Szukaj

Informacje o Volkswagen Polo III Hatchback

Lata produkcji: 1994 – 2001
Segment: Auta małe
Wprowadzona na rynek w roku 1994, trzecia generacja Volkswagena Polo zarówno pod względem stylistycznym, jak i technologicznym została całkowicie odmieniona. Aerodynamiczny, zwinny model powstał na platformie podłogowej Seata Ibiza. W roku 1995, w plebiscycie na Europejski Samochód roku, model osiągnął drugie miejsce, a był też zdobywcą wielu innych nagród. Volkswagen Polo III przeszedł facelifting pod koniec roku 1999. Dwa lata później doczekał się swojego następcy. W Republice Południowej Afryki Polo trzeciej generacji oferowane było pod nazwą Polo Playa (w latach 1996-2002).
czytaj więcej
Powagosław

Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 3
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,9 m
Promień skrętu 5,45 m
Długość 3743 mm
Szerokość 1632 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1832 mm
Wysokość 1418 mm
Rozstaw osi 2407 mm
Rozstaw kół - przód 1392 mm
Rozstaw kół - tył 1400 mm
Zwis przedni 736 mm
Zwis tylny 600 mm
Prześwit 125 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 850 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 972 mm
Długość siedziska przedniego 471 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 577 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 952 mm
Długość siedziska tylnego 487 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1381 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1156 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 975 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 245 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 929 mm
Wysokość bagażnika 497 mm
Szerokość bagażnika 976 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 412 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1248 mm
Wysokość progu załadowczego 648 mm
Kąt natarcia 16 stopnie
Kąt zejścia 27,6 stopnie
Maksymalna ładowność 465 kg
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Widoczność + Silnik + Ergonomia

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~Łukasz
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.4 i 60KM 44kW
Kupiłem polo 6n2, 2000r z silnikiem 1.4 44kw, oznaczenie AUD, na pierwszy samochód, myślę ze zrobiłem dobrze kupując polówkę na pierwsze auto, bo się prawie nie psuje. Oprócz rzeczy eksploatacyjnych jak hamulce tarcze olej, to najdroższą wymianą było sprzęgło które po 257 tyś zrobiło się już twarde i biegi wchodziły ciężko. Koszt z wymianą wyniósł mnie 700 zł, co myślę ze jest przystępną ceną. Ostatnio uszczelniłem pokrywę zaworów, wymieniłem termostat z obudową. Niestety płyn chłodzący dalej mi gdzieś ubywa, bo plama pod samochodem co noc jest i nie wiem skąd cieknie. Największa bolączką tego samochodu jest silnik, moc jak na pierwszy samochód żeby dojeżdżać do szkoły w 2/3 osoby jest ok. Ale pali w jakimś stopniu olej, odma musi być odpięta. Kultura pracy silnika tez nie jest super, chodzi troche jak diesel. Wadą tez jest skrzynia która u mnie ma dość mocno wyrobiony 1 bieg, ale to juz wina poprzednich właścicieli. Ogólnie samochód mozna polecić na pierwszy bo w dobrym stanie blacharskim i ładnym środkiem mozna kupić za 3tys samochód. Na 1 samochód wręcz idealny
1,6
~Mateusz
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.6 i 75KM 55kW
Samochód nie nadaje się do normalnego użytkowania, ponieważ stwarza zagrożenie dla zdrowia i życia ludzi. Miejsce tego pojazdu znajduje się na złomie. Ktoś powinien dostać wyrok w sądzie za zaprojektowanie samochodu w którym półosie same się odkręcają od skrzyni biegów. Mechanizm zmiany biegów również lipny, ciągła regulacja a biegi i tak same wyskakują. Śruby do kół zrobione są z plasteliny bambino i nawet nie wiesz kiedy ci taka zostanie w bębnie hamulcowym. Pomijając już drobne usterki, których jest masa, wnętrze samochodu zrobione ze zużytych chińskich zabawek, wszystko trzeszczy, skrzypi i drga. Komfort jazdy żaden, przez szum niedopasowanego zabudowania. Jak na taki mały samochód, widoczność przez tył również nijaka. Spalanie dość duże w stosunku do możliwości samochodu. Stanowczo nie polecam kupna tej padaczki. Pozdrawiam.
3,6
~Śmieszko I
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.6 i 75KM 55kW
Fajne auto jeżeli ktoś potrzebuje niedrogiego auta na pierwszy w życiu samochód - tanie w kupnie i w utrzymaniu, bardzo proste mechanicznie a jednocześnie dość zwinne i żwawe. Opisuję tu egzemplarz z silnikiem 1.6 16V 75km którym jeździłem 5 lat i zrobiłem 60 tysięcy przebiegu (aktualnie 200 tysięcy). Silnik jest P A N C E R N Y - i szczerze to by wystarczyło do opisania tego silnika. Auto naprawdę daje radę nie tylko w mieście ale i poza nim. W czasie mojego użytkowania nie wystąpiła żadna wada związana z silnikiem. Skrzynia z gównolitu - dosłownie. Ludzie nabijają się z nowego Civica że "zgrzyt dwujeczka hehehe" a tutaj na świeżo wymienionym oleju w skrzyni biegi wchodziły tak ciężko że czasami myślałem nad użyciem młotka do tego celu. Zgrzyty ze skrzyni to nieodłączna część jazdy tym autem. Prowadzi się dobrze, plusuje nieduży promień skrętu. Nie wiem na ile zasługą prowadzenia jest niska masa auta a na ile dobrze wykonane zawieszenie, jednakże usterki zawieszenia się nie zdarzyły (oprócz chrupiącej na belkach rudej którą zajmować było się trzeba co roku) Karoseria wygląda w porządku, nic więcej. Za to ruda tańczy jak szalona - progi, podwozie, drzwi, klapa bagażnika, nadkola a nawet dach. Jeśli chodzi o widoczność to jedynym problemem jest gdy na tylnym środkowym miejscu siedzi osoba dorosła - nie widać całkowicie nic w tylnej szybie. Tylne szyby boczne - bajka. Tym autem wjedziesz tym wszędzie - promień skrętu kół jest nieduży, dodatkowo niewielkie rozmiary auta, widoczność w tylnych bocznych szybach oraz bardzo płaska klapa bagażnika (prawie identyczna do modeli Volvo w nadwoziu kombi) umożliwia wjechanie dosłownie wszędzie. Nigdy nie miałem problemu z zastawieniem auta przez innych kierowców czy brakiem miejsca parkingowego - zawsze znalazło się miejsce na manewr. Wyciszenie jest takie jak można się spodziewać po takim aucie. Do ~ 2500 obrotów jest względnie cicho, powyżej - czyli 100km/h na 5-tym biegu - nie ma żadnej możliwości rozmowy z współpasażerami. Jeśli chodzi o miejsce w aucie to mój egzemplarz swoje przewiózł - i pasażerów i w bagaży ale czy było to komfortowe? No nie bardzo. Niska dopuszczalna masa którą mogą przekroczyć już 3 osoby dorosłe z bagażami nie napawa optymizmem. A po za tym? Jazda z przodu jest komfortowa, z tyłu siedząc na środku także jednak siedząc za siedzeniami przednimi człowiek o normalnym wzroście nie ma miejsca na nogi. Koszty utrzymania są śmiesznie niskie - pomimo że auto potrafi stać co miesiąc u mechanika to taki "comiesięczny serwis" kosztuje nie więcej niż 150 złotych - z reguły mówimy o kwotach w okolicy 60 złotych. Jednakże właśnie przez to, że auto potrafi odmówić współpracy zawsze i wszędzie to nie jest to dobry wybór dla jeżdżących w długie trasy. Z poważniejszych - wymiana komputera oraz skrzyni biegów - koszt wymiany komputera 350 złotych, skrzynia 600 złotych. Jeśli miałbym drugi raz kupić to auto to zrobiłbym to - w aucie dość rzadko przewożę więcej niż 3 osoby i nie robię niesamowicie dużych dystansów - wcześniej dom - uczelnia 25km w jedną stronę, teraz dom - praca 5km w jedną stronę, dodatkowo okazyjne wypady nie dłuższe niż 150km w jedną stronę oraz jazda po mieście - a z tego zadania auto wywiązuje się wręcz podręcznikowo.
Średnie spalanie dla Volkswagen Polo III Hatchback
6,3 – 7,9
l/100 km
4,9 – 5,4
l/100 km
4,8 – 11,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.0 50KM 37kW
Jest to moje trzecie polo! wszystkie miały 1.0, najpierw gaźnik, wtedy mono wtrysk a teraz pełen - spala najmniej! Polo posiadam rok. Przejechane 14 tyś. km. W tym trasa na niemcy (1140km) wtedy auto najbardziej mnie zaskoczyło, nie przekraczając 100km/h jadąc od 80 do 100 przez autostrady niemieckie (straszna męczarnia-zamiast jechać 12h to jechałem ok 15h :( ) ale efekt: 4,95 l/100 km, 800km na pełnym zbiorniku, po tankowaniu do pełna :) Na co dzień autem dojeżdżam do pracy po mieście (ok 3km), wtedy spalanie w zależności od pory roku i od wagi obuwia :) ZIMA lekka noga: od 7,8l/100km, LATO lekka noga: od 6,3l/100km - przeważnie ok 7-8 litrów na mieście muszę liczyć. Największe spalanie to ZIMĄ po mieście nagrzewając auto przed wyjazdem to 9,2 l/100km. Max w trasie, które uzyskałem od 110 do 120 km/h to 7,5 - auto wtedy się MĘCZY! Na trasie jadąc spokojnie bez problemu zejdzie poniżej 5,5l/100. Dużo zależy od jakości paliwa - auto znacząco odczuwa różnice jakości co przekłada się na zużycie paliwa. PS: Koła 13/80/155 2.1bar
11,7
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.4 i 75KM 55kW
Dynamiczna jazda, nie oszczędzam gazu, raczej noga w podłodze, zwykle jazda po mieście, maksymalne spalanie na autostradzie osiągnąłem jadąc z równą prędkością 170 km/h. Oszczędne autko i w miarę zrywne, super do miasta, na szybkiej trasie trochę się męczy.
5,9
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.0 50KM 37kW
Z moich obliczeń dokładnych tak by wynikało jak się katuję po 4/5 tys obrotów to pali 8l jak się jedzie do 3 to pali 7l jak się przyciągnie do odcniny na każdym biegu po pali 10l jak się jedzie 50 km/h spali5l a jak się jedzie w trasę do 50km/h to już spali 4.6
Praca silnika
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.0 50KM 37kW 1996-2001
  • silnik
  • 293 tys. km
Gdy jadę do pracy to przez 20km mi wariuje brakuje mocy i nie przyspiesza odpowiednio a jak przekrocze te 20 km to jakby zyskuje moc normalnie pracuje a terperatura wzrasta jak cholera był u mechanika 6 mc jedynie to szkody wyrządzili zarysowania i odpryski na szybie i wgniecenia na drzwiach do tego zamki popękały się zrobiły zyskiem dla mnie a auto tak jak dalej się zachowuje sprzęgło nowe cewka nowa przewody nowe macie może przyczyny i jeszcze się pojawiło że ma problem przy ruszaniu trzeba dać dużo gazu zyby ruszył w korkach a zawsze czekam 5 minut po odpaleniu żeby sobie popracował
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Rozładowanie akumulatora
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.3 55KM 40kW 1994-1995
  • instalacja elektryczna
Rozładowuje się akumulator po paru dniach postoju - był już u 3 elektryków i nic, mówią, że to niemożliwe; pobór przy postoju od 0,3A do 0,4A i ładowanie od 13,95V do 14,02V w zależności jaki elektryk miał miernik, Akumulatory mam dwa Bosha44AH jednoroczny, który był zamontowany w tym aucie i przez 11 miesięcy bez problemu, a przy próbie reklamacji stwierdzili, że jest sprawny i kupiłem nowy 3 tygodniowy Centra Futura 43AH i ładowałem już go 3 razy, ręce opadają. Po 3-4 dniach postoju jest tak rozładowany, że kontrolki ledwo święcą, natomiast jak jeździ codziennie, to z odpalaniem nie ma większego problemu mimo mrozu. Problem dotyczy vw polo 1995r benzyna/gaz 1300cm3. Za wszelką pomoc serdecznie z góry dziękuję.
Problem rozwiązany
1 komentarz
nieprawidłowa praca silnika podczas wilgoci
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1995-2001
  • silnik
Witam mam problem posiadam vw polo 6n i mam dwa problemy pierwszy z nich to podczas wilgoci gdy podczas próby uruchomienia auto odpali po chwili gaśnie ponownie odpali i znow gaśnie ruszy tylko po przytrzymaniu go na dużych obrotach co może być przyczyną? dróga awaria to podczas wilgoci nie zawsze auto podczas jazdy dodając gazu auto ma jakby brak mocy i w ogóle nie chce jechać całkowicie nie reaguje na dodanie gazu po chwili jazdy na wolniejszych obrotach objaw ustępuje co może być przyczyną? pomocy! Wilgoć?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Volkswagen Polo III Hatchback