Szukaj

Informacje o Volkswagen Polo IV Hatchback

Lata produkcji: 1999 – 2009
Segment: Auta małe
Volkswagen Polo IV produkowany był w latach 2001-2009. Pod względem stylistycznym auto stało się podobne do mniejszego modelu Lupo. Powstało na platformie podłogowej Volkswagen Group A04 (PQ24), tak jak m.in. Seat Ibiza trzeciej generacji oraz Skoda Fabia pierwszej i drugiej generacji. Samochód oferowany był w wariantach 3- oraz 5-drzwiowego hatchbacka oraz 4-drzwiowego sedana (Polo Classic). Na 30. urodziny modelu, w roku 2005, został on poddany faceliftingowi, za sprawą którego auto przeprojektowano w stylu większych modeli Volkswagena (np. Passata). W ofercie dostępna była także, w Polsce niedostępna, uterenowiona odmiana modelu Cross Polo.
czytaj więcej
Powagosław

Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Åšrednica zawracania 10,4 m
Promień skrętu 5,2 m
Długość 3926 mm
Szerokość 1650 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1930 mm
Wysokość 1465 mm
Rozstaw osi 2454 mm
Rozstaw kół - przód 1435 mm
Rozstaw kół - tył 1425 mm
Prześwit 135 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1412 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1407 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1383 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1381 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 975 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 245 l
Ogólna ocena
4,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Ergonomia + Skrzynia biegów + Widoczność

Wady

- Karoseria - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~MAJSTER
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.4 TDI 75KM 55kW
Auto kupiłem ze sporym przebiegiem i falującymi obrotami, mechanicy zastanawiali się nad przyczyną, przejechałem na nich ponad 100 tys, aż w końcu kupiłem 3 sprawdzone pompowtryski i problem falujących obrotów znikł, wcześniej kupiłem nowy napęd pompy oleju, bo stary grzechotał. Po wymianie pompowtrysków spalanie drastycznie spadło, z naciskiem na drastycznie. Uszkodzone pompowtryski leją i auto więcej spala ale ma lepszego kopa. Osiągi spadły minimalnie. W międzyczasie wymieniłem maglownicę, bo stara zaczęła przeciekać z powodu źle założonej gumowej osłony, była luźna i dostawała się woda. Auto praktycznie nie zużywa oleju silnikowego, używam 5w30 GM. W tej chwili szukam identycznego auta ale z mniejszym przebiegiem, czasem w ogłoszeniu trafi się jakiś ewenement. Wadą są korodujące progi i czasem trzeszczenie plastiku, mały bagażnik i problematyczne mocowania lamp z tyłu, moje wyrobiły się i wstawiłem śruby. Marzy mi się wersja Cross/Fun z identycznym silnikiem, ale nie warto dopłacać ponad 100% wartości auta za dodatkowe plastiki, felgi, relingi.
4,4
~Aga
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.2 i 70KM 51kW
Auto bezawaryjne, zupełnie bezproblemowe. Jak czytam opinie innych użytkowników, mam wrażenie, że trafił mi się jakiś "dobry" model. Korzystam z auta ponad 4 lata. Przez ten czas żadnej usterki, tylko naprawy wynikające ze zwykłej eksploatacji (auto aktualnie 13 letnie). Części tanie, bezproblemowy dostęp do zamienników. Warto jednak zwrócić uwagę na to, że auto nie jest szczególnie oszczędne, jeśli chodzi o zużycie paliwa. Sporo ponad założenia producenta, ale wciąż akceptowalnie. Podobnie do innych aut w tej samej klasie. Drugi mankament wynika z konstrukcji pojazdu. Auto jest wąskie, dzięki czemu idealnie sprawuje się w mieście. Bez problemu się nim parkuje. To co jest zaletą w mieście, w trasie już nią nie jest. Auto jest wąskie i wysokie - mało aerodynamiczne. Komfortowo do 140 km/h, powyżej, głośno i mniej stabilnie.
2,7
~Amadeusz
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.2 i 54KM 40kW
Nie wiem, czy po prostu źle trafiłem, ale generalnie to lipa. Wykończenie wnętrza po 17-tu latach przypomina bardziej auta z grupy Daewoo niż VW - trzeszczące absolutnie wszystkie plastiki, części używane typu uchwyty drzwiowe, klapy schowków, przyciski na desce albo się wyrabiają, albo puszczają na zawiasach, albo zwyczajnie ledwo się trzymają, ale OK, to jest używane auto. Jeśli chodzi o komfort użytkowania, to pomijając silnik, do miasta w miarę OK - widoczność dobra, "skrętny" i mały. Największą bolączką tego auta jest niestety silnik, w którym hula szatan i atakuje ważne podzespoły. Trzeba uważać na wyciągnięte łańcuchy rozrządu (z początku produkcji wada fabryczna - lepiej wymienić kompletny napęd rozrządu tj łańcuch ślizgi koła zębate), a także na wytarte pierścienie tłokowe. Mi się niestety trafił egzemplarz spożywający olej w ilości 1l/1000km, ale że to bieda wersja, jeżdżę nim głównie po mieście i kupiłem go tanio, to go mam zamiar dotyrać, a nie wcisnąć komuś gruza na motodoktorze. Pomijając te usterki, to i tak plusy ciężko znaleźć - mułowaty i dużo pali. Powyżej 100 km/h zaczyna odczuwalnie trząść. Nie polecam.
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Polo IV Hatchback
6,2 – 8,3
l/100 km
4,8 – 5,8
l/100 km
6,8 – 8,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.2 i 60KM 44kW
Da się jeździć w miarę dynamicznie i oszczędnie w mieście (250,000 mieszkańców). Jeżdżąc w miarę regularnie na krótkie odcinki auto nie spala za dużo paliwa. Ba... często zapominam kiedy ostatni raz tankowałem.
8,7
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.4 i 80KM 59kW
Auto bardzo wygodne do jazdy, ja mam wersję united- mam tylko problem z dużym (jak na własne gabaryty) spalaniem- około 10l gazu LPG przy jeździe 85% miasto 15% ekspresówka. Po autostradzie przy 110km/h spalanie 7.5l LPG. Instalacja STAG Q4 standard z 2019r. Problem też mi się pojawił z losowym otwieraniem klapy bagażnika. A tak to super autko.
6,1
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.4 TDI 80KM 59kW
Sugerowałem się tymi opiniami, i komputer mi ślicznie pokazuje jazdę w trasie przy prędkości np 110-120 4,5 L. Ale po czasie zorientowałem się że komputer przekłamuje w moim przypadku o około 1 L !! Nie wiem o co chodzi, sprawdzałem już kilka razy tankując pod korek. Nie chcę wyjść inaczej. Wtryski mają dobre korekty, przebieg 240tys. Teraz bym wolał Octavię 1,9 tdi i bym miał takie samo spalanie i wygodniejsze auto.

Usterki Volkswagen Polo IV

Liczba wpisów: 39
Silnik czasem ma nierówne niskie obroty, gaśnie i nie zawsze reaguje na gaz
  • Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2005
  • silnik
  • 185 tys. km
Jak w tytule silnik czasem na nierówne obroty jałowe (po przejechaniu kilkunastu kilometrów potrafią problemy zniknąć do czasu) lub jak zgaśnie to nie chce zapalić. Raz gdy zgasł podczas jazdy z rozrusznika nie chciał zapalić ale jak wrzucić bieg gdy się toczył to zaskoczył i zapalił. Był zmieniany filtr paliwa oraz przepustnica. Przepustnica została zakupiona używana i pojeździł na niej z 2 może 3 tygodnie aż znowu wróciły te problemy. W czasie gdy jeździł na kupionej przepustnicy czasem potrafił zgasnąć ale za pierwszym czasem za drugim lub trzecim razem zapalił.
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Silnik czasem ma nierówne niskie obroty, gaśnie i nie zawsze reaguje na gaz
  • Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2005
  • silnik
  • 185 tys. km
Jak w tytule silnik czasem na nierówne obroty jałowe (po przejechaniu kilkunastu kilometrów potrafią problemy zniknąć do czasu) lub jak zgaśnie to nie chce zapalić. Raz gdy zgasł podczas jazdy z rozrusznika nie chciał zapalić ale jak wrzucić bieg gdy się toczył to zaskoczył i zapalił. Był zmieniany filtr paliwa oraz przepustnica. Przepustnica została zakupiona używana i pojeździł na niej z 2 może 3 tygodnie aż znowu wróciły te problemy. W czasie gdy jeździł na kupionej przepustnicy czasem potrafił zgasnąć ale za pierwszym czasem za drugim lub trzecim razem zapalił.
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Wspomaganie kierownicy
  • Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2005
  • ukÅ‚ad kierowniczy
  • 215 tys. km
Witam. Od jakiegoś półtorej miesiąca mam problem ze wspomaganiem kierownicy. Gdy jest zimno na dworze włącza mi się kontrolka wspomagania i w tym czasie wspomaganie przestaje działać. Czasem się zapala i gaśnie i potrafi tak migać nawet jak nie ruszam kierownicą a czasem włącza się dopiero po kręceniu kierownicą. Kontrolka potrafi się też włączyć na stałe i aby ją wyłączyć i aby wspomaganie działało muszę ponownie uruchomić samochód. Gdy wyłączę samochód i ponownie go odpalę lampka gaśnie i zapala się jak poruszam kierownicą. Opcja usterki znika jak trochę rozgrzeję samochód. Dodam że niedawno bo w tym roku wymieniłem akumulator na nowy ale usterka była już przed wymianą. Wie może ktoś o co kaman ?
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 8
5,0
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 180 tys. km
użytkowana przez: 18 tys. km
Świetna instalacja BRC SEQUENT 32. Nie czuję zupełnie żadnej różnicy w jeździe na gazie i na benzynie. Różnicę czuć jedynie na stacji benzynowej. Po roku użytkowania i już w sumie 20tys. km nie było żadnych problemów. Jedyny minus(chyba każdej tego typu instalacji) to fakt, że zimą silnik zużywa sporo benzyny na rozgrzanie co zwiększa koszty eksploatacji.
5,0
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.4 i 80KM 59kW
homologacja: AUTO GAZ-SLÄ„SK
instalacja: AC STAG 300 - premium
przebieg: 50 tys. km
użytkowana przez: 85 tys. km
Zakładałem tą samą instalacje w 3 autach VW Polo, VW Golf III, oraz w Subaru Forester 2,0 i jestem cały czas jednakowo zadowolony z parametrów pracy silnika oraz z obsługi serwisu. Pełen profesionalizm. Oby tak dalej Panowie a na pewno jeszcze kiedyś wstawie Wam coś do ,,zagazowania" ;-)
4,8
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
homologacja: EKO ALMA SP.J
instalacja: ESGI 2
przebieg: 70 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Ta firma to fachowcy. Druciarzy omijajcie z daleka. Nie ma z pewnością bardzo "popularnego" problemu wśród posiadaczy aut zasilanych gazem czyli gaśnięcia silnika przy dojeździe do skrzyżowania. Strasznie upierdliwy problem, z którym nie radzi sobie większość gaziarzy, a moje autko nie ma tej dolegliwości.Polecam!
Volkswagen Polo IV Hatchback