Szukaj

Informacje o Volkswagen Polo IV Hatchback 1.2 i 54KM 40kW 2001-2008

Lata produkcji: 2001 – 2008
Segment: Auta małe
Volkswagen Polo IV produkowany był w latach 2001-2009. Pod względem stylistycznym auto stało się podobne do mniejszego modelu Lupo. Powstało na platformie podłogowej Volkswagen Group A04 (PQ24), tak jak m.in. Seat Ibiza trzeciej generacji oraz Skoda Fabia pierwszej i drugiej generacji. Samochód oferowany był w wariantach 3- oraz 5-drzwiowego hatchbacka oraz 4-drzwiowego sedana (Polo Classic). Na 30. urodziny modelu, w roku 2005, został on poddany faceliftingowi, za sprawą którego auto przeprojektowano w stylu większych modeli Volkswagena (np. Passata). W ofercie dostępna była także, w Polsce niedostępna, uterenowiona odmiana modelu Cross Polo.
czytaj więcej
Powagosław

Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1198 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 54 KM (40 kW) przy 4750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 106 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 6
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 76,5 x 86,9 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(59%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Ergonomia + Widoczność

Wady

- Stosunek jakość/cena - Silnik - Karoseria

Wybrane oceny

2,7
~Amadeusz
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.2 i 54KM 40kW
Nie wiem, czy po prostu źle trafiłem, ale generalnie to lipa. Wykończenie wnętrza po 17-tu latach przypomina bardziej auta z grupy Daewoo niż VW - trzeszczące absolutnie wszystkie plastiki, części używane typu uchwyty drzwiowe, klapy schowków, przyciski na desce albo się wyrabiają, albo puszczają na zawiasach, albo zwyczajnie ledwo się trzymają, ale OK, to jest używane auto. Jeśli chodzi o komfort użytkowania, to pomijając silnik, do miasta w miarę OK - widoczność dobra, "skrętny" i mały. Największą bolączką tego auta jest niestety silnik, w którym hula szatan i atakuje ważne podzespoły. Trzeba uważać na wyciągnięte łańcuchy rozrządu (z początku produkcji wada fabryczna - lepiej wymienić kompletny napęd rozrządu tj łańcuch ślizgi koła zębate), a także na wytarte pierścienie tłokowe. Mi się niestety trafił egzemplarz spożywający olej w ilości 1l/1000km, ale że to bieda wersja, jeżdżę nim głównie po mieście i kupiłem go tanio, to go mam zamiar dotyrać, a nie wcisnąć komuś gruza na motodoktorze. Pomijając te usterki, to i tak plusy ciężko znaleźć - mułowaty i dużo pali. Powyżej 100 km/h zaczyna odczuwalnie trząść. Nie polecam.
4,2
~Janek
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.2 i 54KM 40kW
Ogólnie oceniam auto bardzo dobrze. Przez sześć lat eksploatacji auto ani razu nie stanęło w polu. Silnik zdecydowanie za słaby, duże wnętrze, bagażnik dla maks. 3 osób, pewne prowadzenie, spory komfort, wysoka jakość wykonania i niskie spalanie. Miałem problem z odsprzedażą bo autem jeździłem dużo i zrobił się spory przebieg. Zostało więc w rodzinie. Warunek niezawodności: lałem tylko dobry, markowy olej i paliwo. Serwis regularnie i punktualnie co 15 tys tylko w jednym ASO , autko traktowane lekko (zresztą do mocnego traktowania brakowało mocy). Części oryginalne regularnie wymieniane wg. zaleceń producenta.
3,8
~Dża
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.2 i 54KM 40kW
Nudny do granic możliwości. Trzeba brać środki pobudzające, żeby nie zasnąć za kierownicą w drodze do żabki. Jedyne emocje to te, gdy idziesz do auta i sprawdzasz czy jest katalizator - a potem, czy silnik odpali. To jest bardzo dobry samochód do jazdy po mieście. Spełnia swoje zadanie i tyle - typowy przyrząd do przemieszczania się. Zadbany odwdzięczy się przyzwoitą bezawaryjnością. Spokojnie dla dwóch osób. Pomimo dużego przebiegu przechodzi normalne przeglądy i jeździ się nim bezpiecznie.
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Polo IV Hatchback 1.2 i 54KM 40kW 2001-2008
6,5
l/100 km
7,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.2 i 54KM 40kW
Posiadam Polo IV po lifcie z 2006 roku. Silnik 1.2 54KM w gazie. Instalacja założona prawie od nowości. Jestem trzecim właścicielem, Polo obecnie ma 15 lat i ponad 350 tyś. Auto jak dla studenta jest w sam raz. Bardzo tanie w utrzymaniu. Po roku jazdy zmuszony byłem wymienić jedną cewkę oraz przy okazji świece. Koszt produktów około 250 zł. Auto pali tak jak w opinii. Mam ciężką nogę więc spalanie wychodzi około 8 litrów w trasie. Auto z tym silnikiem NIE JEST dynamiczne. To muł który dowozi was z punktu a do punktu b, raczej na pewno nie do G :p Wykończenie wnętrza jest w miarę, plastiki nie brzęczą, ale wadą jest wbijający się w kolano plastik od strony hamulca ręcznego (w długiej bardzo trasie). Ogólnie polecam. Bardzo tanie w utrzymaniu i dość niezawodne, chyba że widać duże oznaki rdzy (jak każde VW).
6,5
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.2 i 54KM 40kW
Spokojną jazdą po mieście 6.7L przy dynamicznej jeździe po mieście 7.3L za miastem w trasie przy 2,5 tysiąca obrotów (80km na godz.)miałem mały problem silnik jak by nie pracował na jeden tłok, tzn. kulał i miało problemy z odpalaniem. Mechanicy przypuszczali że się zawór wypalił . Cewki i świece są ko kompresja po 13 na każdym tłoku. sprawdzało 7 mechaników i jeden wysyłał do drugiego każdy kasował po 100 Pn ale 8 emerytowany mechanik mi powiedział żeby zatankować auto do pełna w benzynie i Lpg na Orlenie i przejechać ok 400 km z nie większą prędkością niż 80 km na godzinę, biegi zmieniać przy 2 i pół tysiąca . po 300 km znów chodzi bez zarzutu. wszystko się wynormowało.
9,3
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.2 i 54KM 40kW
Na trasie 7l a czasem i mniej... natomiast w miescie 8l przy spokojnej jezdzie zas przy bardzoo brawurowej czasem nieco powyzej 10l. Wszysko zalezy jak ciezką noge mamy. Ogolnie gdybbym drugi raz kupowaldo wybralbym silnik 1.2 12V bo bardziej żwawy jest a rownie dobbrze nadaje się do instalacji LPG (kilku znajomych ma ten silnik + LPG i są bardzo zadowoleni)

Usterki Volkswagen Polo IV

Liczba wpisów: 39
Silnik czasem ma nierówne niskie obroty, gaśnie i nie zawsze reaguje na gaz
  • Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2005
  • silnik
  • 185 tys. km
Jak w tytule silnik czasem na nierówne obroty jałowe (po przejechaniu kilkunastu kilometrów potrafią problemy zniknąć do czasu) lub jak zgaśnie to nie chce zapalić. Raz gdy zgasł podczas jazdy z rozrusznika nie chciał zapalić ale jak wrzucić bieg gdy się toczył to zaskoczył i zapalił. Był zmieniany filtr paliwa oraz przepustnica. Przepustnica została zakupiona używana i pojeździł na niej z 2 może 3 tygodnie aż znowu wróciły te problemy. W czasie gdy jeździł na kupionej przepustnicy czasem potrafił zgasnąć ale za pierwszym czasem za drugim lub trzecim razem zapalił.
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Silnik czasem ma nierówne niskie obroty, gaśnie i nie zawsze reaguje na gaz
  • Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2005
  • silnik
  • 185 tys. km
Jak w tytule silnik czasem na nierówne obroty jałowe (po przejechaniu kilkunastu kilometrów potrafią problemy zniknąć do czasu) lub jak zgaśnie to nie chce zapalić. Raz gdy zgasł podczas jazdy z rozrusznika nie chciał zapalić ale jak wrzucić bieg gdy się toczył to zaskoczył i zapalił. Był zmieniany filtr paliwa oraz przepustnica. Przepustnica została zakupiona używana i pojeździł na niej z 2 może 3 tygodnie aż znowu wróciły te problemy. W czasie gdy jeździł na kupionej przepustnicy czasem potrafił zgasnąć ale za pierwszym czasem za drugim lub trzecim razem zapalił.
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Wspomaganie kierownicy
  • Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2005
  • ukÅ‚ad kierowniczy
  • 215 tys. km
Witam. Od jakiegoś półtorej miesiąca mam problem ze wspomaganiem kierownicy. Gdy jest zimno na dworze włącza mi się kontrolka wspomagania i w tym czasie wspomaganie przestaje działać. Czasem się zapala i gaśnie i potrafi tak migać nawet jak nie ruszam kierownicą a czasem włącza się dopiero po kręceniu kierownicą. Kontrolka potrafi się też włączyć na stałe i aby ją wyłączyć i aby wspomaganie działało muszę ponownie uruchomić samochód. Gdy wyłączę samochód i ponownie go odpalę lampka gaśnie i zapala się jak poruszam kierownicą. Opcja usterki znika jak trochę rozgrzeję samochód. Dodam że niedawno bo w tym roku wymieniłem akumulator na nowy ale usterka była już przed wymianą. Wie może ktoś o co kaman ?
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Volkswagen Polo IV Hatchback