Szukaj

Informacje o Volkswagen Polo II Hatchback 1.0 40KM 29kW 1982-1986

Lata produkcji: 1982 – 1986
Segment: Auta małe
Wprowadzona na rynek w roku 1981, druga generacja Volkswagena Polo stylistycznie nie różniła się znacząco od modelu poprzedniej generacji. Mimo że rozmiary samochodu nieco się zwiększyły, niemiecki producent, wciąż oferował go jako model segmentu A. Wariant sedan nie nazywał się już dłużej Derby, nazwa ta została zastąpiona szyldem Polo Classic. Volkswagen Polo II w roku 1990 doczekał się dogłębnej modernizacji, a zakończenie jego produkcji przypadło cztery lata później.
czytaj więcej
Powagosław

Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

~Luzacjusz
Produkowany od 1982 do 1986 roku
Pojemność skokowa 1043 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 40 KM (29 kW) przy 5300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 74 Nm przy 2700 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 59 mm
Typ wtrysku gaźnik
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 4
Ogólna ocena
3,2 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Widoczność + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Całokształt

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Volkswagen Polo II Hatchback 1.0 40KM 29kW 1982-1986
6,8
l/100 km
7,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,4
Volkswagen Polo II
Hatchback 1.0 40KM 29kW
Jeszcze we wrześniu, przy prędkościach 80-100 km/h, palił spokojnie około 6-7 litrów na 100 km. Teraz, jak przyszły chłodniejsze dni (mieszkam w Holandii, więc około 5*C, czasem mały mróz) to pali 12 litrów na sto. Z rana bardzo ciężko go odpalić. To też może być przez styl jazdy - codziennie 2x trasa 50 km przy średniej prędkości 100 km/h i z jednym odcinkiem 15 km - ok 130 km/h. W sumie, to "ciężka noga". Autko mam od połowy sierpnia 2016, jeżdżę od początku września. do końca marca (pewnie zrobię to szybciej) chcę się go pozbyć - przegląd się kończy, a następnego pewnie nie przejdzie. Polo było świetnym pierwszym "obijakiem".
7,3
Volkswagen Polo II
Hatchback 1.0 40KM 29kW
Części niesamowićie tanie dużo zamienników. Na szrotach też można znaleś sporo części. Wiele części można pożyczyć z golfa II nawet tych z wyposażenia. Zużycie paliwa znikome. Naprawy bardzo tanie. Ogólnie nie wydasz za dużo tym bardziej że wiele rzeczy można zrobić samemu gdyż auto ma konstrukcję cepa.
6,2
Volkswagen Polo II
Hatchback 1.0 40KM 29kW
silnik GL 1045 gaźnik solex 31picT7 z ręczną regulacją ssania

Usterki Volkswagen Polo II

Liczba wpisów: 13
Krótkotrwałe przerwy w pracy silnika
  • Volkswagen Polo II Hatchback 1.0 KAT 45KM 33kW 1989-1994
  • instalacja elektryczna
Przy nagrzanym silniku w czasie jazdy na moment zapala sie kontrolka przegrzania silnika/temperatura płynu chłdzącego jest normalna/i w tym momęcie gaśnie silnik.Taki stan trwa około 1 sekundy i potem silnik pracuje normalnie.I taka sytuacja powtarza się raz na dwa,trzy dni.Po miesiącu takiego wyłączania się silnika pewnego dnia nie dał się ciepły uruchomić.Pompa elektryczna po przekręceniu stacyjki nie pracowała.Podłączyłem pompe bezpośrednio z akumulatora pompa zaczeła pracować i silnik uruchomiłem.Elektryk wymienił przekażnik pompy i na kilka dni usterka znikneła.A teraz znowu występuje i nie wiem co to jest za przyczyna.Czy przegrzanie silnika powoduje zadziałanie jakiegoś układu który wyłącza silnik?
Oczekuje na rozwiązanie
Brak grzania.
  • Volkswagen Polo II Hatchback 1.0 KAT 45KM 33kW 1989-1994
  • układ chłodzenia
Witam. Sytuacja wygląda następująco: 1. Zimny silnik, uzupełniam płyn chłodniczy do odpowiedniego poziomu (min/max), zakręcam korek, odpalam i w drogę. Gdy silnik się nagrzeje otwieram maskę, a w zbiorniczku nie ma śladu płynu. Odkręcam (ostrożnie) korek syczy niemiłosiernie i płyn buzuje do góry (rośnie w oczach). Gdy ciśnienie już ujdzie poziom płynu w zbiorniczku jest niemal "pod korek". Jednym zdaniem mówiąc poziom płynu chłodniczego w mojej polówce jest bardzo ruchomy. Czy taki stan rzeczy jest do zaakceptowania? Zaznaczę, że zaczęło się to dziać po załataniu małej dziurki w chłodnicy i po wymianie płynu na zimowy. 2. Standardowa temperatura płynu chłodniczego podczas normalnej jazdy (nawet teraz gdy chłodnicę zakryłem kartonem, a temperatura powietrza wynosi -15 stopni Celsjusza, w czasie jazdy jeszcze mniej) wynosi 70 stopni C, gdy stoję w korku temp. podskoczy do ok 92 stopni C wg wskazań zegarów) i wtedy włącza się wentylator, który skutecznie zbija temperaturę. Czy ta temp standardowa nie powinna wynosić 90 st. C a włączanie wentylatora przy powiedzmy 110 st. C. ? 3. Nawet gdy stoję w korku, temp płynu 90 st C, z ogrzewania leci zimne powietrze, pomimo ustawienia nawiewu na pozycję 3 i max ciepły nawiew. Co jest nie tak?? Mrozy teraz ścisnęły, -16 ostatnio, strasznie kiepsko się jeździ taką lodówką.
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
niechce odpalić
  • Volkswagen Polo II Hatchback 1.4 D 48KM 35kW 1990-1994
  • silnik
sprawia wrażenie jakby nie dochodziło paliwo do silnika. mam vw polo 1,4d z 1991r.chciałbym dowiedzieć się gdzie jest pompa paliwowa w tym modelu,pod tylną kanapą jest tylko pływak. podczas próby uruchomienia,silnik zachowuje się tak jakby nie dostawał paliwa.nowy filtr paliwa.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Volkswagen Polo II Hatchback