Szukaj

Informacje o Volkswagen Polo III Hatchback 1.7 SDI 60KM 44kW 1997-2001

Lata produkcji: 1997 – 2001
Segment: Auta małe
Wprowadzona na rynek w roku 1994, trzecia generacja Volkswagena Polo zarówno pod względem stylistycznym, jak i technologicznym została całkowicie odmieniona. Aerodynamiczny, zwinny model powstał na platformie podłogowej Seata Ibiza. W roku 1995, w plebiscycie na Europejski Samochód roku, model osiągnął drugie miejsce, a był też zdobywcą wielu innych nagród. Volkswagen Polo III przeszedł facelifting pod koniec roku 1999. Dwa lata później doczekał się swojego następcy. W Republice Południowej Afryki Polo trzeciej generacji oferowane było pod nazwą Polo Playa (w latach 1996-2002).
czytaj więcej
Powagosław

Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1716 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 60 KM (44 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 115 Nm przy 2200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 86,4 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Karoseria + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Volkswagen Polo III Hatchback 1.7 SDI 60KM 44kW 1997-2001
5,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,6
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.7 SDI 60KM 44kW
Po zalaniu baku z odpowietrzeniem, przy korku wlewu paliwa dociskacie pistoletem ten wystający cypel jak już nalejecie do pełna i wchodzi nawet 10 l więcej tyle mi w polsce weszło w niemczech tylko 5 nie wiem dlaczego pewnie moja bo trzeba stac wciskac i czekać powoli lac i w kóko. Po tym zabiegu jadąc na 3100 obr. tj 140 autostrada góry etc bez różnicy wskazówka zanim ci drgnie to mija 250 km ! szok ! na baku 60 l spokojnie na maxa cisnac ciagle bo sdi inaczej sie nie da po autobanie jechac zrobisz spokojnie 1100 i zalancza sie rezerwa:) pf nie chce innego motoru, dodam, że radzi sobie swietnie w kazdych warunkach no nie do zajechania tylko trzeba się nauczyć tym jeżdzić tzn. cisnać obroty bo inaczej zamulisz ten motor pozdrawiam fanów SDI !
4,8
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.7 SDI 60KM 44kW
goąco polecam ten motorek, to silnik godny uwagi i najwyższego polecenia, sam jeździłem takim przez ponad dwa lata, po pokonaniu tym autkiem dystansu około 45000 km jestem w staniedość obiektywnie stwierdzićiż jest on "nie do zajechania" ... dodam tylko ze poza normalnymi sprawami eksploatacyjnymi ZERO wkładu finansowego.Sam niestety musiałem się go pozbyć, ale za kilka tygodni przymierzam sie do zakupu tego samego auta, mam nadzieje ze moje pozytywne odczucie sie tylko potwierdzi...Pozdrowionka dla właścicieli...tych obecnych jak i przyszłych:)))
4,4
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.7 SDI 60KM 44kW
Powiem tak, zakupiłam auto, bo miało być:1-tanie, 2-tanie i 3- tanie i tak jest. Nie dość, że w tej cenie mam i wspomaganie i elektryczne szyby i zamek, to w dodatku silnik jest najlepszy pod słońcem. W mieście i poza pali 4,5-5 l diesla/1000km. Na jednym baku (ok45l) przejeżdżam spokojnie 1000km. Jeśli chodzi o naprawy, to auto stało u mechanika tylko na początku, żeby wymienić rozrząd i olej, bo nie miałam info, kiedy był ostatnio zmieniany i żeby zmienić opony na letnie/zimowe. POLECAM!!!
Praca silnika
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.0 50KM 37kW 1996-2001
  • silnik
  • 293 tys. km
Gdy jadę do pracy to przez 20km mi wariuje brakuje mocy i nie przyspiesza odpowiednio a jak przekrocze te 20 km to jakby zyskuje moc normalnie pracuje a terperatura wzrasta jak cholera był u mechanika 6 mc jedynie to szkody wyrządzili zarysowania i odpryski na szybie i wgniecenia na drzwiach do tego zamki popękały się zrobiły zyskiem dla mnie a auto tak jak dalej się zachowuje sprzęgło nowe cewka nowa przewody nowe macie może przyczyny i jeszcze się pojawiło że ma problem przy ruszaniu trzeba dać dużo gazu zyby ruszył w korkach a zawsze czekam 5 minut po odpaleniu żeby sobie popracował
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Rozładowanie akumulatora
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.3 55KM 40kW 1994-1995
  • instalacja elektryczna
Rozładowuje się akumulator po paru dniach postoju - był już u 3 elektryków i nic, mówią, że to niemożliwe; pobór przy postoju od 0,3A do 0,4A i ładowanie od 13,95V do 14,02V w zależności jaki elektryk miał miernik, Akumulatory mam dwa Bosha44AH jednoroczny, który był zamontowany w tym aucie i przez 11 miesięcy bez problemu, a przy próbie reklamacji stwierdzili, że jest sprawny i kupiłem nowy 3 tygodniowy Centra Futura 43AH i ładowałem już go 3 razy, ręce opadają. Po 3-4 dniach postoju jest tak rozładowany, że kontrolki ledwo święcą, natomiast jak jeździ codziennie, to z odpalaniem nie ma większego problemu mimo mrozu. Problem dotyczy vw polo 1995r benzyna/gaz 1300cm3. Za wszelką pomoc serdecznie z góry dziękuję.
Problem rozwiązany
1 komentarz
nieprawidłowa praca silnika podczas wilgoci
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1995-2001
  • silnik
Witam mam problem posiadam vw polo 6n i mam dwa problemy pierwszy z nich to podczas wilgoci gdy podczas próby uruchomienia auto odpali po chwili gaśnie ponownie odpali i znow gaśnie ruszy tylko po przytrzymaniu go na dużych obrotach co może być przyczyną? dróga awaria to podczas wilgoci nie zawsze auto podczas jazdy dodając gazu auto ma jakby brak mocy i w ogóle nie chce jechać całkowicie nie reaguje na dodanie gazu po chwili jazdy na wolniejszych obrotach objaw ustępuje co może być przyczyną? pomocy! Wilgoć?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Volkswagen Polo III Hatchback