Szukaj

Informacje o Volkswagen Polo III Hatchback 1.0 45KM 33kW 1994-1996

Lata produkcji: 1994 – 1996
Segment: Auta małe
Wprowadzona na rynek w roku 1994, trzecia generacja Volkswagena Polo zarówno pod względem stylistycznym, jak i technologicznym została całkowicie odmieniona. Aerodynamiczny, zwinny model powstał na platformie podłogowej Seata Ibiza. W roku 1995, w plebiscycie na Europejski Samochód roku, model osiągnął drugie miejsce, a był też zdobywcą wielu innych nagród. Volkswagen Polo III przeszedł facelifting pod koniec roku 1999. Dwa lata później doczekał się swojego następcy. W Republice Południowej Afryki Polo trzeciej generacji oferowane było pod nazwą Polo Playa (w latach 1996-2002).
czytaj więcej
Powagosław

Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

~Luzacjusz
Produkowany od 1994 do 1996 roku
Pojemność skokowa 1043 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 45 KM (33 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 76 Nm przy 2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 59 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Widoczność + Bezawaryjność (poważne usterki) + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria
Średnie spalanie dla Volkswagen Polo III Hatchback 1.0 45KM 33kW 1994-1996
6,5
l/100 km
8,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.0 45KM 33kW
Pali za dużo, osiągi takie że w trasie tira wyprzedzić to zadanie wymagające odpowiedniej taktyki i odwagi. Po mieście da się zejść do 7lpg/100km, ale wymaga to jazdy do 2,5 tys obr, a wtedy wyprzedzają mnie autobusy miejskie ;) , średnio wychodzi po mieście 10lpg/100km, w trasie 7-8 lpg/100km przy prędkościach 90-100km/h, dużo więcej utrzymać się w trasie nie da bez męczenia silnika. Podobno oszczędniejszy by było 1,3 albo 1,4 mimo dużo lepszych osiągów. Nie polecam polo z tym silnikiem, z 1,4 60KM jest zupełnie inna jazda, jeździłem też 1,6 75km i tu już osiągi są wystarczające. Samochodzik ten jest niezwykle wytrzymały i bezawaryjny, byle nie 1,0.
7,7
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.0 45KM 33kW
Dystans na jakim sprawdzałem zużycie to 565km. Przejechałem to w miesiąc jeżdżąc do pracy 8 km dziennie, reszta to trasy po 60km i wypady do miasta oddalonego o 18km. W mieście jak to w mieście troszkę korków ale jak się ma szczęście to można całe miasto przejechać bez zatrzymania. Na trasie 80-110km/h. Wynik 7,7 l samochodem który nie przyśpiesza, nie nadaje się do wyprzedzania itd to o dużo za dużo... NIE kupujcie polówki z tym silnikiem! Ogólnie samochodzik ok ale nie z takim motorem. Niedługo będę miał instalacje gazową, zobaczymy ile wtedy będzie spalać i jak będzie jeździć. Żeby nie było silnik jest w dobrej kondycji a jedynym powodem takiego stanu rzeczy jest to że jest on po prostu za słaby, dlatego nie przyśpiesza i żeby nim w miarę sprawnie jeździć trzeba go mocno wkręcać , dlatego pali tyle ile pali. Lepiej kupić jakieś 1,4 którego nie trzeba będzie tak butować przez co spali mniej a w razie potrzeby jest czym wyprzedzić.
7,2
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.0 45KM 33kW
Volkswagen jak to Volkswagen. Na dzień dobry wymiana wszystkich płynów, rozrząd oraz pompka wody, co poskutkowało tym, że samochód zaczął się szybciej "zbierać". Był to jednak mus... ale VW... :) Poza tym kupno paru drobiazgów, pozostałości po poprzednim kierowcy nie nastręczyło żadnych problemów. Takie rzeczy jak końcówki spryskiwaczy, oryginalne owiewki, etc. dostępne są chyba wszędzie. Jeżeli chodzi o spalanie, to samochód jest idealny do miasta. Gorzej na dłuższej trasie, gdzie, chcąc utrzymać spalanie na poziomie 6-7 litrów trzeba się trzymać 2k obrotów i maksymalnej prędkości 60 km/h. Trochę to dokuczliwe, ale jeśli nie spieszymy się akurat na wybory papieża, to nie ma z tym problemu.
Praca silnika
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.0 50KM 37kW 1996-2001
  • silnik
  • 293 tys. km
Gdy jadę do pracy to przez 20km mi wariuje brakuje mocy i nie przyspiesza odpowiednio a jak przekrocze te 20 km to jakby zyskuje moc normalnie pracuje a terperatura wzrasta jak cholera był u mechanika 6 mc jedynie to szkody wyrządzili zarysowania i odpryski na szybie i wgniecenia na drzwiach do tego zamki popękały się zrobiły zyskiem dla mnie a auto tak jak dalej się zachowuje sprzęgło nowe cewka nowa przewody nowe macie może przyczyny i jeszcze się pojawiło że ma problem przy ruszaniu trzeba dać dużo gazu zyby ruszył w korkach a zawsze czekam 5 minut po odpaleniu żeby sobie popracował
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Rozładowanie akumulatora
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.3 55KM 40kW 1994-1995
  • instalacja elektryczna
Rozładowuje się akumulator po paru dniach postoju - był już u 3 elektryków i nic, mówią, że to niemożliwe; pobór przy postoju od 0,3A do 0,4A i ładowanie od 13,95V do 14,02V w zależności jaki elektryk miał miernik, Akumulatory mam dwa Bosha44AH jednoroczny, który był zamontowany w tym aucie i przez 11 miesięcy bez problemu, a przy próbie reklamacji stwierdzili, że jest sprawny i kupiłem nowy 3 tygodniowy Centra Futura 43AH i ładowałem już go 3 razy, ręce opadają. Po 3-4 dniach postoju jest tak rozładowany, że kontrolki ledwo święcą, natomiast jak jeździ codziennie, to z odpalaniem nie ma większego problemu mimo mrozu. Problem dotyczy vw polo 1995r benzyna/gaz 1300cm3. Za wszelką pomoc serdecznie z góry dziękuję.
Problem rozwiązany
1 komentarz
nieprawidłowa praca silnika podczas wilgoci
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1995-2001
  • silnik
Witam mam problem posiadam vw polo 6n i mam dwa problemy pierwszy z nich to podczas wilgoci gdy podczas próby uruchomienia auto odpali po chwili gaśnie ponownie odpali i znow gaśnie ruszy tylko po przytrzymaniu go na dużych obrotach co może być przyczyną? dróga awaria to podczas wilgoci nie zawsze auto podczas jazdy dodając gazu auto ma jakby brak mocy i w ogóle nie chce jechać całkowicie nie reaguje na dodanie gazu po chwili jazdy na wolniejszych obrotach objaw ustępuje co może być przyczyną? pomocy! Wilgoć?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Volkswagen Polo III Hatchback