Szukaj

Informacje o Volkswagen Polo II Hatchback 1.3 KAT 55KM 40kW 1987-1994

Lata produkcji: 1987 – 1994
Segment: Auta małe
Wprowadzona na rynek w roku 1981, druga generacja Volkswagena Polo stylistycznie nie różniła się znacząco od modelu poprzedniej generacji. Mimo że rozmiary samochodu nieco się zwiększyły, niemiecki producent, wciąż oferował go jako model segmentu A. Wariant sedan nie nazywał się już dłużej Derby, nazwa ta została zastąpiona szyldem Polo Classic. Volkswagen Polo II w roku 1990 doczekał się dogłębnej modernizacji, a zakończenie jego produkcji przypadło cztery lata później.
czytaj więcej
Powagosław

Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

~Luzacjusz
Produkowany od 1987 do 1994 roku
Pojemność skokowa 1272 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 55 KM (40 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 97 Nm przy 3300 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 72 mm
Typ wtrysku gaźnik
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 4
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Karoseria + Widoczność + Silnik

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,2
~Reginald911
Volkswagen Polo II
Hatchback 1.3 KAT 55KM 40kW
był to mój pierwszy samochód po zdaniu prawa jazdy i jak na pierwszy samochód polecam nie jednej osoby ktora chce sie nauczyć jeździć nie bojąc sie o zniszczenie samochodu(części zamienne można kupić dosłownie za grosze w razie wypadku i tak nie ma duzej straty) w swoim egzemplarzu miałem dwa silniki pierwotnie był to 1.0(40km) który zbytnio nie oszałamiał osiągami ale w pełni wystarczał do sprawnego poruszania sie w mieście,zamieniłem go na silnik 1.3 (55km) po czym zdecydowanie widoczna była zmiana dynamiki samochodu(zmierzyłem sie pewnego razu z laguną mk1 1.6 po czym kumpel był mocno zdziwiony).niestety miałem pecha do oby silników których apetyt na paliwo był niezaspokojony,przy dość dynamicznej jeździ potrafil mi spalić w mieście nawet i 13L/100km (!!!) auto bardzo solidnie wykonane,polecam osobą które szukają dobrego young timera do renowacji
4,5
~Łukasz
Volkswagen Polo II
Hatchback 1.3 KAT 55KM 40kW
Serdecznie polecam ten samochód osobom, które szukają niedrogiego, niezawodnego i w miare ekonomicznego autka. Być może miałem szczęście, ponieważ kupiłem ten samochód rok temu od osoby, która zajmuje się sprowadzaniem tzw. "złomów" z zachodu i auto nigdy wcześniej nie było eksploatowane na polskich drogach. Przez rok eksploatacji nigdy mnie nie zawiodło i jestem z niego naprawdę bardzo zadowolony. Oczywiście jest kilka minusów, o których mozna przeczytac powyżej ale generalnie plusów jest o wiele wiele więcej.
3,9
~Tomasz
Volkswagen Polo II
Hatchback 1.3 KAT 55KM 40kW
Bardzo dobry samochód, bezawaryjny, niski koszt utrzymania, bardzo przyjemnie jeździ się nim po mieście. Ze względu na małą moc i bardzo miękkie zawieszenie, dłuższe trasy bywają męczące. Zupełnie inny (pozytywnie) niż kilkuletnie/nowe samochody.
Średnie spalanie dla Volkswagen Polo II Hatchback 1.3 KAT 55KM 40kW 1987-1994
6,5
l/100 km
8,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,5
Volkswagen Polo II
Hatchback 1.3 KAT 55KM 40kW
Auto przy zmianie biegow na min 3/4 tys obr pali srednio od 8.2/10l lpg zalezy jak sie ustawi (zwykla instalacja) felgi 7j co tez ma znaczenie do spalania mysle ze litr wiecej dochodzi ale tak auto zrywne jak na 55km. Spalanie benzyny przy oszczednej jezdzie w okresie zimowym na zimowych wazszych kolach to lekko ponad 7l na szerokich ponad ok 8.5l wiosna wpadlo lpg wiec oszczedna jazda sie skonczyla i spalanie takie jak wyzej opisane. Zobaczymy ile bedzie palic gazu zima na wazszych kolach :) Ogolnie auto spoko i milo sie prowadzi. U mnie sportowe zawieszenie obnizajace wersja coupe :)
9,1
Volkswagen Polo II
Hatchback 1.3 KAT 55KM 40kW
niestety miałem pecha do mojego auta miałem w nim dwa silniki jeden(1.0) palił mi od 8 do 10 litrów drugi po zmianie niestety nie zaskoczył mnie pozytywnie..spalał nawet litra do dwóch więcej od swojego poprzednika..
8,6
Volkswagen Polo II
Hatchback 1.3 KAT 55KM 40kW
Spalanie auta na trasie przy prędkości od 70 do 90 km/h to 6,4 lpg, wynik myśle że dobry, silnik niestety nie jest orginalny tylko od starszego polo 1,3 60km, skrzynia 4 biegowa, dobry samochód do jazdy do pracy.

Usterki Volkswagen Polo II

Liczba wpisów: 13
Krótkotrwałe przerwy w pracy silnika
  • Volkswagen Polo II Hatchback 1.0 KAT 45KM 33kW 1989-1994
  • instalacja elektryczna
Przy nagrzanym silniku w czasie jazdy na moment zapala sie kontrolka przegrzania silnika/temperatura płynu chłdzącego jest normalna/i w tym momęcie gaśnie silnik.Taki stan trwa około 1 sekundy i potem silnik pracuje normalnie.I taka sytuacja powtarza się raz na dwa,trzy dni.Po miesiącu takiego wyłączania się silnika pewnego dnia nie dał się ciepły uruchomić.Pompa elektryczna po przekręceniu stacyjki nie pracowała.Podłączyłem pompe bezpośrednio z akumulatora pompa zaczeła pracować i silnik uruchomiłem.Elektryk wymienił przekażnik pompy i na kilka dni usterka znikneła.A teraz znowu występuje i nie wiem co to jest za przyczyna.Czy przegrzanie silnika powoduje zadziałanie jakiegoś układu który wyłącza silnik?
Oczekuje na rozwiązanie
Brak grzania.
  • Volkswagen Polo II Hatchback 1.0 KAT 45KM 33kW 1989-1994
  • układ chłodzenia
Witam. Sytuacja wygląda następująco: 1. Zimny silnik, uzupełniam płyn chłodniczy do odpowiedniego poziomu (min/max), zakręcam korek, odpalam i w drogę. Gdy silnik się nagrzeje otwieram maskę, a w zbiorniczku nie ma śladu płynu. Odkręcam (ostrożnie) korek syczy niemiłosiernie i płyn buzuje do góry (rośnie w oczach). Gdy ciśnienie już ujdzie poziom płynu w zbiorniczku jest niemal "pod korek". Jednym zdaniem mówiąc poziom płynu chłodniczego w mojej polówce jest bardzo ruchomy. Czy taki stan rzeczy jest do zaakceptowania? Zaznaczę, że zaczęło się to dziać po załataniu małej dziurki w chłodnicy i po wymianie płynu na zimowy. 2. Standardowa temperatura płynu chłodniczego podczas normalnej jazdy (nawet teraz gdy chłodnicę zakryłem kartonem, a temperatura powietrza wynosi -15 stopni Celsjusza, w czasie jazdy jeszcze mniej) wynosi 70 stopni C, gdy stoję w korku temp. podskoczy do ok 92 stopni C wg wskazań zegarów) i wtedy włącza się wentylator, który skutecznie zbija temperaturę. Czy ta temp standardowa nie powinna wynosić 90 st. C a włączanie wentylatora przy powiedzmy 110 st. C. ? 3. Nawet gdy stoję w korku, temp płynu 90 st C, z ogrzewania leci zimne powietrze, pomimo ustawienia nawiewu na pozycję 3 i max ciepły nawiew. Co jest nie tak?? Mrozy teraz ścisnęły, -16 ostatnio, strasznie kiepsko się jeździ taką lodówką.
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
niechce odpalić
  • Volkswagen Polo II Hatchback 1.4 D 48KM 35kW 1990-1994
  • silnik
sprawia wrażenie jakby nie dochodziło paliwo do silnika. mam vw polo 1,4d z 1991r.chciałbym dowiedzieć się gdzie jest pompa paliwowa w tym modelu,pod tylną kanapą jest tylko pływak. podczas próby uruchomienia,silnik zachowuje się tak jakby nie dostawał paliwa.nowy filtr paliwa.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Volkswagen Polo II Hatchback