Szukaj

Informacje o Volkswagen Polo II Hatchback 1.0 45KM 33kW 1985-1992

Lata produkcji: 1985 – 1992
Segment: Auta małe
Wprowadzona na rynek w roku 1981, druga generacja Volkswagena Polo stylistycznie nie różniła się znacząco od modelu poprzedniej generacji. Mimo że rozmiary samochodu nieco się zwiększyły, niemiecki producent, wciąż oferował go jako model segmentu A. Wariant sedan nie nazywał się już dłużej Derby, nazwa ta została zastąpiona szyldem Polo Classic. Volkswagen Polo II w roku 1990 doczekał się dogłębnej modernizacji, a zakończenie jego produkcji przypadło cztery lata później.
czytaj więcej
Powagosław

Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

~Luzacjusz
Produkowany od 1985 do 1992 roku
Pojemność skokowa 1043 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 45 KM (33 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 74 Nm przy 3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 75 x 59 mm
Typ wtrysku gaźnik
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 4
Ogólna ocena
4,1 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Widoczność + Stosunek jakość/cena + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,4
~schutte
Volkswagen Polo II
Hatchback 1.0 45KM 33kW
Samochód oceniam na rewelacyjny. Kupiłam go zima,byl to mój pierwszy zakup i niestety musialam na \"dzien dobry \" wymienic pare rzeczy, ze sprzeglem w pierwszej kolejnosci....ale potem bylo tylko super, staruszek z silnikiem 1.0 i 45 KM kilka razy holował mlodszą, silniejsza i mocniejszą w KM skode fabię...do skody rocznik 2002 dolozylam w ciągu niecalych 5 lat wiecej niz do starego polo, ktore mam od 2005 roku....to o czyms swiadczy...Nie wiem, jaki mial przebieg, bo na 100% licznik musiał być cofnięty ale nawet z tym cofnieciem auto super...
4,3
~lobooz
Volkswagen Polo II
Hatchback 1.0 45KM 33kW
To już YoungTimer! Autko ma styl. Kupiony za grosze. Jak dla mnie bomba! Zrobię z niego, jak się uda, ładnego klasyka. Prawie zero rdzy! Mechanik nie chciał wierzyc jak zobaczył podłogę! Wygląda jakby zjechała wczoraj z taśmy... Oglądałem młodsze Punta, Corsy, Civici, Clio itp. Wszystkie były żżerane lub już już zjedzone przez \"Rudą\". Moja zna tylko lekkie plamy rdzy po uszkodzeniach mechanicznych. Bravo VW! Przestrzeni w środku wydaje się byc więcej niż w Sienie, a na pewno nie dorasta tu CC czy SC. Bravo VW! Niemal wszystko wzorowo przemyślane. Bravo VW. Nigdy nie pałałem szczególną sympatią do produktów VW, ale moja \"Śnieżynka\"mnie zmieniła.
3,9
~ZÅ‚y SÅ‚awek
Volkswagen Polo II
Hatchback 1.0 45KM 33kW
Proste i niezawodne auto w przystępnej cenie. Nie powala jakością wykonania czy wyposażeniem. Pali bardzo dużo jak na swoje gabaryty i moc. Za to jest bardzo tanie w naprawach i wymianach. Blacha jest najmocniejszą stroną polo - żadnej rdzy. Jedynie kilka ognisk ale nic poważnego. Po 20 latach na prawdę świetnie.
Åšrednie spalanie dla Volkswagen Polo II Hatchback 1.0 45KM 33kW 1985-1992
7,1
l/100 km
7,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,5
Volkswagen Polo II
Hatchback 1.0 45KM 33kW
PracujÄ™ jako dostawca we Wroclawiu wiÄ™c spalanie "w miescie" jest realne. Rozumiem,ze korki, swiatÅ‚a itd ale mimo wszystko pali za duzo! Czasami ciÄ™zko okreslić dla jakiego kierowcy 10L/100km to duzo czy malo. Dla mnie kazdy zaoszczÄ™dzony litr paliwa to czysty zysk wiec staram siÄ™ jak najspokojniej. Dla porównania mogÄ™ powiedziec,ze przy takiej samej jezdzie fiatem seicento 1100 spalanie W MIESCIE wychodzi na poziomie 6,3-6,5L. MyslÄ™, ze to pokazuje,ze naprawde jezdzÄ™ spokojnie.A w POLO tak sie nie da!!!NIGDY(miasto czy trasa) nie spaliÅ‚ mniej niz 7,5L/100km. Nie wiem tez czy trafilem na taki niefortunny model ale sÄ… problemy z czesciami zamiennymi(obudowe termostatu tzreba byÅ‚o troszke modyfikowac bo zadna nie pasowaÅ‚a a sam termostat dalej troszke cieknie pomimo ´obsmarowania wszystkiego" sylikonem wysokotemperaturowym. na A-4 przy predkoÅ›ci 120-130km/h spaliÅ‚ 10L. Wiem,ze na pewno cos jest nie tak z gaznikiem ale niestety jest to za stare auto,zeby w nie inwestowac pieniadze. sÄ… to dosc spore koszta a o spalaniu rzedu 5-6l i tak mozna zapomniec(wystarczy poczytac inne posty). jedyna opcja to gaz ale jak montowac gaz do auta, w ktorym nie wiadomo kiedy co szlag trafi i trzeba bedzie wydac drugie tyle.Ogolnie lipa.
6,4
Volkswagen Polo II
Hatchback 1.0 45KM 33kW
W kwestii spalania wszystko zależy od kierowcy- gdy jedziemy wolno i spokojnie (80~90 km/h) w maks 3 osoby, nawet ze skrzynią 4 biegową możemy liczyć na spalanie rzędu 5~5.5 l/100km na trasie. Niestety wraz ze wzrostem prędkości i dynamiki jazdy rośnie również spalanie, jednak generalnie nawet w mieście ciężko jest przekroczyć 7 litrów/100km- udało mi się to jedynie w górach. Norma po mieście to 6~6.5 litra/100km. Jak na 20 letnie auto na gaźniku i ze skrzynią 4 to wg mnie świetny wynik. Ceny części natomiast są śmiesznie tanie i ogólnodostępne. Podobnie jest z kosztami wszelkich napraw- jest to prosta i niezawodna konstrukcja z którą poradzi sobie każdy mechanik, a nawet mechanik-amator dzięki czemu 90% napraw można wykonać przy pomocy kompletu podstawowych narzędzi i odrobiny chęci.
8,3
Volkswagen Polo II
Hatchback 1.0 45KM 33kW
Jak na tak małe i lekkie auto pali stanowczo za dużo. Jako 2 auto mam forda probe z silnikiem 2.2 Turbo i pali tylko trochę więcej tzn. ok 10l/100km w cyklu mieszanym. Tylko, że tam wiem w co to paliwo idzie. Polo pochłania benzynę w ilościach zatrważających. Ekonomię ratują ceny części, które są bardzo tanie. Za grosze można wymienić na prawdę sporo. Naprawy i serwis za grosze.

Usterki Volkswagen Polo II

Liczba wpisów: 13
Krótkotrwałe przerwy w pracy silnika
  • Volkswagen Polo II Hatchback 1.0 KAT 45KM 33kW 1989-1994
  • instalacja elektryczna
Przy nagrzanym silniku w czasie jazdy na moment zapala sie kontrolka przegrzania silnika/temperatura płynu chłdzącego jest normalna/i w tym momęcie gaśnie silnik.Taki stan trwa około 1 sekundy i potem silnik pracuje normalnie.I taka sytuacja powtarza się raz na dwa,trzy dni.Po miesiącu takiego wyłączania się silnika pewnego dnia nie dał się ciepły uruchomić.Pompa elektryczna po przekręceniu stacyjki nie pracowała.Podłączyłem pompe bezpośrednio z akumulatora pompa zaczeła pracować i silnik uruchomiłem.Elektryk wymienił przekażnik pompy i na kilka dni usterka znikneła.A teraz znowu występuje i nie wiem co to jest za przyczyna.Czy przegrzanie silnika powoduje zadziałanie jakiegoś układu który wyłącza silnik?
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Brak grzania.
  • Volkswagen Polo II Hatchback 1.0 KAT 45KM 33kW 1989-1994
  • ukÅ‚ad chÅ‚odzenia
Witam. Sytuacja wygląda następująco: 1. Zimny silnik, uzupełniam płyn chłodniczy do odpowiedniego poziomu (min/max), zakręcam korek, odpalam i w drogę. Gdy silnik się nagrzeje otwieram maskę, a w zbiorniczku nie ma śladu płynu. Odkręcam (ostrożnie) korek syczy niemiłosiernie i płyn buzuje do góry (rośnie w oczach). Gdy ciśnienie już ujdzie poziom płynu w zbiorniczku jest niemal "pod korek". Jednym zdaniem mówiąc poziom płynu chłodniczego w mojej polówce jest bardzo ruchomy. Czy taki stan rzeczy jest do zaakceptowania? Zaznaczę, że zaczęło się to dziać po załataniu małej dziurki w chłodnicy i po wymianie płynu na zimowy. 2. Standardowa temperatura płynu chłodniczego podczas normalnej jazdy (nawet teraz gdy chłodnicę zakryłem kartonem, a temperatura powietrza wynosi -15 stopni Celsjusza, w czasie jazdy jeszcze mniej) wynosi 70 stopni C, gdy stoję w korku temp. podskoczy do ok 92 stopni C wg wskazań zegarów) i wtedy włącza się wentylator, który skutecznie zbija temperaturę. Czy ta temp standardowa nie powinna wynosić 90 st. C a włączanie wentylatora przy powiedzmy 110 st. C. ? 3. Nawet gdy stoję w korku, temp płynu 90 st C, z ogrzewania leci zimne powietrze, pomimo ustawienia nawiewu na pozycję 3 i max ciepły nawiew. Co jest nie tak?? Mrozy teraz ścisnęły, -16 ostatnio, strasznie kiepsko się jeździ taką lodówką.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
4 komentarze
niechce odpalić
  • Volkswagen Polo II Hatchback 1.4 D 48KM 35kW 1990-1994
  • silnik
sprawia wrażenie jakby nie dochodziło paliwo do silnika. mam vw polo 1,4d z 1991r.chciałbym dowiedzieć się gdzie jest pompa paliwowa w tym modelu,pod tylną kanapą jest tylko pływak. podczas próby uruchomienia,silnik zachowuje się tak jakby nie dostawał paliwa.nowy filtr paliwa.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Volkswagen Polo II Hatchback