Szukaj

Informacje o Volkswagen Polo III Hatchback 1.4 TDI 75KM 55kW 1999-2001

Lata produkcji: 1999 – 2001
Segment: Auta małe
Wprowadzona na rynek w roku 1994, trzecia generacja Volkswagena Polo zarówno pod względem stylistycznym, jak i technologicznym została całkowicie odmieniona. Aerodynamiczny, zwinny model powstał na platformie podłogowej Seata Ibiza. W roku 1995, w plebiscycie na Europejski Samochód roku, model osiągnął drugie miejsce, a był też zdobywcą wielu innych nagród. Volkswagen Polo III przeszedł facelifting pod koniec roku 1999. Dwa lata później doczekał się swojego następcy. W Republice Południowej Afryki Polo trzeciej generacji oferowane było pod nazwą Polo Playa (w latach 1996-2002).
czytaj więcej
Powagosław

Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1422 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 195 Nm przy 2200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 6
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie - Karoseria
Średnie spalanie dla Volkswagen Polo III Hatchback 1.4 TDI 75KM 55kW 1999-2001
4,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,1
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.4 TDI 75KM 55kW
Witam, ponownie opisze raporcik ktory poprzednio dodalem 2 lata temu, wtedy jeżdziłem spokojniej, teraz troszkę bardziej cisnę po mieście ale róznica w czasie bywa nawet dwokrotnie mniejsza, w zwiazku z czym spalanko uroslo. Poprzednio pisalem ze zeszlem nawet ponizej 4l, teraz juz chyba tak delikatnie nie jeżdżę ;>. 4.5 trasa prędkość 100-110/115 km/h, średnie spalanie mierzone rok temu tak jak poprzednio trasa 200km i 100 miasto(łódź), to za pierwszym razem 5l jadąc średnio te 200km w 4 osoby i dość załadowanym. a drugim razem bardzo podobnie z tym ze przy pierwszym miałem w oponach cisnienie 2.2 przod i 2.0 lub 2.1 tyl., natomiast teraz dobiłem troszkę bardziej, 2.3 przod i 2.2 tyl. norma przy zaladowanym to 2.4 przod i 2.7 tyl ale ja nie zawsze jezdzae w 4/5 osob wiec nie pozwolilem sobie na takie maximum. i spalanko odrazu zmalało do 4.8 średnio. Sposób pomiaru od zapalania kontrolki o rezerwie, zalanie do pełna, pod sam korek(sposobem taty do pełna to do pełna czyli tak że już wiecej nie wejdzie z bujnieciami samochodem na boki ;>) i przeliczenie przez il km. Samochod do dzis uwazam za malo awaryjny. Od tamtego czasu doszła mi tylko wymiana rozrządu koszt to około 900zł + klocki+ tarcze+ akumulator(poprzednio był włożony za słaby, jak do mocnej benzyny a nie diesla). Obecnie po juz chyba 5 lata zastanawiam się nad zmiana, ale szkoda mi zamienic na wiecej palący bo szarpnie po kieszeni, bardzo prawdopodobne, że zostanie w rodzinie bo ciezko kupic cos tak ekonomicznego w utrzymaniu, a dodam jeszcze ze ubezp ponizej 300 zł, wiec tez atutu. Na minus te zamki przymarzające. Pozdrawiam i polecam.
4,8
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.4 TDI 75KM 55kW
wiec tak, chcialem pochwalic sie troszke spalaniem, srednie spalanie 5 l wyszlo mi przy ok 200 km trasa zaladowanym 4/5 os + pelny bagaznik i okolo 100 km miasto(Łódź)w różnych porach lecz wiekszosc w szczycie, a jesli chodzi o dluzsza droge to 110 min do 120/130 wiec taz nie zaekonomicznie.-to 5 srednia wyszla. natomiast jesli chodzi o maks sr spalanie nie potrafie okreslic dokladnie i podaje orientacyjnie 5,7. natomiast minimalne na dl. no coz tu dwa razy udalo mi sie calkiem niezle wyniki osiagnac, przy przejechaniu okolo 1000 km z predkoscia okolo 100 w nocy bez dochamowan czestych starajac sie ekonomiczne jechac w 5 osob i zaladowanym osiagnalem 3.8, nie byla to jedyneczka lecz drogi krajowe i ekspresowki. no i teraz dla nie dowiarkow dodam ze jadac bardzo ale to bardzo ekonomicznie w 1 lub 2 os (juz nie pamietam)i pustym A1 predkosc 90/100 ..... 3,4 ... ciezko go jednak jest mi teraz powtorzyc gdyz mimo ze mykam A1 to z regoly predkosc 110/120 to norma wiec szacuje ze jak lece sam to kolo 4l pali. natomiast tak normalna przy zaladownym to jakies 4,5. jesli chodzi o spalanie i dynamike to polecam, bezawaryjnosc na poziomie b.wysoki, wada to glosnosc i przymarzajace zamki i uszczelki. narazie w rodzinie jest 2/3 lata i poza wymianami oleji itp standardowymi wymianami to tylko raz musialem jakis stoper od alternatora czy cos takiego wymienic koszt 100zl, a jak sie potem okazalo to wystarczylo przetrzec styk i wlozyc i od dobre by bylo ale no coz.(nalocik mialem na styku i przerywal ze czasem kontrolka od ladowania sie zapalala). POLECAM
5,3
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.4 TDI 75KM 55kW
Tu jestem zachwycony ! 6 litrów w mieście latem z non stop pracującą klimą na trasach do 10 km ! Obroty tak do 2.5-2.8 rzadko 3.5 tyś - chyba że słucham głośno muzyki :) Nie rozumiem osób które piszą że pali 7.5 litra w mieście - chyba, że te osoby mają autka z nieuczciwym przebiegiem i mają już po 400 tyś nakulane. Na trasie 4.5 - 5 litrów jeżdżę tak do 120 km/h. Gdy jechałem 200 km na autostradzie na zachodzie non stop 150-170 km/h autko wciągnęło około 6-7 litrów ciężko było dokładnie policzyć więc uważam, że rewelacyjne są to parametry! Co do napraw to ceny jak za Opla Astre 1 czy Corse B w normalnych warsztatach nie w ASO więc git!
Praca silnika
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.0 50KM 37kW 1996-2001
  • silnik
  • 293 tys. km
Gdy jadę do pracy to przez 20km mi wariuje brakuje mocy i nie przyspiesza odpowiednio a jak przekrocze te 20 km to jakby zyskuje moc normalnie pracuje a terperatura wzrasta jak cholera był u mechanika 6 mc jedynie to szkody wyrządzili zarysowania i odpryski na szybie i wgniecenia na drzwiach do tego zamki popękały się zrobiły zyskiem dla mnie a auto tak jak dalej się zachowuje sprzęgło nowe cewka nowa przewody nowe macie może przyczyny i jeszcze się pojawiło że ma problem przy ruszaniu trzeba dać dużo gazu zyby ruszył w korkach a zawsze czekam 5 minut po odpaleniu żeby sobie popracował
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Rozładowanie akumulatora
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.3 55KM 40kW 1994-1995
  • instalacja elektryczna
Rozładowuje się akumulator po paru dniach postoju - był już u 3 elektryków i nic, mówią, że to niemożliwe; pobór przy postoju od 0,3A do 0,4A i ładowanie od 13,95V do 14,02V w zależności jaki elektryk miał miernik, Akumulatory mam dwa Bosha44AH jednoroczny, który był zamontowany w tym aucie i przez 11 miesięcy bez problemu, a przy próbie reklamacji stwierdzili, że jest sprawny i kupiłem nowy 3 tygodniowy Centra Futura 43AH i ładowałem już go 3 razy, ręce opadają. Po 3-4 dniach postoju jest tak rozładowany, że kontrolki ledwo święcą, natomiast jak jeździ codziennie, to z odpalaniem nie ma większego problemu mimo mrozu. Problem dotyczy vw polo 1995r benzyna/gaz 1300cm3. Za wszelką pomoc serdecznie z góry dziękuję.
Problem rozwiązany
1 komentarz
nieprawidłowa praca silnika podczas wilgoci
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1995-2001
  • silnik
Witam mam problem posiadam vw polo 6n i mam dwa problemy pierwszy z nich to podczas wilgoci gdy podczas próby uruchomienia auto odpali po chwili gaśnie ponownie odpali i znow gaśnie ruszy tylko po przytrzymaniu go na dużych obrotach co może być przyczyną? dróga awaria to podczas wilgoci nie zawsze auto podczas jazdy dodając gazu auto ma jakby brak mocy i w ogóle nie chce jechać całkowicie nie reaguje na dodanie gazu po chwili jazdy na wolniejszych obrotach objaw ustępuje co może być przyczyną? pomocy! Wilgoć?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Volkswagen Polo III Hatchback