Szukaj

Informacje o Volkswagen Polo II Hatchback 1.3 KAT 75KM 55kW 1989-1994

Lata produkcji: 1989 – 1994
Segment: Auta małe
Wprowadzona na rynek w roku 1981, druga generacja Volkswagena Polo stylistycznie nie różniła się znacząco od modelu poprzedniej generacji. Mimo że rozmiary samochodu nieco się zwiększyły, niemiecki producent, wciąż oferował go jako model segmentu A. Wariant sedan nie nazywał się już dłużej Derby, nazwa ta została zastąpiona szyldem Polo Classic. Volkswagen Polo II w roku 1990 doczekał się dogłębnej modernizacji, a zakończenie jego produkcji przypadło cztery lata później.
czytaj więcej
Powagosław

Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

~Luzacjusz
Produkowany od 1989 do 1994 roku
Pojemność skokowa 1275 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 100 Nm przy 3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 75 x 72 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Stosunek jakość/cena + Widoczność

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

5,0
~Lucky Luke
Volkswagen Polo II
Hatchback 1.3 KAT 75KM 55kW
Jako 18-latek, czyli w roku 2004 otrzymałem to cudowne auto. Kocham i będę kochał już zawsze, bo to w końcu moja pierwsza miłość. Moje kochane 75 km przy wadze piórkowej samochodu, czyniły to auto bestią do 60-80 k/h ;) Kolegi alfe romeo 156 2.4 JTD 150 km objeżdżałem do setki 9 na 10 startów!! Wspomnienia związane z tym autem....bezcenne. A tak na poważnie, to auto naprawdę bezawaryjne. Stara dobra konstrukcja VW. Katowane przez 18latka przez jakieś 3 lata, co wieczór, nie rzadko do rana. Podołało, nie zawiodło......nigdy. Jedyne zawieszenie wymagało pod koniec użytkowania ingerencji, ale to oczywista sprawa na polskich drogach sprzed 20 lat. Możemy tylko marzyć o takich samochodach w dzisiejszych czasach.
5,0
~Lucky Luke
Volkswagen Polo II
Hatchback 1.3 KAT 75KM 55kW
Jako 18-latek, czyli w roku 2004 otrzymałem to cudowne auto. Kocham i będę kochał już zawsze, bo to w końcu moja pierwsza miłość. Moje kochane 75 km przy wadze piórkowej samochodu, czyniły to auto bestią do 60-80 k/h ;) Kolegi alfe romeo 156 2.4 JTD 150 km objeżdżałem do setki 9 na 10 startów!! Wspomnienia związane z tym autem....bezcenne. A tak na poważnie, to auto naprawdę bezawaryjne. Stara dobra konstrukcja VW. Katowane przez 18latka przez jakieś 3 lata, co wieczór, nie rzadko do rana. Podołało, nie zawiodło......nigdy. Jedyne zawieszenie wymagało pod koniec użytkowania ingerencji, ale to oczywista sprawa na polskich drogach sprzed 20 lat. Możemy tylko marzyć o takich samochodach w dzisiejszych czasach.
4,6
~Fuuura
Volkswagen Polo II
Hatchback 1.3 KAT 75KM 55kW
Myślę, że doskonale. Z autem nie mam jakichkolwiek problemów. Dowiózł mnie zawsze tam gdzie chciałem, częsci do niego są tanie jak barszcz instant. W zamienniakch można przebierać jak w sklepach z odzieżą używaną. Troszke rudy go zaczyna chrupać ale ma juz swoje lata, a polskie zimy sprzyjają korozji.

Usterki Volkswagen Polo II

Liczba wpisów: 13
Krótkotrwałe przerwy w pracy silnika
  • Volkswagen Polo II Hatchback 1.0 KAT 45KM 33kW 1989-1994
  • instalacja elektryczna
Przy nagrzanym silniku w czasie jazdy na moment zapala sie kontrolka przegrzania silnika/temperatura płynu chłdzącego jest normalna/i w tym momęcie gaśnie silnik.Taki stan trwa około 1 sekundy i potem silnik pracuje normalnie.I taka sytuacja powtarza się raz na dwa,trzy dni.Po miesiącu takiego wyłączania się silnika pewnego dnia nie dał się ciepły uruchomić.Pompa elektryczna po przekręceniu stacyjki nie pracowała.Podłączyłem pompe bezpośrednio z akumulatora pompa zaczeła pracować i silnik uruchomiłem.Elektryk wymienił przekażnik pompy i na kilka dni usterka znikneła.A teraz znowu występuje i nie wiem co to jest za przyczyna.Czy przegrzanie silnika powoduje zadziałanie jakiegoś układu który wyłącza silnik?
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Brak grzania.
  • Volkswagen Polo II Hatchback 1.0 KAT 45KM 33kW 1989-1994
  • ukÅ‚ad chÅ‚odzenia
Witam. Sytuacja wygląda następująco: 1. Zimny silnik, uzupełniam płyn chłodniczy do odpowiedniego poziomu (min/max), zakręcam korek, odpalam i w drogę. Gdy silnik się nagrzeje otwieram maskę, a w zbiorniczku nie ma śladu płynu. Odkręcam (ostrożnie) korek syczy niemiłosiernie i płyn buzuje do góry (rośnie w oczach). Gdy ciśnienie już ujdzie poziom płynu w zbiorniczku jest niemal "pod korek". Jednym zdaniem mówiąc poziom płynu chłodniczego w mojej polówce jest bardzo ruchomy. Czy taki stan rzeczy jest do zaakceptowania? Zaznaczę, że zaczęło się to dziać po załataniu małej dziurki w chłodnicy i po wymianie płynu na zimowy. 2. Standardowa temperatura płynu chłodniczego podczas normalnej jazdy (nawet teraz gdy chłodnicę zakryłem kartonem, a temperatura powietrza wynosi -15 stopni Celsjusza, w czasie jazdy jeszcze mniej) wynosi 70 stopni C, gdy stoję w korku temp. podskoczy do ok 92 stopni C wg wskazań zegarów) i wtedy włącza się wentylator, który skutecznie zbija temperaturę. Czy ta temp standardowa nie powinna wynosić 90 st. C a włączanie wentylatora przy powiedzmy 110 st. C. ? 3. Nawet gdy stoję w korku, temp płynu 90 st C, z ogrzewania leci zimne powietrze, pomimo ustawienia nawiewu na pozycję 3 i max ciepły nawiew. Co jest nie tak?? Mrozy teraz ścisnęły, -16 ostatnio, strasznie kiepsko się jeździ taką lodówką.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
4 komentarze
niechce odpalić
  • Volkswagen Polo II Hatchback 1.4 D 48KM 35kW 1990-1994
  • silnik
sprawia wrażenie jakby nie dochodziło paliwo do silnika. mam vw polo 1,4d z 1991r.chciałbym dowiedzieć się gdzie jest pompa paliwowa w tym modelu,pod tylną kanapą jest tylko pływak. podczas próby uruchomienia,silnik zachowuje się tak jakby nie dostawał paliwa.nowy filtr paliwa.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Volkswagen Polo II Hatchback