modeli Volkswagena (np. Passata). W ofercie dostępna była także, w Polsce niedostępna, uterenowiona odmiana modelu Cross Polo.
czytaj więcej
Powagosław

Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1198 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 70 KM (51 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 113 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 86,9 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Karoseria + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Silnik - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~Aga
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.2 i 70KM 51kW
Auto bezawaryjne, zupełnie bezproblemowe. Jak czytam opinie innych użytkowników, mam wrażenie, że trafił mi się jakiś "dobry" model. Korzystam z auta ponad 4 lata. Przez ten czas żadnej usterki, tylko naprawy wynikające ze zwykłej eksploatacji (auto aktualnie 13 letnie). Części tanie, bezproblemowy dostęp do zamienników. Warto jednak zwrócić uwagę na to, że auto nie jest szczególnie oszczędne, jeśli chodzi o zużycie paliwa. Sporo ponad założenia producenta, ale wciąż akceptowalnie. Podobnie do innych aut w tej samej klasie. Drugi mankament wynika z konstrukcji pojazdu. Auto jest wąskie, dzięki czemu idealnie sprawuje się w mieście. Bez problemu się nim parkuje. To co jest zaletą w mieście, w trasie już nią nie jest. Auto jest wąskie i wysokie - mało aerodynamiczne. Komfortowo do 140 km/h, powyżej, głośno i mniej stabilnie.
3,1
~Aliwoj
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.2 i 70KM 51kW
Kupując VW polo oczekiwałam jakości idącej w parze z marką. Niestety bardzo się rozczarowałam.Auto po 4 latach eksploatacji i przebiegu 38 tyś.km ma poważną usterkę silnika tzn. brak ciśnienia na jednym z cylindrów.Koszt naprawy to w wersji optymistycznej 1 tyś. zł a w wersji pesymistycznej 5 tyś. Dziwię się , że tak poważna i z tradycjami firma \"wypuściła\" na rynek silniki , które są albo przez inżynierów niedopracowane albo firma bada wytrzymałość klientów, których z pewnością jej nie przybędzie.
3,9
~marcin
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.2 i 70KM 51kW
Średnie spalanie dla Volkswagen Polo IV Hatchback 1.2 i 70KM 51kW 2005-2009
6,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,5
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.2 i 70KM 51kW
Zazwyczaj pali w granicy 6L, dokładniej mówiąc, miasto 5,8 trasa 5,5 ... przy spokojnej jeździe w trasie można spokojnie zejść poniżej 5 L, najmniej z zmierzonych jakie zanotowałem to 4,2 litra / 100 km, wyliczone poprzez tankowanie do pełna przed i po jeździe, na trasie przy prędkościach 120 / 130 km/h pali w granicy 7 - 8 litrów, więc autko typowo miejskie, przy prędkości około 120 km/h obrotomierz 4 000 obrotów, robi się już nieprzyjemnie, głośno, szumy itp, jeśli chodzi o prowadzenie, to polecam, przyjemny układ kierowniczy, awaryjność ? przez 5 lat użytkowania oprócz filtrów, olejów itp, wymieniłem, tarcze przód + klocki, z tyłu 2 razy szczęki + tłoczki, tuleje, gumy zawieszenia przód, z tyłu odboje + osłony amortyzatora, wszystkie naprawy robione na bieżąco, koszty bardzo niskie, gumy 20 - 30 zł, odboje, osłony 19 zł itp, poważniejszych napraw, nie związanych z eksploatacją auta nie było, 2 razy zapaliła mi się kontrolka oleju na chwilę, ale zanim pojechałem na serwis już nie świeciła, oraz zimą często świeci mi się kontrolka płynu chłodniczego, choć wszystkie oleje, i płyny wymieniane zgodnie z książką serwisową, rozrząd na łańcuchu, 135 000 km i jest sprawny, ogólne wrażenia z samochodu ok, ale bardzo doskwiera brak uchwytu na napoje :)
5,8
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.2 i 70KM 51kW
większość mojej drogi to trasa, średnio 120 km/h ... podczas poruszania się spala zawsze poniżej 6 litrów, średnie maksymalne spalanie wzięło się z częstych postojów na zakopiance i jeździe 20 - 30 km/h .... ogólnie silnik dobrze sobie radzi tak do prędkości 140 km/h ... w mieście nie brakuje mocy, ale na trasie chciało by się coś więcej, gdyż nie lubię mocno cisnąć na pedał gazu, a tak trzeba w tym aucie jeśli chce się dynamicznie ruszać / wyprzedzać... ogólny poziom zadowolenia oceniam na 4,5... Tankuję 98 oktanów.
3,7
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.2 i 70KM 51kW
Jest naprawdę ekonomiczny z trasy do Niemiec do Moskwy średnia prędkość 180 km/h- 200 km/h niemcy polska 110km/h-130km/h spalił mi dokładnie 4,1

Usterki Volkswagen Polo IV

Liczba wpisów: 39
Silnik czasem ma nierówne niskie obroty, gaśnie i nie zawsze reaguje na gaz
  • Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2005
  • silnik
  • 185 tys. km
Jak w tytule silnik czasem na nierówne obroty jałowe (po przejechaniu kilkunastu kilometrów potrafią problemy zniknąć do czasu) lub jak zgaśnie to nie chce zapalić. Raz gdy zgasł podczas jazdy z rozrusznika nie chciał zapalić ale jak wrzucić bieg gdy się toczył to zaskoczył i zapalił. Był zmieniany filtr paliwa oraz przepustnica. Przepustnica została zakupiona używana i pojeździł na niej z 2 może 3 tygodnie aż znowu wróciły te problemy. W czasie gdy jeździł na kupionej przepustnicy czasem potrafił zgasnąć ale za pierwszym czasem za drugim lub trzecim razem zapalił.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Silnik czasem ma nierówne niskie obroty, gaśnie i nie zawsze reaguje na gaz
  • Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2005
  • silnik
  • 185 tys. km
Jak w tytule silnik czasem na nierówne obroty jałowe (po przejechaniu kilkunastu kilometrów potrafią problemy zniknąć do czasu) lub jak zgaśnie to nie chce zapalić. Raz gdy zgasł podczas jazdy z rozrusznika nie chciał zapalić ale jak wrzucić bieg gdy się toczył to zaskoczył i zapalił. Był zmieniany filtr paliwa oraz przepustnica. Przepustnica została zakupiona używana i pojeździł na niej z 2 może 3 tygodnie aż znowu wróciły te problemy. W czasie gdy jeździł na kupionej przepustnicy czasem potrafił zgasnąć ale za pierwszym czasem za drugim lub trzecim razem zapalił.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Wspomaganie kierownicy
  • Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2005
  • układ kierowniczy
  • 215 tys. km
Witam. Od jakiegoś półtorej miesiąca mam problem ze wspomaganiem kierownicy. Gdy jest zimno na dworze włącza mi się kontrolka wspomagania i w tym czasie wspomaganie przestaje działać. Czasem się zapala i gaśnie i potrafi tak migać nawet jak nie ruszam kierownicą a czasem włącza się dopiero po kręceniu kierownicą. Kontrolka potrafi się też włączyć na stałe i aby ją wyłączyć i aby wspomaganie działało muszę ponownie uruchomić samochód. Gdy wyłączę samochód i ponownie go odpalę lampka gaśnie i zapala się jak poruszam kierownicą. Opcja usterki znika jak trochę rozgrzeję samochód. Dodam że niedawno bo w tym roku wymieniłem akumulator na nowy ale usterka była już przed wymianą. Wie może ktoś o co kaman ?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Volkswagen Polo IV Hatchback